Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 935
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi,

Ik mag woensdag testen... heel spannend! Wat een verhalen allemaal!!! Ik vind het zo vervelend dat het nu aan moeder natuur is...ik voel nu elk krampje... gisternacht een hele nare nachtmerrie gehad. We konden nooit meer een tp krijgen... ik werd zwetend wakker. Dromen jullie ook zo van die hormonen???

sterkte iedereen!

Geplaatst

@ liesje, jeetje wat een pech meid. Ik zie in je handtekening hoeveel je inmiddels in de medische molen hebt meegemaakt. Het is oneerlijk verdeeld vind je niet?

Heel veel sterkte.

@marco, een maandje rust schijnt ook wel zo goed te zijn en volgens mij ook verplicht. Ik heb het altijd wel gedaan.

Ik hoop dat het geluk ook snel met jullie zal zijn. En hartstikke leuk dat je hier als man meeschrijft. Ik begrijp ook niet waarom niet meer mannen het aandurven. Maar enfin ik krijg die van mij ook niet zover ;-)

Bedankt voor jullie reacties. Fijn om te horen dat jullie ook nog geen echte zwangerschapsklachten hadden. Dat stelt me een beetje gerust. Ik zou dolgraag kotsmisselijk zijn in mijn tweede wachtweek zolang het maar een positieve aanwijzing is...haha. Maar ik weet op zich ook dat er weinig te voelen valt zo vroeg. Daarnaast die smerige bollen kunnen ook nog van alles veroorzaken. Dus het blijft gissen.

Ik had gisteren steken in mijn lies en een soort kramp heel diep in mijn buik. En ik heb al sinds de punctie hele zere borsten. Maar dat heb ik vaker gehad. Vandaag helemaal niets geen kramp, steken...afwachten blijft moeilijk!

@annengel, zo dat schiet al echt op! Gaat nu echt spannend voor je worden. Ik mag volgend weekend testen. Laten we hopen op een knalgroene week!!!!!

Geplaatst

FM/echo's

16 november: Sproet (1e FM)

23 november: Armanda (1e FM)

Punctie

20 november: Suzie

:myfignerscrossed:
Terugplaatsing

18 november: Tas45 (cryo)

18 november: Jes28 (cryo)

20 november: Mama-in-love (cryo)

:goodluck1:
Testen!!

2 november: Faye

5 n
o
v
e
m
b
e
r
:
L
i
e
s
j
e
2
2
(vlindertje)

6 november: ekiaaM

6 november: Meiske

9 november: Booboo

9 november: m4rl1tje

13 november: surf

14 november:
marcoenjacqueline

15 november:
Caro-Lin

16 november: Liesje82

16 november:
Els 1987

16 november: MenM

17 november: Jansuhh

21 november: Nikkie

21 november: Annengel

25 november: Tinkerbell

25 november: Mieniemie

30 november: Druppel

Geplaatst

Jolanda, ik lees net dat de eitjes al gesprongen waren bij de punctie?

Wat rot zeg!! :( Zoveel moeite en pijn voor niets :(

Veel sterkte en hopelijk kunnen jullie héél snel weer door!!!

Jes Morgen de terugplaatsing!! Spannend meid!!! Dan beginnen de killing wachtweken! Wanneer wil je gaan testen? Of wacht je netjes tot de datum van het ziekenhuis??

Succes morgen en lekker warm houden hé!!

Tas jij ook morgen de terugplaatsing!! Jippie! Vanaf dan ben je dus gewoon zwanger!!! Hopelijk van een mooie plakbeeb!! ;) Ik duim voor je!

Druppel hoe is het met jou?? Alles goed gegaan? Wordt de pijn al wat minder?? Wat is je testdatum? Ik heb nu een gokje gedaan ;)

Geplaatst

Hallo allemaal,

wat staat er ineens weer veel.

Liesje, heeel rot!! Pff je zou nu toch graag willen dat het anders was. Ik wens je veel sterkte meid.

Tas en Jes@ heel veel succes morgen.

Hier helaas nog veel buikpijn.. Wél een TP gehad, met moeite, maar dat geeft niet! Ik heb een Emmy om board!! Dat maakt me wel heel gelukkig. Is de pijn tenminste niet voor niets. Morgen horen we of er ook cryo's zijn. Spannend!!

ik mag over 2 weken testen dus 30 november als ik dat volhoud 😄

veel liefs en succes met alles allen!

Geplaatst
Hoi Marco,

Mijn man krijgt altijd zorgverlof als ik voor de punctie en tp moet. Misschien kan jij ook kijken naar de mogelijkheden.

Ik krijg altijd ziekteverlof.

Een maand rusttijd is normaal.

Ik was benieuwd of jouw vrouw ook meepraat op het forum. Of heeft zij een ander forum??

dat zou ik eens moeten na vragen maar denk niet dat dit bij ons in het contract zit en bij mijn vrouw weten ze het niet aangezien zij nu in een reorganisatie zitten houdt zijhaar mond even dicht want een zwangere gaat er eerder uit dan he ;-)

Nee zij praat niet mee zij wilt / vindt het niet nodig en het maakt haar soms onzeker .Maar ik doe wel kijken en geef tips meteen door waaronder die van jou ;-)

Geplaatst

Hey Annengel ,

Nog een paar dagen en je mag testen , spannend . Helaas zijn die laatste dagen altijd wel heel erg moeilijk en zwaar .

Heel veel sterkte om de laatste dagen door te komen en hopelijk wordt het bankje groener

Geplaatst

Bedankt allemaal :)

Mama in love, ik weet nog niet wat mijn exacte testdatum zal zijn. Is het bij een cryo behandeling gewoon hetzelfde als bij een verse poging, gewoon 14 dagen na tp. Zal het morgen wel horen. Ik heb nog geen idee of ik eerder ga testen. De vorige keer wel gedaan. Jou hoef ik het niet te vragen ;)

Liesje, sterkte met dit weer een plekje te geven..

Marco, hopelijk mogen jullie snel weer beginnen, als jullie daaraan toe zijn. Hier zat er altijd wel een paar maanden tussen.

Druppel, fijn dat de tp is doorgegaan. Hopelijk over 2 weekjes 2 mooie streepjes! Rustig aan.

Annengel, wat spannend, nog eventjes.. Ga voor je duimen. Hier ook altijd van die gekke dromen gehad. Denk door de hormonen..

Geplaatst

Nee, zeker niet maar als je in het ziekenhuis komt omdat je een operatie onverwachts moet ondergaan moet je het wel ALTIJD vermelden want het zijn wel bloedverdunners. Verder kan het absoluut geen kwaad!

Geplaatst

@Jansuh, kan echt geen kwaad hoor. Ik heb het ook nog voor de zekerheid met de fertiliteitsarts overlegd. Ze hebben geen wetenschappelijkbewijs dat het werkt maar ze vond het prima het kan echt geen kwaad. Het is wel handig om na de punctie te beginnen, anders is je bloed dun bij de punctie en dan kun je sneller een bloeding krijgen. Bij een cryo kun je al eerder beginnen.

ik heb altijd wel iets sneller last van blauwe plekken als ik ze langer slik. Maar daar ben ik sowieso erg gevoelig voor. Maar ook dat kan geen kwaad. Ook nagevraagd :-) suc6!

Geplaatst

FM/echo's

19 november: Sproet (2e FM)

23 november: Armanda (1e FM)

Punctie

20 november: Suzie

Terugplaatsing

18 november: Tas45 (cryo)

20 november: Mama-in-love (cryo)

Testen!!

2 november: Faye

5 n
o
v
e
m
b
e
r
:
L
i
e
s
j
e
2
2
(vlindertje)

6 november: ekiaaM

6 november: Meiske

9 november: Booboo

9 november: m4rl1tje

13 november: surf

14 november:
marcoenjacqueline

15 november:
Caro-Lin

16 november: Liesje82

16 november:
Els 1987

16 november: MenM

17 november: Jansuhh

21 november: Nikkie

21 november: Annengel

25 november: Tinkerbell

25 november: Mieniemie

30 november: Druppel

30 nofvember: Jes

Geplaatst

@Lisje, wat een naar bericht. Ik had zo gehoopt dat er alleen maar groen zou volgen:( Sterkte!!!

@druppel en @jes ik mocht 15 dagen na de PUNCTIE testen niet na tp?! dwz bloedtest in het ziekenhuis.

Hier is alles goed. Gevoelige borsten, meer trek en vermoeidheid maar verder geen last:) Ben zo benieuwd naar 2e bloedtest as woensdag. Dan weten we pas of het heeft doorgezet.

Onzekerheid is killing!!

Heb 3 keer een miskraam gehad bij 6-8 weken dus weet als geen ander dat een positieve test nog helemaal niets zegt....

Geplaatst

Mama in love, om 14.00 uur. Dus flink duimen 👍😃

Rond 13.00 uur die kant op..

caro lin, ja kan me voorstellen, super spannend. Hopelijk zit het deze keer goed!

Geplaatst

Jes het is nu bijna 13 uur dus jullie zullen je aan het klaarmaken zijn! Veel succes!! Als je zo het huis weer binnenkomt ben je gewoon zwanger!! :D Nu maar hopen van een plakbeeb! ;)

Geplaatst

@caro-lin, kan me zo voorstellen dat het spannend blijft! Ik denk nooit verder dan de testdatum (ben helaas ook nog nooit verder gekomen) maar het is daarna natuurlijk nog lang geen gelopen race. Kan me voorstellen dat je extra voorzichtig bent als het als een eerder is misgegaan. Ik hoop op een dik vet HCG gehalte in je bloed woensdag. Ik zal voor je duimen.

@jes, als het goed is heb je nu een emmy on board ;-)) lekker broeden en op naar een positieve test.

Ik heb gewoon een vet chagrijnig weekend, kan er niks aan doen maar ben niet te genieten. Kan de hele dag wel janken.zo suf...morgen maar weer lekker werken. Ik geef de bollen maar de schuld. Haha. Ik ga volgende week vrijdag testen, is dan 14 dagen na de TP moet kunnen lijkt mij.

Geplaatst

Nou hij/zij zit hoor :) En nu blijven plakken.. Ze zei je mag over 2 weken testen, maar van mij mag je ook wel over 11 dagen testen, niet eerder ivm de pregnyl. Maar dat is ook al snel (zeg ik nu haha)....

Tinkerbell, ik weet nog dat ik zoooo chagrijnig was.. Zei tegen mijn man, ik stop met die bollen, want word toch weer ongesteld (want zo voelde het) en uiteindelijk bleek ik zwanger te zijn.. Hoop voor je dat je positief mag testen vrijdag. Ik duim voor je. 14 dagen na tp kan je zeker testen. Ik testte 12 dagen na tp. Spannend hoor!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden