Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi

Het is nog ernstig vroeg, maar vandaag heb ik bloed geprikt en ben zojuist gebeld dat ik morgen met decapeptyl mag starten.

Bij mij werkt het lange protocol het beste dus ik ga eerst de hele maand augustus prikken. De punctie zal plaatsvinden rond 30 augustus en zo kom ik dan hopelijk op het september wachtbankje terecht.

Het is de bedoeling dat dit de laatste poging wordt voor een brusje voor onze zoon, die wij in 2010 na 7 IVF/ICSI behandelingen in onze armen mochten sluiten. Inmiddels hebben we in totaal 12 pogingen achter de rug, waarvan de laatste op de dag voor de pregnylspuit is afgebroken wegens voortijdige eisprong.

Dit wordt dus poging nummer 13. Jeetje, het lijkt bijna of ik het Nederlands record ICSI behandelingen op mijn naam probeer te krijgen! Maar ik hoop echt dat dit de laatste is hoor.

Ook omdat het hele piep bij er ons er inmiddels wel af is... recentelijk ben ik 40 geworden en mijn man is nog een stuk ouder. Hoe ontzettend graag wij onze knul ook een broer of zus willen geven, wij vinden dat de tijd is aangebroken om binnenkort met de behandelingen te stoppen. Met name mijn man is er wel klaar mee maar ik merk dat ik er nu zelf ook iets van vrede mee begin te krijgen als ik aan stoppen denk. Iets waar ik een half jaar geleden nog niets van wilde weten.

Inmiddels ben ik druk bezig met de opstart van mijn bedrijf, en heb de rechten van een ontzettend gaaf en innovatief babyproduct gekregen voor Nederland, waarvan ik zeker weet dat bijna elke moeder het zou willen hebben. Zodra het product gelanceerd wordt ga ik natuurlijk voor de aanstaande moeders van dit forum een mooie actiekorting bedenken. Al met al merk ik dat er weer ruimte in mijn hoofd aan het ontstaan is voor andere zaken dan behandelingen.

Maar deze keer gaan we er nog een keer helemaal maar dan ook echt he le maal voor! Alles wat er hier op het forum te vinden is aan pillen poeders of drankjes, staat bij mij in de kast. Verder leef ik zo gezond mogelijk, maximaal 2 kopjes koffie en alleen een wijntje bij uitzondering deze maand. Nog een keer zo'n lief klein prulleke in mijn armen........ daar wil ik wel mijn stinkende best voor doen hoor!

Het zal nog wel stil blijven op het bankje voorlopig, maar wie weet, zijn er al meer dames die weten dat ze op het september bankje zullen belanden.

Van harte welkom zou ik zeggen!

Liefs

Noor

• Replies 481
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hi Noor,

Wat een uitgebreide voorgeschiedenis heb jij al... Petje af voor je doorzettingsvermogen!

Ik kan me hier denk ik ook vast bij aansluiten. Loop wel iets op je voor, ben vorige week maandag begonnen met de deca en heb as dinsdag uitgangsecho. Als alles volgens de planning gaat op 22 augustus punctie, dan zou ik op 25 augustus de TP hebben en dus een deel van de WW in september vallen...

Even in het kort: ben ook net 40 geworden, maar dit is pas mijn tweede IVF. Eerste begin dit jaar gehad, toen zwanger geworden en met 6,5 week een goede echo (met kloppend hartje) gehad. Tweede echo met 9,5 week bracht echter slecht nieuws: het vruchtje was gestorven. Dit was op 23 april. Op 24 april een curretage ondergaan (ik wilde niet wachten, na een vervelende ervaring in 2010 met ook een MA, die gedeeltelijk vanzelf is gekomen, maar waarvan ik enorm veel pijn heb gehad en waarbij ik ook nog gecurreteerd moest worden). Twee weken na de curretage moest ik nogmaals voor OK omdat er een placentarest was achtergebleven, deze is hysteroscopisch verwijderd.

We wilden het zeker nog een keer proberen. Helaas heb ik half juni tijdens mijn vakantie een ongeluk gehad, waarbij ik (o.a.) mijn voorste kruisband heb gescheurd. Ivm de aankomende IVF kon ik snel geopereerd worden, dat is overmorgen vier weken geleden gebeurd. Nu ben ik aan het revalideren, loop nog steeds met krukken. Totale revalidatie zal 6-9 maanden gaan kosten... Gelukkig hoefde de IVF niet uitgesteld te worden. Wel moest ik nog wachten tot en of mijn cyclus goed op gang kwam, daarvoor zijn een paar weken geleden nog een aantal echo's gemaakt. Gelukkig ging het goed en kon ik dus vorige week met de decapeptyl beginnen. Aanstaande dinsdag dus de uitgangsecho en dan als het goed is op donderdag starten met menopur. De vorige ronde heb ik gonal-f gebruikt (225 iE), met een opbrengst van 4 eicellen. Nu gaan we kijken of ik met menopur (450 iE) misschien een iets grotere opbrengst heb. Daarnaast slik ik bij deze ronde een cocktail van vitamine D en omega3.

Ik vind het allemaal wel weer heel erg spannend... Eigenlijk ook om me aan te melden voor het wachtbankje. Schrijf wel mee in het IVF/cryo in juli-augustus topic. Had me in april net aangemeld bij het uitgerekend in november topic, en kon me direct weer afmelden. Vond ik zo pijnlijk... Was toen ook net begonnen met MvM, weet ook niet of ik dat weer zou durven mocht ik positief testen...

Maar goed. Bij deze meld ik me dus aan, al zal het maar voor korte tijd zijn... Er zullen nog wel wat dames volgen lijkt me! Als het goed is zijn binnenkort alle zomerstops in de ziekenhuizen weer over, dus dan zal het wel weer drukker worden!

Groetjes, Beanie

Posted

Hé Noor,

Wat goed om een bericht van je te lezen dat je weer in de startblokken staat! Hoe is het met de kleine man? Alles al gereed voor deze nieuwe poging? Dat zal me een voorraadje zijn... Ik duim voor je!

Liefs

Amber

Posted

Hè Noor & Beanie,Ik wil me ook alvast aanmelden voor dit bankje, ook zal ik erg op jullie achter lopen omdat ik eerst eind september met prikken mag beginnen. Ik heb in juni mijn eerste ICSI poging gehad die helaas negatief was. Ik heb vandaag mijn nieuwe schema van het Umcg ontvangen - wel wat teleurstellend. Ze hebben ons eerst voor week 39 ingepland om te beginnen met de stimulatie. Dat is dus eind september. :-( Ik had gehoopt dat het wat sneller gaat, maar daardoor dat ik eerst nog weer de pil slikken moet duurt het zo lang. Jammer. Maar ja. Ik zal dus hier een beetje mee wachten;-)!@ Noor. Wat een traject zijn jullie al doorlopen- ik duim voor je dat jullie droom van een brusje met deze laatste poging vervuld gaat worden. @ Beanie ik kan me heel goed voorstellen dat je onzeker wordt van de gedachte aan de wachtbank na deze ervaring. Heel veel sterkte en ik duim voor je. Zo nu toch nog een slaappoging maken - ik heb erg last van de volle maan blijkbaar;-)Welterusten dames , Tina QUOTE=Amber76;569751]Hé Noor,Wat goed om een bericht van je te lezen dat je weer in de startblokken staat! Hoe is het met de kleine man? Alles al gereed voor deze nieuwe poging? Dat zal me een voorraadje zijn... Ik duim voor je!LiefsAmber

Posted

Hai meiden, ik meld me ook alvast aan voor het september wachtbankje. Ik schrijf mee in het 40 plus topic,want helaas ben ik 43 geworden in juni. Mijn partner en ik hebben nog een kinderwens, ik b 1 dochter van 23 en hij heeft nog geen kindjes. Wij zouden dolgraagbeen kleintje van ons beiden hebben, vandaar de ivf. Helaas in poging 1 in juni mislukt en nu dus de 27e juli begonnen met de deca en de 29 juli met een combinatie van gonal-f 225e en menopur 225e. Zondag de eerste follikel meting en als alles volgens plan gaat rond de 10e augustus de punctie. Nu ik dit opschrijf besef ik me pas dat mijn wachtweken in augustus gaan vallen, hihihi. Dus zit in het verkeerde topic.. Maandje te laat, lol.

Volgens mij kan ik beter gaan slapen. Welterusten en groetjes, dames

Posted

Hoi Noor, Beanie en Happinez,

ik kom me ook aanmelden. Ik verwacht ook half augustus weer te kunnen starten. Ik volg het korte schema, dus eerstvolgende ongi meteen aan de slag met prikken. En Noor, wat een uithoudingsvermogen inderdaad. Wij zijn ook bezig voor een tweede kindje. Vorig jaar juni en augustus een ICSI poging gedaan en toen pauze in gelast, want ik was na het mislukken weken helemaal van de kaart (hormonenmonster:-). Voor het eerst de maximale dosis hormonen gehad die je kan spuiten, dat heb ik geweten ook! En dat gun ik mijn dochter niet, ik vind het erg belangrijk om te genieten van wat we al hebben. En ik wil gewoon niet meer dat mijn hele leven weer beheerst wordt door 'zwanger worden'...

In april waren we er weer klaar voor, maar mijn baarmoeder was niet 'schoon' zoals ze dat noemen. Er zat een cyste (zien ze ook vaak bij hele prille zwangerschappen) en hoogstwaarschijnlijk even zwanger geweest (???), want ik had ook een lichte positieve test in handen gehad. Dus weer wachten...

Nu heb ik er heel veel zin in om weer te starten, er mag wel weer eens wat actie komen. Dus afwachten op volgende ongi en dan aan de slag.

Dit wordt dus poging 3 voor een brusje. Ik heb nu in mijn hoofd dat we tot maximaal 6 pogingen gaan. Onze gyn heeft veel onderzoek gedaan en hij vertelde ruim 3 jaar geleden dat 90% na 6 pogingen met een kindje naar huis gaat. Dat was voor mij toen een goede oppepper, want ik dacht dat het na 3 pogingen afgelopen zou zijn en daar kreeg ik ontzettend veel stress van.

Nou, hopelijk kunnen we elkaar steunen en geniet van de paar hormoonvrije weekjes!

Neel

Posted

Hai Beanie,

Fijn zo'n kruisband... en ook vreselijk zeg, een MA met een curettage en dan ook nog een hysterscopie!

Ik hoop dat je nu het geluk krijgt wat je nodig hebt. Vitamine D is heel belangrijk. Hoe meer ik er over lees, hoe minder ik snap dat niet elke arts dit laat checken bij vrouwen die zwanger willen worden maar bij wie het niet lukt.

Laat je deelname aan dit bankje maar heel kort en heeeel krachtig zijn, hop hop naar het 12 weken bankje jij!

Amber, leuk om van je te horen! hoe gaat het met jou meis?

Happinez, zo even on hold tot week 39. Jammer! Aan de andere kant kan zo'n verplichte stop ook wel even wat rust in je hoofd geven. Je kunt niet anders dan wachten en dus hoef je er eventjes niet de hele tijd mee bezig te zijn.

Maar ik blijf op het bankje tot het bittere eind hoor, ik ga niet weg voor iedereen zwanger is! :-)

Sometimes ja idd augustus bankje, maar je bent hier ook welkom hoor, gezellig. :-)

Neel fijn dat je er zo in kunt staan. 6 pogingen is ook wat ze in Belgie vergoed krijgen omdat idd na 6 pogingen 90% zwanger schijnt te zijn. Was dat hier ook maar he... 3 is echt heel weinig. Ook mensen zonder vruchtbaarheidsproblemen zijn niet altijd binnen 1 maand zwanger en ook niet altijd na 3 toch?!

Geniet nog even van je prikvrije weekjes en hopelijk dan snel zwanger!

Hier vandaag de eerste deca er weer in. Heb het maar als melding in mijn telefoon gezet, want een maand lang elke dag een deca, dan vergeet je het soms bijna.

Fijne dag allemaal.

Noor

Posted

Hoi,

Graag wil ik met jullie mee schrijven , ben 40 jaar oud en onbekende vruchtbaarheid proglem als jullie mijn hadtekening lezen dan weten wat ik alles heb doorgemaakt.

In juli TP van Cryo toch zwanger geweest en een vroege miskram nu moet ik wachten op mijn duiveltjes ergen in augustus ( op WD7 1 week ongesteeld geworden daarna 3 dagen pauze en weer 1 week ongesteeld geweest gekke huis ) en dan voor de laatste Cryo terugplatsing als die goed ontdooid inderdaad.

Ik weens jullie heel veel sus6 met jullie poging en dat we over 9 manden met de kleine naar huis mogen.

Posted

Hey Noor,

Nou maak je me wel nieuwsgierig hoor :)

En jeetje wat een doorzettingsvermogen, maar ik snap ergens is een grens.. en die streep moet je niet echt voorbij gaan..

Heel veel succes alle meiden van hier!

Groetjes

Posted

ik vind het zelf ook echt een keigoed ding, had het zeker gekocht als het er toen was.

Vandaag ga ik een zeecontainer bestellen en over maximaal een maand of anderhalf liggen ze in de winkel! bijna alle grote zaken nemen het op alleen een hele bekende heeft even een inkoopstop. Maar die gaat wel volgen hoor.

Retespannend of het lukt! en mocht niemand het kopen, wat ik echt niet denk, heb ik nog een zeecontainer vol cadeau's voor zwangere vriendinnen. 1 probleem.... Mijn vriendinnen hebben haast allemaal pubers, ik ben de hekkesluiter met een dreumesje!

Hihi

Posted

Hi dames!

@Noor: je maakt me wel nieuwsgierig hoor! Ga je het ons over die anderhalve maand ook vertellen? Wel heel leuk trouwens, om er zo mee bezig te zijn!

En, viel het mee of tegen, de deca? Heb je er veel last van? Best handig, ik heb ook mijn telefoon ingesteld om dagelijks rond dezelfde tijd te prikken. Werkt goed!

Je hebt gelijk, het is onbegrijpelijk dat er niet meer gelet wordt op vitamine D (maar ook B12) in Nederland. Bij mij is het overigens niet getest, maar bijv. mijn zus heeft een veel te lage D spiegel, dus ik denk niet dat het veel kwaad kan. B12 slik ik ook, samen met B6. B12 is wel gecontroleerd en was voor NL laag-normaal, maar bijv. in DD was het te laag geweest. Daarbij heb ik een stollingsafwijking en toevallig las ik laatst dat de kans op stollingsproblemen gereduceerd wordt wanneer je B6, B11 (foliumzuur) en B12 slikt. Overigens moet ik voor deze stollingsafwijking sowieso na een positieve test kinder aspirine gebruiken en na positieve hartactie gaan ontstollen met fraxiparine.

@Mely: ben je al eerder tegen gekomen... hoop nu op meer geluk voor jou!

@Neel: wat goed dat je ook aan jezelf en aan je dochter hebt gedacht, en niet je hele leven hebt laten beheersen door dit traject. Had je zo veel last van de hormonen? Ik ga deze ronde ook de maximale dosis spuiten, dus ben benieuwd of ik ook zo'n monster (of heksje) ga worden...

Het lijkt mij heel goed om een grens te stellen, alleen die grens verschuift ook zo makkelijk... Bewaken is toch een ander ding dan stellen!

@Happinez: wat een teleurstelling dat je zo lang moet wachten.... Je wilt door maar het kan niet. Toch is het wel goed om even pauze te nemen, om even jezelf te worden tussen de pogingen in denk ik. Achteraf bezien doen die hormonen zo veel met je!

Posted

hoi dames,

Ik ben blij!! Blijkbaar was de eerste brief van het ZH niet helemaal correct. Ik mag nu toch al eerder weer beginnen - als alles goed verloopt mag ik 13/9 met deca beginnen en 25/9 is het eerste echo, dus ik val nog net een beetje in de tijd van dit wachtbankje:) Bij de eerste keer heeft de stimulatiefase bij mij 25 dagen geduurt - weet eerlijk gezegd niet of dat lang is, maar leek me wel zo. Hoe lang moeten jullie gemiddeld prikken?

Nu hoop ik misschien nog een paar dagen met vakantie te kunnen gaan en dan gaan we er weer volop voor! Ik hoop jullie genieten ook nog een beetje van de 'vrije' tijd en de eventuele vakanties:)

Groetjes, Tina

Posted

Oef 25 dagen stimuleren dat is lang! Ik hoop dat het dit keer sneller gaat zeg. Heb je veel last van de hormonen? Waar stimuleer jij mee als ik vragen mag?

Het kortste bij mij was 8 dagen en het langste 12 dagen maar meestal is het 10 dagen. Ik moet eerlijk zeggen dat (omdat er bij mij ook nog 2 weken decapeptyl aan vooraf gaat) ik er dan ook echt helemaal genoeg van heb!

Alvast een hele fijne vakantie en tot gauw dan maar!

Groetjes

Groetjes

Posted

Hey Noor,

Sorry, ik was niet duidelijk - in de 25 dagen zitten ook 12 dagen decapeptyl vooraangaand - dus blijkt mijn echte stimulatieperiode met 13 dagen nog in de norm te zitten:-)))

Ik gebruik dus decapeptyl (die moet ik ook de hele tijd blijven prikken), puregon en uiteindelijk pregnyl. Na de punctie dan Lutinus (progesteron vaginaal tabletten). Ik heb eigenlijk van de deca en puregon niets gemerkt - alleen een gevoelige buik tegen einde, maar ja bij 20 follikels was dat te verwachten:-) Maar van de stomme progesteron tabletten heb ik wel wat last gehad - eerst ontzettend rug- en buikpijn en later nog een lichte huidirritatie. Verder heb ik tijdens de WW verschrikkelijk rare dromen gehad:) moest er soms heel hard om lachen als ik wakker werd. Alles met all kan ik me denk ik gelukkig noemen dat ik niet zo veel last van de hormonen had. Hopelijk is dat deze keer ook zo.

Groetjes,

Tina

Oef 25 dagen stimuleren dat is lang! Ik hoop dat het dit keer sneller gaat zeg. Heb je veel last van de hormonen? Waar stimuleer jij mee als ik vragen mag?

Het kortste bij mij was 8 dagen en het langste 12 dagen maar meestal is het 10 dagen. Ik moet eerlijk zeggen dat (omdat er bij mij ook nog 2 weken decapeptyl aan vooraf gaat) ik er dan ook echt helemaal genoeg van heb!

Alvast een hele fijne vakantie en tot gauw dan maar!

Groetjes

Groetjes

Posted

Oh gelukkig zeg, niet 25 dagen stimuleren dus. Dat leek me ook zo heel lang.

Jeutje 20 follikels, dat zal veel vreugde geven tijdens de punctie au au auw!

Maar deze keer moet het winnende lot er tussen zitten hoor. Het moet een mooi groen bankje worden!

Nou nogmaals fijne vak en tot snel

Posted

@Happinez ik hop dat je moie vakatie hebt en lekker bijkomt voor het volgende ronde :)

@ Noor " heb ik nog een zeecontainer vol cadeau's voor zwangere vriendinnen. 1 probleem.... Mijn vriendinnen hebben haast allemaal pubers, ik ben de hekkesluiter met een dreumesje!

Niet weg geven nu heb je ons we gaan sammen de kleren dragen in deze ronde hi hihi :)

Bij mij was alleen bij 1e IVF behandeling medicatie nu heb ik elke keer de TP in naturlijke cyclus zonder hormonen mijn ziekenhuis doet altijd de TP in naturlujke cyclus , als er geen medische noodzak is .

groetje mely

Posted

nee geen kleding Mely! Ik hoop deze week de website af te hebben en dan kunnen jullie even kijken en je mening geven! ha!

Wat fijn in natuurlijke cyclus. Geen medicatie dat is heerlijk.

meid ik lees nu je onderschrift pas.. Ik krijg t er koud van. Wat vreselijk.

Och meis Als er nou een van ons zwanger mag raken laat jij het dan zijn. ik ga keihard voor je duimen.

Liefs

Posted

@ Noor O wat leuk heb ik verkeerd begrijpen sorry ik wil het zekker kijken en mening geven, hi hihi o het lijkt me zo leuk om te doen.

Ja een kant is er wel lekker maar soms twijflt je een beetje heb ik geen hulp nodig het is niets voor niets dat wij bij ZH zijn beland maar ja ik lat het nu zo maar na deze TP ga ik me meer informeren.

O meid wat leif van jou (mijn tranen lopen langs mijn wangen ), maar ook jij hebt zoveel meegemakt meid ook daarvoor heb je ontzettend veel kracht en doorzeting vermogen nodig en die heb je zeker PETJE AF

Ik weet het zekker we gaan samen voor "Het goene maand" voor zorgen

Leifs Mely

Posted

@Mely: heel erg bedankt! Ja de vakantie gaat wel wat later beginnen omdat mijn man nog een project afronden moet, maar we gaan in ieder geval nog even lekker naar de zon:) heerlijk deze gedachte. En als we terug zijn mag ik al bijna beginnen.

Ik hoop voor ons allen dat deze maand daadwerkelijk de "oogstmaand" wordt en dat we met ze allen voor groen mogen gaan!!! Ik weet dat het goed gaat komen voor iedereen - zeker! Heel veel zon, geluk en vrolijkheid, Tina

Posted

Goedemorgen dames,

Even niet geschreven.... Maar wel volop in de hormonen nu!

@Happinez: wat fijn dat je nu toch eerder kunt beginnen! Over een maandje starten met deca... En eerst nog lekker met vakantie. Volgens mij maak je dan een goede start!

@Mely: wanneer kun jij weer verder?

@Noor: ik blijf nieuwsgierig... Hoe is het met jou? Gaat het goed met de hormonen? Of volg je het korte protocol en ben je nog niet gestart?

Hier afgelopen dinsdag de uitgangsecho gehad, en goedgekeurd! Het zag er allemaal rustig uit, de baarmoeder was schoon. Dus ben ik gisteren (heeft te maken met de vakantiesluiting en de datum van de eerste FM) gestart met de menopur. De eerste ronde heb ik volgens mij 15 dagen alleen deca gespoten, en daarna 13 dagen gonal-f erbij. Toen spoot ik 225 iE en daarmee had ik uiteindelijk (maar) 4 eitjes. Nu heb ik eerst 16 dagen alleen deca gespoten en sinds gisteren dus 450 iE menopur erbij... Ben heel benieuwd naar het resultaat! Wel even wennen, eerst zelf mengen en dan injecteren, maar de 2 spuitjes menopur doen minder pijn dan het spuitje deca.

Aan het einde spuit ik eenmalig 5000 iE pregnyl (had ik nog liggen van de vorige ronde) en na de punctie start ik direct met utrogestan, 3x daags 2 bollen. Ik heb afgesproken met de fertiliteitsarts dat ik die bij eventuele zwangerschap ga doorgebruiken tot week 12... In ronde 1 ging het mis toen ik zo'n beetje stopte met de bollen. Of er verband is is natuurlijk niet bewijsbaar maar voor mijn eigen gemoedsrust wil ik er nu wel mee doorgaan, mits er een positief resultaat is uiteraard!

Succes allemaal!

Liefs, Beanie

Posted

Goedemorgen allen,

@Beanie: Ja, ik denk ook dat het een goede start wordt:) Jij bent al heel goed op de weg!! Ik duim alvast voor je dat de "opbrengst" met je veranderde schema goed uitpakt. Hier blijft het een beetje spannend of ik over een week ongi wordt of niet. Als ja, moet ik met de pil beginnen en dan kan alles zijn loop nemen:)

@all: hoe is het met jullie? De vooruitzicht van een heerlijk zomerse weekend is volgens mij prima, dus lekker genieten dames!

Goetjes, Tina

Posted

@Beanie eindelijk mag je weer jupiii toch , ik hop dat je een mooie aantal hebt en goed dat je voor je zelf ben opgekomen wat betreft de bollen je kent jou licham het beste toch , alles kan helpen .en volgende week al je 1e FM nu gaat het snel he ?

@Happinez jij zit ook op jou menstruatie te wachten ook ik wacht het zou volgende week moeten komen wat een toeval zeg he he bij mij moet op 18 augustus komen of is me wel wat gelukt he eh en jij?

Jij ook genit van mooie warme weekend in de tuinstoek met de b... he he nu nog kan he he

Posted

Hallo Dames,

Na even twijfelen toch maar een berichtje van mij.

Onze vorige poging heb ik niet meegeschreven omdat ik wil voorkomen dat ik er helemaal zo mee bezig ben maar ik merk dat ik het toch mis!

Ik zal me even voorstellen, ik ben Suzie, 31 jaar oud inmiddels, afgelopen januari heeft mijn man een TESE operatie ondergaan en in april zijn wij begonnen met onze 1e ICSI poging. Deze poging is voor ons teleurstellend verlopen. Na een heftige tijd (was echt intens moe van de Deka) had ik uiteindelijk maar 4 rijpe eitjes waarvan er maar 1 bevrucht kon worden. Aangezien ik nog vrij jong ben en er bij mij geen problemen zijn vastgesteld was dit nogal een tegenvaller.

Inmiddels zijn wij net terug van vakantie en ben ik afgelopen woensdag weer begonnen met de deka. Vrijdag naar het AMC voor een echo en dan waarschijnlijk maandag beginnen met de Gonal-F als het goed is weer 150e.

Deze poging begint voor mij een beetje dubbel, aan de ene kant lekker uitgerust en vol energie om weer te beginnen maar aan de andere kant ook onwijs bang voor wat er gaat komen. Stel je voor dat we nu weer maar 1 bevruchting hebben en het weer niet lukt..... dan ben je meteen al aan je laatse poging toe.... pff ik moet er maar niet te veel aan denken.. vorige poging hadden wij ook nogal veel aan ons hoofd en dat is nu een stuk minder! We gaan er voor en zullen wel zien!

Ik hoop dat wij allemaal over 1 a 2 maanden met die positieve test in onze handen staan!

Posted

Hi dames,

Wat een rust (nog) hier....

Vandaag eerste FM gehad en het valt niet mee. Maar 3 follikels, 2 links (beide 12 mm) en 1 rechts (9mm). Maandag terug, dan bij de fertiliteitsarts en dan maar overleggen over hoe nu verder. Volgens de gyn die vandaag de meting deed kunnen we beter wel doorgaan, ligt dit aan mijn leeftijd (ben net 40 geworden) en hoeven we er niet op te rekenen dat dit een volgende ronde beter is. Nou ja eerst op naar maandag en dan maar hopen dat er 3 gouden eieren in mijn buik zitten of zo... Maar nu gewoon even heel erg balen!

Hoop dat het bij jullie beter gaat!

Groetjes, Beanie

Posted

Hmmmm ja wat moet je er nu van denken he? Dat je een andere ronde geen kans hebt op meer follikels vind ik niet waar. Iedereen heeft goede en slechte maanden qua aantal follikels. Ik heb ook wel eens 3 follikels gehad en de keer erna weer 12. het is wel zo dat quantiteit minder belangeijk is dan kwaliteit maar het is gewoon net ff aan de weinige kant voor zo'n dure behandeling. Maar weet je hoe vaak ik er maar een paar had en ze bij de punctie er ineens nog een aantal vonden.. Bijna alle keren. Alleen weet je dat van te voren niet! Ik zou gewoon even rustig de 2e fm afwachten, wie weet zat er nog eentje of een paar verstopt dit keer.

Ondanks dat ik weet dat ik er meer kan hebben zou ik zelf denk ik wel doorzetten met 3. maar dan moeten het wel 3 mooie gelijkmatige zijn niet dat er ook nog een niet meedoet. Je hebt namelijk toch maar vaak 1 dominante die echt een kindje kan worden, de rest brengt meestal toch niet veel. Bij pogingen waar ik er 12 had werd ik ook maar van 1 zwanger dus de rest was blijkbaar niet goed genoeg. De lucky ones die een kindje krijgen uit een verse poging en later uit diezelfde poging nog een cryo kindje zijn niet zo heel dik gezaaid als je het mij vraagt. je hoort t wel eens hoor, maar niet zo vaak.

Het is toch een grote loterij waar je net geluk moet hebben wil je de hoofdprijs winnen.

Wie weet zit hier jouw winnende lot wel bij!