Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ivfmoeke; heel veel succes vandaag! Ik duim voor een goede punctie.

Sometimes; welkom hier en veel succes!

Melis; zowel met mij als met mijn kleine man gaat het goed. Ook ik ben helemaal verliefd op hem, maar hij is ook zo ontzettend leuk :-)

• Reacties 457
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Poezebeest, fijn om te lezen dat alles zo goed met jullie gaat! En over een paar maanden een nieuw wonder erbij, wat een rijkdom!!

Meiden, succes met alle stappen in deze bijzondere medische wereld!!

Geplaatst

Anna? Hoe is het? Ik hoop goed!

Poezebeest, nog steeds positief? Wat geweldig toch!

IVF moeke, ik denk vandaag aan je, laat je weten hoe het is gegaan??

Nikkie, wat fijn dat je zo positief bent! Dat heeft vast een goede uitwerking!

Sometimes, wat is het spannend hè? Maar we maken dit gewoon een heel groen bankje!

Hier alles goed! Ik ben enorm blij met 11 eicellen en heb nu ook wel wat meer vertrouwen dat het maandag tot in ieder geval een terugplaatsing kan komen! Ik was enorm high van de Dormicum (inderdaad geweldig spul Melis!) en mijn arts heeft het gewoon heel snel en voorzichtig gedaan! Ik was zo overstuur donderdag, omdat ik zo bang was voor de punctie.

Van dr. Pf uit DD helemaal niks gehoord! Eerst moeten we met spoed komen en dan belooft hij woensdag de uitslagen te hebben en hoor ik niks meer, ook niet na hem te hebben gemaild! Als ik maandag de uitslagen niet heb dan zoekt hij het maar uit, dan hoef ik ze niet meer ook! Ik baal echt als een stekker. Maar goed, ik richt me gewoon op de positieve kant en dat is 11 eicellen.

Geplaatst

Soort behandeling:

Nikkie: 2x IUI, 1x IVF, ICSI 1, 2, 2A, 3, 3A en nu ICSI 4

Floortje: IVF 3 na geboorte zoontje

Hobbesje: 1e cryo terugplaatsing na geboorte zoontje nov 2010

Jolanda : 4e ICSI

Chrissy: 2e cryo TP na geboorte dochter nov 2010

Poezebeest: 1e ICSI na geboorte zoontje

Anna18904: 2e icsi

Bettyboopke: 2e IVF na geboorte dochtertje okt 2010

Colle: 1e ICSI-D na geboorte zoontje aug 2010

Ivfmoeke: 1 ISCI vers na geboorte zoontje mei 2011

Voortraject:

Nikkie: sinds begin 2009 in de MMM - oorzaak mijn leeftijd

Floortje: sinds 2008 wegens pcos en verkleefde eileiders

Hobbesje: 1 spontane zwangerschap (zoon), 1 ICSI behandeling (zoon), nu cryo's van de ICSI

Jolanda: sinds 2008 MMM

Chrissy: dochter geboren na 10x ICSI, nu cryo's van de ICSI

Poezebeest: zoon geboren na 1x ICSI

Anna18904: sinds 2009 in de mmm. Man heeft vermindert zaad

Bettyboopke: dochtertje geboren na 1x IVF, voor brusje: cryo's geen succes, ook niet voor IVF 2 en cryo's.

Colle: Zoon geboren na 13xIUI-D (waarvan 1 BBZ) en 1xIVF-D

Ivfmoeke: Zoon geboren na 3 x isci (waarvan 1 misses abortion bij 8 wkn)

Uitgangsecho:

Nikkie: 10 juli

Floortje: 21 juli

Jolanda: 27 juli

Hobbesje: 6 aug

Colle: 14 aug

Bettyboopke: 16 aug

Follikelmeting:

Nikkie: 18 juli FM1 en 23 juli FM2

Floortje: 27 juli FM1 en 30 juli FM2

Jolanda: 27 juli FM6

Bettyboopke: 16 aug telling en 22 aug FM1

Ivfmoeke: 30 juli FM en 2 aug FM

Punctie:

Nikkie: 25 juli

Floortje: 3 augustus

Anna18904: 19 juli

Bettyboopke: 30 aug?

Ivfmoeke: 4 aug

Medicatie:

Nikkie: Decapeptyl, Puregon 300 & Ovitrelle

Floortje: Decapeptyl, Puregon, Ovitrelle

Hobbesje: progynova

Jolanda : Menopur 4amp, clomid, sinds 2507 antibiotica

Chrissy: Pregnyl, Utrogestan, Aspirine

Poezebeest: Decapeptyl, Gonal-F, Pregnyl & utrogestan

Anna18904: Decapeptyl, Gonal-F, Pregnyl & utrogestan

Bettyboopke: Suprefact, Menopur 3 amp, Pregnyl, utrogestan

Colle: Microgynon, Lucrin, Gonal-F, Fluconazol, Pregnyl, Utrogestan

Ivfmoeke: Gonal F, Menopur, cetrocide, DHEA, Utrogestan

Terugplaatsing:

Poezebeest: 26 juli

Nikkie: 28 juli

Floortje: (hopelijk) 6 augustus

Jolanda:

Chrissy: 30 juli

Anna18904: 22 juli

Bettyboopke:

Ivfmoeke:

Testen:

Poezebeest: 10 augustus

Nikkie: 8 augustus

Floortje: zo snel mogelijk, haha (vroegtester)

Jolanda:

Chrissy: 13 augustus

Anna18904: 3 augustus

Bettyboopke:

Geplaatst

he meiden

we zijn thuis vanochtend om half negen waren we er, manlief bloedprikken en toen wachten tot tien uur.

de tijd vloog om. Ik kreeg de narcose met een extra beademing omdat het veel follikels zouden zijn. Opbrengst was toch wat ik had gedacht, zeven eicellen.

zijn er enorm blij mee en deze keer niet teleurgesteld. Nog effe met dkt marks gepraat hij gaf aan dat het veel te snel gaat waardoor er zeven goed zijn en de andere te klein.

Dat hadden ze al gezien in mijn bloed. Nog een extra infuus gekregen voor tegengaan overstimulatie omdat het erg vee follikels waren zei hij.

Morgen is het lab dicht dus maandag horen we of er bevruchting is, ik hoop het :)

En dan donderdag de tp, please. er gaan er max 6 in de embryoscoop, als het er zeven zijn en blijven gaat die vandaag/morgen al de vriezer in.

ik heb geen pijn en voel me wel slaperig en suf dus ga effe slapen

Latersss meiden

Soort behandeling:

Voortraject:

Hobbesje: 1 spontane zwangerschap (zoon), 1 ICSI behandeling (zoon), nu cryo's van de ICSI

Bettyboopke: dochtertje geboren na 1x IVF, voor brusje: cryo's geen succes, ook niet voor IVF 2 en cryo's.

Uitgangsecho:

Follikelmeting:

Punctie:

Medicatie:

Terugplaatsing:

Jolanda:

Bettyboopke:

Ivfmoeke: (hopenlijk) 9 augustus

Testen:

Nikkie: 8 augustus

Jolanda:

Bettyboopke

Geplaatst

You go girl!!!! :D

Hallo dames!

Na lang twijfelen kom ik me hier ook weer eens aanmelden!

Gister is de kogel door de kerk gegaan en hebben we besloten toch nog de Cryo poging van onze 3e icsi poging te gaan wagen. Uit deze 3e poging en 5 jaar mmm hebben we in november 2009 een mooie zoon gekregen. Lang hebben we getwijfeld of we het zouden doen en of we de molen weer in zouden gaan. We hebben 18 juli een gesprek gehad met de arts in het emc te Rotterdam om info aan te vragen. Ik heb vanmorgen gebeld, ben gister ongesteld geworden en ik mag 8 augustus om 9:30 komen voor mijn echo. Doodeng vinden we het! Uit de 1e poging hadden we toen ook 2 cryo's en deze waren beide toen niet ontdooid. De zenuwen slaan weer goed aan. Ik zal straks even alles goed lezen hier en proberen weer te alles een beetje bij te gaan houden :-))))

Groetjes van Daan

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik kan ook aansluiten op het wachtbankje. Ik mag de 10de testen pff nog een hele week hihi. Heel fijn om alle verhalen hier te lezen zo ben ik niet de enige xxx

Geplaatst

Soort behandeling:

Voortraject:

Uitgangsecho:

Follikelmeting:

Punctie:

Medicatie:

Terugplaatsing:

Jolanda:

Bettyboopke:

Ivfmoeke: (hopenlijk) 9 augustus

Testen:

Nikkie: 9 augustus

Jolanda:

Bettyboopke

Testdatum aangepast van 8 naar 9 augustus omdat mijn vriend op woensdag in het buitenland zit voor zijn werk. Hij wil graag samen testen. Ik denk alleen maar nog een dag langer wachten ... dus maar besloten om een dagje vrij te nemen op woensdag zodat ik lekker ga shoppen. Deze extra wachtdag wil ik zo leuk mogelijk doorkomen ;-).

Geplaatst

@IVFmoeke. Goed gedaan vandaag, nu lekker bijkomen, uitrusten en je laten verwennen.

@Bobby. Welkom hier. Succes met broeden.

@Sometimes. Leuk om je hier ook tegen te komen ;-). Suc6 morgen met je 1e FM.

@Floortje. 11 eicellen geeft zeker reden om vertrouwen te hebben in een TP, ik duim voor je. Fijn dat je je weer zo goed voelt.

Geplaatst

Ivfmoeke; mooie opbrengst! En nu lekker bijkomen!

Floortje; wat stom van die arts. Wanneer krijg je te horen of er een tp is? Ik duim voor je!

Bobby; welkom hier! We mogen allebei de 10e testen, ik kon alleen niet zo lang wachten.

Ik test echt nooit meer zo vroeg, word er alleen maar onzeker van. De eerste test leek omo-wit te blijven, maar na lang turen en wachten toch een streep die met het blote oog te zien is. De ochtend er na weer een test gedaan om te zien of het geen toeval was. Ook hier duurde het even voordat de streep er stond, dus ik al helemaal in de stress, het zou wel niet enzo, maar dus toch wel. Gisteren niet getest, gisteravond met zenuwen gaan slapen en heel slecht geslapen en om 5 al wakker. Met bibberende handjes test gedaan, streepje stond er binnen 5 min, maar is niet heel donker. Nu maak ik mezelf weer gek, zou ik wel zwanger zijn, is het niet vals-positief, moet het streepje niet donkerder zijn. Ik voel me ontzettend zwanger, maar mijn emotionele ik wint het op dit moment van mijn rationele ik, die vindt dat een streep een streep is en het goed is dat deze iig sneller te voorschijn kwam. Maar pffff, ik test echt nooit meer te vroeg. /eindeklaagpost

Geplaatst

Poezebeest, gefeliciteerd! Welke wachtdag is het en met welke test heb je getest? Klinkt goed hoor! In het begin is het streepje altijd licht, maar als het er binnen 5 minuten staat, is het helemaal goed. Ik had met de KV 2x5 de eerste twee dagen pas een streep na een minuut of twintig en daarna stond hij er binnen 5 minuten en twee dagen later stond de streep er meteen! Je maakt mijn zondag, nu geef je ons allemaal weer een beetje moed!

liefs, Floor

Geplaatst

@Poezebeest. Ik ben het met Floortje eens ... je bent zwanger! Een streep is een streep, toch?! Plus dat je je ook nog eens ontzettend zwanger voelt. Ik zeg kan niet missen ... :-)!

Geplaatst

@Anna. Meis, hoe is het me je? Ik hoop zo dat je helemaal ondersteboven bent van een positieve test van vrijdag en dat je gewoon door al je blijheid nog geen tijd hebt gevonden om het ons te melden. Ik hoop het zo Anna.

Geplaatst

Hai poezebeest,

Een streep dat klinkt toch echt zwanger. ik zweet ook echt peentjes pff nog 5 dagen wachten voor dat ik mag testen. in een ziekenhuis folder las ik eens : dat als je 14 dagen na ik de punctie nog niet ongesteld bent geworden is deijkan

Geplaatst

De kans is groot dat je zwanger bent morgen is het bij mij 14 dagen geleden ik ben zo zenuwachtig pff check check dubbel check ps me mobiel werkt niet echt mee

Geplaatst

Thanks nikkie en floortje ik heb niet zo heel veel verstand van dit forum vind het wel leuk op zo'n lijstje maar weet niet hoe dat moet vind dit al knap via me mobiel hihi xx

Geplaatst

Thanks nikkie en floortje ik heb niet zo heel veel verstand van dit forum vind het wel leuk op zo'n lijstje maar weet niet hoe dat moet vind dit al knap via me mobiel hihi xx

Geplaatst

Floortje; zit nu op wd10 na de tp, morgen zou mijn nod zijn, 14 dagen na punctie. Ik heb idd getest met de kv 2 voor 5. Het maakt me gewoon onzeker dat de test van vandaag niet donkerder is dan die van eergisteren, maar misschien komt dat ook omdat ik er vandaag pas achter kwam dat je maar 4 druppels urine nodig hebt, de vorige 2 testen heb ik veel meer gebruikt. En dan ben ik bang dat het niet goed zit omdat de test niet donkerder is.

Anna; ik ben ook heel benieuwd hoe het met je is! Hopelijk is alles goed!

Bobby; ook heel spannend bij jou! Ga je eerder testen?

Geplaatst

Hai,

Nee ga niet eerder testen. Samen zeggen we als dit kleine wondertje bij ons blijft word ik niet ongesteld en vieren we vrijdag feest. word ik wel ongesteld dan op naar ronde 2 :) xxx

Geplaatst

Hi poezebeest,

Klopt alles in het radboud bij dezelfde arts alles punctie en terugplaatsing. Zitten jullie ook in het radboud? ik vind het ook moeilijk hoor om niet te testen heb hem al wel in huis. maar we hebben nu zoiets van is het zo nou dan is het zo.pff gek van de spanning hihi maar bij jou ziet het er positief uit we blijven duimen xxx..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden