Ga naar inhoud

IVF of CRYO in juli/augustus wie nog meer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

goedemorgen Dames,

@Beanie fijn dat alles goed is gegaan met je mannetje, en dat hij weer lekker thuis is :) is hij al beetje opgeknapt? en hoe is het met jouzelf?

hier gister bericht gehad van het ziekenhuis dat zaterdag de emmy's ontdooid worden en zondag TP (hopelijk) ! worden zondagochtend tussen 9 en 10 gebeld of het doorgaat. :laugh:

@schorpioentje dat is super meid! morgen al ! oewww spannendd :clap2:

@annelies jeetje meid :( hoop voor je dat de medicatie snel aanslaat en je weer snel in de race ben :)

@Joanna lief van je meid! ben benieuwd maandag, ene kant wel fijn als je gelijk doormag maar andere kant misschien ook wel fijn als ze verder gaan onderzoeken

@sometimes 2 emmy's aanboord :) en nu duimen dat ze lekker bij je blijven :) wneer mag je testen?

@hier Zondag hopelijk TP als ze goed uit de ontdooing komen! :laugh::laugh:

worden zondagochtend tussen 9 en 10 gebeld en dan zondagmiddag TP oewwww ben nu al zenuwachtig! en weer lekker hyperrrr :happydance::clap2: eindelijk weer een nieuwe poging en een mogelijkheid tot ...

• Reacties 864
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goeiemorgen lieve dames,

@s0entje: super! Ik ga zo hard voor je duimen dat je cryo's goed ontdooien...

@Floor: geniet maar van de dag... Lekker paardrijden en op vakantie, dan pas weer verder. Eerst even de reset vinden (control-alt-delete) en dan weer vol er tegen aan... als je dat wilt. Las dat verhaal van wijn, jeetje, wat typisch? Nou ja, dat weten we dan ook weer! Zou eigenlijk algemeen bekend moeten zijn, ook voor dames die niet in de MMM zitten... Bij hun is het verhaal natuurlijk een beetje anders! Vals-positief is altijd lullig, toch?

@Joanna: ik hoop toch zo voor je dat je snel verder kunt en vooral duidelijkheid krijgt! En je wilt natuurlijk je cryo's lekker warm in je buik hebben, ipv dat ze in rietjes in de vriezer zitten....

Het mannetje heeft vannacht wel geslapen maar ik maak me zorgen... hij heeft verhoging. Shit! Vanmorgen redelijk vroeg al 38.3. Heb inmiddels de poli (KNO) gebeld, hoop dat ik zo word gebeld door de arts die hem gisteren heeft geopereerd. Misschien toch een antibiotica kuurtje? En morgen maar overleggen met de gyn bij de FM. Heb hem vanmorgen maar ibuprofen gegeven, in de hoop dat de koorts snel zakt en dat het mee gaat vallen. De eerste keer had hij vlak voor de punctie boven de 39 graden koorts, maar kon de IVF doorgaan (in die zin dat hij nog wel zaad produceerde, of dit invloed heeft gehad weten we natuurlijk niet). Misschien dat hij anders vrijdag een zaadonderzoek moet laten doen... Maar dat horen we dan morgen wel weer. Baal er wel van! En ik moet over een uurtje weg, dus ik hoop dat de KNO-dokter snel belt... (ik ken hem goed, dus kan onze situatie wel even aan hem voorleggen).

Fijne dag allemaal! Liefs, Beanie

Geplaatst

Hoi lieve meisjes,

Lieve beanie, beterschap met je mannetje! Hoe is t nu met hem? En met jou en de spuitjes? Hier pijn en misselijk van de medicijnen. En ik mag de bh uitdoen om te douchen, de protheses moeten nog wat zakken, tepels zitten nog wa laag, maar de maat is pergect en ze zien er heel natuurlijk uit.

Lieve floortje, wat jammer meid! Probeer jezelf weer terug te vinden en hopelijk doe je nieuwe energie op om weer verder te gaan!

Lieve schorpioentje, wat een goed nieuws, succes morgen en dank je wel meid!

Lieve joanna, fijn om je weer te horen, en succes meis!

Lieve marielle wat spannend, hopelijk breng je ons goed nieuws!

Lieve remmir en chrisje en alle andere meisjes, sOentje hoe is t met jullie?

Geplaatst

ik Was nog helemaal niet klaar, stomme telefoon...lastig typen zo...

Lieve annelies hoe is t nu met jou?

Nou hier dus aan t herstellen, heb echt veel pijn, en de duizelighwid en misselijkheid is niet lollig, maar ben wel heel blij met t resultaat, al is t nu gezwollen en nog niet precies de vorm wat t uiteindelijk word. Ik ga weer even rusten. Dikke knuff voor jullie allen!

Geplaatst

@ beanie hoop dat de koorts is gezakt bij je man. Wat een toestand zo midden in je ivf ronde. Nou maar even wachten op bericht van de kno arts en het ivf team denk ik toch?

@ monica, goed uitrusten en herstellen hoor. En dan lekker genieten van je nieuwe boobs, hihihi. Een blije en tevreden vrouw maakt mooie embryootjes.. ;)

@ schorpioentje, hoera wat een groeispurt. Morgen dus de punctie, succes en duim voor een goeie oogst aan eitjes.

@ marielle spannend he , jij loopt een stuk op me voor, dus hoop op een positieve test dalijk, dan kan je het aan me doorgeven ..;)

@all ik wilde het bijhouden en dus vroegtesten, vandaag dag 0, maar het lot wil dat mijn vriend de testjes in zijn auto heeft liggen en naar het werk is. Dus ziet dr naar uit dat morgen dag 0 is. Dus 2 dagen na de TP en dus 5 dagen na de punctie.

Geplaatst

Lieve sometimes, dank je meid, jij lekker broeden op je 2 emmies! Spannend en jij bent dus ookk al zo'n voegtester haha ben erg benieuwd en duim voor je, hou ons op de hoogte!

Geplaatst

Hi ladies!

@Moontje: pas goed op jezelf hoor! Gewoon rustig aan doen als je misselijk en duizelig bent... Is idd niet leuk! Je weet gelukkig dat dit alleen maar minder kan worden en dat je dan echt kunt gaan genieten van het resultaat. Als het er nu al mooi uitziet, hoe moet het dan worden als het allemaal wat minder gezwollen is en op z'n plaats zit? Ik ben het trouwens met Sometimes eens: een tevreden vrouw maakt mooie embryo's. En dat gaat voor jou zeker gelden!

Sterkte meis! Hoop dat je niet te veel last hebt van de warmte!

@Sometimes: aan testen in de auto heb je niet zoveel... En ik heb vandaag geleerd dat je ook niet met wijn moet testen. Dus dan maar morgen.... Ga het volgen hoor! Vond het topic tot nu toe hilarisch!

@Schorpioentje: morgen de punctie... Spannend!

Verder ego: manlief slaapt veel. Koorts is gelukkig gezakt na 400 mg ibuprofen (ik ga nu maar over op het sterkere spul), hij heeft daarnet weer genomen toen het weer wat opliep. Ik heb helaas de KNO-arts niet meer gesproken (moest weg), als ik hem vandaag niet meer spreek ga ik morgen maar even mee als de tampons er uit gaan, om dit met hem te bespreken. Verder moet ik dus morgenmiddag voor de eerste FM, ik ga dit dan ook bij de gyn neerleggen. Zou me kunnen voorstellen dat hij nog moet terugkomen voor een sperma-onderzoek. Maar gelukkig is de koorts nu steeds lager dan 38, dus ik verwacht toch eigenlijk geen hele grote problemen...

Ben vandaag bij de mesoloog geweest. Vond het toch wel weer nuttig. Heb goede adviezen gekregen en een aanpassing in de supplementen. Zij vond vnl een verstoring in de aanmaak van progesteron, wat ook wel eens het probleem zou kunnen zijn geweest bij de MA in april (vruchtje was toen gestopt met groeien vlak na het stoppen met de bollen. Dit kan natuurlijk toeval zijn). Dus nu heb ik druppeltjes (homeopatisch) die dit zouden moeten ondersteunen. Verder heb ik (al eerder) met de fertiarts afgesproken dat ik sowieso bij zwangerschap tot week 12 doorga met de bollen, dus al met al geeft dit me een heel goed gevoel! Ik heb een mail-afspraak met de mesoloog na het testen. Mocht ik dan zwanger zijn zal een eventuele follow-up pas na 12 weken zijn, aangezien zij niks doen in de meest kwetsbare fase. Daarbij blijft de fertiarts/gynaecoloog mijn hoofdbehandelaar, zullen zij alleen de behandeling ondersteunen... Zoals veel dames kiezen voor accupunctuur, als ondersteuning bij de behandeling, heb ik weer veel aan deze ondersteuning!

Fijne middag allemaal, en zorg maar dat je niet smelt!

Liefs, Beanie

Geplaatst

@schorpioentje: succes morgen met je punktie

@monica: IK hoop het ook dat ik jullie goed nieuws mag brengen, en dat de rest me dan volgt...

hoop dat je pijn snel minder word...

@sometimes: nou ik hoop het dat ik een positieve test heb volgende week en dan wil ik hem aan iedereen door geven hier, jij bent nu lekker aan het broeden van 2 emmy's , succes....

Hier vandaag wachtdag 4, was ik maar vast een week verder, wachten duurt lang.......

Fijne dag allemaal...

Geplaatst

meiden kan iemand vn jullie mij helpen? Ik heb een reactie geschreven maar toen ik het wilde versturen lukte dat niet omdat er werd gezegd dat ik niet meer ingelogd was. Nu heb ik dat vaker maar weet niet hoe ik het bericht weer terug kan halen als ik me weer ingelogd heb om het bericht alsnog te versturen. Het is wel steeds gesaved maar kan het niet meer terug vinden???

Geplaatst

Lieve Monica, rustig aan hè?

Lieve Beanie, gelukkig dat de koorts bij je mannetje een beetje onder controle is. Ik kan me voorstellen dat je bezorgd was! Fijn ook dat je wat aan de mesoloog hebt gehad! Hoe voel je je verder? Je klinkt wat beter?

Haha die Sometimes! De tests liggen in de auto! Nou, ik vind het wel een uitdaging voor jou als vroegtester die het stokje overneemt: piesen in een potje terwijl je auto rijdt en dan met het pipetje vier druppels in dat gaatje druppelen! Ik zie het helemaal voor me ;-) We moeten het natuurlijk wel een beetje spannend houden ;-) Vergeet niet even een foto te plaatsen.... Al was het maar om mij uit mijn dip te halen! ;-))

Dames even snel, want kom net lekker van het strand en de kleine man moet nog even iets gezonds eten. Hier is nu een wolkbreuk bezig, terwijl het met in Bloemendaal nog snikheet was en alleen een beetje betrok, met een paar spetters!

Dikke knuffel!

Geplaatst

@joanna: ik heb dat ook wel eens, maar dan moet je niet meer rechtsboven inloggen als dat gebeurd maar gewoon midden op het scherm inloggen dan plaatst ie je bericht alsnog, hoop je snapt wat ik bedoel...

Geplaatst

Nou dan nog maar een keer proberen!

Hoi meisjes!

Bedankt voor jullie lieve reacties op mijn "terugkeer".

Fijn want zo voel je je gelijk weer welkom.

Soentje: Jee wat spannend. Kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent hoor! Hoeveel cryo's krijg je terug geplaatst?

By the way...zag al eerder dat je in Vlaardingen woont en wilde je steeds zeggen dat ik in Vlaardingen ben geboren maar vergat het steeds. Ben een poosje terug met mijn mannetje een dagje Rotterdam wezen doen en toen zijn we naar Vlaardingen gereden. Wilde zo graag even naar het huis waar mijn opa en oma hebben gewoond en waar mijn vader voor een groot deel zijn jeugd heeft doorgebracht. Wij gingen daar veel naar toe toen ik een klein meisje was dus het was geweldig om er weer even te zijn. We zijn toen ook nog even naar het huis gereden waa ik ben geboren en naar het huis waar mijn broer en zus zijn geboren. Ik vond het geweldig! Sorry hoor meiden even off topic.

Floortje: Hoe was je dag? Het leek mij een drukke dag te worden voor je toen ik het zag. Wilde je even zeggen dat ik je een sterke vrouw vind. Je valt en staat gelijk weer op. Heel knap van je hoor maar denk wel aan jezelf hé. Dat doe je natuurlijk wel, vandaar die drukke dag vandaag. Zo doe je allemaal dingen die je leuk vindt en samen met je kleine mannetje kom je natuurlijk helemaal aan ontspanning toe. Ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad. Enne...natuurlijk houd ik jullie op de hoogte hoe het verder met mij gaat. Hoop dat ik maandag gelijk terecht kan bij de fertiliteit.

Beanie: Ik hoop dat het sperma onderzoek niet nodig zal zijn maar zo te lezen gaat het al aardig aan de betere hand met je hubbie. gelukkig maar! Ik wil je heel veel succes wensen morgen met de fm. Hoop dat de folikels flink zijn gegroeid! Het is je eerste ervaring met menopur , is het niet? Ik heb zelf ook menopur geprikt en zoals je weet was de uitkomst bij ons heel goed! Wij zijn natuurlijk nog helemaal nieuw met ivf. Dit is ons eerste behandeling, wij zijn nog groentjes dus misschien zeg ik wel iets heel dom als ik zeg dat menopur, uit mijn ervaring, zorgt voor goeie folikels en embryo's. Maar je weet nooit....

Ben in ieder geval heel benieuwd wat je ons morgen te melden hebt! Ik las trouwens dat je naar een mesoloog gaat...mesoloog??? Wat doet die?

ik moet nog veel leren he ;)

Marielle en sometimes: lekker broeden, lekker broeden meiden! Zet 'm op en breng ons goed nieuws! Het zou geweldig zijn en dan maar doorgeven he al die positive vibes!

In ieder geval stuur ik jullie heel veel warmte en energie om die emmies warm te houden.

En dan Monica: Sterke meid! Te gek voor je dat je zo tevreden bent met het resultaat. Nu al en dat kan dus alleen nog maar beter en mooier worden! Geweldig voor je meid. Gefeliciteerd met je nieuwe BOOPS! Knuf X

En de rest van de meiden: voor iedereen heel veel liefs en natuurlijk succes met alles. Remmir ik hoop dat alles goed met jou gaat en dat je alles een beetje kan verwerken. Sterkte meis.

liefs

Geplaatst
@joanna: ik heb dat ook wel eens, maar dan moet je niet meer rechtsboven inloggen als dat gebeurd maar gewoon midden op het scherm inloggen dan plaatst ie je bericht alsnog, hoop je snapt wat ik bedoel...

Jaaaaaa dank je Marielle! Ik had maar weer een nieuwe reactie geschreven en die wilde ik plaatsen. Gebeurde het weer!!!! Verdorie zeg! Maar nu heb ik idd in het midden van het veld weer ingelogd en toen is de reactie, zoals je ziet(bericht hiervoor), toch nog geplaatst!

TNX meis!

Geplaatst

Goeiemorgen lieve dames, op deze vroege morgen!

Even kort, over een uurtje staat mijn schoonvader voor de deur en ik moet nog douchen en mannetje uit bed zien te krijgen....

@Joanna: Gelukkig is maandag in zicht! Hoop zo voor je dat je snel terecht kunt.... Kun je niet vandaag stiekem al bellen om te kijken of ze er zijn, zodat je vast een afspraak kunt maken? Bij ons in het ziekenhuis gaan ze ook officieel pas maandag weer open maar er is altijd wel iemand op de poli aanwezig... (en vorige week had ik de uitgangsecho gewoon bij de fertiarts, maar vandaag moet ik naar een gyn want deze week is ze er niet). Ik ben ook heel benieuwd naar de menopur, het resultaat... Ga het vanmiddag laten weten! Mesoloog zit zeg maar tussen de reguliere en alternatieve gezondheidszorg in. Ze meten je energie-niveau's in de punten waar ook de accupunctuur gebruik van maakt, en kunnen zo verstoringen in je systeem opsporen. En dus ook deze metingen doen met medicijnen (in mijn geval supplementen) ertussen, om te beoordelen wat deze met je lichaam doen... Even heel kort door de bocht.

@Marielle: dank je, weer mooi! Hoe gaat het met je?

@Floortje: lekkere dag gehad gisteren aan het strand? Was het bij jullie gisteravond ook zo aan het spoken? Hier bleef het bliksemen en donderen, letterlijk aan een stuk door!

@Schorpioentje: hoop dat je dit nog leest maar heel veel succes bij de punctie vandaag! Hoop dat je niet te veel last krijgt van de narcose en dat je snel weer naar huis mag! Alvast een dikke knuffel! Laat je vandaag of morgen (als je weer in staat bent) even weten hoe het is gegaan?

Idd is gisteren manlief behoorlijk opgeknapt. Veel geslapen, gisteravond geen koorts meer. Hij heeft zelf uiteindelijk de KNO arts nog gesproken (ik zat toen bij de fysio) en afgesproken dat hij vandaag een recept meekrijgt voor antibiotica, maar die alleen hoeft te gebruiken als de koorts terug komt. Waarschijnlijk is het een reactie geweest op de tampons, en die gaan er natuurlijk straks uit. Volgens mij heeft hij nu ook geen koorts, dus ik denk dat het goed gaat aflopen. Zal het vanmiddag voor de zekerheid nog even voorleggen aan de gyn!

Ik was gesloopt gisteravond... Dus toen mijn laptop leeg was mijn bedje ingerold... Had nog een berichtje willen plaatsen voor Schorpioentje...

Fijne dag allemaal! Liefs, Beanie

Geplaatst

@schorpioentje: succes vandaag met de punktie......

@joanna: fijn dat het gelukt is....

@beanie: Met mij gaat het goed vandaag wachtdag 5, ppfff word steeds spannender, hoe is het met jou? fijn dat het met je man ook weer wat beter gaat, jij succes vanmiddag bij de gyn,hoop dat de FM goed is, hoe laat heb je je afspraak...

Geplaatst

Beanie, succes vandaag! Laat je weten hoe het was? Hoe is het met je mannetje? Is de koorts gezakt? Ik duim voor een prachtige meting!!

Joanna, dank voor je lieve woorden!

Schorpioentje, succes!

Monica, hoe gaat het nu? Kan je het al een beetje zien? Het is vast prachtig geworden!

Ik ben zowaar druk! We moeten nu hollen naar de kinderarts voor de halfjaarlijkse controle van de kleine man en ik ben aan het kijken of we het weekend misschien even lekker weg kunnen. Het wordt mooi weer. Ik ben erg verdrietig hoor, maar ja, ik hoop nu gewoon heel hard dat we nog één cryootje hebben! Zo zet ik mijn neus weer in de goede richting, namelijk naar voren! Het helpt natuurlijk ook wel dat het zulk mooi weer is. Het is net alsof de natuurlijk me een beetje wil troosten, na me zo te hebben dwarsgezeten ;-)) haha. Nou ja, ik vergeef het de natuur, als het de volgende keer maar wel goed gaat.

Nou dames, snel hollen... Xxxx

Geplaatst

goedemorgen Dames!

@schorpioentje succes meid today!

@floortje knap van je meid dat je alweer zo positief bent! lekker genieten van het weer en hopelijk blijft er nog een mooie cryo over

@beanie fijn dat de koorts lager is bij je mannetje en hopelijk gaat alles nu verder goed :)

@Joanna wat leuk! waar in vlaardingen was dat? wijzelf wonen sinds 2 jaartjes nu in vlaardingen (eerst schiedam) maar ben geboren in rotterdam.. haha snap je het nog? :P maar we wonen bij vlaardingen oost station... bijna alles is nieuwbouw geworden daar en erg mooi geworden :) als ik het goed begrijp woon je nu wel een eindje weg? als je weer keer richting vlaardingen komt moet je een gil geven hoor!

over de cryo's... we hebben er nog 4 in de vriezer en ze worden per 2 ontdooid, dus hopelijk in ieder geval 1 en mochten ze allebei goed ontdooien dan laten we er 2 terugplaatsen :)

Geplaatst

Hey hey,

Even snel tussendoor. Ben op het werk maar mijn collega houdt zich even bezig met de cliënten dus kan ik snel even reageren.

Beanie ik heb vanmorgen toch even gebeld naar de ferti poli. Ik dacht dat het zeker het proberen waard was. Maar helaas pindakaas er was echt niemand aanwezig. Kan dus toch echt pas maandag bellen. Jammerrrr...

Klinkt wel interessant, die mesoloog. Heb je er wat aan? Heb zelf heel vaak gedacht aan acupunctuur. Hoor er zoveel goeds over.

Soentje ik zal zeker laten weten als ik weer een keer naar Vlaardingen ga. Mijn opa en oma woonde aan de van Beethovensingel. Ik ben geboren in de van Eckstraat en mijn broer en zus zijn geboren in de proffesor Rutgerstraat. Toen mijn oma overleed heeft mijn opa totdat hij naar een verpleeghuis ging aan de stationstraat gewoond. Komt het je allemaal bekend voor? Mijn mannetje is surinaams en heeft tot zijn 18e in suriname gewoond maar toen hij eenmaal in nederland kwam wonen heeft hij altijd in Rotterdam gewoond. Hij kent Rotterdam dus ook op zijn duimpie.

We wonen nu inderdaad een stukje verder hoor. In Almere.

Maar hoe is het verder? Kan je je zenuwen een beetje in bedwang houden? Zoek maar veel afleiding, dan is het zo zondag.....pppffftttttt......spannend!

Liefs

Geplaatst

Hi lieve meiden,

Ben even in een wat minder goede stemming... Dus maar ff ego. FM viel tegen (dat zullen jullie al wel begrepen hebben): maar 3 follikels. 2 op links beiden 12 mm, 1 op rechts (normaal dominant) van 9 mm. Het schiet niet op dus. Ben wel erg teleurgesteld. Maandag weer terug voor de volgende meting en dan ook maar bespreken wat we gaan doen. Gyn vond dat ik wel moest doorzetten, dat dit waarschijnlijk door mijn leeftijd komt en dat afbreken en weer opnieuw beginnen mogelijk hetzelfde resultaat zal hebben. Maandag is de fertiarts er weer, die doet de echo, dus dan moeten we maar even goed overleggen. Het lijkt er in ieder geval op dat menopur bij mij niet echt een goed resultaat geeft (met gonal-f had ik de eerste FM iets van 7-8 follikels).

Als de punctie pas donderdag of vrijdag is dan moet manlief waarschijnlijk nog dinsdag voor een zaadonderzoek komen, in verband met de koorts (die nu overigens wel weg is). Nou ja, nu maar een avondje flink balen en dan maar maandag afwachten...

Liefs, Beanie

ps dank voor de belangstelling en excuses dat ik niet op iedereen in ga! Volgende keer beter!

ps 2: Schorpioentje, hoe is de punctie gegaan vandaag??

Geplaatst

@beanie: wat rot voor je, ik snap goed dat je baalt, kruip lekker tegen je mannetje aan vanavond en ik hoop dat je maandag alsnog een mooi echo heb.....

@schorpioentje: hoe is de punktie gegaan vandaag?

@all: hoe is het verder met iedereen het was zo maar rustig vandaag hier op het forum...

Geplaatst

Lieve Beanie, zoals ik al in het PB schreef: ik geloof heilig in één of twee dominante follikels! Ik was zelf heel blij met vier follikels... Dus ga er gewoon voor. Maar natuurlijk is het jouw gevoel, dus baal gewoon; en is het jouw beslissing, dus doe waar je zelf een goed gevoel bij hebt!!!

Jullie gaan toch niet een beetje niet zitten schrijven omdat The Floor van het bankje is gevallen? Kom op meiden, houd de geest er in en pep elkaar een beetje op! Niet mokken hoor, allemaal zwanger worden!!!

XXX, Floor

Geplaatst

Trouwens, had ik jullie al verteld dat ik net door een wesp ben gestoken? Zomaar, ik deed helemaal niks! Echt gemeen! Ben ik eerst al niet zwanger, zit ook nog een wesp in mijn been te steken en mijn hele been is rood! Gelukkig had de buurvrouw een apparaatje om het uit te zuigen, dus ik geloof dat het wel meevalt met de shock, maar ik ik vind mezelf nog steeds heel erg zielig....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden