Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Soort behandeling:

Nikkie: 2x IUI, 1x IVF, ICSI 1, 2, 2A, 3, 3A en nu ICSI 4

Floortje: IVF 3 na geboorte zoontje

Voortraject:

Nikkie: sinds begin 2009 in de MMM - oorzaak mijn leeftijd

Floortje: sinds 2008 wegens pcos en verkleefde eileiders

Uitgangsecho:

Nikkie: 10 juli

Floortje: 21 juli

Follikelmeting:

Nikkie: 18 juli FM1 en 23 juli FM2

Floortje: 27 juli FM1 en 30 juli FM2

Punctie:

Nikkie: 25 juli

Floortje:

Medicatie:

Nikkie: Decapeptyl, Puregon 300 & Ovitrelle

Floortje: Decapeptyl, Puregon, Ovitrelle

Terugplaatsing:

Nikkie:

Floortje:

Testen:

Nikkie:

Floortje:

• Reacties 457
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames!

Je kunt het lijstje gewoon kopiëren en dan je eigen gegevens invullen...

Wat handig gedaan Nikkie! Hoe is het met je?

X, Floor

Geplaatst

Soort behandeling:

Hobbesje: 1e cryo terugplaatsing na geboorte zoontje nov 2010

Voortraject:

Hobbesje: 1 spontane zwangerschap (zoon), 1 ICSI behandeling (zoon), nu cryo's van de ICSI

Uitgangsecho:

Hobbesje: 6 aug

Follikelmeting:

Punctie:

Floortje:

Medicatie:

Hobbesje: progynova

Terugplaatsing:

Nikkie:

Floortje:

Testen:

Nikkie:

Floortje:

Geplaatst

Heb mezelf er ook op gezet. Gisteren hebben we ons aangemeld voor een cryo terugplaatsing.

Vind het wel spannend nu - had het van me afgeschoven, maar nu we concreet een datum hebben en ik aan de hormonen ben komt het ineens toch wel heel dichtbij!

Succes dames! Voor degenen die al echt op de wachtbank zitten: succes met het afwachen (deze tijd vond ik het verschrikkelijkst...).

Geplaatst

Soort behandeling:

Jolanda : 4e ICSI

Voortraject:

Hobbesje: 1 spontane zwangerschap (zoon), 1 ICSI behandeling (zoon), nu cryo's van de ICSI

Jolanda: sinds 2008 MMM

Uitgangsecho:

Jolanda: 27 juli

Follikelmeting:

Jolanda: 27 juli FM6

Punctie:

Floortje: 30 juli ?

Medicatie:

Jolanda : Menopur 4amp, clomid, sinds 2507 antibiotica

Terugplaatsing:

Nikkie:

Floortje:

Jolanda:

Testen:

Nikkie:

Floortje:

Jolanda:

Geplaatst

Hallo, mag ik me ook aansluiten bij jullie? Ik zag wat oude bekenden bij dit forum (hoi Bettyboopke en Hobbesje) en het lijkt me leuk om deze maand mee te lezen en schrijven.

Even een korte introductie. Ik ben Chrissy, 39 jaar oud en mijn man en ik zijn in 2006 de medische molen in gegaan. Mijn man heeft slecht zaad vanwege een dwarslaesie en dus zaten we al snel midden in de ICSI behandelingen. Na 6 eigen cyclus ICSI's en daarna nog eens 4 gestimuleerde pogingen, waarvan de laatste in Düsseldorf was, is in november 2010 onze dochter geboren. We hadden na al die behandelingen nog 2 emmy's in het UMCG en nog 3 in Düsseldorf. Vorig jaar augustus hebben we een TP van 1 emmy in DD gehad. Helaas zonder resultaat. In oktober wilden we de laatste 2 emmy's ophalen in DD, maar ik ben toen ziek geworden. Het vermoeden was (en is nog steeds) dat ik mogelijk MS heb. Ik voel me echter goed en wil mijn gezondheid niet te veel mijn leven laten bepalen. Dus we zijn nu zover dat we de laatste 2 emmy's (ze zitten samen in 1 rietje) willen laten terugplaatsen.

Ik ben nu onder behandeling in het Nij Barrahus in Wolvega. De arts daar is nieuw en wilde nu ook iets nieuws proberen ... een TP in eigen cyclus. Ik ben al even onderweg, en heb al 4 echo's gehad. Mijn cyclus is weer eens super traag, dus het is nog steeds wachten op een positieve ovulatietest. Dan mag de Pregnyl erin (als enige hormoon buiten de Utrogestan om). En dan hoor ik wanneer de TP zal plaatsvinden. En dan is het ook nog eens hopen dat de embryo's goed ontdooien.

Dat was even kort mijn verhaal.

Ik vind het ook fijn om jullie verhalen te lezen. Ik hoop snel wat meer van iedereen te weten en te onthouden om dan wat persoonlijker te reageren.

Geplaatst

Soort behandeling:

Chrissy: 2e cryo TP na geboorte dochter nov 2010

Voortraject:

Chrissy: dochter geboren na 10x ICSI, nu cryo's van de ICSI

Uitgangsecho:

Follikelmeting:

Chrissy: 27 juli FM5

Punctie:

Medicatie:

Chrissy: Pregnyl, Utrogestan, Aspirine

Terugplaatsing:

Nikkie:

Floortje:

Jolanda:

Chrissy:

Testen:

Nikkie:

Floortje:

Jolanda:

Chrissy:

Geplaatst

Chrissy, natuurlijk, van harte welkom!!! Wat een lang traject hebben jullie ook al achter de rug, maar wel mij een prachtige dochter als resultaat! Fijn een terugplaatsing in eigen cyclus, ik hoor er positieve verhalen over. Ik wens je veel succes! Wat fijn dat je je goed genoemd voelt om de behandeling in te gaan. Ik hoop bovendien van harte dat er toch geen sprake zal blijken te zijn van MS...

Mijn verhaal lees je in mijn handtekening. Een prachtige zoon, de laatste keer een miskraam en nu de moed er in houden en hopen op een verse terugplaatsing.

Sommige andere dames ken je al, dus het voelt vast snel oud en vertrouwd!

Floor

Geplaatst

Floortje, leuk dat je zo snel reageerde. Heftig hoor, zo'n miskraam. Ik heb er helaas ook ervaring mee. Maar nu dus alweer een nieuwe poging voor een brusje begrijp ik. Succes in ieder geval.

Ja, en wat die TP in eigen cyclus betreft ... met alweer 4 echo's achter de rug vind ik het wel zwaar worden. Ik wilde mijn omgeving niet vertellen dat we weer bezig zijn, maar ik moet steeds net op controle komen op de dagen dat ik werk. Ja, ondertussen weten mijn collega's dus wel weer hoe de stand van zaken is. Maar het is een fijn idee dat mijn lichaam het nu grotendeels zelf mag proberen. Zijn er hier nog mensen die al ervaring hebben met een TP in eigen cyclus?

Geplaatst

Hoe is het met jullie dames??

Ik kom net van de poli, 3 links, 3 rechts rond de 11-12 mm. Ik denk dat dat gewoon de goede kant op gaat. Even de bloedwaarden afwachten en dan word ik vanmiddag gebeld of we nog iets moeten ophogen of niet. Ik ben blij!

X, Floor

Geplaatst

hey floortje, das goed nieuws. altijd spannend als je weer op dat telefoontje moet wachten om weer een stap verder te mogen.

hier is het effe wat minder. vanmorgen echo gehad, maar bah, wat zijn mijn eierstokken gevoelig en lastig te vinden.

Er zijn aan 1 kant 2 grote te zien en voor de rest niet zo veel, aan de andere kant helemaal niets, terwijl ik woensdag 4 aan 1 kant had en 2 aan de andere kant. wat een domper. Ik moet morgen weer terug voor echo en dan gaan ze pregnyl voor morgenavond plannen en dan PU op maandag. Ik wil toch eerst eens weten hoeveel follikels er nu zitten, voordat ik een poging wil doen, is toch een kostbaar iets....zucht..

Liefs,

Jolanda

Geplaatst

Hier drukke dagen achter de rug, dus niet echt de tijd om hier te komen en te reageren.

Nikkie; ik duim voor een mooi embryootje!

Floortje; hoe voel je je nu? Fijn dat het werken voor wat afleiding heeft gezorgd. Ik heb ook erg veel last van de deca gehad deze keer, voelde me echt niet happy :-( En vanmorgen 6 follikels! You go girl! Nu lekker doorgroeien :-)

Jolanda; wat balen dat er zo weinig follikels te vinden waren. Moet je deze poging zelf betalen? Ik snap dat je dan graag wel iets van resultaat wil, maar dat zou je ook willen als je het niet zelf hoeft te bekostigen. Een punctie waar mogelijk niets uitkomt is niet fijn. Ik ga heel hard duimen dat de punctie niet voor niks is en er uiteindelijk mooie eicellen gevonden worden.

Chrissy; wat een verhaal zeg, klinkt allemaal best heftig. In ieder geval succes deze ronde! Ik wilde het ook geheim houden deze keer, vooral ook omdat de vorige keer echt iedereen op de hoogte was. Maar het is nog best lastig en ondertussen zijn alweer een aantal mensen op de hoogte. Alleen onze ouders weten nog nergens van, dus hopelijk kunnen wij ze binnenkort verrassen.

Hier is gisteren een embryo teruggeplaatst en ook nog eentje de vriezer in gegaan. Nu de spannende wachtweken, zijn ze al om? Ik houd niet van wachten.

Over de vitamines, ik slik eigenlijk alleen foliumzuur, wanneer ik positief test zal ik wel weer aan de mama vitamines gaan. Ik doe eigenlijk niets bijzonders in de wachtweken, denk dat ik de innesteling toch niet kan beïnvloeden en dat het een groot kansspel is waarbij je een flinke dosis geluk moet hebben.

Geplaatst

Soort behandeling:

Poezebeest: 1e ICSI na geboorte zoontje

Voortraject:

Poezebeest: zoon geboren na 1x ICSI

Uitgangsecho:

Follikelmeting:

Punctie:

Medicatie:

Poezebeest: Decapeptyl, Gonal-F, Pregnyl & utrogestan

Terugplaatsing:

Poezebeest: 26 juli

Nikkie:

Floortje:

Jolanda:

Chrissy:

Testen:

Poezebeest: 10 augustus

Nikkie:

Floortje:

Jolanda:

Chrissy:

Geplaatst

hè meiden kwam ook eens een kijkje nemen. sinds woensdag ben ik aan het spuiten: 150 gonal f en 150 menopure.

tot nu toe gaat het goed. Maandag onze eerste echo weer, toch wel weer spannend. Mijn buik is wel behoorlijk gezwollen merk ik en ook wat hard.

@ Floortje zitten we weer samen in de race maar nu voor blijvend zwanger en niet die ellende van de vorige ronde.

succes meiden

Geplaatst

Heeeee!!! Lieve Moeke! Daar ben je dan weer! Wat gezellig! Natuurlijk we gaan nu voor succes!

Jolanda, wat balen, ik had diezelfde situatie de vorige keer en toen hebben ze afgebroken, maar ik heb er nog steeds spijt van. Ik wilde dat ze de punctie toch hadden gedaan. Natuurlijk is het een kostbaar gebeuren, maar ik heb mijn zoontje gekregen uit vier follikels en uit 30+ van de vorige keer ben ik niet zwanger geraakt... Het zegt dus niets.

Poezebeest, ja, wachten.... Het is het ergste wat er is... Maar goed, je kunt niets anders doen dan gezond leven en afleiding zoeken. Hopelijk gaat de tijd dan snel. Ik ben een vroegtester en dat geeft me altijd wat rust, maar iedereen zoekt een andere weg om die weken door te komen. Heel veel sterkte!!!

Nikkie, hoe is het?

X, Floor

Geplaatst

Ivfmoeke; veel succes!

Floortje; de vorige keer heb ik een week na de tp positief getest, ik was niet eens verbaasd, ik was de dag daarvoor opeens zo ontzettend misselijk dat ik het gewoon wist en de test het bevestigde. Ik weet niet wat ik nu ga doen, ik durf niet te hopen dat het nu weer meteen raak is, dus ik zie het wel de komende week.

Geplaatst

Soort behandeling:

Anna18904: 2e icsi

Voortraject:

Anna18904: sinds 2009 in de mmm. Man heeft vermindert zaad

Uitgangsecho:

Follikelmeting:

Punctie:

Anna18904: 19 juli

Medicatie:

Anna18904: Decapeptyl, Gonal-F, Pregnyl & utrogestan

Terugplaatsing:

Nikkie:

Floortje:

Jolanda:

Chrissy:

Anna18904: 22 juli

Testen:

Nikkie:

Floortje:

Jolanda:

Chrissy:

Anna18904: 3 augustus

Hehe na 2x is het eindelijk gelukt. Op de vaste computer gooit hij me er steeds uit en op de laptop niet.

@ chrissy. Jij zit nu dubbel in de spanning of je nu wel of niet MS hebt. Ik leef met je mee. Zelf heb ik het wel, maar ik gebruik geen medicijnen ervoor. Daar voel ik me te goed voor. De paracetamol die ik af en toe neem hoort niet tot de medicijnen. Ik weet dat de MS en zwangerschap goed samen gaan. Ik zal alleen wel in het ziekenhuis moeten bevallen, want na de zwangerschap kan ik een terug klap krijgen. Maar dat zie ik dan wel weer.

@ poezebeest. Jij zit vlak achter me. Erg he die wd. Ik ben al op wd5 en mag as vrijdag testen. Ik vind dit ook killing. Het liefst zou je een luikje willen naar je buik of een berichtje. Ook al is het een fax (lekker ouderwets) alles is welkom. Bij elk krampje, denk je wat is dit. Is het de innesteling, zijn het je darmen of is het nog de nasleep van de hormonen.. Hopelijk weten we het snel..

Hopelijk wordt dit een groen bankje, met veel blije gezichten. Iedereen veel succes en sterkte met het wachten en spuiten, de punctie en de spanning.

Geplaatst

Anna, wat spannend, vandaag wd 6 alweer. Dat schiet aardig op! Ik hoop voor je op een prachtig resultaat.

Poezebeest, ik hoop voor je dat het deze keer net zo gaat als de vorige keer!!!!

X, Floor

Geplaatst

@ floortje, dank je wel.. Dit weekend gaat lekker snel. Ik krijg zo slapers. Dus het weekend is zo om. Weet je al wanneer je je punctie hebt... Doe je het lange protocol of het korte.

@ Poezebeest, Ik zou het niet durven om me na een week al te testen. Ga het ook niet doen want ik heb visite en die zijn zooooooooooooo nieuwsgierig.. Die vertel ik ook niet dat ik een punctie gehad heb en een eitje binnen.. Ik heb het wel de 1e keer gedaan 2 dagen voor het bloedprikken en die was positief. Nu heb ik me voorgenomen dat ik me niet ga testen. Het zal heel moeilijk zijn, maar ik heb ook veel tegenslagen gehad.

Geplaatst

Hoi meiden, Ik krijg net een rot bericht van het ziekenhuis. Van de 6 eitjes die bevrucht waren hadden het er 2 overleeft, maar nu die ene ook niet. Dus hopelijk leeft het eitje wat in mij zit nog. Maar nu krijg ik niet veel hoop op een goede afloop. Zeker niet nu ik me bedenk dat mijn 3e ivf poging nu wel heel erg dichtbij komt. Ik kan er straks met mijn man niet over praten ivm de visite. Ik kan hem nu ook niet bellen... Ben nu erg verdrietig....

Geplaatst

[h=2]Soort behandeling:

Bettyboopke: 2e IVF na geboorte dochtertje okt 2010

Voortraject:

Bettyboopke: dochtertje geboren na 1x IVF, voor brusje: cryo's geen succes, ook niet voor IVF 2 en cryo's.

Uitgangsecho:

Bettyboopke: 16 aug

Follikelmeting:

Bettyboopke: 16 aug telling en 22 aug FM1

Punctie:

Bettyboopke: 30 aug?

Medicatie:

Bettyboopke: Suprefact, Menopur 3 amp, Pregnyl, utrogestan

Terugplaatsing:

Nikkie:

Floortje:

Jolanda:

Chrissy:

Bettyboopke:

Testen:

Nikkie:

Floortje:

Jolanda:

Chrissy:

Bettyboopke:

Zo, ik heb me er tussen gezet :) Het kan zijn dat ik eind augustus doorschuif naar het bankje van september, want mijn wachtweken na punctie zullen dan pas zijn. Maar tot die tijd zou ik het fijn vinden met jullie mee te lezen en leven! Vooral omdat ik het wachten op de basisecho, de eerste fm, de volgende fm, de punctie en de bevruchtingen dit keer wel spannend vind! Ondanks mijn lage amh waarde hoop ik toch lekker op een mooi aantal follikels en mooie bevruchtingen! Maar stiekem kan ik soms wel eens een steekje angst voelen...Maar zolang het zonnetje schijnt, ben ik ervan overtuigd dat het wel zal loslopen!

Floor, bedankt voor je uitleg (in het andere forum) ivm vitamines ed. Het gaat precies wel goed bij jou?!?!?! Nu lekker broeden op die follikels, zodat je straks ook mooi kunt verder broeden op mooie emmy(s)! Dit is al een supergoede stap in de juiste richting :))

Anna en poezebeest: lekker vertroetelen en warm houden die lieve emmy's! Spannend die wachtweken, is iets waar je nooit gewend aan geraakt he?! Probeer wat te genieten van het mooie weer en probeer jullie hoofdjes in en lichte zen-modus te krijgen ;) You go girls!!!! Ik duim alleszins!!!

IVFmoeke, welkom! Jammer om je weer tegen te komen...Maar dit keer gaat het ècht een groene golf worden hier!!!!!! Ben beniuewd naar je 1e fm, laat je iets weten?!

Heej Chrissy, leuk je hier na al die tijd weer tegen te komen. Tja, klinkt natuurlijk wat dubbel...Ik hoop dan ook je hier niet te lang te zien (voor mezelf èn voor jou!)! Hoe is het intussen met je ukkepuk?

Jolanda,...ik hoop voor je dat er alsnog een paar follikels bijkomen (die zich missch verstopt hadden?)! Is het in Nederland ook zo dat een ivf behndeling pas meetelt vanaf het moment dat er effectief een punctie is geweest? In Belgie is dat nl zo. Dan snap ik wel dat je overweegt om het evt af te breken. Maar ik kan me voorstellen dat het een heeeeeele moeilijke beslissing is! Want uiteraard heb je geen garanties dat het een volgende keer beter gaat.... Pfff...wat naar! Je begint aan die behandelingen met de nodige hoop en ik weet hoe ellendig het is als die al vervliegt nog voordat je ècht begonnen bent (nl vanaf de tp)!! Succes meid!!!

Vanmiddag ga ik wat vitamientjes halen (omega 3 en vitD). Onder het motto baat het niet, schaadt het niet!!!

Oh ja, er was nog iemand hier die mij vroeg waarom ik geen melk drink? Volgens de acupuncturist kan melk de innesteling tegenwerken (melk zou een koude baarmoeder kunnen veroorzaken), dus ook yoghurt, kaas, vla... En onder hetzelfde motto als hierboven, ben ik dan maar overgeschakeld op sojamelk en vla. Om dezelfde reden eet ik ook (bijna) geen rauwe groentes, maar vnl gestoomde/gekookte groente. En eet/drink ik niks van exotisch fruit, maar enkel streekfruit. En ik eet bijna elke dag vis (op boterham of als avondmaal)

So, i'm a freak ;) HAHAHA

Maar het is wel zo, dat sinds ik dat doe, ik me wel lekerder in mijn vel voel. Minder snel gestressed en veel blijer :))

xxxMichelle

[/h]

Geplaatst

oepsiewoepsie..Hobbesje! Ik was je bijna vergeten... ahum...

Wat leuk om jou hier ook weer terug te zien, goh, dat moet net lukken dat we alle 3 (jij, Chrissie en ik) nu voor een brusje gaan! Dit moet gewoon groener-dan-groen gaan aflopen, aangezien we tdestijds ook voor wat groen hebben kunnen zorgen, toch?!?!

Dus, groene tsunami, wij zijn er klaar voor!!!!!

Geplaatst

Hey BettyBoopke, lekker meelezen deze maand hoor! Het zal dus nog heel even duren voordat je de WW weer in gaat. Ik lees trouwens allemaal nieuwe dingen over voeding enzo. Nooit geweten dat sommige dingen slecht kunnen zijn.

En lief dat je vraagt naar mijn dochter. Die doet het prima. We hebben het eerste jaar wel veel ziekenhuisbezoeken gehad met haar omdat ze heupdysplasie had. Maar na 10 maanden spreidbroek lijkt dat nu helemaal in orde te zijn. En verder begint ze heel veel te kletsen. Hoe is het met jou kleine meid. Die is natuurlijk maar ruim een week ouder toch?

En leuk he, dat Hobbesje hier ook zit. Ik zal Wilma ook even benaderen, want die gaat deze maand voor een cryo TP. Ik geloof dat die rond 4 augustus uit komt op een TP als de cryo goed ontdooit.

Floortje, hoe is het nu met jou? Nog veel last van je buik? En zijn je medicijnen ook opgehoogd?

Jolanda, spannend joh wat de PU gaat opleveren. Ik kan je wel begrijpen dat je twijfelt omdat er zo weinig follikels aan het rijpen zijn. Ik hoop echter dat ze vandaag voldoende gevonden hebben om jou een wat beter gevoel te geven om toch die PU in te gaan.

Poezebeest, wat mooi dat je een TP hebt gehad en ook nog een cryo voor het geval dat. Ik zie dat jij ook niet heel veel dingen anders doet in de WW. Ik was deze keer van plan om maar gewoon te blijven sporten. Alleen zal er even geen alcohol gedronken worden. Nu drink ik nooit heel veel, maar toevallig is mijn man deze week jarig. Ik heb gelukkig nog een fles alcoholvrije wijn om de familie te kunnen foppen, ha ha ha. Maar sterkte in deze wachtweken. Heb je nog plannen gemaakt om wat afleiding te hebben?

IVFMoeke, jij ook weer begonnen voor een nieuwe poging. Vervelend dat je buik al zo gevoelig is. Ik had door nooit zo'n last van, maar ik had ook altijd maar een stuk of 10 follikels. Niet echt heel schokkend. Succes met de echo maandag en ik hoop dat die gevoelige buik snel wat minder pijn doet. En nog even een vraag uit nieuwsgierigheid ... doe jij je poging nu weer in DD?

Anna, wat toevallig dat jij ook MS hebt. Maar als je geen medicijnen gebruikt, dan heb je waarschijnlijk een milde vorm. Bij mij wordt getwijfeld aan de diagnose omdat mijn MRI scan wel wijst op MS, maar alle andere onderzoeken niet. Ik heb 1 x 2,5 week klachten gehad en 1 x 1 week en dan verdwijnen de klachten weer en doe ik weer alles. Raar verhaal dus en de neuroloog kan er nog niks van maken, behalve dan de diagnose "waarschijnlijk ms". Maar goed, genoeg over MS, we zijn bezig met een andere uitdaging ... Jij moet eerst die verrekte wachtdagen doorkomen. Sterkte ermee! En wat naar dat de overgebleven embryo's het allemaal niet overleven. Ik kan het begrijpen dat je daar goed ziek van bent. En dan kan je nu ook nog eens niet uitgebreid uithuilen bij je man.

Ik ben gisteren weer voor een echo geweest en alles was nu klaar voor een eisprong. Ik heb gisteren Pregnyl gespoten en mag maandag al voor een TP in DD. We hebben gekozen om allebei de cryo's terug te laten plaatsen als ze allebei goed ontdooien. Als ze niet goed ontdooien dan worden we gebeld en kunnen we omkeren en weer terug naar huis. Ik vind het wel spannend hoor! Ik pas zo wel het lijstje aan, maar dat is dus nog even onder voorbehoud.

Goed weekend allemaal!

Geplaatst

Soort behandeling:

Bettyboopke: 2e IVF na geboorte dochtertje okt 2010

Voortraject:

Bettyboopke: dochtertje geboren na 1x IVF, voor brusje: cryo's geen succes, ook niet voor IVF 2 en cryo's.

Uitgangsecho:

Bettyboopke: 16 aug

Follikelmeting:

Bettyboopke: 16 aug telling en 22 aug FM1

Punctie:

Bettyboopke: 30 aug?

Medicatie:

Bettyboopke: Suprefact, Menopur 3 amp, Pregnyl, utrogestan

Terugplaatsing:

Nikkie:

Floortje:

Jolanda:

Chrissy: 30 juli

Bettyboopke:

Testen:

Nikkie:

Floortje:

Jolanda:

Chrissy: 13 augustus

Bettyboopke:

Geplaatst

Hallo dames,

Hoe is het met jullie allemaal? Een kleine beetje aan het genieten van het weekend?

Anna wat vervelend! Ik hoop echt dat dat kleintje in je buik gewoon blijft zitten. En dat kan he, dus geef doe moed alsjeblieft niet op!

Ik ben verschrikkelijk moe vandaag. Echt alsof ik mijn ene been niet voor mijn andere kan zetten! Ik had allerlei wilde plannen voor vandaag, maar er is werkelijk niets uit mijn handen gekomen. Een beetje in de tuin gehangen en gevochten tegen de deca-buien en de onzekerheid... Morgen is het hopelijk weer een beetje beter. We zijn nu sinds november bijna non-stop bezig (op het 6 weken herstellen na de miskraam na) en ik ben het een beetje zat.

Nou dames, fijne avond en hopelijk hebben jullie de moed er meer in zitten dan ik!

X, Floor

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden