Ga naar inhoud

uitgerekend in maart & april 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ow wat fijn sushii! En je bent alweer bijna 37 weken!

Dan mogen ze straks gewoon lekker mee naar huis!

Vind ik altijd zo fijn en bijzonder dat er tweelingen zijn die niet veel

Te vroeg worden geboren. En waar je gewoon lekker meteen van kan genieten.

Hier erg moe! Tis 10.00 en lig nog in bed. En senna slaapt ook nog hihi

Lekker lui! Ze lag er gister pas om 21.00 in dus laat der maar even we hoeven toch nergens heen vandaag.

Misschien bel ik straks me schoonvader even of hij een rondje met der wil lopen ofzo is ze er toch even uit.

Fijne dag meiden!

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik zal me hier ook weer eens melden..

Wat een ellende allemaal de laatste dagen zoals misschien sommige wel al gelezen hebben,

behang wat tot twee keer niet goed was wat wel al met banen op de muur zat.. gat in de vloer..

Raam van de auto wat ineens naar beneden flikkert.. bobbels in het vinyl.. (morgen komt de stoffeerder terug)

Nu het ledikantje waar de lattenbodem niet in past omdat de gaten niet gelijk zitten..

Je vraagt je echt af wanneer het ophoudt.. nou hopelijk zijn we eind van de week klaar.. en kunnen we gaan rusten..

Ik ben helemaal kapot.. maar wat ik al eerder zei ik kan niet stil zitten.. er is nog genoeg te doen.. ik weet dat ik me rust moet

pakken maar dan straks maar als ze er is.. hopelijk krijgen we een rustige baby.. maar genoeg mensen

die je willen helpen hoor met zo'n kleintje.. :) al te graag zal ik maar zeggen..

Eigenlijk geniet ik nu het meest van me zwangerschap gek hé.. maar ook meer van me man .. we beseffen maar al te goed

dat we over 2 weken niet meer met zijn twee zijn.. dus genieten nu intens van elkaar..

Vandaag ga ik hopelijk het wiegje afkrijgen en verder met de hobby versiering.. zal vanavond wel eens een fototje maken

Ik heb vier grote vazen in het raam.. en daar komen twee roze/paarse boa's in, en aan een rietje hangt straks hoera een meisje ******* .. :)

Fijne dag .. brr wel koud hé!

Geplaatst

Ha meiden. Wat een rust hier. Allemaal aan het "cocoonen" ter voorbereiding op onze wonders?

Hoe is het verder met jullie? Al last van wat voorweeen etc. Het gaat nu echt opschieten!

Hier wel regelmatig krampjes en ongi klachten, dus mogelijk wat voorweeen. Nu heb ik al begrepen dat dit niets zegt over de resterende duur van de zwangerschap. Nou hoop ik (eerlijk gezegd) die 40 weken te gaan halen. Ondanks 24 uur per dag pijn vanwege de bekken en de slechte nachten, kan ik nog zo genieten van ons ukkie in mn buik. Nog even ons kleintje helemaal voor mijzelf..hi,hi.

Verder ben ik nog te druk bezig met de geboortekaartjes. Tjeetje, wat een werk en wat een keus! pffff. Ik hoop volgende week zover te zijn dat ik een defintieve keuze kan maken. Maar aangezien wij nog niet weten of het een jongen of een meisje wordt, vind ik het zo moeilijk om HET kaartje te vinden.

Fijne dag allemaal.

Geplaatst

Jaa en nog aan het klussen hahahaha.. :)

Maar dr kast is ingeruimd commode ook.. nog wat kleine kleertjes gekocht vandaag.. want dat

had ik niet veel.. of niet zulke leuke ..

Bij de zeeman super leuke dingen.. bij de prenatal ook maar bij de zeeman heb ik twee pakjes

voor de prijs bij de prenatal en dan hou ik nog euro's over..

Ik ben wel heel moe en die steken/ krampjes en menstruatieklachten komen me bekend voor.. zijn dat dus voorweeen?

