Ga naar inhoud

IVF of CRYO in juli/augustus wie nog meer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Beanie,

Ik zag je even online, maar nu ben je al weer weg gefloept! Ik ben zo benieuwd hoe het met je gaat? Hoe is het met je mannetje? Knapt hij een beetje op? En hoe voel jij je? Heb je een beetje vertrouwen in de volgende FM?

ik vroeg me ook af of je je AMH hebt laten prikken. Dat zou toch ook iets moten zeggen over het te verwachten aaantal follikels?

Nou ja, in ieder geval even een berichtje om te laten weten dat ik aan je denk!

Het is zo stil hier de laatste dagen, ik hoop maar dat het door het mooie weer komt en niet door dipjes!

Fijne zondag en sterkte allemaal!

X

• Reacties 864
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

lieve marielle, ben je niet te vroeg met testen? Ik was er ook heilig van overtuigd dat ik niet zwanger was en teste op WD 10 een megalicht streepje. Ik zou over 2 dgn nog een x testen als je menstruatie er nog niet is. WD 8 is vroeg en iedereen is anders. Sterkte meid!

Dikke knuff ook voor de andere dames!

SOentje en.schorpioentje, hopelijk alles goed?! Ik duim voor jullie!

Geplaatst

Hallo allemaal,

wat is het toch lekker warm hé....haha... Tijd om even lekker binnen achter de laptop te zitten en even af te koelen.

@monica: bedankt voor je berichtje. Hopelijk gaat het snel beter met je, kun je tenminste nog meer gaan genieten van het mooie resultaat.

@beanie: al weer wat moed verzameld voor morgen? Hopelijk zijn ze flink gaan groeien door het mooie weer. Succes morgen, ik denk aan je.

@soentje: hoe is het gegaan vandaag?

@floortje: wat leuk, nieuwe dieren, krijg je altijd weer nieuwe positieve energie van, toch!? Het is hier idd stil, maar gelukkig ben jij er nog om iedereen steeds op nieuw weer o te beuren, wat ben je toch een lieverd. Een digitale knuffel voor jou.

@mariëlle: er zijn geen woorden voor, maar nu eerst alles een plaatsje geven en dan op naar je menstruatie. Ook voor jou een knuffel!

@all: bedankt voor de lieve woorden.

vanmorgen om 9.15 uur werden we gebeld. Van de 11 eicellen zijn er 8 bevrucht. Om 11 uur hebben ze 2 (zoals ze zelf zeiden) super emmy's teruggeplaatst. De andere waren van goede tot matige kwaliteit. Afwachten of er cryo's uitkomen. Dus nu op naar de wachtweken.

Een zonnige groet van schorpioentje

Geplaatst

Hi lieve dames,

Nog niet gesmolten?

@Schorpioentje: super, wat een goed gevoel moet dat zijn dat je 2 toppers binnen hebt! Binnen afkoelen? Is hier afhankelijk waar we gaan zitten... Slaapkamer is het koelste, daar hebben we een airco staan. We hebben hier een plat dak en dat is te merken! Maar je hebt gelijk, misschien doet deze temperatuur wel wat goeds voor mijn follikels.... Morgen weten we meer.

Wanneer hoor je of je cryo's hebt?

@Moontje: hoe is het met jou? Ik hoop dat je niet al te veel last hebt van deze hitte!

@Floortje: kippen-gezinsuitbreiding? Klinkt gezellig! Zijn ze al een beetje aan elkaar gewend? Was het dit weekend een beetje uit te houden bij jullie in de tuin?

@s0entje: al nieuws???

Liefs, Beanie

Geplaatst
Lieve Beanie,

Ik zag je even online, maar nu ben je al weer weg gefloept! Ik ben zo benieuwd hoe het met je gaat? Hoe is het met je mannetje? Knapt hij een beetje op? En hoe voel jij je? Heb je een beetje vertrouwen in de volgende FM?

ik vroeg me ook af of je je AMH hebt laten prikken. Dat zou toch ook iets moten zeggen over het te verwachten aaantal follikels?

Nou ja, in ieder geval even een berichtje om te laten weten dat ik aan je denk!

Het is zo stil hier de laatste dagen, ik hoop maar dat het door het mooie weer komt en niet door dipjes!

Fijne zondag en sterkte allemaal!

X

Lieve Floor!

Idd, vanmorgen eventjes online maar we zouden vroeg naar het strand gaan dus ik was ook snel weer weg! Inmiddels al weer een tijdje terug, heerlijk gedoucht (al dat zand...) en nu binnen. Was wel erg warm maar zeker lekker om er even uit te zijn! Het gaat dus inmiddels best goed met manlief, geen koorts meer gezien of gemeten. Alleen soort van verkouden, maar ik denk dat het meer een reactie is op de operatie.

Las op het Alan Beer topic dat je wel de rekening van DD hebt, maar nog steeds niet alle resultaten? Jeetje, slordig hoor. Om eerlijk te zijn weet ik niet of mijn AMH wel eens geprikt is. In de eerste ronde had ik bij de eerste FM 7-8 follikels, dus ik denk dat er niet echt een reden was om te verwachten dat de opbrengst nu veel minder zou zijn, of het moet door de menopur komen. Nou ja, eerst morgen maar eens afwachten wat er dan te zien is. Vooralsnog denk ik dat we bij 3 follikels wel voor een punctie gaan, maar misschien dat het een optie is om te vragen of ze ICSI willen doen ipv IVF. En misschien moeten we het ook laten afhangen van de uitslag van het zaadonderzoek, mocht ze dat nog willen. Maar dat gaan we morgen wel allemaal overleggen. En wie weet... blijkt het morgen wel mee te vallen... (of tegen, dat kan natuurlijk ook).

Wanneer hoor jij eigenlijk of je nog een cryo hebt? Overmorgen toch? Toch weer spannend! En ook weer confronterend, je moet dan weer gaan nadenken over hoe en wat....

Morgenochtend dus eerst naar het ZH voor de tweede FM en aan het begin van de middag naar een ander ZH voor de eerste controle door de orthopeed... Ben wel benieuwd naar hoe en wat. Kan nog echt niet zonder kruk lopen, en dan moet ik over een week aan het werk???? Verder nog best veel pijn af en toe, zo erg dat ik er 's nachts wakker van word. Misschien kan dat doordat er meer aan de hand was dan alleen de gescheurde kruisband... Nou ja, het is dus dubbel afwachten!

Lief dat je aan me denkt, ik denk ook aan jou!

Liefs en een knuffel, Beanie

Geplaatst

Lieve beanie, wat spannend morgen, ik duim zo voor jou dat er nu een paar meer follikels te zien zijn! En wat moeilijk om een oordeel te vellen over waar het aan ligt...dat blijft gissen natuurlijk! En wat betreft je werk, als je nog niet kunt lopen zonder krukken kunnen ze je toch moeilijk wel weer aan t werk zetten?! Ik zou daar gewoon.alvast over bellen dat je nog niets kunt. Hoe is t ondertussen met jouw mannetje?

Lieve Floortje, ben je al een beetje bekomen van de teleurstelling? Ik vind jou altijd zo fijn positief blijven, goed van je meis!

Lieve Marielle, geef de moed nog niet op meid!

Lieve schorpioentje, wat goed zeg xoveel bevruchtingen, ik duim op een paar mooie cryo's nog erbij. Maar jij gaat ons gewoon goed nieuws brengen, dat hebben we nodig hier!

Andere lieverds een fijne avond en dikke knuff

Geplaatst

@monica: dank je voor je lieve woorden, misschien ben ik ook te vroeg met testen maar wachtdag 8 moet toch wel al iets te zien zijn dacht ik zo, menstruatie pijn is wel weg, ik zal over 2 dagen nog een keer testen, maar iest in mij zegt dat het afgelopen is...

Maar hoe is het met jou? hoe voel je je?

@schorpioentje: dank je voor je lieve woorden, en gefeliciteerd met je 2 emmy, nu lekkker broeden....

@Beanie en floortje: jullie ook bedankt voor je lieve woorden, en beanie veel succes morgen.

Geplaatst

Hoi Dames!

sorry dat ik nu pas wat schrijf maar was echt TE warm vandaag om binnen te zitten

gelukkig hadden we goed nieuws vandaag en is er 1 emmy teruggeplaatst :D helaas had 1 het niet overleeft :(

laten we hopen dat deze emmy de juiste is! en we hebben nog 2 cryo's over! :D

@marielle jee meid :( hoop indd dat je tevroeg getest heb en je over 2 daagjes alsnog ee ndikke positest zal hebben!

@schorpioentje mooi meid! 2 emmy's, super! nu lekker broeden he!

@Beanie succes morgen meid! denk aan je!

@Monica hoe is het met jou meid? pijn al wat minder aan het worden?

@Floortje hoe is het nu met je meid?

Geplaatst

@soentje: ik hoop het ook maar zie het somber in, maar wat fijn dat je een emmy aan boord heb en jammer dat er 1 het niet heeft overleeft, maar jullie hebben nog wel 2 cryo's, dat is ook wel weer fijn, nu lekker broeden, en hoop voor dik vet positief over 2 weken...

Geplaatst

s0entje! Een emmy binnen.... Super! Wat ben ik blij dat het vandaag in ieder geval goed is gegaan met de TP's! Geeft mij ook weer een beetje moed...

Liefs, Beanie

Geplaatst

Schorpioentje en Soentje! Meiden, potverdikkie! En nu broeden op die mooie kleine Emmy's! Ik eis vanaf nu alleen nog maar groen! We gaan gewoo. Met z'n allen als een dolle kaarsjes branden, of het nu 30+ graden is of niet, want het moet gewoon lukken!

Een beetje een raar en kort ego bericht van mij, want ik zit op mijn iPhone te tikken... Mijn lieftallige zoon heeft namelijk de MacBook bezet om de Teletubbies (die zijn vandaag favoriet) te kijken, en ja, alleen als hij kijkt kan ik posten, want als hij niet kijkt is hij iets aan het slopen of zichzelf in levensgevaarlijke situaties aan het manoeuvreren.... ;-) Ik moet nog een publicatie afronden, maar dat lukt dus niet want de Teletubbies zijn veel belangrijker! Manlief heeft de andere laptop nodig voor werk. En nu heeft mijn iPad me ook nog in de steek gelaten, want die gooit me er steeds uit! Net nadat ik een heel lang bericht had geschreven, al snikkend, want ja, ook mijn tranen zitten soms los, niet vaak, maar als ze gaan, jonge jonge ;-)) Nu ben ik dus niet meer verdrietig, maar boos op mijn iPad! Ik heb besloten dat ik hem ritueel in de fik ga steken en een boze mail maar Apple ga sturen ;-))) Ha, ik was al aan het bedenken op wie ik mijn woede en frustratie kon gaan botvieren: en de gelukkige is..... Apple!! Haha

Nou lekkere broedkipjes, lekker broeden! Beanie, fijn dat je weer zandvrij bent en je mannetje koortsvrij! Morgen mail ik meer uitgebreid. Of laten we pb en. In ieder geval veel succes morgen! Monica, schatje, geniet van de spierpijn, je spieren moeten gewoon wennen aan die enorme, prachtige boezem die ze moeten dragen ;-)) Andere meiden, houd jullie rustig en smelt niet!!! Oh en als je een iPad koopt, geeft dan 100 euro meer uit voor meer GB, want anders word je een rituele pyromaan, net als ik, haha!

X

Geplaatst
Schorpioentje en Soentje! Meiden, potverdikkie! En nu broeden op die mooie kleine Emmy's! Ik eis vanaf nu alleen nog maar groen! We gaan gewoo. Met z'n allen als een dolle kaarsjes branden, of het nu 30+ graden is of niet, want het moet gewoon lukken!

Een beetje een raar en kort ego bericht van mij, want ik zit op mijn iPhone te tikken... Mijn lieftallige zoon heeft namelijk de MacBook bezet om de Teletubbies (die zijn vandaag favoriet) te kijken, en ja, alleen als hij kijkt kan ik posten, want als hij niet kijkt is hij iets aan het slopen of zichzelf in levensgevaarlijke situaties aan het manoeuvreren.... ;-) Ik moet nog een publicatie afronden, maar dat lukt dus niet want de Teletubbies zijn veel belangrijker! Manlief heeft de andere laptop nodig voor werk. En nu heeft mijn iPad me ook nog in de steek gelaten, want die gooit me er steeds uit! Net nadat ik een heel lang bericht had geschreven, al snikkend, want ja, ook mijn tranen zitten soms los, niet vaak, maar als ze gaan, jonge jonge ;-)) Nu ben ik dus niet meer verdrietig, maar boos op mijn iPad! Ik heb besloten dat ik hem ritueel in de fik ga steken en een boze mail maar Apple ga sturen ;-))) Ha, ik was al aan het bedenken op wie ik mijn woede en frustratie kon gaan botvieren: en de gelukkige is..... Apple!! Haha

Nou lekkere broedkipjes, lekker broeden! Beanie, fijn dat je weer zandvrij bent en je mannetje koortsvrij! Morgen mail ik meer uitgebreid. Of laten we pb en. In ieder geval veel succes morgen! Monica, schatje, geniet van de spierpijn, je spieren moeten gewoon wennen aan die enorme, prachtige boezem die ze moeten dragen ;-)) Andere meiden, houd jullie rustig en smelt niet!!! Oh en als je een iPad koopt, geeft dan 100 euro meer uit voor meer GB, want anders word je een rituele pyromaan, net als ik, haha!

X

Floor, hahaha.

Ik zit enorm te broeden, heb het er heet van. Of zou dat komen omdat het het binnen 30 graden is???

Liefs somrtimes

Geplaatst

Hi lieve dames!

@Sometimes: ik snap in ene keer waar die hitte vandaan komt! Gevolg van hard broeden zo hier en daar! Maar dat is ook wel nodig hoor, na alle ellende van juli en augustus...(en dan bedoel ik zeker niet alleen het slechte weer). Het moet gewoon gaan lukken een keer! En jij bent nu de eerste volgens mij... (maar ik hoop wel dat je het vandaag wat koeler hebt dan gisteren!)

@Floor: misschien tijd voor een portable DVD-speler of zo? Of anders een netbookje? Dan heb je tenminste zelf altijd beschikking over je MacBook! Moet je toch niet aan denken, je MacBook afstaan? Afgelopen vrijdag vroeg manlief of hij de mijne mee mocht nemen (zijn eigen MacBook is ouder en maakt meer herrie) maar ik dacht het niet... Moet gewoon altijd zowel MacBook als iPad onder handbereik hebben (daar hebben we er ook 2 van, dus dat geeft geen ruzie) anders word ik wel een beetje onrustig...

@Marielle: ik hoop dat jij nu wel een beetje opknapt, ziek zijn met zulk mooi weer is niet goed... Hoe is het verder? Nog steeds geen goed gevoel? Misschien gaat het nog meevallen...

@s0entje: hoe is het met jou vandaag? Vannacht wel een beetje kunnen slapen ondanks de temperatuur? Vandaag wachtdag 1... Je zou toch willen dat je de rest zou over mogen slaan of zo. Wanneer mag je testen? Wanneer ga je testen? (zit een groot verschil tussen bij sommige dames...)

@Moontje: lieverd, hoe is het met jou? Wordt de pijn al wat minder? Heb je niet enorm veel last gehad van de hitte de afgelopen dagen? Kun je al wat zeggen van het resultaat? Waar zitten trouwens de littekens, onder de borst of in je oksels? Heb je daar nog last van? Ik ga zo ook nog even in het andere topic reageren....

@Schorpioentje: Hoe is het met jou? Zelfde vraag als aan s0entje: wanneer mag je testen? Wanneer ga je testen?

@Joanna: is het al gelukt om een afspraak te maken met de poli? Wanneer mag je? Ik hoop zo dat dat snel is!

Vanmorgen voor de 2e FM geweest, bij de fertiarts. En eigenlijk zag het er veel hoopvoller uit dan vrijdag. Nu doen er zeker 4 follikels mee, en nog 2-3 die zouden kunnen gaan meedoen. Daarom hoopt ze op vrijdag voor de punctie, zodat die kleintjes nog wat door kunnen groeien! Bij IVF ronde 1 begon ik met 7-8 follikels en werden het er minder, nu begon ik met 3 en worden het er meer. Al met al begin ik het wel wat positiever in te zien, en volgens mij geldt dat ook voor de fertiarts... Heb vandaag ook meteen bloed laten prikken, morgen weer terug en dan hoor ik morgen ook of de punctie donderdag of vrijdag is. De koorts van manlief maakte ze zich geen zorgen over, er hoeft dus geen zaadonderzoek meer gedaan te worden. Als het zaad toch wat minder van kwaliteit is dan wordt het gewoon ICSI zei ze...

Vandaag ook nog bij de orthopeed geweest. Mag nu zonder krukken lopen! (nou ja, waggelen is het nu meer...). Over 3 maanden terugkomen. En begin volgende week starten met werken is te vroeg, heb inmiddels overleg gehad met mijn werkgever, het wordt op z'n vroegst eind volgende week, therapeutisch opbouwen etc. Maar ze moeten eerst nog een ZH vinden waar ik op die basis aan de slag kan. Dus dat merk ik allemaal wel. Eerst maar eens deze week door...

Liefs, Beanie

Geplaatst

@lieve Floortje, vergeet helemaal te reageren op jou bericht voor morgen.... Spannende dag dus... Ik ga zo hard voor je duimen! Knuffel voor jou!

Geplaatst

hallo allemaal!!

Ik had stiekum gehoopt op wat positieve nieuwtjes na mijn vakantie, maar helaas! Voor de dames die in de ww zitten succes en ook voor de dames die alweer volop bezig zijn ook succes! voor de dames waarbij het weer niet gelukt is, heel veel sterkte! heb niet alles kunnen bij lezen, het is zo veel!

Hier zouden we vanavond terug komen uit kroatie, helaas kreeg ik vrijdagmiddag aan het strand enorme pijn bij mijn schouder en begon mijn rechterarm te tintelen.

toen ik wou opstaan, werd het nog erger en werd ik ontzettend benauwd. manlief lag heerlijk te dobberen op zee en dochter was lekker aan her zwemmen in het zwembad.

raakte lichtelijk wel een beetje in paniek, toen hij eenmaal uit het water was, heb ik een koude douche genomen en wat gedronken. voelde me nog niet beter, dus naar de holetkamer, maar na 30 meter heuvel op zakte ik bijna in elkaar, glaasje water gekregen van nederlandse mensen en iemand van die camping zou hulp gaan halen. na 10 minuten was ik het zat en zijn we heel langzaam naar de kamer gelopen, daar even een uurtje op bede gelegen en besloten dat we zaterdagochtend naar huis zouden gaan. zag het totaal niet zitten om daar naar de dokter te gaan. zaterdagavond teruggekomen en na lang twijfelen toch zondag naar de huisartsenpost.

Daar vertelde ze me dat ik een paar dagen mocht blijven omdat ik een klaplong heb.

dus hier lig ik dan,gaat niet zoals het moet want de boven kant is nog steeds ingeklapt, dus vanmiddag hebben ze de drain alweer verplaatst en nou is het weer afwachten. gelukkig mag ik wel gewoon met de ivf poging beginnen dus morgen word de eerste spuit deca gezet! sorry voor het ego bericht.

probeer zoveel mogelijk bij te lezen en te reageren, maar het internet is hier niet altijd optimaal!

Geplaatst

Lieve Crisje,

Wat een verhaal, wat een schrik! Weet je ook hoe dit gekomen is? Kan me overigens wel goed voorstellen dat je liever niet in Kroatië naar de dokter wilde. Wel een heel verstandige beslissing dus dat jullie eerder terug gekomen zijn! Nu lig je dus in het ZH... Met drain. Auw. Geen feestje om die aan te brengen. Dan zullen die deca-injecties wel mee gaan vallen! Verveel je je al? (als je interesse hebt, ik heb een heleboel digitale boeken die je zo op een e-reader of iPad kunt zetten... Stuur dan maar ff een PB-tje met je e-mailadres, dan kan ik er wel wat mailen!).

In ieder geval heel veel beterschap, ik hoop dat je snel weer opknapt!

Liefs, Beanie

Geplaatst

Chrisje, wat een schrik! Mijn man heeft ook een keer een klaplong gehad en dat is behoorlijk pijnlijk en angstig! Heel veel sterkte!

Beanie, lieve schat, morgen is voor mij spannend, maar voor jou zijn de komende dagen heel spannend, en we gaan gewoon met z'n allen duimen dat er gewoon heel veel prachtige follikkels en een paar schitterende embryo's uit komen! Ik denk veel aan je, maar omdat ik inga op een aantal welkome uitnodigingen tot afleiding, zit ik zowaar iets minder achter de Mac devices... Ik spreek je hopelijk snel weer even!

Andere meiden,

liefs en een koele nacht gewenst!

Floor

Geplaatst

Hi lieve dames,

@Floor: weet je al wat? Ik hoop zo op goed nieuws....

@Crisje: gaat het al wat beter met je?

@Marielle: ook al weer wat opgeknapt? Heb je nog een test gedaan of is je menstruatie inmiddels doorgebroken?

@s0entje & Schorpioentje: zijn jullie de wachtweken al zat? Nou ja, de eerste gaat nog wel, maar de tweede....

@Sometimes: wat lees ik nou? Ga jij hier eindelijk goed nieuws brengen?

@all: volgens mij is dit bankje langzaam leeg aan het lopen... Augustus loopt op z'n eindje... Herfst is in aantocht. Zou dat betere resultaten geven?

Verder ego: vanmorgen weer naar het ZH geweest, follikels doen goed hun best en er zijn er nu vier die meedoen, minimaal. Vanavond laatste keer deca en menopur spuiten, morgen de pregnyl en vrijdag punctie... Niet direct iets om naar uit te zien maar hoort er nou eenmaal bij.

Liefs, Beanie

Geplaatst

@beanie: heb geen test meer gedaan en me menstruatie is nog niet door gebroken, ppfff weet het allemaal niet meer ik had het al opgegeven maar me vriend vind dat ik dat niet moet doen, ik ben nog niet ongesteld en het ziekenhuis zegt niet voor niks 14 dagen na terugplaatsing testen zegt hij, ja hij heeft gelijk, testen doe (durf) ik niet meer, dus ik wacht een paar dagen af, als ik zaterdag nog niet bloed dan zal ik gaan testen maar eerder niet, dus het is deze week even afwachten.

Ben gelukkig ook niet meer ziek alleen beetje verkouden maar dat komt wel goed.

Jij heel veel succes vast voor vrijdag, eindelijk schiet het voor jou nu ook op....

Geplaatst

Hoi Dames! :)

@Beanie dat is goed nieuws meid! ... ik zit nu pas op dag 2 en pff wat gaat de tijd langzaam! vorige poging vloog de 1e week echt voorbij maar nu... lijkt wel achteruit te gaan! gelukkig is morgen vriendlief jarig dus heb een gezellige verrassingsdag ervan gemaakt :) blijven we lekker bezig :) en van het weekend vieren voor vrienden en familie dus hopelijk gaat zo de tijd wat sneller :)

@marielle er is dus nog een beetje hoop! en gelukkig voel je je al weer een stukje beter :)

@Cris jeetje meid.. schrik er beetje van! kan dit gewoon zomaar komen?

ik hoop in ieder geval dat je snel opknapt en niet telang hoeft te blijven, en wel fijn dat de ivf gewoon door kan gaan :)

Geplaatst

Beanie, zoals ik elders al zei: ik ben heel blij voor je, wat een goed nieuws!!!!

Marielle, wat een slopende dagen... Ik duim voor je!

Dames, het slechte nieuws van het ziekenhuis was dat ik niet zwanger ben (nou, nou, dat was me nog niet opgevallen toen ik vorige week zowat leegliep ;-))) het goede nieuws is dat we nog één cryo hebben! Dus daar gaan we natuurlijk voor!

Manlief is thuis, omdat hij er bij wilde zijn als we telefoon kregen, dus ik houd het een beetje kort vandaag. We zijn lekker met z'n drietjes aan het rommelen en lekker aan het eten... Ondertussen nog steeds bezig met een vakantie boeken, als het goed is krijgen we straks nog een offerte... Lekker!

Dikke knuffel!!

Floor

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden