Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Minimie ik reageer ook zo heftig op de deca. Zo erge migraine en zo, dat ik nu het korte protocol mag. Ik stond echt te juichen! Wat bij mij wel helpt, is wanneer de gonal erbij komt. Die heft de bijwerkingen wat op.

Faye, kun je me uitleggen wat de korte weg is dan??

• Reacties 935
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bij het lange protocol leg je je cyclus eerst helemaal "plat"; je slikt de pil en gedurende een deel van die periode spuit je deca. Als je dan weer ongi wordt, dan begin je pas met stimuleren door de Gonal of andere medicatie die de follikels laten rijpen.

Bij het korte protocol sla je die eerste 3 weken over. Dus geen pil. Als je ongi wordt dan begin je met deca op dag 3 en op dag 4 spuit je naast de deca meteen de Gonal.

Het scheelt in totaal zo ongeveer 3 weken hormonen en dat kan soms een uitkomst zijn. Ik mag het niet altijd. Als ik bijvoorbeeld bij de uitgangsecho cystes heb dan moet ik het lange protocol volgen. En het scheelt ook per vrouw; sommigen vrouwen krijgen meer follikels door het lange protocol te volgen en betere kwaliteit ook. Bij mij maakte dat niet uit. Ik heb altijd gemiddeld 3 of 4 follikels, niet zo heel veel dus. En ik heb zoveel last van alleen al de pil (zo'n klein rot-dingetje....:)) en die Deca ook, dat het deze en vorige keer wel mocht. Ze stelden het zelf voor dus ik was erg happy!

Geplaatst

@Faye, dat klinkt inderdaad goed! Die kleine rotpil is inderdaad geen pretje.. ik slikte deze niet voor niets al 6 jaar niet meer...

Fijn dat ze bij jou verschillende wegen naar Rome hebben ;-)

@Tinker, het begin is weer gemaakt! Succes!

Geplaatst
Eerste deca zit erin hier! Op naar de twee streepjes....

Mijn ziekenhuis doet alleen het lange protocol, ik had geen keuze dus.

yay!!!!! xxxx

Geplaatst

Start

Mieniemie: 5-10

Tinkerbell1: 14-10

Sproet: 29-10

Mama-in-love: 1-11 (cryo)

Uitgangsecho

Mieniemie: 24-10

Faye: 08-10

FM

Faye: 15-10 (1e)

Punctie

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

:goodluck1:Testen!!:goodluck1:

Geplaatst

Start

Mama-in-love: 1-11 (cryo)

Suzie 27-10 1e deca

Uitgangsecho

Suzie: 6-11

FM

Punctie

Geplaatst

Zo, ik heb mezelf even op het lijstje gezet.

Welkom alle nieuwe meiden, ik hoop ook voor jullie op een groen bankje!

Ik ben na 4 dagen buikgriep gelukkig weer op de been! Vanochtend moest manlief naar het AMC voor controle van zijn litteken nav de TESE operatie.

Daardoor had ik alle papieren weer even in mijn handen en kreeg ik een (voor mij) fijne verrassing.

Had al die tijd in mijn hoofd dat ik 17 oktober de 1e deka moest zetten en zag daar best wel tegenop.

Nu kwam ik er achter dat het pas de 28e is! Heb dus nog lekker even 1,5 week extra zonder hormonen :clap2:

Dus nog even lekker bijkomen en uitrusten en dan de 28 weer aan de slag.

Wij gaan deze poging overstappen van de GonalF naar Menopur. Ben eens op het forum gaan zoeken naar resultaten bij anderen na zo'n aanpassing en ben verbaasd en verrast van de uitslag. Bijna bij iedereen waren er meer eitjes of in ieder geval meer en betere bevruchtingen.

Dat geeft een hoop rust en vertrouwen voor deze poging, heb er weer zin in!

Hoe gaat het verder met iedereen??

Geplaatst

Start

Suzie 27-10 1e deca

Mama-in-love: 2-11 (2 cryo's)

Uitgangsecho

FM

Punctie

Welkom Suzie! Fijn dat je het nog heel even voor je uit kunt schuiven ;)

Ik heb zojuist het startgesprek gehad. Ik dacht dat ik 2 cyclussen een cryo teruggeplaatst zou krijgen maar dat is dus niet het geval!

Ze plaatsen beide cryo's tegelijk terug...

Ene kant erg fijn want dan hebben we meer kans maar vind het wel een beetje eng ivm risico meerlingzwangerschap.

Ze gaf zelf aan dat dat risico er nauwelijks was. Bij de tp van een vers embryo was de kans 20% op een zwangerschap en bij tp van 2 cryo's was de kans 15% dus nog steeds minder als bij een verse tp.

Maar natuurlijk eerst maar eens afwachten of ze beide wel goed ontdooien en doorgroeien.

Spannend! Dag 2 van mijn nieuwe cyclus (ws 2 nov) mag ik ze bellen en starten met de medicatie.

Geplaatst

Ik merk dat ik een beetje "illegaal" op dit bankje zit. Door de onverwachte korte protocol heb ik net al de Ovitrelle gezet en heb ik vrijdag al de punctie!

Nou ja, als jullie het niet erg vinden dan blijf ik gezellig en bijt ik het spits af :)

Hoe gaat het met iedereen? Wel spannend Mama in Love! Wij laten er ook altijd 2 terugplaatsen (als er twee zijn natuurlijk, ik heb nooit zo heel veel follikels :)) en ik weet dat er een kans is, maar toch! Ik grijp alle kansen hahahaha!

Suzie: lekker even rust! je klinkt er goed! Go for it!

Sproet gaat het een beetje na de laatste teleurstelling?

Miniemie: zijn de bijwerkingen nog zo hevig?

Geplaatst

Start

Suzie 27-10 1e deca

Uitgangsecho

FM

Punctie

Faye: 19-10

Geplaatst

Hallo dames!

Mag ik bij jullie op het bankje plaatsnemen?

Wij hebben een prachtige dochter van 16 maanden uit een eerdere icsi poging. We hebben in augustus een cryo terug plaasting gehad. Helaas met negatief resultaat.

Ik sik nu de pil en mag dinsdag 23 oktober beginnen met de Deca. Ik volg het lange protocol ivm met eerder succes en omdat de icsi dan te plannen is, fijn voor het lab!

Ik voel me shit door die pil, ik blijf vloeien sinds ik die slik (12 dagen).

Ben heel benieuwd hoe ik deze poging ga ervaren, ik vind het weer ontzettend spannend! Ben een heel positief ingesteld mens maar ik merk dat ik nu een beetje in een recalcitrante fase zit, ha ha! Had stiekem, hoe onnozel ook wel gedacht dat door spontane actie er een wonder kon gebeuren! Lijkt me zo leuk!! Ach, wie niet!

Er wordt hier al lekker geschreven, gezellig!

Faye, jou ken ik nog!! Zitten we hopelijk straks weer in een uitgerekend in topic!!! Hopelijk is het vandaag meegevallen met de punctie! Doe je lekker rustig vandaag en morgen?

Voor de andere dames, hopelijk ga ik jullie ook een beetje leren kennen en kunnen we elkaar wat steun bieden in deze rare, spannende en uiteindelijk gelukkige!!!!! Periode!

Liefs Mia

Geplaatst

Hey Mia! Wat leuk dat we weer een bankje delen! Herkenbaar wat je schrijft, ik dacht na mijn zoontje ineens heel overmoedig, dat kan ik nog wel een keer! Nu de derde IVF poging en twee cryo tp later......

Ik heb vanmorgen de punctie gehad. Maar 1 eicelletje!!! Wel een fikse teleurstelling en nu dus met zenuwen wachten of er wel een tp komt.... Dit is onze laatste vergoedde poging. Voel me nu een beetje minder

Geplaatst

Oh Faye wat rot voor je :(

Ik hoop echt dat het een toppertje is wat lekker bij zijn mams blijft plakken!!!

Mia welkom! Ook spannend om weer te beginnen! Ik zal je op het lijstje bijschrijven

Geplaatst

Start

Mia: 23-10 deca

Suzie 27-10 1e deca

Uitgangsecho

FM

Punctie

Faye: 19-10

Geplaatst

Dank je mama! Ha ha, goeie naam!

Faye, wat ontzettend rot!! Ik kan me voorstellen dat je het nu even kwijt bent, bah!

Ik heb ook altijd maar weinig opbrengst. Het gaat natuurlijk om de kwaliteit, maar daar heb je nu even niks aan. Zal voor je duimen meis!

Liefs

Geplaatst

Tot nu toe hebben we altijd Ivf gedaan, ze hebben het er niet over gehad vanmorgen of ze ICSI zouden doen. Moet wel bekennen dat ik een beetje een kater heb. Ik heb nooit heel veel follikels gehad, maar altijd wel in elke follikel een goed eitje. De moed zakt me een beetje in de schoenen, omdat dit de laatste poging zou zijn.... Zit gelijk te surfen wat de kosten zijn als je het zelf moet betalen brr: duur!!!

Faye, wordt er icsi toegepast? Kan ik niet zien op mobiel.
Geplaatst

Snap dat je een kater hebt faye!

Wij doen icsi ook omdat mijn opbrengst altijd gering is.

Vorige keer leek ik 2 goeie follikels te hebben, dus toen omgezet naar icsi. Het bleek iets meer maar toch.

Dus mocht je nog een poging (natuurlijk niet) nodig hebben, is icsi misschien wel een idee.

Hoor je zondag meer? Het kan gewoon ook een mooi baby'tje worden he

Geplaatst

Hoi meiden,

ik lees hier ook even mee,

faye wat rot en een domper, een eicl, logisch dat je daar enorm van baalt, ik hoop voor je dat dit juiste het gouden eitje is!

Mia, wat leuk om jou weer hier te zien!! Dat hopen op een spontaan wondertje was hier ook weer iedere cycls een moment ;) en dat recalcitrante is heel herkenbaar, ik heb het ook,deze keer weet ook bijnaniemand van de behandeling, met tegenzin mijn manager moeten informeren.

morgen de punctie, ik ben benieuwd, zaten wat in de stress omdat manlief niet fit was maar gelukkig geen koorts of verhoging gehad, hè hè.

Geplaatst

He meiske!!

Jullie zijn ook weer bezig!! Spannend zeg! Morgen de punctie, duim duim!!

Grappig dat jij dat ook hebt. Ben gewoon mezelf niet. Slik nu de pil, ben benieuwd wat er gebeurt als de deca erbij komt!! Ha ha, merk zelfs op mijn werk dat ik onredelijk kan zijn.

Heel veel succes morgen!! Dikke kus

Geplaatst

Op zich niet onredelijk maar ik heb het korte protocol, op cd3 gestart met stimulatie ( vorige week woensdag) vanaf maandag cetrotide erbij en gisteravond pregnyl, maar dat merk ik wel, ik heb me toch een huildag, gaat echt nergens over , de hele dag al.....ach voor een goed doel nietwaar?spannend weer hoor, ik hoop dat er heel wat babietjes gaan ontstaan hier!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden