Jump to content

Eerst cryo's of eerst nieuwe IVF

Sproet

Recommended Posts

Hoi allemaal! Ik wist niet goed waar ik dit moest zetten maargoed...

Wij zitten nu in de WW van onze eerste IVF / icsi behandeling en we hebben 2 cryo's

Als ons jip en Janneke nou niet blijft plakken. Stappen we dan meteen over op TP cryo of gaan we dan weer een nieuwe IVF/ICSI in? En bewaren we onze cryo's voor later. Hoe doen jullie dit?

X Sproet!

mij is verteld dat het bij wet verboden is om een verse te doen als je nog cryo's hebt. ik praat wel over de regelgeving in belgie, maar kan mij nauwelijks voorstellen dat het in nederland anders is.

daarnaast is een verse behandeling veel duurder, dus ook een zorgverzekering zal er niet mee akkoord gaan dat je eerst een verse wilt doen, terwijl je twee kansen hebt liggen om veel goedkoper zwanger te worden.

En er worden echt heel veel mensen toch zwanger van een cryo hoor, wie weet is de beste wel de vriezer in gegaan! uiterlijk zegt niet altijd alles bij embryo's.

ik zou de cryo's eerst opmaken als je al een keuze zou hebben, het is toch ook beter om even geen hormonen te gebruiken!

Groetjes

Dank jullie! Kan me wel voorstellen qua wetgeving overigens! Had ik geen seconde over nagedacht. Ja, ik spaar nou eenmaal graag. :-) dus dacht. Hopla cryo's sparen. Weet ik veel. Ik zit in M.CH W.esteinde, An.thoniushove / LUMC daar zal hèt niet anders zijn denk ik zo. Dank meiden! Hoop idd dat ik ze niet nOdig heb. Xx

Meestal is het zo dat ze willen dat je eerst de cryo's opmaakt. Maar toch begreep ik laatst nogal expliciet dat het niet verplicht is, als er een goede reden is eerst nog een nieuwe verse poging te doen....

De ziekenhuizen hebben natuurlijk ook geen zin om als cryo spaarbank op te treden, vandaar het beleid....

Dus, volgens mij wordt ons gewoon aangeleund dat het zo moet, maar moet het niet per se zo. Uiteindelijk is het natuurlijk wel zo dat je ziekenhuis moet willen meewerken, dus je bent toch van hun protocollen en medewerking afhankelijk...

Makkelijkste weg is dus eerst cryo's opmaken en dan nieuwe poging! En wat moet je met 20 cryo's in de vriezer??? Of wil je een heel olympisch team samenstellen? Haha!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use