Jump to content

niche

e82

Recommended Posts

Hey ik ben op zoek naar meiden die ook een niche hebben en hieraan geopereerd zijn. En of de kinderwens daarna ook in vervulling is gegaan.

Zelf heb/had ik ook een niche. (Weten pas naar de controle echo of de niche weg is)

5 maart heeft dr Mark Hans Immanuel in het Spaarne zh in Hoofddorp mij geopereerd. Helaas bleef ik na de operatie klachten houden i.v.m bruine afscheiding na menstruatie.

Ben toen naar VU in amsterdam gegaan bij dr Huirne. Heb hier 7 en 14 aug onderzoeken gehad. En idd grote niche met daaraan een uitloper naar de blaas. Dit had zij eigelijk nog niet zo erg gezien.

Wachttijd zo eigenlijk 5 mnd zijn.

Maar ben 28 aug opgenomen en de 29 aug geopereerd. Operatie heeft bijna 5 1/2 uur geduurd.

Ik lees graag andere ervaringen.

• 5 weeks later...

Hoi E82,

Weet niet of je het andere topic hebt gelezen, maar dat heb ik gestart en ik ben in mei geopereerd door dr. Huirne. Het half jaar is nu voorbij en wij gaan volgende week weer naar de VU voor een cryo-terugplaatsing. Via de natuurlijke weg blijft een lastig verhaal (zie handtekening).

Mijn operatie duurde 5 uur, ook een stuk langer dan ze hadden verwacht.

Ik heb vorige maand weer een GIS-echo gehad en ipv een niche van de hele bovenkant van de baarmoeder (5 cm ofzo?) is de niche nu nog 2,9 mm. Allemaal positief dus en ik hoop dat het geluk nu met ons is.

Je bent wel snel opgeroepen zeg! Mijn wachttijd was ook 5,5 maand, maar er was een gaatje en uiteindelijk hoefde ik maar 2,5 maand te wachten.

hey tas45

Ik heb idd het andere topic gelezen, daar heb ik destijds ook een reactie geplaats, ik ben nl dezelfde E82. Maar ben door heftige prive-omstandigheden heb ik toen niet meer gereageerd. Maar nu is alles weer een beetje in rustig vaarwater en was ik eigenlijk wel benieuwd hoe het met jullie is.

Maar jij hebt net weer een GIS-echo gehad, fijn dat de niche een stuk kleiner is geworden. Hoop dan ook dat jullie cryoplaatsing het gewenste effect mag hebben en dat jullie in verwachting raken van een mooi wondertje. Jullie zijn ook al weer een poos onderweg zie ik aan je onderschrift, heftig soms he.

Ik ben idd al vrij snel opgeroepen voor een operatie, 2weken na mijn onderzoeken bij Judith Huirne. Ik had nl een niche met een grote uitloper richting de blaas. Ze durfde eigenlijk niet te wachten tot dec, want dan was mijn blaas ook in verdrukking gekomen.

10 dec heb ik weer een afspraak in Vu bij Huirne ben benieuwd.

Maar ik las dus ook dat er al een vrouw zwanger was geraakt van een tweeling binnen drie maand na de ingreep. Is dat helemaal goed gegaan en de andere vrouwen?

Succes volgende week met de cryo-terugplaatsing!!!!

Hoi E82,

Fijn dat privé alles weer rustig is bij je.

Inderdaad alweer een poos bezig en de afgelopen 7 jaar een hoop (gynaecologisch) gedoe gehad. Maar ben in de eerste plaats heel erg blij en trots met mijn mannetje en ondanks dat ik natuurlijk teleurgesteld ben dat ik nog steeds geen tweede wonder heb, prijs ik me zeer gelukkig.

Spannend dat je alweer bijna op controle mag! Mijn eerste controle bij dr. Huirne was na 6 weken en toen zag ze ook al de hele kleine overgebleven niche (bijna altijd na een keizersnede vertelde ze) en dat was bij de laatste controle eigenlijk hetzelfde. Onwijs blij natuurlijk dat het zo heel erg verbeterd is.

Ik merk het ook in mijn cyclus hoor. Heb nog steeds wat bruinverlies na mijn menstruatie, maar niet meer tot na mijn eisprong.

Dr. Huirne vertelde inderdaad dat er een patient drie maanden na de ingreep zwanger is geraakt van een tweeling en dat dat gelukkig allemaal helemaal goed is gegaan. De tweede die was geopereerd, is ook zwanger geraakt van een tweeling (na de 6 maanden wachttijd) en dat is ook goed gegaan.

Een half jaar terug was er onder alle geopereerden dames één patient waarbij de niche weer was teruggekomen. Ik weet natuurlijk niet hoe de status nu is, maar het klonk iig allemaal heel hoopgevend.

Hopelijk krijg ik a.s. zondag een goed embryo teruggeplaatst (het ontdooien vind ik het allerspannendst op dit moment) en kan het lekker gaan innestelen in een goede baarmoeder. Alle eerdere pogingen waren eigenlijk bij voorbaat al mislukt door de niche en het vocht dat in mijn baarmoeder ontstond.

Ben benieuwd naar jouw vervolg!

Hey Tas45

Oei wat een spannende week voor jullie zeg. Hoop echt van harte dat de cryo's goed ontdooien en dat er een hele mooie embryo wordt teruggeplaatst. Doe je dit ook in het VU? En dan met kerst een leuke boodschap voor de familie enz. Zou toch super zijn.

Hier ook al 3 jaar onderweg voor een 2e wondertje maar ook tot op heden niet gelukt. Heb 7 iui gehad en 1 keer IVF.

Ben benieuwd idd naar de controle straks bij Huirne. Maar afgelopen woensdag ben ik bij mijn eigen gynacoloog geweest voor een echo( op advies van Huirne) om te kijken of er ook vocht tijdens de cyclus in mijn baarmoeder zit. Maar dit zag er allemaal goed uit. Kan het zelf nu ook merken, heb geen inlegkruisjes meer nodig en sporadisch nog bruine afscheiding. En ook mijn cyclus lijkt nu weer normaal te gaan verlopen. Hiervoor echt super lange cyclussen en sloeg soms zo een maand over, 72 dagen was echt geen uitzondering. Dus ben best positief gestemd!!

Hey ik ga voor jullie duimen, succes!!!

Laat je het nog even weten?

Groetjes E82

• 4 weeks later...

Hoi E82,

Beetje late reactie, maar zou je nog laten weten hoe of wat. Cryo/tp is helaas niet gelukt. We willen eerst een gesprek (dat hebben we over een week) en dan weer verder met ivf. Ik denk dat de planning van de terugplaatsing toch niet goed is geweest. Ik voel mijn eisprong altijd en dat voelde ik dit keer de ochtend nadat ik Pregnyl had geprikt. Dat was dus niet goed. Ziekenhuis gebeld en volgens de verpleegkundige maakte het niet zo veel uit. Ik vraag me het echter af. Ze hadden namelijk aangegeven dat wanneer mijn lichaam al het lh-hormoon aanmaakt, ik eerder de terugplaatsing zou krijgen.

Na een urine-test bleek dat dit niet het geval was, maar ik denk dat de urine ook niet geconcentreerd genoeg was.

Daarnaast hebben we nog een aantal vragen voor we verder gaan.

Oh ja, loop voor ivf inderdaad ook in de VU.

Ben benieuwd hoe het jou verder vergaat!

Hey Tas

Wat ontzettend balen zeg dat de TP niet gelukt is, wat een domper zeg. En helemaal als je zelf het gevoel hebt dat de timing niet helemaal goed was. Ik zou ook echt dat even helder willen hebben. Hoop echt van harte dat ze jullie gauw kunnen helpen bij jullie kinderwens

Hier afgelopen maandag ook naar het VU geweest voor controle na ingreep. Was best wel een beetje gespannen, want mijn gevoel zei dat het niet helemaal snor zat. Ik kreeg nl weer last van veel buikpijn en tussentijds bruin oud bloedverlies. Toen gingen bij mij de alarmbellen alweer rinkelen.

Heb echo gehad en later nog een gelecho en idd mijn gevoel werd bevestigd. Want aan de niche waaraan ik geopereerd ben is weer een nieuwe holte ontstaan.Ontzettend balen, het postieve nieuws was dat er op dit moment geen vocht in de baarmoeder zat, wel stolstels. Maar ja hoe nu verder.

Want volgens Huirne is opereren geen optie meer en moeten we hier het meedoen. Ik heb inwezen al 3 keizersnedes gehad. 1 bij mijn zoontje 4 jaar geleden en 2 operatie voor de niche.

4 maart weer een gelecho bij haar om te kijken wat die nieuwe holte gaat doen, blijft hij zo of wordt hij groter.

24 jan hebben we evaulatie in Zwolle over hoe en wat we nu verder moeten. Want blijkt dat er voor een terugplaatsing wel vocht zat dan is het totaal kansloos om een embryo terug te plaatsen. Kortom we zitten nog steeds in onzekerheid. Niks aan en heb er flink de balen van. Maar goed moet even weer bezinken.

Hey hou je haaks en ik hoop dat het gesprek wat opleverd voor jullie!!