Vandaag groeiecho gehad en ze weegt nu ongeveer 2700 gram.. maar daar zit een marge in van plus of min 800 gram

omdat je in zo'n verre termijn moeilijk te echoen ben.. dus tja waar ga je van uit hé..

Ik zal binnenkort eens wat foto's plaatsen van dr kamertje hoor..

Fijn weekend morgen gaan we lekker uiteten met ouders en schoonouders om ze te bedanken voor de hulp.. maar ook

gewoon gezellig samen zijn.. voor ons de laatste keer uiteten met zijn tweetjes..

Daar heb ik echt zin in even lekker uiteten ..

Groetjes

Geplaatst

Rox, ik las al op fb dat het in ieder geval wat begint op te schieten met het paleisje voor jullie meisje. Wat heerlijk! dat geeft ook weer rust!

Goed nieuws dat alles goed gaat met jullie meisje! Dus niet echt een heeeeel klein ienie mienie baby.

Je hebt groot gelijk om nog even samen uit eten te gaan. (hebben wij vorige week ook heel bewust gedaan). Straks krijg je het te druk en in het begin wil je zelfs helemaal niet gescheiden worden van je wondertje vanwege een etentje. Dat gevoel komt vaak pas na een paar maanden weer. (en dan nog voel je je vaak schuldig en niet op je gemak als je zelf voor het eerst uit eten gaat terwijl je kindje bij de oppas is...haha).

Geniet er van morgen!

Ben benieuwd naar het kamertje.

Geplaatst

Inderdaad .. ik wil haar voorlopig nog niet weg brengen.. en als we uiteten gaan gaat ze maar mee..

Jaa het schiet aardig op.. we zijn nu een beetje aan het keutelen, muurstickers plakken, plamuren

laatste dingen schilderen..

Lamp is in ieder geval opgehangen alleen erg weinig licht.. :( dus even kijken of het gaat en anders

een nieuwe kopen.. of maken..

Dank je wel!! Wen..

Geplaatst

Ik breng senna nog steeds niet graag weg hoor rox.

We gaan ongeveer 1x per maand samen weg maar dan zorgen we dat ze al in bed ligt

En passen de buren op met de babyphone. Voor de rest gaat ze gewoon overal mee naar toe.

Zelfs nu ik dagelijks zo beroerd ben breng ik der niet weg. Heb der gewoon graag om me heen.

Het lijkt hier steeds slechter te gaan. Smorgens ben ik nergens.

En moet echt plat al doe ik niks. Smiddags gaat het iets beter en voel ik me weer een beetje meer mens.

Rondje lopen of zelf boodschappen doen zit er helaas niet meer in.

Kom niet verder dan de bank en af en toe een klein huishoudelijk klusje. En natuurlijk voor mezelf en de kleine zorgen.

Gelukkig bijna 37 weken!

Geplaatst

Hey meiden..

Hier best een rot nacht achter de rug met veel pijn in mijn onderbuik, steken in mijn vagina en menstruatieachtige klachten..

Ook heel vreemd doen mijn bovenbenen, bovenarmen en gezicht zeer .. net alsof ik er weken op gelegen heb..

Ik weet dat dit niets hoeft te betekenen maar ze mag van mij best nog even tot volgende week dinsdag blijven zitten.

Heb nog wel wat dingen te doen hahaha..

Hebben jullie hier ook last van?

xx

Geplaatst

Vervelend zo'n nacht. Dat alles pijn doet herken ik heel goed.

heb ik helaas dagelijks. Hier ook af en toe buikpijn klachten.

maarja sommige hebben dit weken zonder dat er iets gebeurd dus is weinig van te zeggen helaas.

vanmorgen lekker even eruit geweest.even naar de kinderboerderij met senna ze vond het prachtig vooral de kippen.

ze is daar helemaal niet bang voor. Heeft ze niet van mij. Ik vind alles met snavels maar niks hihi.

zo lekker me bed weer in ben gesloopt.

Geplaatst

Jaa behoorlijk vervelend maar het hoort erbij dus..

Ik ga het jullie hier al vertellen .. maar nog niet op facebook of zo..

We zijn vanochtend gevraagd om ons verhaal van het zwanger worden te vertellen in Mijn Geheim!!

En we hebben ja gezegd.. vooral ik wil dit al heel lang.. me verhaal kwijt.. heb het een hele tijd

geblogd op hyves.. maar op facebook gaat dat niet zo makkelijk ..

En nu gaat het gewoon gebeuren, niet anoniem .. en met foto.. daar hebben we voor gekozen!!

Maar mondje dicht hé dames.. :)

Geplaatst

Ow wat bijzonder roxanne. Zag je berichtje al op facebook dus werd nieuwsgierig hihi. Dacht ff hier kijken;)

daarom heb ik een babysite waar ik alles geplaatst heb. Is ook een aanrader:)

me nicht is vandaag bevallen van een meisje. Ik blij hihi onze naam is veilig in de fam.

ik ben de volgende spannend hoor!

Geplaatst

Jaaa gaaf hé vind ik nou ook :)

Ja dat snap ik .. alles bijhouden deed ik ook vroegahhh..

Gelukkig ben zo benieuwd hier naar de namen.. zouden er mensen bij zitten

die dezelfde naam hebben of een naam je die eigenlijk wilde maar je man niet..

Maar we zullen het snel genoeg weten.. hier nog een kleine 9 dagen te gaan

en dan is ze er!!

Ohhh ik heb zo zin om haar te ontmoeten!!

Voor nu de rust!!

Geplaatst

Het zou zomaar kunnen dat iemand hier dezelfde naam heeft qls ons. Maar dat maakt me niet uit

het is voor ons de perfecte naam. Ben allang blij dat niemand hem in de fam vriendenkring

heeft. Ben ook er benieuwd naar jullie naam hihi.

Voor jullie echt aftellen voor ons afwachten. Hoop dat de kleine man besluit om snel

te komen of dat ik over 2 weken ingeleid mag worden dat ga ik dinsdag

vragen. Zo lekker slapen morgen sta ik er weer alleen voor met me meisje.

Papa weer te werk. Smiddags komt een vriendin op visite

Dus geen eenzaam dagje al ben ik dat nooit hoor met me kleine meisje.

Geplaatst

Joepie 37 weken!! Kleine man mag komen!

Alles is er klaar voor. Alleen de beschuit met muisjes nog halen.

Maar dat doen we komend weekend. Het zal toch in het weekend geboren worden dan heb je niks in huis.dat kan natuurlijk niet

Geplaatst

Jaa fijn hé die 37 weken.. was ik ook zo blij om :)

Nu wachten totdat ze geboren worden.. onze wondertjes..

Voor ons nog 8 dagen.. een kleine 8 dagen ..

Jaa ben benieuwd of dat zo is met die namen.. ben zo benieuwd naar al die van jullie :)

Geplaatst

@ rox wow nog echt maar een klein weekje voor jullie!

Spannend!! Nog genoeg te doen dus is zo om

@sometimes spannend he!!

Nou nou heb ik weer. Nu weer de griep te pakken. Kon er ook nog wel bij.

En me meisje ook erg verkouden. Vanacht om 4 uur werd ik wakker en daarna nog amper geslapen.

Vreselijke hoofdpijn. Dus me nu maar genesteld op de bank.

Zappelin aan voor senna en het maar uitzitten vandaag. Bah voel me belabberd.

Hoop dat ze vanmiddag een beetje wil slapen. Gister namelijk maar een uurtje

was niet grappig heb nu me rust echt nodig

Geplaatst

Tjonge jonge een heel verhaal getypt.. niet geplaatst.. KUT

Afijn..

Hier begint de pijn meer te worden in de onderbuik en vagina.. gisteren ineens

heel misselijk geworden.. ik ben gaan douchen en op bed gaan liggen..

Manlief heeft over me heen gewreven en ik heb al zuchtend boven een emmer

de misselijkheid weggekregen..

Ze beweegt nog goed en een apart gevoel..

Ja over een week is ze er spannend.. maar ook heb ik nu zoiets van blijf nog maar

even lekker zitten meisje.. nog lekker veilig bij mama.. want ik denk wel dat ik het

zwanger zijn op bepaalde punten ga missen.. maar ik heb geen keuze ..

Ik vind het echt zeer spannend hoor.. en niet te bevatten..

Getsie Sky beterschap dat kan je nu echt even niet gebruiken de griep.. maar dat

kan ook een voorteken zijn van de bevalling..

Ik ga nog even de laatste dingen kopen zoals kinderchampagne om te proosten als

ze geboren is.. een nieuwe lampenkap want de uil die ik had gemaakt laat te weinig

licht door en dan is het pikkedonker op haar kamertje wat overigens wel het geheel

heel zacht maakt..

Maar ik ga even een nieuwe in elkaar flansen..

Daarna om 13:50 controle bij de gyn .. die gaat me ook opereren dus dat is fijn even

laatste controle bij haar..

En dan heb ik een lekkere pedicure behandeling.. dat is echt genieten voor mij ..

Misschien dat we vanavond even naar de kapper beide gaan..

Nou beterschap.. en fijne dag!!

Nog even een lijstje ter herinnering (als ik iemand vergeten ben zet je zelf er bij);

[TABLE=width: 508]

[TR]

[TD] Naam; [/TD]

[TD]Uitgerekend;[/TD]

[TD]Geslacht;[/TD]

[TD]Geboren op; [/TD]

[TD]Naam;[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roxanne[/TD]

[TD]6-4-2013[/TD]

[TD] meisje [/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Norwegian Sky[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wen[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Sushii[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD]Naam; [/TD]

[TD]Uitgerekend;[/TD]

[TD]Geslacht;[/TD]

[TD]Geboren op; [/TD]

[TD]Naam;[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roxanne[/TD]

[TD]6-4-2013[/TD]

[TD] meisje [/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Norwegian Sky[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wen[/TD]

[TD]7-04-2013[/TD]

[TD]onbekend.[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Sushii[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Sometimes en Sylvia, bij jullie ook alles goed? Doen jullie nog mee met het lijstje? het is zo rustig hier.

Rox, het gaat nu opschieten. Lijkt mij wel een apart (en mooi) idee om al te weten dat jullie meiske er volgende week is. Succes straks bij de gyn.

Sky, beterschap!

Ik kom net terug van de wekelijkse controle. Alles was weer helemaal oke! Er was een co assistent die het nog moest leren, dus ik heb lekker nog wat langer via de echo naar ons ijsbeertje kunnen kijken.

Gisteren weer naar de bekkenfysio geweest en een bekkenband is niet meer afdoende. Er is mij nu geadviseerd om de resterende weken met krukken te gaan lopen. Dus ik heb weer een nieuw projectje: krukken huren / uitzoeken. blegh...

Verder heb ik af en toe wat krampjes (al meer als een week), dus mijn lichaam is waarschijnlijk wel dingen aan het herkennen.

Ik heb verder tabletjes gehaald van VSM, die de baarmoeder zouden kunnen helpen om te verweken. Dat leek mij wel handig gezien de lange duur (36 uur) van mijn vorige bevalling). Die mag je vanaf 37 weken gaan innemen, maar ik ga pas morgen beginnen.

Dan geven mijn zoontje en zijn kleuterklas , een toneelvoorstelling aan alle pappa's en mamma's en daar MOET ik dus gewoon bij zijn. Na morgen, mag ons ijsbeertje komen alhoewel ik hoop dat hij/zij tot de 40 weken blijft zitten.

Verder ben ik nog steeds druk bezig met de geboortekaartjes. Dat is een never ending story.

En, wij beginnen nu ineens te twijfelen aan de meisjesnaam.....zucht. Dus wij gaan deze week dit nog maar even proberen definitief te bespreken.

(jongensnaam staat wel definitief vast)

Mogelijk is een van onze namen ook wel eens hier eerder voorbij gekomen...haha. Het blijft gewoon spannend. Ben heel benieuwd naar jullie namen.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Nog even een lijstje ter herinnering (als ik iemand vergeten ben zet je zelf er bij);

[TABLE=width: 508]

[TR]

[TD] Naam; [/TD]

[TD]Uitgerekend;[/TD]

[TD]Geslacht;[/TD]

[TD]Geboren op; [/TD]

[TD]Naam;[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roxanne[/TD]

[TD]6-4-2013[/TD]

[TD] meisje [/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Norwegian Sky[/TD]

[TD]8-4-2013[/TD]

[TD]jongen[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wen[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Sushii[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Lukt me even niet met de kleurtjes typ vanaf me tel.

Jeej dat klinkt erg naar rox. Kan het ook spanning zijn voor wat allemaal komen gaat?

Was bij me dochter namelijk ook erg zenuwachtig.

Net een paracetemol genomen hopelijk kan ik zo even slapen.

Koppijn is gelukkig iets minder.

Morgen naar de vk ben benieuwd!! Blij dat ik bij me eigen kan.

Die was er ook toen me vliezen waren gebroken bij senna.

Heb der deze zwangerschap nog maar 1 keer gezien terwijl zij wel mijn eindverandwoordelijke is.

Dus vandaar deze afspraak bij haar laten plan

Geplaatst

Hi zie dat me bericht weer terug is van vanmiddag heel raar hahah.

@ wen balen van die krukken. Gelukkig duurt het niet lang meer.

Leuk zo'n voorstelling hoop dat je het een beetje volhoud.

Kleine man heeft nog maar weinig ruimte of hij houd er gewoon van om zijn

Voeten onder me ribben te planten.

We eten lekker pannekoeken gaat manlief maken mmm lekker hoor!

Geplaatst

Hoi meiden, ik zit op mijn ipad, dus weet niet precies hoe het lijstje werkt. Ik ben dus 2 mei uitgerekend en weet niet of het een meisje of jongetje is..

Ik hoop dat ik met 38 of 39 weken ingeleid mag worden. Dat staat nu ff op losse schroeven aangezien babielief nog niet diep genoeg ligt. Maar hier is natuurlijk nog tijd voor. Dus de komende weken zullen het zeggen. Hij doet wel zijn best, want heb na een kwartiertje lopen ontzettende pijn bij mijn vagina en bekken.

Pfff. Nog veels te veel te doen om rustig te zitten helaas.

Succes meiden.

Geplaatst

Sometimes, leuk dat het bij jullie ook nog een verassing is! Ik voelde mij al aardig in de minderheid...haha.

Het lijkt er op dat je ook klachten van bekkeninstabilliteit hebt. Werk je al minder?

Rox, ik las je berichtje op FB betreffende de prednison. Meis, wat vervelend, dat komt dan onverwachts. Gelukkig mag je de laatste nacht wel thuis doorbrengen.

Het is idd een paardenmiddel, maar gelukkig niet zodanig schadelijk voor je ukkie.

Het wordt voor veel dingen toegepast. Ik gebruik dagelijks (sinds mei) prednison in tabletvorm (om zwanger te kunnen blijven vanwege een overactief imuunsysteem) en moet net als jij, ook aan de prednisonpomp tijdens de bevalling.

Ik heb er al veel over nagevraagd en gelezen en uiteindelijk valt de schade mbt de prednison mee, alhoewel geen prednison altijd beter is.

Dat is dus de reden dat ik een medische indicatie heb gekregen en na de bevalling nog even in het ziekenhuis moet blijven, zelfs als de bevalling natuurtlijk en zonder cvomplicaties verloopt.

Als ik je een tip mag geven: bespreek wel / sta er op dat je kindje wel even goed gecheckt wordt door een kinderarts vanwege de prednisonpomp.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden