Ga naar inhoud

Cryo terugplaatsing 20 juli 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vorige week werd een cryo bij mij teruggeplaatst. De eerste wachtweek zit er op. De cryo is goed doorgedeeld, het aantal cellen is niet meer te tellen.

Ik heb een foto van deze cryo. Het is bizar, maar ik zie duidelijk een kleine buddha baby als ik naar de foto van onze cryo kijk. Hoofdje, rompje, armpjes, beentjes. Ik ben echt geen zweverig type, en ik weet dat dit niet mogelijk is, maar ik vind het wel heel bijzonder. Zou dit een teken zijn?

Nu kan ik nog even dromen en ben ik een beetje zwanger. Volgende week de uitslag.

Geplaatst

spannend anne onze cryo is ook 20 juli teruggeplaatst en heb vanaf donderdag al positieve testen. vandaag de clear blue gedaan en er stond zwanger 1-2 weken. vind het knap dat je zo lang kan wachten hihi.

ik duim voor je!

xxx sky

Geplaatst

Sky, gefeliciteerd!!!!! Wauw, wat gaaf zeg! We lopen wel gelijk, allebei een meisje in de zomer van 2011 en nu op dezelfde dag een terugplaatsing. Leuk als ik volgende week een positieve test heb.

Ik durf nog geen test te doen. Ik ben bang voor de teleurstelling.

Geplaatst

Spannend Anne en Norwegian-sky; gefeliciteerd!

Ook ik heb op 20 juli een terugplaatsing gehad, wel van een verse embryo overigens en een van 4 dagen oud ivm het PGD traject waar wij inzitten. Terugeplaatsing is dan altijd na 4 dagen ipv na 3. Dit is onze eerste keer, dus ik vind het allemaal erg spannend en durf eerlijk gezegd nergens op te hopen. Ook omdat ik vrijwel geen klachten/verschijnselen heb, dat maakt me nog extra onzeker. Officieel mogen we vrijdag testen maar denk dat we het voorzichtig morgenochtend al proberen en dan woensdag, donderdag en vrijdag ongeacht de uitslag. Wel met in het achterhoofd dat het wel eens negatief kan zijn omdat het nog erg vroeg is! Test jij op de officiele testdag Anne?

Geplaatst

Hey Anne82,

Ik wacht eigenlijk altijd op de bloedtest van het ziekenhuis, omdat die het meest betrouwbaar is. Maar ik wil het eigenlijk ook wel weten. Mijn man is nu op zoek in de badkamer naar een zwangerschapstest ;) volgens mij hebben we die niet in huis.

we zijn lekker uit eten geweest, en ik ga nu lekker slapen. als ik niet ongesteld word, dan heb ik woensdag de test in het ziekenhuis.

jij ook succes! geen symptomen zegt niets. ik heb bij mijn zwangerschap 9 maanden bijna geen symptomen gehad, behalve dan de buik die steeds groter werd.

Geplaatst

Hoi!

Het wachten is echt killing, wij hebben ons niet kunnen inhouden vanmorgen en (veel te vroeg natuurlijk) getest op WD9. Er verscheen zowaar een licht (maar zeker duidelijk!) streepje!! Heel onwerkelijk en durven het nog niet echt te geloven maar het lijkt erop dat t gelukt is, een streepje is een streepje toch?! Krijg het idee dat ik inmiddels wel wat lichte sympomen heb, mss wel psychisch hoor hihih! Nu hopen dat het vrijdag op de officiele testdag nog duidelijker is, heb begrepen dat er in deze 2e wachtweek ook nog genoeg mis kan gaan. Vind het wel superspannend nu, hoop zo dat ik niet alsnog ongesteld word! Een bloedtest krijgen wij overigens niet, tenminste daar heb ik niets over gehoord. We moeten vrijdag bellen naar het zkh en de uitslag doorgeven (ongesteld of positief getest), dan zullen we wel horen hoe of wat. Wij ondergaan de behandeling overigens in Maastricht ivm de PGD.

Erg benieuwd of jij al iets weet? Zo niet, heel veel succes voor woensdag alvast! Lekker uiteten geweest, we mogen ons best verwennen nu toch? Hihih! Wij gaan vanavond ook!

Fijne dag!

Geplaatst

wou anne82 ons streepje is ook niet heel dik hoor! maar was ie op deze dag bij me dochter ook niet. wij gaan morgen weer testen om te kijken of die dikker word. hoop het zo!!

dus meis alvast gefeliciteerd!! voor nu ben je gewoon zwanger!

Geplaatst

Dankjewel! :-) Vind het nog wel wat vroeg om echt te juichen maar het begin is er! Vertellen t ook nog maar even niet aan familie en vrienden, dat komt wel. Wanneer vertellen jullie zoiets? Denk dat wij woensdag weer testen met de 2v5 en dan vrijdag kijken wat de Clearblue doet.

Hoe voel jij je verder? Hoop dat jullie streepje morgen donker zal zijn!

Geplaatst

Anne82: wat super zeg! Gefeliciteerd! nagellak erop en goed bewaren die test! bij mij einde oefening, ik ben vandaag ongesteld geworden. Maar ik heb nog 2 rietjes over. ik ga nu lekker een wijntje drinken met vriendinnen op het terras en over 3 weken op vakantie.

Geplaatst

verdorie anne tel hoop dat het snel gaat lukken..anne82 bij me dochter hebben we het meteen verteld maar omdat we toen ook negatieve reacties kregen willen we nu eerst de echos afwachten. en met een week of 9 pas vertellen. alleen een paar vriendinnen weten het. ik voel me echt zwangermoe misselijk rugpijn...

Geplaatst

Huh? Negatieve reacties toen je blij vertelde dat je zwanger was? Omdat je nog niet in de veilige zone bent? Dat meen je niet! Wat bizar! Ik vind dat iedereen het lekker zelf moet vertellen wanneer je het wil. Toen ik na 5 jaar eindelijk zwanger was, vertelde ik het gelijk tegen iedereen om dat moment te vieren. Iedereen vond het waanzinnig goed nieuws.

Geplaatst

O jeetje Anne Tel, wat enorm balen! Hoop dat het snel wel goed mag gaan, weet je al iets over een nieuwe poging of nog even niet? Hoe voel je je eronder?

Negatieve reacties is idd ook vreemd, kan me wel voorstellen dat mensen zeggen dat t wat vroeg is maar in onze situaties is het toch vaak dat veel mensen weten waar je mee bezig bent, dus als je dan goed nieuws heb deel je dat toch?! Ik zou het wel stil houden voor de mensen die wat verder weg staan, maar de mensen die gedurende de behandeling hebben meegeleefd mogen wat mij betreft snel weten van het nieuws! Al wachten wij sowieso tot na vrijdag, ik ben er nog steeds niet gerust op namelijk... Zo bang dat we het verkeerd gezien hebben (indroogstreepje?, maar was duidelijk zichtbaar en roze - kortom twijfel twijfel en niet durven geloven...) Vanmorgen nog een testje gedaan en het streepje was nog net zo licht als gisteren... Nu wachten we maar een paar dagen.

O ja, enne nagelak?

Geplaatst

anne kan ik me goed voorstellen dat je onzeker bent dat heb ik zelf namelijk ook heel erg.

bij deze poging waren alleen een paar vriendinnen op de hoogte me ouders denken dat we pas in oktober gaan beginnen.

me vader vond het eng dat we het zo vroeg vertelde omdat het nog alle kanten op kon gaan. denk dat ie gewoon bang was

maar vind het leuk om een verrassing te kunnen brengen.

Geplaatst

Ik durf zelfs niet met de CB te testen omdat ik die zo definitief vind me de zwanger/niet zwanger indicatie, ben zo bang dat die 'niet zwanger' aangeeft. Hebben m nog achter de hand voor vrijdag, zijn we weer een paar dagen verder en hopelijk ook gestegen in de hcg-waarde. Had gehoopt dat ik nu ik dat streepje echt heb zien staan de onzekerheid minder zou worden, maar integendeel!

Dit is onze eerste poging en uiteindelijk heeft het ruim 3 1/2 jaar voor we überhaupt mochten starten. Heeft met de PGD te maken, ik heb een erfelijke spierziekte die we ons kindje niet willen doorgeven. Dit moest eerst uitgezocht worden op mijn DNA, de aanvraag moest worden goedgekeurd door allerlei instanties, vervolgens is er ruim een jaar gewerkt om een test te maken welke de embryos kan selecteren op aangedaan/niet-aangedaan. Heel spannende en intensieve tijd geweest dus veel steun gehad om ons heen waardoor inmiddels redelijk wat mensen ervan weten. Lastig om het dus nog stil te houden! Was t voor ons mogelijk geweest om toch op de natuurlijke manier zwanger te raken van een gezond kindje hadden we t zeker stil gehouden tot na bevestigende echo's. De verrassing vertellen lijkt me zo leuk!

Geplaatst

@anne jullie hebben ook een heel traject achter de rug. bij me dochter hebben we er ook 4jaar over gedaan en 1,5 jaar mmm daarom is het zo verwonderlijk dat het nu de eerste ronde raak is. bijna nog makkelijker dan op de natuurlijke manier. juist daarom vind ik het extra eng of het wel goed blijft gaat. ben helemaal niet gewend dat het zo makkelijk gaat. en heb nog zo het gevoel dat ik smorgens wakker word en dat het allemaal een droom is hihi.

bij mijn dochter leef je echt naar het zwanger worden toe met ups en downs en nu ben je het opeens zonder al teveel leed dat is zo raar en vooral eng...

Geplaatst

Met blanke nagellak kan je de positieve zwangerschapstest voor altijd vastleggen! voor in je plakboek. ik lees net je verhaal, maar wat fantastisch dat het jullie is gelukt. jullie hebben ook veel meegemaakt zeg. Poeh. Dat je zwanger bent, wil je wel van de daken schreeuwen. Even deze week afwachten.

Geplaatst

ja dat kan ik me ook voorstellen. zo voelde het bij mij ook, dat zwanger worden met een cryo uit volgende ronde haast nog makkelijker is dan op natuurlijke manier. je hoeft er weinig moeite voor te doen, voelt haast niet alsof je met een IVF poging bezig bent.

Ik had het vandaag wel moeilijk. Ik had een cursus toen mijn telefoon ging. Het ziekenhuis. 'U kunt helaas deze cyclus geen terugplaatsing krijgen. Wegens ondercapaciteit in het lab kan er een maximum aantal cryo's per dag worden ontdooid. Onze planning is al zo vol dat u deze maand niet terecht kan, ik hoop dat wij u volgende maand weer kunnen helpen.' Het verdriet van onnodig wachten kwam weer naar boven. En dan ben je ongesteld, dus de tranen kwamen erbij. Het gevoel overviel me, omdat ik er best luchtig mee om ging. Ik ben eerder naar huis gegaan van de cursus, kon me niet meer concentreren en wilde naar huis en met Felicia knuffelen. Toen ging het wel weer. De eerste tranen van verdriet in jaren. Ik ben weer terug in het IVF traject.

Geplaatst

@annetel wat een rot nieuws. dat is iets waar ik ook altijd bang voor was maar gelukkig nooit gebeurde. hoop echt dat jullie mooie meisje snel een brusje mag krijgen. toen we wilde beginnen deed ik er ook luchtig over van het lukt toch niet meteen en doen deze even tussen door zodat we na de vakantie gelijk met de verse poging kunnen beginnen.

eenmaal bezig veranderde dit toch en kreeg ik een heel sterk gevoel dat het wel kon lukken waardoor ik er heel veel mee bezig was. en nu hopen dat het goed blijft gaan vind het dood eng hihi

Geplaatst

Jeetje wat een rotnieuws Anne! Kan er ook nog wel bij... Pff! Kan me goed voorstellen dat dat even een breekpunt was! Ik hoop dat jullie toch snel weer terug mogen komen en dat het dan wel goed gaat!

Wij hebben inderdaad een heel traject achter de rug, toch voelt dat anders op een of andere manier. Het was erg spannend en intensief, zeker toen het verzoek moest worden goedgekeurd, maar als ik bij sommige meiden zien hoe lang ze al bezig zijn en hoeveel pogingen en teleurstellingen ze al te verwerken hebben gekregen, vind ik dat ons verhaal in het niet valt. In april zijn we opgegaan voor poging 1, deze is toen wegens overstimulatie vroegtijdig afgebroken en in juli konden we aan een nieuwe serie beginnen. Wel weer dreigende overstimulatie maar nu ging de punctie gelukkig door. Voor ons is het hoe meer eicellen hoe beter, dus randje overstimualtie is niet heel erg (alleen de napijn is vreselijk). Doordat er nog een extra selectie gedaan wordt vallen er al veel af. We hadden 16 eitjes, waarvan 9 bevrucht. 1 is tijdens het biopteren gesneuveld en van de 8 overgebleven bleken er 4 geen spierziekte te hebben. Hiervan is de beste direct teruggeplaatst en hebben ze er 2 kunnen invriezen. Dat was wel een emotioneel moment, de wetenschap dat je eindelijk de ketting doorbreekt en de ziekte bij mij ophoud! En natuurlijk dat het ein-de-lijk echt ging gebeuren!

Dat van de nagellak ga ik zeker doen, vind het idee dat er urine op zit alleen een beetje viezig hihih! Sky ik ben ook nog heel onzeker hor, zit te twijfelen of ik me al zal aanmelden voor het 12-wekenbankje! Gisterenavond was ik er ook heilig van overtuigd dat we het vast verkeerd zagen, die streepjes. Inmiddels heb ik bijna een gat in die tests gekeken (tot ergernis van vriendlief - die is heilig overtuigd van een goed afloop). Ik heb alleen nog steeds geen klachten, dat maakt het ook wel beetje onzeker... Hoe voel jij je Sky?

Geplaatst

anne ik voelde me ook rottig testen waren zo vaag posi. zelfs aan de huisarts gevraagd of hij niet op hcg wil prikken hihi doen ze natuurlijk niet:-P

maar goed er net toch maar weer een testje tegen aan gegooit en hij is bijna dik positief joepie!!" nu kan ik eindelijk een beetje gaan genieten. nu op naar de echo!

Geplaatst

Whooeii! Wat goed! Kan me voorstellen dat t wat onzekerheid wegneemt, fijn! Ik ben echt een angsthaas hahah, ik heb vanmorgen niet getest. Morgenochtend maar weer. Welke test heb je gebruikt?

Zag dat je 8 april bent uitgerekend, geldt ook voor mij dan neem ik aan! Precies tussen de verjaardagen van mn zusje, schoonvader en mezelf in, drukke boel!

Geplaatst

O dat weet ik dan niet precies, hadden geen cry maar verse tp. NOD geen idee (kan ik dat uitrekenen?), heb ik niet bijgehouden maar cyclus wordt natuurlijk middels pil geregeld. Sorry ben af en toe echt een no-no...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden