Ga naar inhoud

IVF bij P.O.I. (fase voor vervroegde menopauze)?


Kiki33

Aanbevolen Berichten

Hallo allemaal,

 

Hopenlijk kunnen jullie mij verder helpen want mijn hoofd zit vol vragen op dit moment!

Ik heb donderdag te horen gekregen dat ik een verminderde eierstokerserve heb. Ik ben nog niet onvruchtbaar, maar heb nog maar een kans van 5-10% om zwanger te worden. In Nederland zou ik door mijn mindere/ slechte kwaliteit eitjes niet in aanmerking komen voor IVF.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is Duitsland/ Belgie een optie?

Ik zou echt heel blij zijn als iemand me iets meer zou kunnen vertellen.

Liefs,

K.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai kiki

 

Wat een rotnieuws!

 

Maar ik zou zeker eens een afspraak maken in belgie en duitsland want ik weet dat ze in daar mensen met een hele lage AMH nog wel behandelen en ook regelmatig met succes.

 

De klinieken die hier genoemd worden zijn dusseldorf gent en brussel maar er zijn ook andere vooraanstaande buitenlandse klinieken hoor, zoals bijv leuven.

 

In DD wordt DHEA voorgeschreven voor mensen met een lage eicelvoorraad. Schijnt veel goeds te doen.

 

En ook een second opinion in nederland zou ik niet nalaten. De ene gyn denkt er anders over dan de andere namelijk.

 

Sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Noor,

 

Dankje wel voor je snelle reactie. Inmiddels heb ik inderdaad een afspraak gemaakt in Dusseldorf en in Leuven en Genk. Ik ben heel erg benieuwd of ze mij daar inderdaad verder kunnen helpen. Ik heb wel weer een beetje hoop! En dat is toch ook al wat.

 

Groetjes,

Kiki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kiki,

 

Wij zijn 5 jaar in behandeling geweest in Genk. Ik weet niet bij wie je een afspraak hebt (dr. M. of dr. O?), maar daar hebben ze niet veel voor mij kunnen doen. We hebben icsi op icsi gedaan, maar daar hebben ze nooit gekeken naar een AMH waarde ofwel met ons besproken dat mijn eicelreserve aan de erg lage kant was, omdat het gewoon niet getest is. Na onze 5e mislukte icsi poging, kreeg ik voorzichtig het nieuws dat ik maar eens aan eiceldonatie moest denken, maar ik had deze informatie eerder verwacht omdat ik al een oudere dame ben (40). Daar ik geen vertrouwen meer had in hun strategie (laatste punktie is hels geweest en veel miscommunicatie), zijn we een second opinion gaan vragen in Dusseldorf, omdat ik daar veel goede verhalen van had gehoord. Daar hebben ze wel mijn bloed nagekeken op mijn eicelreserve / AMH en dus was dus errug laag (0.24). Daar er mensen met een waarde van 0.1 nog zwanger kunnen raken, houdt ik nog moed dat ik toch ooit een kindje van onszelf mag krijgen en de dokter daar zei, dat het moeilijk wordt, maar niet onmogelijk. Ik zit nu reeds 5 weken aan het hormoon DHEA dat EVENTUEEL (geen garanties) je eicelreserve kan bijsturen en betere kwaliteit eicel kan geven, maar hier zijn ook een heleboel mensen skeptisch over, maar na 5 jaar proberen en genoeg ellende / slecht nieuws, verleg je je grenzen en probeer je weer eens iets anders uit.

Mijn persoonlijk advies...tja, ga gewoon op je gevoel af, maar genk....zou ik niet echt kunnen aanbevelen als je met een laag eicelreserve zit. Voor ivf en icsi, heb ik me (vreemd genoeg) wel altijd op mijn gemak gevoeld, dat ze alles wilden proberen, maar het laatste jaar dat ik er ben behandeld, heb ik mijn vertrouwen in hun verloren, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Als je ooit overweegt om eiceldonatie te willen laten doen, dan zit je in belgie wel weer goed, daar ze daar betere wachtlijsten hebben.

 

Het kan ook zijn dat je misschien Gent bedoelt, daar zit een dokter Sutter, daar lees ik ook heel veel goede dingen over, maar ook weer koppels die er niet tevreden over waren, maar geldt dit niet in meerdere ziekenhuizen ? Het is in ieder geval goed dat je meerdere afspraken hebt staan, bij verschillende ziekenhuizen, zodat je een goed beeld kunt vormen. Wanneer heb je intake in dusseldorf ? daar zijn inmiddels de wachtlijsten opgelopen tot 5 maanden, dus hoop dat je er vroeg bij was.

 

Suc6 bij jullie beslissing ! mocht je nog vragen hebben, hoor ik het wel.

 

groetjes,

jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kiki, ik heb in DD een aantal behandelingen gehad. 1x met een zwangerschap (helaas een miskraam geworden).

Maar mijn AMH is 0,17 en toch nog een aantal eicellen.

 

In DD adviseren ze inderdaad DHEA dus eventueel zou je daar nu al mee kunnen beginnen. Neem ook maar gelijk Omega3 en misschien ViTD mee op je lijstje.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Gabrie,

 

Inderdaad, dat van de visolie en vitamine D had ik al gelezen en die heb ik maar meteen gehaald (Davitamon Compleet), onder het mom:baat het niet, dan schaadt het niet.

Ik heb eigenlijk geen idee wat mijn AMH-waarde is. Volgens mij hebben ze in Nederland alleen de FSH getest? Die was bij mij 18. De andere waarde (is dat misschien de AMH-waarde waar je het over hebt?) was inderdaad laag. Hoe laag weet ik niet meer precies. Ik dacht ook beneden de 0. Maar zeker weten doe ik het niet. Hebben ze dat in DD vastgesteld, dat je nog een aantal eicellen had?

Bedankt trouwens voor je reactie. Wat een lange weg heb je al bewandeld sinds 2010. Respect hoor!

 

Groetjes,

Kiki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jolanda,

 

Zo zeg ook voor jou geldt: wat heb je al een lange weg ondergaan! Ik vind dat ongelooflijk knap, wat een doorzetter ben je. Misschien overkomt het je ook gewoon en verleg je steeds een grens. Hoe dan ook, gemakkelijk zal het zeker niet zijn. Ik wil je dus alvast een hart onder riem steken. Bedankt ook voor je uitgebreide reactie!

 

Ik ben een stuk jonger dan jij (33), maar ja het gaat om de eicelkwaliteit/kwantatiteit. En qua dat schijn ik zo'n 10 (?) jaar ouder te zijn.

 

Wat jammer dat je niet zo'n goede ervaringen (in ieder geval dan de laatste periode) in Genk hebt. Ik kan me voorstellen dat je inderdaad die DHEA wilt proberen, ik had er ook al van gelezen. Ik heb in DD voor een Duitse arts gekozen (ik spreek en versta Duits redelijk). Daarom heb ik begin november nog een afspraak kunnen krijgen. Anders was het eind januari (!) geworden. Dat duurde me te lang. Zoals een goede vriendin me zei:dan ben je al weer 3 eitjes kwijt.

In Genk heb ik een afspraak bij dokter M. Ik kan daar eind deze maand terecht. Heb je nog tips voor mij voor vragen die ik kan stellen? Ik wil in ieder geval weten of zij die AMH waarde meten. In DD doen ze dat standaard geloof ik.

 

Groetjes,

Kiki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kiki,

 

In DD wordt standaard je AMH gemeten van daar uit wordt er een behandelplan opgesteld. Je FSH is inderdaad hoog maar ook dat kan per maand anders zijn.

Bij elke poging heb ik een aantal eicellen. De laatste poging had in Istanbul gedaan. Alleen maar lof over Istanbul! Daar had ik 9 eicellen, waarvan 5 rijp en 2 bevruchtingen.

 

Voor je het weet is het november. Heb je ooit pogingen ondergaan zo ja hoe waren die verlopen? En welke medicatie heb je gebruikt?

 

Liefs,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Gabrie,

 

Ik heb helemaal nog nooit pogingen ondergaan en ben dus helemaal blanco! Voor mij is dit allemaal dus helemaal nieuw. Ik heb een zoontje van 16 maanden en voordat ik hem heb gekregen is daar een aardige tijd overheen gegaan. Nu het weer een jaar duurde heb ik een fertiliteitsonderzoek aangevraagd en daar kwam dit dus uit. Helemaal onverwachts, een enorme klap. Dat er iets zou zijn had ik wel verwacht, maar dat het zo drastisch zou zijn (In Nederland doet men 'gewoon' niks meer!), dat had ik nooit verwacht. Het is moeilijk te bevatten dat het twee jaar geleden gelukt is, en ik nu zo snel wordt opgegeven. Daarom ben ik wel strijdbaar. Ik heb hoop dat er iets mogelijk is, al zie ik wel enorm op tegen de weg die me te wachten staat. Hoewel ik dus wel een mooie zoon heb, heb ik ook al vele maanden teleurstellingen achter de rug. Iedere maand voel ik me hondsberoerd en ik heb ook nog eens endometriose. Met iedere maand geen pil slikken, loop ik dus een risico.

Ik zal Istanbul ook nog eens in mijn achterhoofd houden. Hoe kom je daar terecht? Ligt niet echt voor de hand!

 

Groetjes,

Kiki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden