Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Faye, wat balen zeg, maar 1 eitje! Ik heb laatst wel gelezen dat mocht dit eitje niet rijp zijn de poging niet telt!

Natuurlijk hoop ik dat hij wel rijp is, goed bevrucht wordt en lekker 9 maanden blijft zitten maar toch, wel goed om te weten lijkt mij!

Ik duim voor je!

Meiske, spannend vandaag! Hoop dat het goed gaat en dat je je straks weer wat beter gaat voelen!

Mia, welkom hier! erg hè die pil, ik heb nu een record, al 14 dagen rood verlies.... bah....

Hier verder alles rustig... laatste weekje voor de Deka, nog maar even van genieten :)

• Reacties 935
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he Faye, wat een teleurstelling nou, maar vast en zeker is dit een topperke en denkt deze zo he...die Faye, die vin ik leuk daar blijf ik negen maanden bij plakken!!!

Welkom alle andere meiden, probeer even mee te lezen zo snel, maar ik hang ook nog in oktober en bomen die bomen dus vrees dat ik dingen dubbel ga vertellen, ....dat moet dan maar ;-))

Gisteren alle recepten weer gekregen, de deca en puregon liggen in de koelkast en maandag haal ik de pregnyl. Daarvoor moest ik effe op onderzoek uit, vanwege het tekort aan pregnyl ..dus kreeg ook een recept voor ovitrelle, maar wil gewoon heel graag het natuurlijke hebben en niet het synthetische..waarschijnlijk onzin, maar ik voel me daar lekkerder bij. Verder moet ik nog even een overweging maken voor wat betreft Utrogestan, Pregnyl of Lutinus. Ik heb best heel veel last gehad van de utrogestan, heel depressief en dat bleef ook echt effe....maargoed, pregnyl kan ik niet testen en lutinus kost geloof ik bijna 70 euro..nog even uitzoeken bij de verzekering....

Twee echos afgesproken al op 9/11 en 16/11 en daarna zal ergens de punctie geplanned worden...rond de 19e vermoed ik....

Zo, ben ik weer bij ;-)

x

Geplaatst

Hoi hoi

Faye heb jij al iets van het zkh gehoord?

hier is de punctie achter de rug, er zijn 8 eicellen gevonden dus ik ben. Erg tevreden, zaad was we ook dis dat was een zorg minder. Ik voelde me verrassend goed dus na thuiskomst uit DD doorgereden naar een hightea met mijn forumdinnetjes, was zeer geslaagd. (Weer)

maandag horen we of er bevruchtingen zijn en dan als alles goed gaat dinsdag de tp...

Geplaatst

Wat een fijn nieuws meiske! , we mogen morgenochtend bellen. Pfff zie er gewoon tegenop, bang voor slecht nieuws.

Bedankt voor de tip suzie! Ik hoop idd dat als het niets is geordend, het zkh een beetje meewerkt! Het is in mijn omgeving moeilijk uit te leggen: j hbt toch een heerlijk kind? Helemaal waar, maar mijn verlangen is bijna net zo groot als toen.

Ikheb trouwens voor het eerst echt super veel last van de punctie. We hadden een arts in opleiding en laat ik maar zeggen dat ze nog veel moest leren, oef. Het duurde mega lang, ze schoot uit, ze kreeg het niet zo maar even voor elkaar. Mijn man direct twijfelen of het misschien door haar komt dat alle follikels leeg waren, maar volgens mij kunnen ze toch niet eicellen bij de punctie verliezen of kapot prikken, toch?

Fijn hè mia die make-me-a-witch-hormonen hahaha!

Goed sproet dat je nog pregnyl gevonden hebt! Ik zou het ook fijn vinden ls het weer geleverd werd.

Die utrogestan is heftig hè qua bijwerkingen, nu 1dag gebruikt en ben meteen weer in een diep dal.

Geplaatst

He meiden!

Meiske wat goed zeg, 8 eicellen is een goed aantal! Fijn dat het meegevallen is en je ook nog een gezellige dag hebt gehad met een aantal forum vriendinnen, leuk!

Faye, spannend zeg! Ik hoop dat je toch goed slaapt en dat je morgen goed bericht krijgt! Duim duim!

sproet, wat fijn dat je alles weer in huis hebt! En wat goed dat je pregnyl hebt!! Dat wil ik ook! Ik vind die bollen verschrikkelijk!

hmm, misschien ook op onderzoek uit!

Suzie, jij hebt ook die fijne bijwerking van die pil! Echt geen lolletje om zo lang bloed verlies te hebben! Ach, hopelijk daarna heel lang niet meer!

fijne avond allemaal! (Faye, ik denk extra aan jullie)

Geplaatst

Start

Mieniemie: 5-10

Tinkerbell1: 14-10

Mia: 23-10 deca

Suzie 27-10 1e deca

Sproet: 29-10

Mama-in-love: 2-11 (2 cryo's)

Uitgangsecho

Mieniemie: 24-10

Suzie: 6-11

Sproet: 9-11

FM

Sproet: 16-11

Punctie

Meiske74: 20-10

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

Faye: 22-10

:goodluck1:Testen!!:goodluck1:

Geplaatst

Hoi allemaal!

Meiske welkom en fijn dat de punctie zo goed verliep!

Ik hoop dat er ook veel goede embryotjes uit ontstaan!

Sproet voor jou ook weer spannend! Veel succes deze ronde!

Hier alle medicatie weer gehaald. Nouja, zoveel is het niet voor een vryo poging :)

Progesteron en uterogestan

Zit nu op mijn ovulatie dus hebben toch ook deze ronde maar flink geklust ;) Je weet maar nooit!

En dan de volgende starten met de cryo poging!

Geplaatst

sproet, wat fijn dat je alles weer in huis hebt! En wat goed dat je pregnyl hebt!! Dat wil ik ook! Ik vind die bollen verschrikkelijk!

hmm, misschien ook op onderzoek uit!

Hey hey, nou, ik ga niet de pregnyl gebruiken na afloop hoor van de punctie, dan kan ik niet zelf gaan testen, word nu al gek bij de gedachte daaraan...Ik ben in twijfel over Lutinus en Utrogestan. NIemand heeft me nog een overtuigend betoog gegeven over waarom ik wat nou het beste kan gebruiken ;-)) dus als iemand zich geroepen voelt!?

@Faye, weet je al wat meissie? Ik heb alle apotheken in de omgeving afgebeld om te kijken of ze nog pregnyl in huis hadden ;-) en er gelukkig één gevonden! Waar ze nog voldoende op voorraad hadden. Ik overweeg meer te halen, weet nog niet hoe, maar overweeg het wel ;-0 heheh...En ja, ik vind die bollen ook afgrijselijk, vandaar ook dat we andere dingen onderzoeken. Lutinus klinkt een stuk positiever moet ik zeggen. Ik zie er gewoon erg tegenop na de punctie ook nog te moeten prikken..gewoon omdat het gedoe is.

Geplaatst
Pfff goed nieuws!!! Ons dappere kleine ei is bevrucht! Morgenmiddag terugplaatsing, dat had ik ECHT niet verwacht! Heel erg blij! :happydance:

woooooohooooooooooo!!! Gefeliciteerd Faye! Hè, wat een opluchting joh!! xxx

Geplaatst

[breekt in]

Alle dames op dit bankje: heel veel succes.

Maar een speciale dikke knuffel voor Mia :positive energie:

[breekt uit]

Geplaatst

Ohhhhh Faye wat een goed bericht!! Wat een opluchting, ik hoop morgen een positief belletje te krijgen.

mama in love bedankt voor het aanpassen van het lijstje, jij gaat utrogestan n progesteron gebruiken? Utro is toch progesteron of vergis ik me?

ik heb in een poging 3x pregnyl gespoten na de tp ivm een korte 2 de helft zeg maar, was handig maar geen zwangerschap. Mbt testen, dit deed ik wel, om de dag en wachten tit de testen donkerder werden....echter werden lichter en uiteindelijk blanco.

vervolgens alleen nog utro maar bij de eerste poging in DD ( waar I ontstaan is) nam ik vanaf dag 1 na de punctie 2x daags 1 snuifje suprefact, deze poging weer en daarnaast 3x 2 utrogestan.

ik van blij dat ik eenmalig 5000 pregn. Heb gespoten, mijn hemel wat was ik de dag daarna een emotioneel wrak! Heb echt de hele dag om niets lopen janken, lang leve de hormonen haha.

Geplaatst

mama in love bedankt voor het aanpassen van het lijstje, jij gaat utrogestan n progesteron gebruiken? Utro is toch progesteron of vergis ik me?

Sorry, ik bedoel progynova ;) Haha!

Geplaatst

Wauw faye! Helemaal geweldig meid! Je dag is nu een stukje mooier geworden!

lot, bedankt meid! Ik hoop dat jullie het erg gezellig hebben! Ik baal dat ik er niet bij ben!

fijne zondag voor iedereen!

kus

Geplaatst
Pfff goed nieuws!!! Ons dappere kleine ei is bevrucht! Morgenmiddag terugplaatsing, dat had ik ECHT niet verwacht! Heel erg blij! :happydance:
Jaaaaa wat goed! Succes vanmiddag en lekker broeden nu!
Geplaatst

Ik meld me ook weer even hier!

meiske succes vandaag. Zal voor je duimen. Hoop op veel mooie bevruchtingen.

Faye, jij kunt alweer lekker broeden. Spannend zeg, zet m op! Warm houden die handel ;-))

Hier zit ik middenin he deca circus. Doe het lange protocol dus dat is best heel wat dagen spuiten. Ben nu een week bezig. Inmiddels gestopt met de pil en ongy geworden. Met als gevolg echt barstende koppijn. Had ik de vorige keer ook van die rottige deca. Gelukkig komt eind deze week de Gonal F erbij, dan moet het beter worden...baal er we van. Niks help, 1000mg paracetamol verdoofd een beetje maar echt helpen? Vanochtend goed opgestaan dus duimen voor een goede dag! Hebben jullie nog tips tegen die hoofdpijn?

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb me ook aangemeld, het leek me erg gezellig hier.

Ik ga voor de eerste keer een icsi doen. Vanavond ga ik voor de derde keer lucrin prikken. 8 november krijg ik een echo en waarschijnlijk een week daarop een punctie. Ik vind het erg spannend. Ik denk dat ik me er te veel mee bezig hou. Ik ben erg emotioneel, waarschijnlijk door de spanning maar kan dat ook komen door de lucrin?

Geplaatst

Welkom druppel! Spannend allemaal hè? Te veel ergens mee bezig zijn, tja probeer dat maar eens niet! Toch? Ik zou in ieder geval niet weten hoe dat moet hahaha! Ik heb altijd veel steun van dit forum, dat is echt heel fijn!

Weet je al wat babeth? Mijn duimen draaien!

Irritant hè tinkerbel die hoofdpijn. Bij mij helpt alleen continu paracetamol slikken, in bed gaan liggen en een coldpack. Paar druppeltjes eucalyptus olie verlicht ook een beetje.

Geplaatst

Bedankt Faye, het doet me al goed om ook andere mensen te lezen die in hetzelfde schuitje zitten. Ik lees net dat het voor jou wel erg spannend is!! Wat leuk! Hoe voelt alles nu?

Geplaatst

Hoi Druppel! Welkom hier!

Ik heb net mijn pregnyl / brevactid gehaald. Het is dus inderdaad erg lastig te krijgen op het moment, maar deze apotheek haalt het uit Duitsland, merknaam Brevactid maar zelfde spul. Ik wilde graag het natuurlijke medicijn en niet de synthetische versie in Ovitrelle. Brevactid heeft 3 euro kosten per ampul, ik zeg, dat is niets ;-))

Ik heb nu dus bijna alles in huis, alleen nog hetgeen ik na de punctie ga doen. Dit is nog in overweging. Pregnyl, Utrogestan of Lutinus...:-)

Liefs allemaal!

Geplaatst

Hallo meiden!

Welkom druppel. Je zal merken dat het fijn is om hier af en toe je hart te luchten! Spanning hoort helaas bij dit traject, maar is natuurlijk best logisc! Gewoon lief voor jezelf zijn!

Faye, je eerste dag doorgekomen? Mini aan boord! Jij ook heel lief zijn voor jezelf.

Sproet, ik wil ook pregnyl!!! Goed hoor!

Tinkerbell, ik begin morgen met de deca, ik krijg er ook onwijze hoofdpijn van. Ik zie er wel een beetje tegenop. Heb geen andere tips. Misschien ook lief zijn voor jezelf?

Meiske, heb gelezen dat je wat embryo's hebt! Goed hoor!!!

Fijne avond meiden!

Geplaatst

Hoi meiden,

faye, jij hebt jullie toppertje aan boord, super, ik ben er van overtuigd, di us jullie gouden ei /Emmy

druppel, welkom hier, ook heel veel succes gewenst!

Sproet, fijn dat je de pregnyl nu ook hebt, mbt het gebruik na de tp, je weet wl dat e moet oppassen met overstimulatie hè? En dt kan ook ontstaan met minder als 10 follikels, die keer dat ik preg. Gebruikte na. Tp is een aantal keten mijn bloed nagekeken.dat laatste middel water je noemt ken ik niet.

vandaag ben ik gebeld door DD en er is een tp, van de 8 eicellen Waren er 7 rijp, allen bevrucht en daarvan zijn er 4 mooi gaan doedelen.3 zitten er al in de kou (ahhhh) en die ene komt morgen lekker warm bij mij, spannend !

Op 26-19-2009 had ik de eerste positieve test van onze jongens, we hopen dat er dit jaar op 26-10 een innesteling zal zijn....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden