Ga naar inhoud

uitgerekend in maart & april 2013

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he dames wat een goede berichten hier en jullie weten al wat het wordt!! Super....

ik ben ook nu erg nieuwsgierig. Tijdje effe niet online geweest was zo misselijk en moe, geen puf in andere dingen.

Voel het kindje nu goed, maandag een echo en 3dec 20 wkn echo spannend!

misschien weten we maandag wat het wordt......

Geplaatst

Welkom terug Moeke!! We hebben je gemist hoor.. maar je bent er weer in alle glorie!

Spannend.. ga je het ook vertellen tegen mensen als je weet wat het word?

Hier vandaag een baaldag.. ik voel de kleine meid al vanaf 18 weken en 5 dagen flink

schoppen.. alleen gisteren was het al minder en vandaag helemaal niets..

Gelukkig heb ik een angelsound en na even zoeken vond ik haar .. gelukkig helemaal opgelucht!

Ik hoorde haar van binnen flink bewegen.. maar voelen doe ik het niet..

Ze heeft vandaag 1 geschopt wat ik voelde.. half uur na de angelsound..

Men wat kan je dan in een hel zitten zeg.. ook mijn manneke had het op zijn werk niet breed..

Maandag weer op voor de 20 weken echo.. hopelijk ligt ze nu wel goed.. want ik denk

niet dat ik nog een keer terug mag.. so fingers crossed..

Groetjes

Geplaatst

Roxanne ik voel de kleine man ook de ene dag veel meer dan de andere en daar raak(te) ik ook van in de stress. Maar de vk zei ook tegen mij: ze kunnen alle kanten nog op draaien en als ze met het ruggetje naar buiten liggen, trappen ze naar binnen en dat voel je gewoon veel minder. Ik pakte dan overigens ook de angel sound hoor ;-) Wat evt kan werken is iets (zoets) eten of drinken en dan zelf even heel rustig gaan liggen, met ontspannen buik. Meestal kreeg ik dan ook wel een trapje. En naarmate hij/zij groter wordt, ga je ook de trapjes naar binnen voelen, dat scheelt ook weer (tot ze een keer goed tegen je volle blaas trappen dan wóu je dat ie stil lag hihi).

Geplaatst

Hoi dames, hier ook erg weinig op het forum geweest de afgelopen tijd, deels een beetje door mijn onzekerheid hoor, wilde toch even wat meer afstand nemen merkte ik. Maar ik krijg er zo langzamerhand steeds wat meer vertrouwen in. Vorige week nog een echo gehad, we waren hier knap zenuwachtig voor omdat het de eerste keer mis was rond deze termijn. maar alles was nu helemaal goed gelukkig! (Enne, waarschijnlijk is het een meisje..:))

over 2,5 week de 20-weken echo, spannend!

Roxanne; ik voel ook sinds twee weken ongeveer ons kindje, wat plopjes onderin mijn buik. Maar hier ook de ene dag veel sterker dan de andere keer hoor. Ik word er soms ook behoorlijk onzeker van, gisteren bijvoorbeeld bijna heel de dag niets gevoeld, vandaag wel weer iets meer gelukkig. Maar net wat Henne zegt; als ze meer naar binnen schoppen voel je denk ik ook bijna niks he, dus het is ook maar net hoe het ligt denk ik. Maar het kan je behoorlijk onzeker maken!

moeke leuk weer wat van jou te horen! Gelukkig dat alles nog goed gaat! Maakte me al beetje zorgen:) Heerlijk dat je je kindje ook al zo goed voelt! Wat bijzonder he!

wen hele fijne vakantie!!!

Geplaatst

Jaaa dat is inderdaad zo maar het maakt je zo onzeker.. man man man.. en wie weet ligt ze nu wel verkeerd..

Inmiddels vandaag al 5 schopjes gevoeld.. dus deze mama is tevreden.. maar neemt niet weg dat als de

liefde van me leven thuis komt.. dat we zo even gaan luisteren :)

Welkom terug lieve Sylvia.. en heel begrijpelijk dat je even afstand heb genomen heb ook een keer een korte

pauze ingelast ..

Ik ga lekker off to bed.. heb vandaag drie shoots gehad morgen weer 5 shoots wel korte voor een kerstkaart

maar toch.. als ze niet meewerken zoals alle drie de kindjes vandaag deden lijkt het wel ik 10 shoots heb gedaan..

Truste lady's

Geplaatst

Ze kan nu nog niet verkeerd liggen meis, tot ergens in de dertig weken kunnen ze nog alle kanten op. Wij hadden twee weken gelden een echo en toen lag ie in stuit, afgelopen maandag bij de gyn netjes met z'n koppie naar beneden en vandaag komen de voeten uit m'n zij, dus volgens mij is hij weer gekanteld.

Ik word ook onrustig en onzeker hoor, als ik m voor mijn gevoel te lang niet gevoeld heb. Gewoon lekker nog af en toe het hartje luisteren!

Geplaatst
Ze kan nu nog niet verkeerd liggen meis, tot ergens in de dertig weken kunnen ze nog alle kanten op. Wij hadden twee weken gelden een echo en toen lag ie in stuit, afgelopen maandag bij de gyn netjes met z'n koppie naar beneden en vandaag komen de voeten uit m'n zij, dus volgens mij is hij weer gekanteld.

Ik word ook onrustig en onzeker hoor, als ik m voor mijn gevoel te lang niet gevoeld heb. Gewoon lekker nog af en toe het hartje luisteren!

Dat is waar ze heeft nog ruimte zat.. ik heb ook al een keer gehad dat ze in stuit lag.. maar ja met veel ruimte kan alles nog..

Ik ben blij dat ik de angelsound heb.. heel fijn.. maar maandag weer kijken naar de kleinerd hopelijk ligt ze nu wel goed.. zou het zo balen vinden..

Geplaatst

Herkenbaar, hoor. Dieverhalen over hetminder voelen en de onzekerheid. Hier is de doppler ook mee in de koffer. Nu had ik gelukkig ook al gehoord en gelezen dat het in deze fase echt nog wel normaal is dat je het kindjesoms een paar dagen niet of minder voelt.

En wat betreft de stuitligging: mn zoontje heeft tot circa 34 weken zowat standaard in een stuitgelegen.Hij is uiteindelijk toch gewoon gedraaid.

moeke en syl, welkom terug,

Hier alles heerlijk. ik lig momenteel in de zon aanhet zwembad. lekker genieten dus.

Geplaatst
Herkenbaar, hoor. Dieverhalen over hetminder voelen en de onzekerheid. Hier is de doppler ook mee in de koffer. Nu had ik gelukkig ook al gehoord en gelezen dat het in deze fase echt nog wel normaal is dat je het kindjesoms een paar dagen niet of minder voelt.

En wat betreft de stuitligging: mn zoontje heeft tot circa 34 weken zowat standaard in een stuitgelegen.Hij is uiteindelijk toch gewoon gedraaid.

moeke en syl, welkom terug,

Hier alles heerlijk. ik lig momenteel in de zon aanhet zwembad. lekker genieten dus.

Jajajaaaaa maak ons maar jaloers.. ZON.. nou de zon is hier ver te zoeken.. regen regen regen...

Gelukkig is het herkenbaar .. ik maak me ook wat minder zorgen nu!

Geplaatst
Jajajaaaaa maak ons maar jaloers.. ZON.. nou de zon is hier ver te zoeken.. regen regen regen...Gelukkig is het herkenbaar .. ik maak me ook wat minder zorgen nu!
Haha. Sorry rox! Nog een paar daagjes en dan mogen jullie je meiske weer even zien. Leuk!
Geplaatst

Ik lees over jullie onzekerheid omtrent het voelen, maar meiden, ik voel nog helemaal niks! En ik heb er nog wel 2 in mijn buik haha! Maar tot de 28 weken is het nog niet zorgelijk hè, daarna zou je ze volgens mij wel dagelijks 3 keer moeten voelen of zoiets. Hoe dan ook, ik probeer me er og niet druk over te maken. Dit lukt me ook niet altijd hoor, helemaal niet als ik lees hoe snel en hoe vaak andere meiden ze al voelen... Maar probeer me dan te herinneren aan bovenstaande ;)

verder zag ik leuke kruikenzakken voorbij komen, ik ben niet zo crea Bea hoor haha!

Geplaatst

Hey Sushi,

Fijn dat het met jouw twins ook nog steeds goed gaat! Dat was in het begin wel wat zorgelijk toch dacht ik? Heb dat vaag mee gekregen, liep er nu eentje achter op groei? Hoe is dat nu?

Begrijpelijk dat jij juist wat onzeker wordt van alle meiden die allang van alles voelen, terwijl je zelf nog niets voelt. Maar je hebt gelijk, je hoeft het nu ook nog niet te voelen he! (hoewel het vast niet lang meer zal duren bij jou:)) Misschien ligt je placenta ook wel aan de voorkant, en het is ook je eerste zwangerschap toch? Dan voel je het vaak ook pas wat later. Ach, dat heb je zelf vast ook allemaal al wel bedacht, maar ik snap dat je er wat onzeker van kunt worden; niks van aantrekken, komt vast goed!!:)

Geplaatst

Breek even in..

Sylvia, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap meid! Sinds je het uitgerekend in maart 2012 hebt verlaten heb ik je altijd her en der wel gevolgd. Meid, wat is jullie dit gegund zeg! Ik wens je een voorspoedige zwangerschap en over een aantal maanden een wonder van een baby!

Breek weer uit..

Geplaatst

Je hebt gewoon hele rustig kindjes.. ik heb gewoon een druktemaker...

Fijn om weer wat van je te horen Sushii... weet je al wat de baby's worden?

Of is dat een geheimpje?

Jaa leuk he die kruikenzakken.. vond ik nou ook :)

Hier vandaag een mindere dag, vannacht heel lang opgezeten omdat mijn slokdarm

zo wat weg brandde.. niks hielp. melk niet.. rennie's niet..

En nu vandaag had ik vanochtend buikpijn, en misselijk.. moe.. maagzuur..

Allemaal niet zo leuk.. morgen de 20 weken echo.. ben zo benieuwd of ze goed ligt..

Ik ga zo nog eens me bed opzoeken.. fijne zondag!

Geplaatst

Dank je wel Melis! Wat lief van je. Hopelijk blijft het deze keer allemaal goed gaan!

Hoe is het met jou? Ik las ergens dat jullie weer voor een cryo willen gaan? Spannend!

Gaat alles goed met Vince?

Rox vervelend dat je niet lekker bent! Hopelijk duurt het maar even en ben je morgen weer fit. Morgen spannend dagje! Succes en veel plezier met de echo!

Wij moeten nog 2 weken geduld hebben...

X

Geplaatst

Sylvia, ik ben zo blij voor jullie! Ik blijf je volgen, ik hoop dat je de rest van je zwangerschap voorspoedig mag verlopen!! Wil je het geslacht weten of blijft het een verrassing?

Met V gaat het super, het is zo bijzonder hoe hij van een mini mensje van amper 2,5 kg is uitgegroeid tot een ware boef van ruim

10 kg, ben zo dankbaar voor hem!!

We hebben 10 dec een intakegesprek voor een cryo, daadwerkelijke tp zal pas na feb 2013 plaatsvinden als V zn eerste verjaardag heeft gevierd.

Geplaatst

Sushi, idd niet onzeker gaan voelen als je de twins nog niet voelt bewegen. Toen ik zwanger was van mn zoontje, duurde het ook veel langer voordat ik hem daadwerkelijk voelde.

Weet je het geslacht al van de twins?

Rox, wat vervelend dat je je zo naar voelt. Vanillevla wil weleens helpen tegen maagzuur. Sterkte. En natuurlijk ook heel veel plezier morgen tijdens de echo.

Syl, jij nog twee weekjea wachten. Voordat je het weet is het zover. Wil je ook weten wat het gaat worden? Ik vind het zo fijn dan je nu al zover bent gekomen. Ik blijf voor je duimen dat dit de welverdiende gezonde en voldragen zwangerschap gaat worden voor jullie.

Geplaatst

Hier gaat alles helemaal goed. Gisteren heeft mn man de kleine uk voor het eerst voelen bewegen. Hij was helemaal blij.

Verder nog lekker aan het genieten van onze vakantie. Lekker energie opdoen voordat de verbouwing straks gaat beginnen. Het laatste weekje zon en strand is alweer in gegaan. (sorry).

Geplaatst

Dank je meiden voor jullie lieve woorden en geduim! Ben ik blij mee:)

We willen wel graag weten wat 't wordt ja, maar ze dachten bij de 16-weken echo te zien dat het een meisje is! Nog niet helemaal zeker hoor, dus ik ben heel benieuwd of het over 2 weken nog steeds een meisje blijkt te zijn!:)

Maar goed, veeeel belangrijker is natuurlijk of het gezond is!

Wen wat heerlijk klinkt je vakantie! Geniet lekker van je laatste weekje zon, hier is het kkkoud!

Bijzonder dat je man jullie kindje ook al heeft kunnen voelen zeg! Kan me voorstellen dat hij er helemaal blij mee was! Mijn man kan ook niet wachten hoor:) Maar die zal nog wel even geduld moeten hebben denk ik.

Melis wat fijn dat het zo goed gaat met Vince! Een heel kereltje al hoor zo te horen!

Hopelijk gauw een brusje voor hem, zou leuk zijn zeg!:)

Fijn dat je al gauw een afspraak hebt, wordt dan ineens best concreet denk ik, ook al duurt de uiteindelijke TP nog best even. Succes meid!

Fijne avond!

Geplaatst

Dank je dames.. ik voel me iets beter.. nog niet helemaal top..

Maar een douchebeurt en lekker eten, bloemkool met roomsaus, gebakken aardappeltjes met schil en varkensfietlapje maakt al heel veel goed... :)

Morgen.. ik heb zooo zin in morgen.. heerlijk :) hopelijk ligt ze goed hoor..

Fijne avond lady's..

Geplaatst

Hoi meiden,

Zo.. ik kom net terug van de eerste les zwangerschapscursus!! Grappig maar wel vermoeiend

en af en toe pijnlijk!

Maaaaar ik ben hier ook voor de 20 weken echo natuurlijk..

Het was een zeer moeizame en pijnlijke echo.. ze moesten flink op mijn buik drukken om alles

goed te zien.. (littekenweefsel) ook moest mijn vetkwab hahaha even omhoog gehouden

worden..

Het is echt niet fijn als er zo hard op dat littekenweefsel gedrukt word..

Maar alles was goed, of tot wat ze gezien heeft... ze heeft bijna alles kunnen zien..

En voor ons nu de belangrijke dingen.. het hartje, de nieren en het geslacht..

Al was het geslacht weer wat moeilijk te zien.. maar ze zei toch een meisje..

Ik ga zo nog even lekker een satetje eten daar heb ik zin.. met geroosterd brood.. en dan

hoppa op mijn warmte kussen in bedje.. :)

Hoe is het hier met de dames?

Liefs Roxanne

Geplaatst

Oh roxanne super zeg!!! Vervelend van de pijn maar alles goed!!!

wij next week maandag net echo bij vk maar beebje werktte niet mee, knieën stijf tegen elkaar

dus nog een week geduld!!

Hoest met de rest?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden