Ga naar inhoud

uitgerekend in maart & april 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi wen, ik bn na 14 weken 100% ziektewet vanwege bloedingen en vroege weeen/harde buiken.

Wij zijn inderdaad ook retro en laten verrassen wat betreft de baby's geslacht. Dus je bent niet de enige, benwel ontzettend benieuwd nu.:)

Denk je at hetbwijst op bekken instabiliteit? Ik dacht dat het kwamdoor het indalen van de baby?

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja rot nieuws hoor.. van plek dat ze me nou voorbereiden op zoiets.. en helemaal raar dat ik een dag van te

voren opgenomen zou moeten worden..

Maar Wen.. ik krijg die pomp met die prednison pas als ze geboren is.. dus moet ik me alsnog afvragen van die

twee tabeltjes die ik de avond van te voren ga slikken of ze door een kinderarts gezien moet worden?

Ik neem aan dat ze zoiezo wel een kinderarts voorbij ziet komen..

Voordat ik dit telefoontje kreeg wilde ik graag dat ze nog 3 weken zou blijven zitten.. maar nu.. nu wil

ik maar dat ze zo snel mogelijk geboren word..

Wil haar NU zien en vasthouden.. maar ik moet nog even geduld hebben.. :)

Voor nu ga ik lekker naar me bedje.. ben kapot..

Geplaatst

Rox, wat is de reden dat je het na de bevalling krijgt? Van die 2 tabletjes zal het wel meevallen voor jullie meisje. Hoeveel mg moet je dan gaan slikken? Gaat het afbouwen daarna ook via tabletjes? ( dus na de pomp).

Ik krijg tijdens de bevalling een infuus met prednison. Doordat ik al geruime tijd prednison slik, is er een risico dat mn lichaam te weinig cortisonen zelfstandig aanmaakt in stresssituaties waaronder een bevalling. Hierdoor moet er een stressmedicatie schema worden toegepast. Tijdens de bevalling krijg ik een hoge dosis prednison. Na de bevalling kan ik dan via tabletjes gaan afbouwen. Vandaar dat ons ukkie en ik sowieso 24 uur ( na de bevalling) in het ziekenhuis moeten blijven. Daarna is het afhankelijk hoe onze toestand is.

Sometimes, is je kindje al zo goed ingedaald? Het kan idd daar van zijn, maar ik heb zelf door de bekke instabilliteit veel klachten rondom mn stuit en rondo mn schaambeen, met uitstralingen in mn liezen.

I

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD]Naam;

[/TD]

[TD]Uitgerekend;

[/TD]

[TD]Geslacht;

[/TD]

[TD]Geboren op;

[/TD]

[TD]Naam;

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roxanne

[/TD]

[TD]6-4-2013

[/TD]

[TD] meisje

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Norwegian Sky

[/TD]

[TD]8-4-2013

[/TD]

[TD]jongen

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wen

[/TD]

[TD]7-4-2012

[/TD]

[TD]onbekend

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Sushii

Sometimes 2-5-2013 onbekend

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kimmie

Sylvia

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Ik heb geprobeerd het lijstje aan te passen, maar laptop doet raar. Mischien iemand? Ik krijg ineens allemaal rare lijntjes....

Geplaatst

Ik waag me er maar niet aan wen;-)

Jeetje wat een nacht pfff...

Vreselijk verkouden en keelpijn hoofdpijn.

Om 1 uur pas in slaap gevallen en 4 uur later alweer wakker.

Wat een drama. Gelukkig daarna nog een uurtje kunnen slapen.

Neem nu gewoon pcm als de hoofdpijn te erg word is gewoon niet te doen.

Zit nu lekker in me pyama beneden ga om 12 uur toch nog even terug me bed in.

Dan kleed ik me daarna wel aan aangezien we vanmiddag naar de vk moeten.

Geplaatst

Sky, wat balen zeg! Hopelijk kkanp je snel weer wat op. Al je energie heb je straks weer nodig. Succes bij de vk! Toch niet die rare vk???

Hiere trouwens nu ook verkouden aan het worden. Gelukkig slaap ik nog wel redelijk.

Ik ga nu naar het toneelstuk op mn zoontjes school. Zakdoeken mee tegen de tranen. Tot laterssss

Geplaatst

Hoi dames,

Ben ik ook weer even:)

Op zich alles goed hier, zeker als ik jullie verhalen zo lees mag ik helemaal niet klagen.

Ik ben nu met mijn laatste dagen werken bezig, moet zeggen dat ze me nu erg zwaar vallen, ben behoorlijk gesloopt 's avonds. Maarja, nog heel even doorbikkelen en dan mag ik eindelijk in de relaxstand!!!:)

Sometimes; die klachten die jij noemt heb ik nu ook af en toe, dacht ook dat het wel eens indalen kon zijn. Morgen krijg ik weer een groei echo bij de gyn, dus ben benieuwd hoe ze er nu bij ligt! Zullen ze daarmee wel kunnen zien denk ik of het al aan het indalen is.

Rox; ik las dat jullie nog maar een klein

Geplaatst

@wen nee gelukkig niet! Heb een afspraak bij mijn aanspreekpunt.

Ga aangeven dat het niet meer gaat. Voel me vreselijk.

Bloeddruk ook hoog vanmorgen. Ble voel me zo beroerd dat ik niet eens een middag slaapje

Kan doen. En pcm helpt ook niet. Dit gaat zo niet langer.

Ga er maar van uit dat ze niks willen doen dan valt het altijd mee.

Veel plezier bij de voorstelling!! Word vast leuk!

Geplaatst

Net terug van de vk. Word doorgestuurd! Maandag een afspraak bij de gyn.

Hoop dat ik ingeleid mag worden. Is even afwachten. Ligt er ook aan hoe druk het is.

Dus hopelijk het laatste weekend met ze 3tjes.

Word soppen denk ik hihi

Geplaatst

Sky, wat fijn voor je! En spannend! Je loopt al zo lang met die nare klachten. Eindelijk gaan ze het serieus nemen.

Dat worden dus waarschijnlijk 2 kindjes die geboren gaan worden. Leuk! Jij en rox.

Geplaatst

Wow wat gebeurd er met het schema ;)

Ja heerlijk hé .. gewoon onze laatste woensdag samen.. gisteren onze laatste dinsdag samen..

Niet te bevatten..

Hier na een verhaal van gisteren weer een beetje op orde..

Wel heel moe.. dus goed me rust nemen..

Sky hopelijk ben je snel aan de beurt meissie.. ik hoop voor je donderdag vind ik een mooie datum voor jullie!!

Wen Vanwege het risico te vermijden van een longontsteking en bla bla.. maar dat kan toch ook met een

gewone simpele antibiotica.. ??

Ik krijg als het goed is van de week het receptje.. thuis gestuurd dus hoeveel mg weet ik niet

maar dat laat ik nog even weten aan je!

[TABLE=width: 508]

[TR]

[TD]Naam;[/TD]

[TD]Uitgerekend;[/TD]

[TD]Geslacht;[/TD]

[TD]Geboren op;[/TD]

[TD]Naam;[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roxanne[/TD]

[TD]6-04-2013[/TD]

[TD]meisje[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Norwegian Sky[/TD]

[TD]8-04-2013[/TD]

[TD]jongen[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wen[/TD]

[TD]7-04-2013[/TD]

[TD]onbekend[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Sometimes[/TD]

[TD]2-05-2013[/TD]

[TD]onbekend[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Sylvia[/TD]

[TD]29-04-2013[/TD]

[TD]meisje[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Sushii[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Rox, dank je dat het schema weer is hersteld. Ik zie alleen dat je achter de naam van sushi, de gegevens van sometimes had neergezet.

En nu ik het over sushi hebt: Hoe is het met je meis? Zijn de twins er al?

Rox, het blijft balen die prednison. ik zou ook zeggen dat een beetje antibiotica voldoende zou moeten zijn, maar dat betreft heeft prednison wel vele werkingen tegen diverse kwalen. Ben benieuwd hoeveel mg je gaat krijgen. Ook na de bevalling. Dit, vanwege eventuele borstvoeding. Nou ben ik alleen vergeten of jij dat van plan was. Meestal hoeft het namelijk geen probleem te zijn en kan je bv geven icm prednison. Is wel afhankelijk van de hoeveelheid prednison.

De voorstelling van mijn zoontje was super!!! Ik ben zoooooo enorm trots op hem! Ik heb menig zakdoekje moeten gebruiken tegen de tranen. Het begon al toen ik gewoon de school binnen kwam lopen.

Met zn 4 jaar en voor de allereerste keer deed hij het echt heel goed. Totaal geen verlegenheid oid. Hij vond het voornamelijk: cool. Terwijl ik dus al 2 dagen met echte buikpijn rond liep vanwege de stress....haha.

Op fb staan wat foto's.

Syl, nog de laatste dagen en dan kan je eindelijk van je welverdiende rust genieten!

Geplaatst

Ik wil graag jullie mening;

Vandaag het receptje gekregen voor de prednison en combivent..

Prednison is de avond ervoor 40 mg.. en dan die dag daarna .. weet ik veel hoeveel mg nog..

Combivent moet verneveld worden.. uhh ik heb geen vernevelaar en ook geen zuurstoftank in huis..

Dus de vragen ook neer gelegd bij de verloskundige.. maar ik zie het eigenlijk helemaal niet zitten die prednison..

Zeker niet met combinatie borstvoeding..

Zijn er bijwerkingen van de prednison.. ook al krijg ik het maar twee dagen en misschien in niet zulke grote aantallen.

Is 40 mg al veel?

Heeft iemand ervaring met borstvoeding en prednison.. ik maak me nu zo zorgen.. borstvoeding kunnen geven is zo belangrijk

voor me... en wie weet lukt het van oorsprong al niet maar nu ga ik er allerlei factoren aan toevoegen die het eventueel

wel moeilijker kunnen gaan maken..

Iemand?

Desperate Roxanne..

Geplaatst

Roxanne ik kan zo snel even niet terugvinden waarvoor je prednison krijgt en hoelang/hoeveel. Wat ik begrijp is het een stootkuur om infectie te voorkomen? Met een stootkuur hoef je je nergens zorgen over te maken. Hier heeft je kindje geen last van en je kunt er ook gewoon borstvoeding mee geven. Ik heb de hele zwangerschap prednisolon geslikt, net als Wen en geef er nu ook al vijf weken borstvoeding mee. Als je meer dan 10mg moet slikken kun je er met voeden op letten dat je de prednisolon inneemt direct ná een voeding, dan krijgt je kindje er met de volgende voeding al nauwelijks meer iets van mee. Maar ik zou me er echt niet teveel zorgen over maken! Antibiotica is met borstvoeding ook niet alles. En bijwerkingen van de prednisolon heb je met een stootkuur ook bijna nooit. Komt goed!

Geplaatst

Aanvulling (ook voor Wen): je bent met (langdurig) prednisolon gebruik wel wat vatbaarder voor spruw. Let dus heel goed op de hygiëne met de borstvoeding. Neem elke keer een schoon zoogcompres en een schoon spuugdoekje (was deze op 60 graden), veeg voor het voeden evt even je tepels schoon met een watje met (gekookt) water (ik heb een bidon boven staan), als je een pink in het mondje van je baby stopt deze ook goed wassen vooraf (of desinfecterende handgel naast je bed zetten), evt speentjes elke dag uitkoken. Het lijkt overdreven, maar één van de redenen waarom ik nu overstap op flesvoeding is enorme pijn door waarschijnlijk spruw. Dus beter dat te voorkomen!

Geplaatst

Henne, dank voor je tips! Daar had ik verder nog niet bij stil gestaan mbt de spruw. Je bent idd vatbaarder door de prednison, dus eigenlijk is dat best logisch mbt de spruw. Aangezien ik bij mn zoontje weinig problemen hebt gehad met de bv, was ik er eigenlijk al een beetje van uit gegaan dat het nu ook wel "vanzelf" goed zou komen.

Ik ben trouwens wel sinds gisteren begonnen met voorkolven (met de hand). Ik kwam daar een artikel over tegen op het bortsvoedingsforum. Ik kan anders de link wel even plaatsten voor geinteresserden.

Dit, om te voorkomen dat ik vanwege omstandigheden, direct na de bevalling, niet kan aanleggen en op die manier toch de eerste bv kan geven. (mocht het niet nodig zijn, dan heeft het in ieder geval als voordeel dat de bv sneller op gang kan komen).

Geplaatst
Roxanne ik kan zo snel even niet terugvinden waarvoor je prednison krijgt en hoelang/hoeveel. Wat ik begrijp is het een stootkuur om infectie te voorkomen? Met een stootkuur hoef je je nergens zorgen over te maken. Hier heeft je kindje geen last van en je kunt er ook gewoon borstvoeding mee geven. Ik heb de hele zwangerschap prednisolon geslikt, net als Wen en geef er nu ook al vijf weken borstvoeding mee. Als je meer dan 10mg moet slikken kun je er met voeden op letten dat je de prednisolon inneemt direct ná een voeding, dan krijgt je kindje er met de volgende voeding al nauwelijks meer iets van mee. Maar ik zou me er echt niet teveel zorgen over maken! Antibiotica is met borstvoeding ook niet alles. En bijwerkingen van de prednisolon heb je met een stootkuur ook bijna nooit. Komt goed!

Ok dank je .. indd volgens mij kan je het zo noemen een stootkuur om infecties te voorkomen..

Heb ook de verloskundige aan de lijn gehad.. en die prednison is geen probleem indd met combi borstvoeding..

Maar de combivent is weer een ander verhaal nu moet ik me eigen nog vroeger melden in het ziekenhuis,

want dan komt er een longverpleegkundige me installeren met allerlei medicatie..

Want het receptje wat ik thuis heb gekregen is indd voor zo'n vernevelaar en dat is geen doen om die

voor 1 dag te huren en installeren..

Wat een onduidelijkheid zeg allemaal rondom haar geboorte.. maar goed ik heb het te nemen zoals het is..

Nu nog maar genieten van haar .. en de heftige voorweeen.. man man man.. en mijn nesteldrang uit oefenen

hier in huis.. raampjes zemen bed verschonen.. nachtkastjes opruimen.. alvast wat voorbereiding doen voor

de versiering.. beneden boel goed poetsen.. ik zeg succes Roxanne..

Geplaatst

Rox wat een onzekerheid meis niet zo fijn!

Zo spannend jullie laatste weekend met ze 2tjes!

Hoop kunnen doen vandaag! Lekker opgeruimd en samen met

Me moeder de keuken gesopt. Het weekend gaan we de rest onderhanden nemen.

Heerlijk die nesteldrang maar brengt wel veel rust en dat is super fijn.

Fijn weekend meiden!

Geplaatst

Ja het is niet makkelijk maar .. wat ik al zei geen keuze..

Het komt zo dichtbij nu nog vier dagen en dan zijn we papa en mama.. vind het onwerkelijk..

En af en toe slaat de angst toe..

Nu maar lekker gaan slapen.. weer een dag voorbij.. weer een stap dichterbij.. zzoooo spannend!

Van het weekend nog meer poetsen.. heerlijk vind ik dat nu... alles schoon als we straks thuis komen!

Fijn weekend!

Geplaatst

Ja lekker he dat poetsen hihi.

Zoveel gedaan gister en dat zonder middag slaap.

Daardoor was ik gisteravond zo moe dat ik vanacht als een blok geslapen heb.

12 uur sliep ik en om 8.15 werd ik wakker van me man zijn wekker.

Ow wat heerlijk! Heb ik echt gemist! Straks komt senna der glijbaan die ik besteld heb.

Wat zal ze blij zijn! Ben benieuwd naar de koppie als ie in elkaar staat.

Zet hem met deze vieze dagen lekker binnen neer kan ze er mooi mee spelen.

Me man moet nog even een paar uurtjes werken en dan vanmiddag weer verder met boodschappen en dingen

Halen. En uiteraard schoonmaken

Geplaatst

Heerlijk dat schoonmaken. Ik heb er ook zo zin in. Helaas ben ik snipverkouden en met de bekken lukt het ook niet zo goed. Manlief moet dit weekend werken dus hiet wordt niet extreem schoongemaakt. Vandaag komt een vriendin langs met haar kinderen. Lekker bijkletsen terwijl de kids aan het spelen zijn. Morgen een kinderverjaardag van het zoontje van een andere vriendin. Maandag is manlief vrij en dan hoop ik ook even flink te gaan poetsen. ( en mij weer iets beter te voelen vanwege de verkoudheid).

Fijn ( poets) weekend allemaal!

Geplaatst

Ja zeker .. alleen af en toe moet ik nog naar buiten met dit weer en dat is minder..

Wat een rot nacht veel wakker geweest.. nu wachten totdat de man wakker is..

Nog nooit voorgekomen dat ik eerder wakker ben.. hihi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden