Ga naar inhoud

uitgerekend in maart & april 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Rox, Ik herken het ook niet mbt de darmen.

Tja, en met betrekking tot de borstvoeding. Ik heb inmiddels gemerkt (ook nog uit de periode van mn zoontje) dat de meningen daar over verdeeld zijn. Ik haal vaak info via de site: borstvoeding.com. Aldaar adviseren ze juist om niet bij te voeden (zelfs geen speentje), maar juist zoveel mogelijk aan te leggen zodat jouw lichaam beter gaat reageren voor de vraag en aanbod. Maar ik snap als geen ander, dat dit heel slopend is. Mijn zoontke kwam om de maximaal 2 uur. Ik zat zo;n 12 uur per dag te voeden. De eerste paar maanden vond ik het echt heel zwaar en slopend, maar gaandeweg werd het steeds makkelijker. Ik heb uiteindelijk 1 jaar bv gegeven.

Nu geef ik weer bv en F.loor komt ook om de 2 a 3 uur. In de nachtelijke uren, leg ik haar aan. Vervolgens doezel ik weer weg en word vanzelf weer volledig wakker zodra zij klaar is. Dan wissel ik meestal van borst en vervolgens doezel ik weer in, terwijl zij drinkt. Het is niet zo dat ik zelf echt slaap, maar middels het doezelen rust ik toch wat uit. (dat wil niet zeggen dat ik overdag niet moe ben, hoor...)

Zodra zij klaar is, dan leg ik haar terug en ze slaapt gewoon weer verder. Zij slaalpt in een wiegje, die naast ons bed staat.

Al met al vind ik het nu makkelijker als met mn zoontje. Mogelijk doordat hij veel minder sliep en veel langer wakker was.

Maar wie weet, gaat dat met f.loor ook nog gebeuren. Vooralsnog slaapt ze goed. (tussen de voedingen door dan).

Zij wil wel iedere avond clusteren. Dan zit zij zo'n 2 a 3 uurtjes veelal aan de borst en/of wil zij tegen mij aan liggen. Zij heeft dan ook vaak last van krampjes. Maar volgens de info op de borstvoedingssite komt dit wel vaker voor en wordt aangeraden om haar aan te leggen zodra ze dat wilt. Ik wacht maar even af, hoe lang die fase duurt.

Ik ben begonnen met poeder van s.olgar tegen de krampjes, dus wie weet word dat wel minder.

Maar ik ben zelf sowieso van mening dat borstvoeding geven nooit ten koste mag gaan van je eigen gestel en gezondheid! Dus als het teveel stress oid oplevert, waarom dan niet bijvoeden?

Ga je overdag nog wel eens meeslapen als jullie prinsesje ook slaapt? Dat doe ik zelf nog wel om de nachten goed vol te kunnen houden.

Rox, nog bedankt voor je supertip mbt de foto's! Ons meiske had gisteren veel last van krampjes en een regeldagje. Niet echt een succes als je een fotoshoot gepland hebt staan. Hierdoor hebben wij bepaalde foto's niet kunnen maken omdat ze er echt even geen zin in had. Maar door jouw tips gaan wij nu het weekend zelf even aan de slag. Met name die tip waarbij je de foto had bijgevoegd is goud waard!

Veel plezier in Oegstgeest!

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dames, hoe is het met iedereen? De moeders lekker druk met hun kleintjes zo te lezen? Borstvoedingsperikelen en natuurlijk gebroken nachten...ben benieuwd hoe dat straks hier zal gaan!:)

IVFmoeke en Sometimes; hoe is het met jullie? Alles nog rustig of 'rommelt' er al af en toe wat? Is het nog vol te houden voor jullie?

Bij mij is het nog rustig, op wat menstruatie-achtige krampen na vannacht. Maar dat hoeft niks te betekenen natuurlijk. Verder is de kleine zo'n 2x per dag echt mega druk, heel hard aan het duwen zowel van onder als boven..pfffff... doet me behoorlijk pijn soms! Voel echt dat ze ruimtegebrek heeft.

We wachten nog maar even af...:)

Geplaatst

hey meiden, wat leuk om de verhalen van jullie te lezen en ook erg herkenbaar roxanne van de borstvoeding. Ik wilde het toen perse zooo graag lang volhouden dat ik echt niet ging bijvoeden, tis wat wendy schrijft je borsten maken dan steeds onv melk aan. Ook ik heb heel veel gelezen op borstvoeding.com, tevens ook twee keer een lacatatiedeskundige in huis gehad omdat Caz slecht dronk; heel lang, moeilijk aanhappen. ik heb drie maanden met tepelhoedje gevoed en daarna tot 7,5 maand zonder, ik was zo trots. Maar nogmaals tis wat Wendy schrijft ieder zijn ding, kijk vooral naar je kind en naar jezelf. Het mag niet ten koste gaan van jouw!!

Geplaatst

echt raar, de entertoets doet het weer niet op de laptop in dit forum daarom maar een paar berichten, hihih. Ik voel me eigenlijk nog heel goed. Vannacht dacht ik dat het ging beginnen drie uur lang echt krampen en harde buiken maar het is gestopt, voorweeen noemen we het maar :happy11:. Vandaag hele huis gepoetst inclusief de ramen en de gordijnen beneden gewassen. Heerlijk alles weer netjes, laat het kindje maar komen :)

Geplaatst

ivf moeke en syl, spannende tijden voor jullie! Bij ieder krampje ga je je afvragen of dit het begin is......kan mij het nog zo goed herinneren. Maar als straks de weeen gaan beginnen, weet je direct dat het weeen zijn. Zo bijzonder. Gaan jullie trouwens in het ziekenhuis bevallen of thuis?

Rox, hoe was je weekendje? ik hoorde nog je bericht op de radio.

Hier weinig nieuws. Wij zijn vooral aan het genieten!

Ik probeer zo veel mogelijk te slapen als ons meisje slaapt, waardoor ik mij behoorlijk goed voel. Alleen hou ik daardoor nog wel de kraamvisite veelal buiten de deur. Tja, dat gaat gewoon niet altijd samen. Dus dan maar een beetje afwisselen.

Gisteren lekker een stukje gewandeld en wie liep er het meest achter de kinderwagen: haar grote broer! Zo cute!

/

Geplaatst

Weet trouwens iemand hoe ik een banner vanuit lilypie kan maken? ik heb al het eea geprobeerd, maar krijg dan geen banner, maar alleen de letters en tekens? Welke moet ik selecteren om de afbeelding van de banner te krijgen?

Sky of rox, weten jullie dat? Hoe hebben jullie dat gedaan?

Geplaatst

Hoi meiden, hier nog niks, behalve regelmatige harde buiken. Schoppen begint nu ook zeer te doen. En slapen wordt nu ook lastig. Hoop dat de baby nu snel komt, bn dr aan toe.

Ivfmoeke en syl alles goed met jullie verder?

Geplaatst

Vannacht weer twee uur mega krampen maar het zet niet door. Kindje ook heel druk ik denk zelf dat het deze week/weekend wel gaat gebeuren tenminste hoop ik :-)

Geplaatst

ivfmoeke: klinkt spannend weer krampen vannacht! Ik denk dat het nu vast niet lang meer zal duren voor jou! Hopelijk zet 't gauw door!:)

Sometimes, bij jou ook nog redelijk rustig dus. Op harde buiken na. Die heb ik nu ook geregeld. En na gisterennacht ook geen krampen meer gehad. Zullen wel oefenweeen zijn geweest denk ik:) Spannend he! Kan er best een beetje zenuwachtig van worden. Het moet er nog wel even uit he! En als ik dan die grote buik bekijk denk ik, hoe dan?? haha....maar ben er ook wel aan toe nu hoor!

wen, wat fijn dat je je goed voelt! Doe je heel slim hoor, lekker slapen wanneer je meisje ook slaapt! Leuk dat je zoontje zo'n trotse grote broer is! Schattig toch!:)

ik ga in het ziekenhuis bevallen is de bedoeling. Hebben medische indicatie vanwege de eerdere vroeggeboorte. Was jij nou ook in het ziekenhuis bevallen toch?

fijne dag allemaal!

Geplaatst

Zooo dames eindelijk weer eens tijd voor een verhaaltje..

Allereerst weer de borstvoeding, mijn borsten maken ondanks het vele aanleggen

niet echt heel veel borstvoeding aan.

Uit de linker borst max 40 cc en rechter max 80 cc ze moet zo hard werken het

eruit te krijgen dat ze in slaap valt maar dan niet genoeg heeft.

In overleg doe ik nu kolfen met de dubbele kolf van Medela (scheelt ook aanzienlijk in tijd).

Overdag eigenlijk aan de borst en dan s avonds voor het slapen en s nachts kolfen, en

overdag na elke voeding even de kolf erop.

Ik ben er onzeker in maar aan haar gewicht te zien hoeven we ons geen zorgen te maken,

gisteren woog ze 3750 gram!

Dus deze mama is blij en heeft wel vertrouwen in de samenstelling van de voeding.

Dat is dat...

Wen die ticker lukt mij ook niet van lillypie.. heb het zelfde probleem!!

Zondag Hailey haar kraamfeest gehad, en het was super.. ondanks afzeggingen..

(ook op het laatste moment, door ziekte vooral maar ook door tja hoe zeg je dat

egocentrische mensen)

Ze is enorm verwend en we kunnen haar spaarrekening flink aanvullen!

Heerlijk om even een weekeedje bij mij schoonouders te zijn, ook lekker voor hun

want ze hadden Hailey zo gemist!! :)

Dan mijn radio fragment .. hahaha gaaf hé!!

Radio 538 had gevraagd waar heb jij van het weekend gefeest.. of een feest gehad.

Dus ik om 20:00 een sms gestuurd dat we Hailey haar kraamfeest hebben gevierd.

Werd ik om 23:00 terug gebeld tijdens het kolven, ze lagen in een scheur van de radio

om het geluid van de kolf.

Ik was inmiddels gestopt en naar beneden gevolgen naar Marcel om het op te nemen.

Maar het werd pas in de nacht uitgezonden..

Ze wilde graag het geluid nog een keer horen dus ik weer naar boven en dat ding aangezet.

En daarna even een verhaaltje gedaan over Hailey.. was super..

Het gaat hier al beter ze begint haar routine en ritme te krijgen..

Hoe gaat het met de rest.. ?

Nog geen bevallingen op gang??

Geplaatst

Ivf moeke, hoe is het bij jou? Weer rustig of is jullie wondertje nu echt aan het komen?

Sometimes, voor jou ook de laatste loodjes! Succes!

Syl, er uit komen van jullie beeb je, gaat echt vanzelf goed komen, hoor.

Het vrouwelijk lichaam is dat betreft een wonder.

Hier vandaag naar het consultatiebureau geweest voor de hoortest. De oortnes doen het prima! Verder woog onze dame inmiddels al 3750 gram. Nu dus 2 weken na haar geboorte. Ruim 300 gram boven haar geboortegewicht.

Verder en drukke dag gehad. Voor het eerst mn zoontje uit school gehaald. Samen met ons meisje. Mijn zoontje was helemaal trots! Verder dus naar het cb, de kapper voor zoonlief en ook nog zn zwemles. Alles dus nu met twee kids. Is wat meer plannen en regelen. Verder moet mn man vanavond werken, dus dat was even filetijd. Zoontje naar bed gebracht terwijl zn zusjs tegelijkertijd aan de tiet hing. Pffff. Dat was even pittig. Ben blij als mn man er morgen weer is om te helpen. Nu maar even in de relaxmodus op de bank.

Fijne avond allemaal.

Geplaatst

Zoooooo zijn er al baby's geboren??

Hier weer een borstvoedings verhaal, het blijkt uiteindelijk toch dat Hailey een verborgen te kort tongriempje heeft.

Borstvoeding liep enorm terug ondanks dubbel kolven.. en voeden ging pijn doen.

Vrijdag word ze gekliefd, dus word haar tongriempje door geknipt.. tot die tijd moet ik om de 2 uur kolven en 1 s nachts.

En 2 a 3 x aanleggen zodat ze het niet verleerd..

Voor de rest voeding geven met de fles, en eventueel bijvoeding.

Ben benieuwd want ik wil heel graag doorzetten..

Dit was het even voor vanavond.. heb barstende koppijn.. en morgenochtend een fotoshoot.. hopelijk verloopt hij goed..!!

Truste !

Geplaatst

Nee hier nog niet hoor!:)

fijn dat de gehoortest goed was Wen! En dat ze zo lekker groeit, heerlijk gewoon!

En Rox, goed bezig zeg, flink je productie aan het opkrikken zo te lezen! Heb je een lactatiekundige thuis gehad dat ze dat korte tongriempje hebben ontdekt of zag je dat zelf? Hopelijk gaat het nadat het is geklieft een stuk beter met voeden! Maar gelukkig is ze wel mooi in gewicht aangekomen toch, dat is in ieder geval een heel goed teken!

Morgen weer controle, zo benieuwd hoe groot ons ukkie dan wordt geschat!

Ivfmoeke en Sometimes: al babynieuws??:)

Geplaatst

Alle beebs nog aan boord, dus. Zo langzamerhand krijgen jullie wel meldplicht hier, hoor. Hi,hi.

Rox, ik was ook benieuwd waar aan je kan merken dat er een te korte tongriempje is?

Sky en kimmie. Hoe is het met jullie?

Geplaatst

Jammer Syl en IVFmoeke!! Ben wel benieuwd naar jullie wondertjes.. wisten jullie nou wat het word?

Ik ben zelf kraamverzorgster en wij hebben als kraamcentrum een lactatiekundige in dienst, en daar

heb ik eerst mail contact mee gehad.. toen telefonisch ..en uiteindelijk een foto van Hailey huilend

door gestuurd.. dus goed van haar mondje en tong.. en ze zegt ik kan voor 95 % zeker zeggen dat

ze een tekort tong riempje heeft en verborgen..

Dus nu moeten we morgen naar Nieuw Beijerland rijden, en daar word ze gekliefd door een verloskundige.

Symptomen bij Hailey en mij; pijnlijke tepels na het voeden, onrust bij Hailey, veel en lang aan de borst zitten.

Borsten niet leeg drinken, weinig melkproductie en afnemende melkproductie!

Spannend en hopelijk brengt het het gewenste resultaat!!

Dames heel veel succes hoor!!

xx

Geplaatst

Spannend Rox! Hopelijk gaat het het gewenste effect hebben straks! Fijn dat ze het vandaag al kunnen doen, schijnt maar een kleine ingreep te zijn he? Hopelijk heeft ze er geen last van!

ja wij weten wat het wordt, een meisje als het goed is!:) Nu maar hopen dat ze gelijk hebben anders wordt het lastig met alle roze voorbereidingen...:)

ben zoooooo benieuwd naar haar, maar nog niets wijst er op dat het gauw gaat gebeuren helaas. Gewoon afwachten.

vanmorgen weer controle gehad bij gyn en alles zag er nog prima uit. Het is wel een flinke (werd zo'n 3800gram geschat), maar goed, ze kunnen er ook maar zo naast zitten natuurlijk. Ben benieuwd wat er uit gaat komen!

Geplaatst

Meiden sterkte met wachten! Nog even en jullie kleintjes zijn er ook! Spannend hoor

er komt hier een beetje regelmaat in.

hij komt elke 4 uur. En drinkt nu tussen 90 en 120 cc per keer.

snachts komt ie om h1 daarna gaat ie in de puckababy en slaapt ie door tot 6.15.

wel 2 nachtvoedingen dus maarja beter dan elke 2a3 uur. En tussendoor slaapt ie gewoon.

dus niks te klagen. Krampjes heeft ie vrijwel niet maar dat komt omdat we abc dolfilius geven. Als we het bij een voeding niet geven merk je gelijk verschil.

Hier dus een heel tevreden mannetje. En trotse papa mama en zus

[ATTACH=CONFIG]5217[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]5218[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]5219[/ATTACH]

Geplaatst

Jammer!!

Hier een drama dag ..

Hailey had vanaf 06:45 niet meer gedronken om 09:30 werd ze wakker en dacht ik

nou effe aanleggen dit ging niet makkelijk dus ben ik naar beneden gegaan om haar

zittend aan te leggen.

Dit wilde ze niet en maakte zich erg druk.. flesje wilde ze ook niet uiteindelijk is ze

in slaap gevallen .. toen moesten we al naar Nieuw Beijerland gaan rijden ..

onderweg heeft ze alleen maar geslapen.

Het klieven is vrij simpel gegaan.. ze heeft geen kik gegeven.. en het bloedde ook niet.

Alleen toen wilde ze nog niet aan de borst.. heel eventjes .. maar thats it..

Toen zijn we weer naar huis gereden een ook daar wilde ze geen borst geen fles niets niet..

En ze had toen ook al heel lang niet meer gedronken wel toen ze aan de borst ging 3 a 4

minuutjes.. en vanmiddag spuugde ze erg veel.. dus had ze toch wat binnen gehad.

Ons was verteld dat het klieven niet zeer zou doen en ook daar niet .. maar ik heb vanavond

toch maar de huisarts gebeld omdat ze toch bij een tut of de fles ging huilen zodra de speen

in haar mond kwam en ze moest zuigen..

Deze vertelde ons dat het wel pijnlijk was.. en dat het 1 a 2 dagen kon duren voordat het over was..

Dus ik ben teleurgesteld .. ik kon me ook niet voorstellen .. dat het geen zeer doet.. ze doen

toch iets knippen in je mond..

Ik heb zoveel verdriet gehad, gewoon om het feit dat als zij huilt ik ook van binnen huil en soms ook

van buiten.. je staat zo machteloos.. je kan niets doen..

Ik ga zo lekker met haar douchen .. en hopelijk wilt ze dan aan de borst.. en wat bijvoeding na..

Jammer dat er geen babys geboren zijn..

Fijne avond!

Geplaatst

oh rox klinkt idd heftig zeg lijkt me ook pijnlijk hoop dat het drinken nig goed is gegaan.

och die finn heerlijk hoe hij het doet!!

ik niks te melden hihi

Geplaatst

Nou ik ga me eigen plan trekken;

Ik kolf nu om de drie uur.. leg haar 2 keer op een dag aan .. zodat ik die band nog heb.

Maar ik wil weten wat er in gaat .. want het kolven is nog zo variërend..

Meestal kolf ik links 20 tot 40 cc.. rechts 20 tot 80 cc.. belachelijk weinig natuurlijk!!

Vanmiddag toevallig; rechts 120 cc.. !! en links dan maar weer 20 cc..

Dus als je nagaat dat ze soms uit BEIDE borsten 40 cc drinkt .. valt ze daarna van het

harde werken in slaap .. maar groeien doet ze er niet op natuurlijk!

Dus ik ga verder op me eigen manier!! Voel ik me ook beter bij!

Ze ligt nu voor het eerst in haar eigen bedje op haar eigen kamer .. in het begin

weer een beetje brullen maar nu slaapt ze al vanaf 14:15!!

Ik wil er en regelmaat in brengen dus om de drie uur voeden en s middags twee

a drie uurtjes in dr eigen bedje.. en s avonds rond een uur of 21:00 naar haar eigen wiegje

bij ons op de kamer!

Wat een weer hé dames, straks nog eens een rondje gaan lopen met zijn drietjes !!

Fijn weekend, en kom op hé dames bevallen met die hap!

Geplaatst

Kwam weer even spieken of er al nieuws was van de zwangere dames. Alle beebjes zitten nog veilig en warm bij mama. Blijft spannend, hoor.

Rox, het lijkt mij ook pijnlijk dat klieven in de mond. Is ze nu iets beter gaan drinken of heeft ze er nog last van?

Groot gelijl dat je je eigen plan gaat trekken! Gewoon je gevoel volgen. Je kent immers je eigen kindje het best. Goedbedoelde adviezen zijn fijn en soms ook nuttig maar blijf idd luisteren naar je eigen gevoel. Dat is iets wat ik ook vaak nastreef.

Sky, fijn dat finn het zo goed doet! Heerlijk genieten! Mooi mannetje hoor!

Hier lekker genoten van het mooie weer. Heerlijk op een terrasje wat gedronken met manlief en onze twee kids ( blijft zo fantastich om dit te kunnen zeggen).

Ik wil ook binnenkort langzaam aan gaan beginnen met iets van een ritme. Althans, als je kan spreken van een ritme mbt bv op behoefte. Ik merk namelijk dat wij in het begin enigzins in een soort regelmaat zaten maar sinds een dag of twee is die verdwenen. Mede dankzij de krampjes. Wij hebben nu ook de abc van solgar in huis, dus hopelijk gaat het snel beter. Zo zielig als je ziet dat ze zo last heeft van de krampjes.

Morgen hebben wij een verjaardag en gaan wij dus met het hele gezin op pad. Ben benieuwd.

Fijn weekend allemaal! Voor de zwangeren: succes.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden