Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 935
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een berichten allemaal weer. Liesje, wat doen ze lekker moeilijk. In principe doen ze het bij ons ook niet, maar toen ik bloed verloor de vorige keer, was het geen probleem.

Hier gaat het wel goed denk ik. Nog 3 dagen tot de officiele testdatum en ik heb vanmorgen stiekum een testje gedaan. Deze was lichtpositief, maar ja, de vorige keren ging het daarna mis. Dus blij ben ik nog niet. Op naar vrijdag voor het groene lijstje hoop ik.

liefs

Geplaatst

Wat een verhalen allemaal weer! Ik had gisteren al een heel epistel geschreven, maar per ongeluk gewist en geen tijd meer. Dus hierbij±

@Liesje: wat hoop ik voor jullie dat het allemaal goed is! En wat een spanning zeg! Heel veel sterkte voor jullie met het wachten. Wanneer horen jullie wat?

@Els1987: licht positief is toch positief! Mag ik je alvast voorzichtig feliciteren? Of heb je Pregnyl gebruikt ter ondersteuning?

@Caro-lin: hoop voor je dat je gewoon te vroeg hebt getest en dat jullie toch nog een streepje krijgen!

Ik ben gisteren geweest voor de eerste fm voor de tp. Dus had nog geen tp. Had het schema aangepast, maar op de een of andere manier is toch een oude versie tevoorschijn gekomen.

Ze konden eerst mijn eierstok niet vinden, maar na veel duwen en poeren toch mijn ei van 19 mm gevonden. Omdat hij al 19 mm was, moest ik urine inleveren om te kijken of mijn lichaam zelf mijn eisprong al in gang aan het zetten was. Als dat zo zou zijn, dan zou ik geen Pregnyl hoeven te spuiten en zouden ze me in het schema van een andere dag plaatsen. Was echter niet nodig, want test was negatief en na een bloedtest moest ik gisterenavond de Pregnyl spuiten. Als de cryo's goed ontdooien is zondag de terugplaatsing. Spannend!

Geplaatst

Start

+/-12 november: Armanda

Uitgangsecho

FM/echo's

12 november: Jolanda

15 november: Mama-in-love 1e echo voor tp cryo's

15 november: Suzie (1e FM)

16 november: Sproet (1e FM)

16 november: Druppel (echo na punctie)

17 november: Suzie (2e FM)

Punctie

14 november: Druppel

:myfignerscrossed:Terugplaatsing :myfignerscrossed:

18 november: Tas45 (cryo)

:goodluck1:Testen!!:goodluck1:

2 november: Faye

5 november: Liesje22

6 november: Meiske, eerste pos. test op 31-10-2012

6 november: ekiaaM

9 november: Booboo

9 november: m4rl1tje

13 november: surf

14 november: marcoenjacqueline

15 november: Caro-Lin

16 november: Liesje82

16 november: Els 1987

16 november: MenM

17 november: Jansuhh

25 november: Tinkerbell

Geplaatst

Els1987: Gefeliciteerd met je licht positieve test! Ik snap dat je nog een beetje voorzichtig bent maar ik hoop voor jullie dat het kindje nog 8 maanden verder mag gaan groeien in je buik!!

Caro-lin: Wat balen dat je negatief getest hebt :( Het is nog niet je testdatum en geen bloed geeft moed dus ik hoop dat er nog een kans voor je is!+

Liesje: Hoe is het bij jullie? Weten jullie inmiddels al wat meer of laten de uitslagen nog op zich wachten? Sterkte met deze onzekerheid!

m4rl1tjef is inderdaad al een hele tijd niets van vernomen.... Ben bang dat dat negatief nieuws betekend :(

Geplaatst

Jolanda, heb je al een uitslag gekregen? Ik denk aan je! Wat een onzekerheid, ook bij jou! :(

Druppel morgen de punctie! Spannend meid! Op een goede oogst! ;). Ik hoop voor je dat de echo vrijdag een startsein geeft voor de terugplaatsing meid!!

Tinkerbell gaat het vandaag een beetje beter? Hoop het voor je!

Mieniemie hoe is het met jou? Is de terugplaatsing goed gegaan?

Marco, het is bijna zo ver!! Spannend hoor! Veel geluk!!

Geplaatst

Hoi meiden van het november wachtbankje, ik kom me hier ook aanmelden. Ik dacht ik doe het deze keer eens niet, maar ik kan het toch niet laten ;-).

Ik heb zaterdag 2 toppers teruggeplaatst gekregen dus ik zit nu midden in de killing wachtweken. Moet zeggen dat ik nog erg rustig ben, zeg maar gerust helemaal zennnnn, heeft wellicht te maken met het feit dat mijn acupuncturist een naaldje in mijn oorschelp heeft geschoten, dit is een kalmeringspunt en moet blijven zitten in die wachtweken.

Voor de meiden die rood getest hebben: veel sterkte met het verwerken van deze teleurstelling.

Voor de meiden die groen getest hebben: gefeliciteerd!

Voor de wacht meiden: broeden en duimen, succes met wachten.

Start

Uitgangsecho

FM/echo's

12 november: Jolanda

12 november: Druppel (2e FM)
12 november: Tas45 (cryo)

Punctie

14 of 15 november: Druppel

:myfignerscrossed:
Terugplaatsing
:myfignerscrossed:

:goodluck1:
Testen!!
:goodluck1:

14 november:
marcoenjacqueline

21 november: Nikkie

Geplaatst

Start

Uitgangsecho

FM/echo's

12 november: Druppel (2e FM)12 november: Tas45 (cryo)

15 november: Jolanda

Punctie

14 of 15 november: Druppel

@liesje,

weer afwachten ..tot donderdag..pfff...maar goed, de test laat nog altijd goed nieuws zien !

@caro-lin,

Wat een k*t nieuws. sterkte !

@marcoenjacqueline,

hahahaha..het is hier de omgedraaide wereld. Nu is de vrouw de rust zelve en de man de nerveuze partij.

Vervelend dat je astma je uit de slaap houdt, maar jullie hoeven nog maar 1 nachtje te slapen, en dan is het zover voor jullie. duim duim..

@els,

Voor nu toch een voorzichtige felicitatie. Ik begrijp je zorgen wel, maar voor nu is het toch al goed nieuws, joepie.

@tas45,

Ik had daar gisteren ook heel veel problemen mee, dat ze mijn eierstok niet konden vinden. duwen, duwen en nog eens duwen, auw..nog steeds niets, dus ik begrijp (en voel nog nog steeds) hoe het voelt. Hoeveel laat je terugplaatsen na ontdooing ? op naar zondag !

@surf,

Heb je al een testje gewaagd vandaag ?

@druppel,

duim duim voor vrijdag...

Aan deze kant heb ik al weer wat moed gekregen.

Vanmorgen bericht gekregen. We mogen doorgaan met spuiten en moeten donderdag terugkomen voor echo.

Zoals het nu uitzag, doorspuiten t/m zo of ma, maar dat zou donderdag dan besproken worden. Ik duim zo dat er in ieder geval genoeg

follikels zullen groeien, zodat we toch punktie mogen krijgen. Dan is het niet helemaal voor niets geweest. Ik heb nooit veel eitjes gehad, dus illusies maak ik me niet, als er maar genoeg zitten om punktie te krijgen, dan hebben we weer een kans. 1 goed eitje is genoeg zeggen ze, maar dan moeten we wel tot een punktie kunnen komen. Duimen jullie met me mee ?

Geplaatst

Start

Uitgangsecho

FM/echo's

15 november: Jolanda

16 november: Druppel (echo na punctie)

Punctie

14 november: Druppel

18 november: Tas45 (cryo)

5 november: Liesje22 (vlindertje)

21 november: Nikkie

Geplaatst

hoi meiden

ik kom nog regelmatig spieken hier hoor!

Nikkie, geweldig dat je 2 mooie emmies bij je draagt, onwijs veel succes gewenst!

Els, ik snap je voorzichtigheid maar een begin is er in ieder geval, mooi!! ik hoop echt dat je testen steeds donkerder worden, weet hoe killing het is, KV bij ons was door de hele voorraad testen heen ;-) heel veel succes enne , wat heb je een erg mooie zin in jouw handtekening staan...zo waar!!

Jolanda, wat frustrerend he met die eierstok, ik heb er ook last van, bij inplanning van de punctie kon dr. S alleen maar van de rechtererierstok uitgaan omdat links onvindbaar was...en rechts zaten er 3 waarmee hij echt niet langer durfde te wachten. Gelukkig was de punctie ook links geen probleemIk hoop dat je goed nieuws krijgt donderdag!!!

iedereen onwijs veel succes!!

Liesje, heb jij al een terugkoppeling gekregen mbt je bloedwaarde?

Geplaatst

Nou dames, ik ben wat lichtroze slijm iets verloren. Hoop zo dat ik iets geraakt tijdens het inbrengen van de bollen...... Heb ook niet het gevoel dat ik ongesteld ga worden, behalve wat ik al anderhalve week voel. We moeten afwachten! Zo moeilijk!

Geplaatst

Hey els, jeej wat spannend zeg,, dat hoeft niet te betekenen dat het niet Goed is hoor,

met mijn zoontje had ik ook wat roze afscheiding door die bollen, en dat is allemaal goed gegaan!

Iedereen heel erg veel succes met alles!! Wordt druk hier, moeilijk om alles goed bij te houden! :-)

Denk echt dat het hier een miskraam is hoor, heb de hoop niet meer dat het goed zit,

Elke x bloedverlies, en dan dat stolsel wat ik verloren ben,

donderdag opnieuw bloed prikken,dan kijken ze of de waarde is gedaald, maar ga er al 99,9 % vanuit dat t niet goed zit, het voelt ook niet goed,

wel raar,, dat houdt het gewoon op,, Maargoed, we mogen de handen dicht knijpen dat we bij de 1e poging onze vent hebben gekregen!

Ben thuis van het werk, werk bij Shoeby, ben nu niet echt in staat om mensen "leuk" te helpen,

maar dat snappen ze op het werk gelukkig allemaal!!

Liefs!!

Geplaatst

@Jolanda: bij onze tweede poging konden ze mijn eierstok ook niet vinden in het begin (na stimulaite). Uiteindelijk hebben een paar er een groeispurt gemaakt en had ik 7 eitjes waarvan 4 bevrucht.

Daarvan zitten er nog 2 in de vriezer en wordt er 1 teruggeplaatst (mits goed ontdooid). In de VU plaatsen ze er altijd maar 1 terug, tenzij je boven de 38 bent of wanneer het poging 3 is. Bovendien is het lichamelijk voor mij niet aan te raden. Omdat ik een myoom heb en een keizersnede heb gehad, is mijn baarmoeder toch zwakker. Daarnaast ben ik afgelopen mei opnieuw aan mijn baarmoeder geopereerd (oude litteken weer opengemaakt en opnieuw gehecht), dus dat noemen ze eigenlijk 2 keer een keizersnede.

Operatie klinkt simpeler dan het was, duurde 5 uur, maar hopelijk heeft het geholpen en lukt deze cryo-behandeling.

Maarrr, ik duim met je mee hoor!

Geplaatst

oei, verkeerde lijstje genomen ? Excoesie. Ik dacht echt dat ik de laatste had genomen...Mama-in-love, dank je voor het correcte lijstje.

Meiske,

Jij geeft me weer hoop. Als er meer mensen hetzelfde hebben ervaren als ik en ook nog een positieve test mogen krijgen, dan is het mogelijk en houdt ik moed. Ik vindt het wel vreemd als meiden het probleem hebben dat eierstokken onvindbaar zijn, dat dat bijna altijd de linker eierstok is. hahahaha

Els,

Wachten is niet iets dat we makkelijk kunnen he. Bij alles wat er gebeurt, ga je vraagtekens zetten. Zolang het lichtroze is / blijft, lijkt het me geen probleem.

Liesje,

Ik hoop echt dat je het bij het onjuiste eind hebt en dat je donderdag goed nieuws mag krijgen. Duim duim..

Tas45,

Jouw opmerking over het myoom verbaasd mij. Ze hebben mij altijd gezegd dat een zwangerschap geen probleem is, als je een myoom hebt.

Ik heb een keer 2 emmies laten terugplaatsen. Wat hebben ze daar dan verder over gezegd ? Ik heb een vrij grote myoom, die alleen maar gegroeid is in de laatste jaren maar ik hoefde mij geen zorgen te maken, want die zat aan de buitenkant van de baarmoeder.

Geplaatst

Jolanda ik wist dat ook niet maar een andere " ervaringsdeskundige" en vriendin vertelde me dat oiv de groeiende follikels de eierstok ook nogal eens naar bededen kwam.succes!!

Geplaatst

@Jolanda: ik heb ook een vrij groot myoom, ongeveer de grootte van een sinaasappel. Een myoom heeft (volgens de deskundigen) inderdaad geen invloed op het zwanger worden, maar hij groeit vaak wel tijdens een zwangerschap onder invloed van oestrogenen. Meestal ongeveer tot week 20 en daarna stopt de groei.

Maar omdat ik dus al een keizersnede heb gehad (ivm het myoom) en in mei weer een soort keizersnede, is een tweelingzwangerschap in mijn situatie zeker niet wenselijk. Baarmoeder is dus al zwak en kind en myoom maken in een zwakke baarmoeder kan prima, maar 2 kinderen heeft een grote kans op complicaties.

Geplaatst

@Els, spannend! Klinkt goed hoor en een beetje bloed hoeft echt geen probleem te zijn. Ik zeg hartstikke zwanger!!!!

2 strepen is 2 strepen.

@liesje hoe is het bij jou?

@ca-rolin ik begrijp je teleurstelling maar kan het niet alsnog? Ik hoop het zo voor je. En anders heel veel sterkte. Het is altijd zo'n verschrikkelijke teleurstelling als het mis gaat.

Ik heb vanochtend een mail met mijn klachten naar de poli gestuurd. Moest meteen langskomen. Tussen de middag een echo gemaakt en het zag er niet al te best uit. Veel vocht en opgezetten eierstokken. Een voorfase van overstimulatie. Moet nu verplicht 2 dagen plat...baal als een stekker. Maar ja, gezondheid gaat voor alles. Dus ik zlig hier met theepot gemberthee, afstandbediening, dekentje en 2 nieuwsgierige katten op de bank....

Geplaatst

Tinkerbel, ik kreeg destijds het advies in Brussel om vooral eiwitrijk voedsel te eten...misschien helpt het ook bij jou! Sterkte maar ik hoop dat het eindresultaat prachtig zal zijn!

Geplaatst

Tinkerbell1,

Heel vaak lees je van dames die overstimulatie hebben gehad, dat er een zeer grote kans is om zwanger te worden van die poging, dus hop, we gaan ervoor ! Daar wil je toch best 2 dagen voor plat liggen ? Buiten de pijn en/of ongemak, lig je er nog niet zo slecht bij. Lekker warm te drinken, lekker warm onder een dekentje, heerlijk gezelschap, want katten voelen stemming heel goed aan, dus die zullen wel lekker tegen je aan willen liggen. Ik zou zeggen, nog een leuke romantische comedy en voor je het weet, voel je je alweer wat beter.

(Advies bij overstimulatie, is heel veel drinken ! )

Geplaatst

Nou,,,,hier een miskraam!

Ze hebben gebeld net! Hcg waarde is te laag, bloedverlies komt er niet door ivm die utrogestan!

Komt niet als een verrassing,,maar ti's mooi k*t!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden