Ga naar inhoud

Wachtbankje september 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dames, klinkt spannend allemaal,

komende week spannend, met puncties en terugplaatsingen! Succes dames!

Ik heb afgelopen vrijdag een tp gehad! Joehoe! Een toppertje van 8 cellen. En we waren helemaal verbaasd; van de 13 bevruchte eicellen waren er 12 gaan delen! We horen nog hoeveel er uiteindelijk ingevroren kunnen worden, maar zeker genoeg voor nog een paaar cryo-tp's mocht dat nodig zijn. We hebben nog nooit zoveel emmies gehad, echt superblij!!!

Ik vond het sowieso een heel bijzonder moment om daar te zijn, maar dit keer met onze dochter van 1,5. Ik besefte ineens dat ze daar was 'ontstaan' en in de vriezer had gelegen, gek idee hoor! Zelfs in de boeken haar geboortekaartje gevonden. Helaas mocht ze niet mee bij de tp[, dus man en dochter moesten buiten blijven wachten. Vond hij wel erg jammer.

Ik voel mijn buik echt wel trouwens, nog van de punctie. Bij de terugplaatsing zeiden ze dat ik ook echt nog even rustig aan moest doen. Het was een 'grote' punctie, er zijn wel 20 follikels aangeprikt.

En die utrogestan-bolletjes maken je buik ook bollen lijkt wel, of in ieder geval een opgeblazen gevoel. En zo moe. Vanmorgen na de boodschappen voelde ik me echt gevloerd, niet mijn buik, maar ontzettend moe. En raar gevoel in mijn maag, net als tijdens mijn zwangerschap. Zal ook wel door die hormonen komen, want het lijkt me nogal vroeg voor een innesteling. Heb net met mijn dochter mee een dutje gedaan, heerlijk!

Dus nu maar afwachten!

Heel verhaal geworden. Ik hoop op veel positieve testen in september! Nogmaals allemaal heel veel succes komende week!

Liefs,

Anne

• Reacties 481
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames,

Eventueel snel een berichtje vanaf mobiel , net 1e fm gehad, gevoel klopte helaas niet echt. Rechts nu 2 stuks van +/- 14mm rechts was weer niet te zien. Zit erg hoog dus na 5min poeren, duwen en zoeken hebben we dat maar op gegeven. Hopen dat het dinsdag beter is.

Ben systeem eigenlijk teleurgesteld, had echt op wat meer gehoopt zeker omdat vorige keer rechts bijna alles zat! Snap ook nog steeds niet waarom ze me toch dezelfde hoeveelheid hormonen hebben

gegeven. (150e gonalf) dinsdag toch maar eens naar vragen.

Dus maar weet vrolijk verder spuiten....

Geplaatst

Zo annetje tannetje wat een geweldige punctie zeg! En nu zo'n topper terug. Een heerlijk gevoel moet dat geven. Nu even goed broeden en dan hopelijk ben jij de volgende groene hier! Doe rustig aan de komende dagen.

Zuzie het is zeker niet gezegd dat er links geen zitten hoor. De ene keer is het rechts en de andere keer is het links bij mij. De linker zit bij mij ook hoog en vaak halen ze daar de meeste uit, terwijl die met echo's ook niet goed te zien zijn. De echo's zijn ook pijnlijk dus ze hoeven van mij ook niet al te lang te zoeken.

Een eerste meting zegt echt niet alles hoor! Kijk maar naar mij. Eerst zien ze er 5, daarna weer 3 en vandaag weer 5-7. En ik ben nog benieuwd wat ze vinden met de punctie, zou mij niet verbazen als er nog 1 of 2 meer gevonden worden. Het is ook lastig te zien volgens mij.

Eigenlijk moeten we eens een poll doen. Hoeveel follikels er gezien worden tijdens de echo en hoeveel er daadwerkelijk aangeprikt worden tijdens de punctie. Ik denk dat het best nog wel afwijkt.

Eerst even je volgende meting afwachten, niet meteen getreurd!

Liefs en fijne zondag

Geplaatst

Hi ladies,

@Noor: Het ziet er goed uit dus, je gevoel klopt gewoon! En, weet je al of het dinsdag of woensdag wordt? Spannend hoor!

BTW goed idee, zo'n poll... Als ik af had moeten gaan op mijn eerste FM dan had ik nooit 4 eicellen kunnen hebben!

@Suzie: Jouw gevoel kan dus best wel heel goed kloppen hoor! Wanneer moet je weer terug komen? O, lees er over heen, overmorgen weer. Ze zien er vast dinsdag weer meer. Kijk maar naar mij... Ik was na de eerste FM heel teleurgesteld (en hetzelfde verhaal: eerste keer (veel) meer op rechts, nu het meeste op links!) en ben nu best heel tevreden met mijn 4 eicellen.

@Anne: gefeliciteerd met je toppertje! Wat een goed nieuws zeg, zoveel bevruchtingen en waarschijnlijk ook nog wat cryo's... Idd heel bijzonder als je daar met je dochtertje komt en je realiseert dat zij daar ook is ontstaan... Mooi moment!

Hier ook heel veel napijn na de punctie... Ben vanmiddag nog even in het ziekenhuis geweest, gelukkig geen vocht in mijn buik maar wel behoorlijk opgezette eierstokken. Tja, ze hebben het zwaar te verduren gehad... Vorige keer lang niet zoveel last gehad! Maar ja, het was kennelijk nodig en het terugplaatsen van mijn smurfje of smurfjes komt niet in gevaar...

@Bettyboopke: veel succes morgen bij de punctie! Komt vast wel goed... Klinkt idd wel leuk, staal inleveren. 'Ding doen' of zo? Mega Pearls inleveren? Lekker hoor, dat je de punctie onder sedatie hebt... Doen ze vind ik veel te weinig! Laat je het morgen weten?

Fijne avond allemaal!

Geplaatst

Nou tis dinsdag geworden, mijn bloed was al niet goed genoeg meer om tot woensdag tot wachten.

dus 9 dagen gestimuleerd, vanavond 23 uur pregnyl 2 stuks.

Gaat snel ineens! Morgenavond slapen wij al in brussel want mijn man mag ook om 9 uur zijn staal inleveren en van nederland naar brussel in de spits op dinsdag.... Nee daar krijg ik het spaans benauwd van, zeker op de dag van de punctie. Dalijk springen ze in de file!

nogmaals succes boopke, ik wens je een mooie oogst toe.

en beanie veel plezier met de tp alvast. Geniet er van! Altijd een speciaal moment vind ik zelf.

Geplaatst

Hoi dames,

Ik sluit me aan bij het wachtbankje van September 2012 !

Zaterdag 25-aug TP gehad van 1 emmy.

Ik mag 4-sept testen, heel spannend dus.

Jullie ook succes allemaal!!

liefs

adrienne

Geplaatst

Hi dames,

Net terug uit het ziekenhuis, 1 8-cellige terug. Er waren er maar 2 bevrucht, 1 was pas 4-cellig dus die gaat het ook niet redden om cryo te worden. Nou ja, laten we maar hopen dat deze nu bij ons blijft! Mag volgende week zondag pas testen... (10 september)

@Adrienne: gefeliciteerd met je 5-daagse embryo... Spannend! Je hoeft dus helemaal niet zo heel lang te wachten met testen....

@Noor: heel veel succes mogen! Kan me helemaal voorstellen dat jullie vanavond al naar Brussel vertrekken... TP is idd bijzonder. Deze keer hadden we een fototoestel bij ons, dus we hebben nu een redelijke foto van onze celletjes!

@Bettyboopke: hoe is het gegaan vandaag?

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Maar een 8-cellige is super toch Beanie!! Proficiat meid. En die 4 cellige... kan iedere seconde veranderen in een 8-cellige. Zo snel gaat het.

Nu goed broeden jij! 10 september ik hoop dat het een prachtige zonnige en groene dag wordt!

Adrienne Jij ook gefeliciteerd met je embryo! Ik hoop dat ie heel lang bij je mag blijven en daarmee bedoel ik gewoon nog 38 weken vanaf nu!

Ik ga voor jullie duimen.

Liefs

Geplaatst

-------breekt nogmaals in -------

Beanie, 1 mooioe topper terug! Goed broeden, dan ga ik voor je duimen. Hoop op een mooi resultaat op 10 september. Sterkte met de wachtweken.

Noooooooor. Succes morgen!!! Ook voor jou gaan de duimen in de overuren stand.

Alle ander dames natuurlijk ook veel succes.

--------breekt weer uit ----------------

Geplaatst

Effe een update, voel me nog wat slapjes.

Punctie ging goed, 10 eicellen gevonden :)) Joehoe!!!!

Morgen gaan ze ons bellen en dan weten we hoeveel rijpe eicellen er waren èn hoeveel er bevrucht zijn...Spannned!!!

Donderdag zal dan normaal gezien de tp zijn, ooooo ik kijk er zooooo naar uit!!!

De punctie zelf was oké, maar ik was daarna wel heeeeel misselijk vn de sedatie! Ze hebben me dan nog iets tegen de misselijkheid in het infuus gespoten, maar dat hielp geen sikkepit! Toen kwam ventje op het idee dat ik misschien wel eens misselijk was van de honger (had punctie van 12u15 tot 13u en moest nuchter zijn omdat ik sedatie kreeg). De eerste paar hapjes beschuit kon ik maar net binnenhouden, maar dan voelde ik mij met elke hap beter en beter!! Mijn maag was dus helemaal van slag omdat ie leeg was, en intussen medicatie moest verwerken (antibiotica en pijnstillers). Want (wat ik niet wist) als je dit via infuus krijgt, dan is het alsnog belastend voor je maag, minder dan in pilvorm, maar toch...

Gelukkig vertroetelt mijn ventje mij (love him!!) En mijn dochtertje is mij al kusjes komen geven op mijn buik, mijn cutiepie, mijn scheetje, mijn allerliefst patatje haha :)

Beanie, een 8-cellige!!! Super!!! Ik houd an 8-cellige, daar is mijn dochtertje ook uit voortgekomen :) Ik ga nu dus keihard voor je duimen, zodat je over 38 weken net zo'n mooie wondertje in je handen mag houden! 8-cellige, go go gooooooooooo!!!!!!

Adrienne, welkom hier en heel veel succes de komende weken!!! We hebben afgesproken da augustus, oogstmaand, DE groene maand gaat zijn. Dus hierbi weet je wat je te wachten staan ;)

Noor, heeeeel veel succes morgen!!! Krijg jij ook narcose/sedatie? Ik ben nl in Leuven in behandeling en daar doen ze dat bijna altijd. Zeker als er sprake is van endometriose. Naar het schijnt is dat voor de arts ook veel relaxter, omdat de patiënt veel meer ontspannen is.

Dit keer heb ik wel wat pijn gehad, maar ze hebben dan nog een beetje bijgespoten. Ik snap niet waarom ze in NL al die vrouwen zo laten afzien?!

Alleszins, een hele goede punctie voor jou morgen!!! Kom maar op met die eicellen!!!

Geplaatst

Hi dames,

@Bettyboopke: joehoe! Mooie score! Nu gaan we heel hard duimen voor mooie bevruchtingen en donderdag een nog mooiere TP!

BTW augustus is 'm niet geworden.... Denk dat september maar de oogstmaand moet gaan worden! Want volgens mij gaan wij allemaal in september pas mogen testen!

@Wen: dank je wel! Doe mijn best... Maar hoe doe je dat eigenlijk, goed broeden? Behalve dan door goed voor jezelf te zorgen en er niet te veel mee bezig te zijn? (jaja, alsof dat makkelijk is!). Zag trouwens dat ik een dag eerder mag thuis mag testen, op 10 september kan ik, indien gewenst, bloed laten prikken. Ga pas volgende week tests in huis halen!

@Noor: nogmaals heel veel succes morgen met de punctie! Op naar een mooi aantal eicellen!

@Suzie: jij ook heel veel succes morgen bij de tweede FM...

Fijne avond allemaal!

Geplaatst

Go girls.... Voor je het weet ben je zomaar opeens bijna 17 weken zwanger. Ik duim voor jullie (Beanie, Noor....beetje extra voor jullie xx)

Geplaatst

@Beanie: haha, is waar, we testen allemaal in september pas! Maarrrr we hadden/hebben allemaal een mooie oogst van follikels, eicellen, mega pearls en embryo's hebben in augustus. Dat kan alleen maar een mooi groen septemberbankje worden, toch?! Een beetje zoals een late zomer hihi

En voor degene die pas oogsten in september: jullie gaan gewoon lekker mee op de groene stroom hè!

Denk dat ik nog wat in de bonen ben/was van die sedatie ;)

Geplaatst

Hallo Dames,

@anne, whow wat een goede score zeg! Daar moet wat tussen zitten toch :) nu lekker broeden en hopen op een positieve test volgende week!

@noor, hoe is het gegaan vandaag? Heb je een mooie score?

@beanie, een 8 cellige, whow, daar zou ik echt super blij mee zijn! (onze vorige poging was 1 3cellige) Ook jij lekker broeden en op naar de positieve test!

@bettyboobke tjee jij ook al zo'n mooie score! Heb je al gehoord over de bevruchtingen? spannend hoor!

@adriënne, welkom hier! Ik hoop ook voor jou op een positieve test!

@alle die ik niet heb genoemt, ook jullie natuurlijk sterkte!

Ik heb vandaag de 2e FM gehad. De eierstok die zondag nog onzichtbaar was was nu al goed naar beneden gezakt. Hier waren in ieder geval 2 grote en 3 kleinere te zien. Aan de andere kant in ieder geval 2 grote en nog 1 of 2 kleinere. Wordt vanmiddag gebeld of de punctie donderdag of vrijdag is, ik verwacht zelf vrijdag.

Hopen dat de kleintjes dan nog even flink doorgegroeid zijn!

Bedankt voor jullie lieve opbeurende woorden, dat doet me goed en we blijven hoop houden!

Geplaatst

Joehoeoeoeoeoeoeoeoeoe!!!! :happydance:

Telefoon gehad: van die 10 eicellen waren er 9 rijp!!! En daarvan zijn er 8 bevrucht!!! We zijn zooooooo blij!!! En dàt met een lage AMH waarde, HA (!) ik heb ze toch een poepie laten ruiken

:happy:

Donderdag om 14u hebben we TP van 2 emmy's. De eerste keer dat we er 2 laten terugplaatsen...spannend!!

Nu nog wat verder duimen dat er minstens 2 toppertjes bij gaan zitten! Maar mijn gevoel zegt dat het de hele goede kant uitgaat!!!

Noor, intussen heb jij je punctie OF net gehad! Ik duim dat je een mooi resultaat hebt!!! Maar het is vandaag een goede dag, dus ik geloof erin!!!

Beanie, lekker aan het broeden?! Tja, hoe je dat broeden best doet...??? Ik denk dat dat voor ons allemaal verschillend is. Vooral doen waar je jezelf goed bij voelt! Zelf probeer ik zo gezond mogelijk te eten en drinken (vermijd daarbij melk en yoghurt en koude drankjes, en eet zo min mogelijk rauwkost en exotisch fruit). En om de bloedsomloop te stimuleren wandel ik zoveel mogelijk en houd ik mijn voetjes warm ('s avonds met een warm water kruik). Zwemmen doe ik dan niet, want dat koude water zou de baarmoeder teveel afkoelen. En ik drink bloedsomloopthee :) Dit zijn tips van mijn vroedvrouw (van mijn dochtertje destijds) en van mijn acupuncturiste. Ik denk altijd: baat het niet, schaadt het niet.

Maar ik blijf erbij, dat je het moet doen zoals je dat zelf aanvoelt.

Oh ja, wat ik heel veel doe: als ik 's avonds in mijn bedje lig: visualiseren hoe mijn buik al mooi dik is, zwanger is, en hoe ik dan nadien ons wondertje in mijn armen heb. En verder heel veel happy thoughts :) Klinkt misschien zweverig, maar het voelt gewoon heel fijn om dat te doen.

Suzy, een mooie FM! Goed dat die ene eierstok zich toonbaar heeft gemaakt, kan niet verstoppertje blijven spelen hè ;)

Dus je zou een 8 of 9 follikels kunnen hebben?!!! Dat is super nieuws!!!

Bij mijn punctie waren 2 grote follikels leeg en hebben 2 kleinere wel degelijk rijpe eicellen geproduceerd! Dus ik wil maar zeggen, de grootte zegt niet altijd alles hoor! We gaan hier gewoon met zijn allen keihard duimen dat je een mooie oogst gaat hebben hè!!!

Hoe is het met de rest van de dames?

Ik ben soms bang dat ik iemand oversla...of vergeet... wat dat betreft vond ik die lijstjes toch wel handig. Misschien een idee om die toch weer op te nemen? Wat denken jullie?

Geplaatst

Hi dames,

@Bettyboopke: wow! Wat een superscore! Overmorgen dus al 2 in je buik.... Wat zul jij blij zijn! Helemaal hersteld van de punctie? Niet al te veel napijn?

Is idd lastig, te bepalen wat nu wel en niet goed is. Wat ik nu doe is geen koffie en verder de normale leefregels voor zwangeren. Verder sloffen om de voeten lekker warm te houden, wandelen, granaatappelsap drinken en gezond eten. Ik probeer tarwe en tarwehoudende producten niet te veel te eten. Heb net vanmorgen bij de bakker speltbrood gehaald en bij de biologische winkel heerlijke oude geitenkaas, dat was erg lekker! En verder weet ik het niet zo goed. Ik ga er maar vanuit dat mijn lichaam zelf ook wel een beetje aangeeft wat goed is op dat moment, dat is dan nl. waar je trek in hebt. Toen ik zwanger was dit voorjaar was dat juist in rauwkost, ik at als lunch elke dag een heerlijke salade. Kennelijk had mijn lichaam dat nodig!

@Suzie: je gevoel was dus wel juist! Nu een hele mooie meting! Die kleintjes kunnen nog een boost krijgen door de pregnyl... Weet je inmiddels al wanneer de punctie is?

@Henne: ging het maar zo makkelijk... Ben voorlopig al blij met een positieve test in de loop van volgende week!

@Noor: hoe is het bij jou gegaan vandaag?

Hier eigenlijk niks bijzonders. Doe maar rustig aan... buikpijn is gelukkig een heel stuk minder geworden. Ik probeer nu maar een beetje afleiding te zoeken!

Groetjes, Beanie

Geplaatst
Joehoeoeoeoeoeoeoeoeoe!!!! :happydance:

Telefoon gehad: van die 10 eicellen waren er 9 rijp!!! En daarvan zijn er 8 bevrucht!!! We zijn zooooooo blij!!! En dàt met een lage AMH waarde, HA (!) ik heb ze toch een poepie laten ruiken

:happy:

Hoe is het met de rest van de dames?

Ik ben soms bang dat ik iemand oversla...of vergeet... wat dat betreft vond ik die lijstjes toch wel handig. Misschien een idee om die toch weer op te nemen? Wat denken jullie?

Jahoe! Wat een top score zeg! Helemaal goed!

Ik ben een voorstander van het lijstje, dan vergeet je inderdaad niet zo snel iemand en kunnen we goed zien hoe alles groen kleurt :-)

Heb het alleen nog nooit gemaakt / gebruikt dus weet niet hoe ik het moet maken?

Geplaatst

Dag dag,

Bettyboopke woeha!! Super de super wat een topscore! Proficiat! Twee toppers? Nou er zitten nog een paar broers of zusjes in de vriezer straks. Dat kan niet missen.

Suzie ik zei het toch?! Zo'n eerste meting zegt niet alles. 9 stuks en wie weet nog wel meer! Op naar vrijdag!

Ego: ik ben me vandaag rot geschrokken. In brussel ga je naar de OK in een operatiehemdje en een haarnetje voor de pickup en toen ik daar een tijdje in de kou in een onmogelijke positie lag werd al snel duidelijk dat de eierstok waar de meeste inzaten niet alleen achter de baarmoeder lag, maar ook achter een darm. Nadat ze rechter hadden leeggehaald werd getracht een eierstok mobilisatie te doen. Dat betekent met twee handen naar binnen en duwen, wroeten en grabbelen. Duurde lang en zonder succes. En tamelijk apart gezicht.. Heb ooit wel eens een dierenarts bij een koe naar binnen zien gaan om het kalf te halen... Nou dat idee...

Daarna gingen er twee verpleegkundigen het nogmaals proberen met van buiten af duwen en duimschroeven. Zonder succes. Ik voelde m al aankomen... En ja hoor. Mevrouw tis heel spijtig maar we gaan er niet bijkunnen want we mogen niet door de darm prikken en we zullen u terug naar buiten moeten rijden. Ik voelde de tranen zo in mijn ogen komen maar nog net niet huilen.

Maar toen kwam Paula.

Paula met een judogreep. Mijn heldin, mijn reddende engel! Een onmogelijke duw en..... floep ineens vol de volle eierstok in beeld! Helemaal leeggeplukt met Paula op mijn buik. 10 eicellen gevonden! Niet gek als je bekijkt dat ze er tijdens de 2e fm maar drie zagen.

Vrijdag word ik gebeld. Spannend. Nu eerst ff bijkomen want ben toch wel behoorlijk te grazen genomen al met al.

Liefs

Geplaatst

Joehoe Noor! Dankzij Paula gewoon 10 eicellen!!!! Super gewoon! Een hoeraatje voor Paula! En nu op naar een goed herstel... Doe maar rustig aan meis!

Groetjes, Beanie

Geplaatst

wat een verhaal noor pfff......

nu maar lekker uitrusten,

hier alles rustig wel erge bijwerkingen van de utrogestan.

de wachtweken zijn zo slopend en onzeker ben altijd een vroegtester, maar probeer het toch deze keer vol te houden tot de testdag.

ik mag niet klagen want ik mag al veel eerder testen vanwege 5 dagen oude embryo.

en jullie ook vroeg testers ????

liefs adrienne

Geplaatst

pff wat een verhaal Noor! Wat zal je geradbraakt zijn nu! Als ik dit zo hoor ben ik blij dat die van mij inmiddels flink gezakt is!

Maar wat een goede score!!! Wat heerlijk dat er nog zo veel aan die verstopte eierstok zat!

Nu spannend voor de terugplaatsing!

Ik heb vrijdag om 9:00uur de punctie!

Geplaatst

Noor!!!!!! Wat goed, 10 eicellen!!!!!!!! Superdepuper :)) En wat een geluk dat paula daar was, driewerf hoera voor Paula!

Ik duim heel hard dat je net als ik veel rijpe eicellen hebt, en dat er veel bevruchtingen zullen zijn!! Dit gaat gewoon een heeeeerlijk bankje worden!

Btw, Noor, ik hoop toch dat je een sedatie had, of heeeeele goede plaatselijke! Want zo'n judogreep...slil...moet ik direct aan mijn bevalling denken...gun ik niemand! Hoe voel je je nu? Wanneer bellen ze je ivm bevruchtingen en TP?

Adrienne, ik ben zelf geen vroegtester. Soms test ik op de dag zelf (hoewel ik altijd 2 weken na punctie een bloedname krijg), soms 2 dagen voordien. Maar nooit echt heel vroeg.

Wanneer heb jij je testdag? Lukt het een beetje om je zinnen op andere dingen te zetten? Misschien ga jij wel de volgende groene zijn:))

Suzie, vrijdag punctie!!! Lekker vroeg, dan ben je er ook snel van af hè! Dan mag jij morgenavond je pregnyl zetten? Vind ik altijd een heel fijn moment, maar ook wel spannend. Wetende dat je dan na 36u effectief je eisprong gaat hebben! Ook voor jou draaien mijn duimen op volle toeren meid!

Beanie, waarom geen tarweproducten? Nu eet ik sowieso niet zo graag brood, maar ben toch wel nieuwsgierig! Mmmm...oude geitenkaas!!!! Lekkerrrrr!!! Dàt en pecorino (oude schapenkaas), daar verhang ik me voor ;)

Trouwens, wat die rauwkost betreft, als ik er ècht zin in heb, dan eet ik dat gewoon hoor. Ik ben ook van mening dat waar je echt zin in hebt, goed voor je ! Mijn chocoverslaving telt daar niet in mee natuurlijk...jammer :)) haha

Wij hebben een hele grote groententuin met overheerlijk soorten sla en heel veel verschillende soorten superzoete tomaten!! Dat kan niet anders dan goed zijn, toch?! Dus als het water in mijn mond loopt, dan smul ik daarvan hoor!

Geplaatst
Joehoeoeoeoeoeoeoeoeoe!!!! :happydance: Telefoon gehad: van die 10 eicellen waren er 9 rijp!!! En daarvan zijn er 8 bevrucht!!! We zijn zooooooo blij!!! En dàt met een lage AMH waarde, HA (!) ik heb ze toch een poepie laten ruiken :happy:Donderdag om 14u hebben we TP van 2 emmy's. De eerste keer dat we er 2 laten terugplaatsen...spannend!! Nu nog wat verder duimen dat er minstens 2 toppertjes bij gaan zitten! Maar mijn gevoel zegt dat het de hele goede kant uitgaat!!!Noor, intussen heb jij je punctie OF net gehad! Ik duim dat je een mooi resultaat hebt!!! Maar het is vandaag een goede dag, dus ik geloof erin!!!Beanie, lekker aan het broeden?! Tja, hoe je dat broeden best doet...??? Ik denk dat dat voor ons allemaal verschillend is. Vooral doen waar je jezelf goed bij voelt! Zelf probeer ik zo gezond mogelijk te eten en drinken (vermijd daarbij melk en yoghurt en koude drankjes, en eet zo min mogelijk rauwkost en exotisch fruit). En om de bloedsomloop te stimuleren wandel ik zoveel mogelijk en houd ik mijn voetjes warm ('s avonds met een warm water kruik). Zwemmen doe ik dan niet, want dat koude water zou de baarmoeder teveel afkoelen. En ik drink bloedsomloopthee :) Dit zijn tips van mijn vroedvrouw (van mijn dochtertje destijds) en van mijn acupuncturiste. Ik denk altijd: baat het niet, schaadt het niet.Maar ik blijf erbij, dat je het moet doen zoals je dat zelf aanvoelt.Oh ja, wat ik heel veel doe: als ik 's avonds in mijn bedje lig: visualiseren hoe mijn buik al mooi dik is, zwanger is, en hoe ik dan nadien ons wondertje in mijn armen heb. En verder heel veel happy thoughts :) Klinkt misschien zweverig, maar het voelt gewoon heel fijn om dat te doen.Suzy, een mooie FM! Goed dat die ene eierstok zich toonbaar heeft gemaakt, kan niet verstoppertje blijven spelen hè ;)Dus je zou een 8 of 9 follikels kunnen hebben?!!! Dat is super nieuws!!!Bij mijn punctie waren 2 grote follikels leeg en hebben 2 kleinere wel degelijk rijpe eicellen geproduceerd! Dus ik wil maar zeggen, de grootte zegt niet altijd alles hoor! We gaan hier gewoon met zijn allen keihard duimen dat je een mooie oogst gaat hebben hè!!!Hoe is het met de rest van de dames?Ik ben soms bang dat ik iemand oversla...of vergeet... wat dat betreft vond ik die lijstjes toch wel handig. Misschien een idee om die toch weer op te nemen? Wat denken jullie?
Hoi lady's,Een lijstje is idd fijn om te zien , wie en wanneer wat gaat doen!'Ik heb donderdag weer een gewone computer, op de iPhone beetje onhandig .Dus als iemand zin of tijd heeft ???Anders doe ik het donderdag Liefs Adrienne
Geplaatst

Zo. maar even geknutseld voor een lijstje, ben volgens mij alleen wat mensen vergeten??

Punctie:

Anne 21/8

Beanie 24/8

BettyBoopke 27/8

Noor 28/8

Neel

Adriënne

Suzie 31/8

Happinez

Terugplaatsing:

Anne 24/8

Beanie 27/8

BettyBoopke 30/8

Noor

Neel

Adriënne

Suzie

Happinez

Testen:

Mely (spontaan) 20/8

Anne 6/9

BettyBoopke

Beanie

Noor

Neel

Adriënne

Suzie

Happinez

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden