Ga naar inhoud

Wie ook 2e icsi jan.13 en kletst met mij tijd vol

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wie begint er ook begin volgend jaar aan een tweede ronde ICSI en heeft zin en behoefte om tot die tijd alvast lekker te kletsen over van alles en nog wat?

Uit onze 1e poging hebben wij 3 tp's mogen meemaken. Waaruit ik tweemaal zwanger was (mk bij 7 en 10 wk na kloppend hartje :-() en de 3e tp is gewoon mislukt.

Ik merk dat ik toch wel sterk de behoefte heb om mijn ei kwijt te kunnen met mensen die in ongeveer dezelfde fase van behandeling zitten als ik. Ik hoop dat er meer zijn :-)

Knuffel van Toekie!

Geplaatst

Mag ik meekletsen?

Wij hebben dan wel geen nieuwe ICSI behandeling, maar (hopenlijk) nog wel een cryo terugplaatsing van onze ICSI behandeling uit 2010 waarvan ik een zoontje heb. Dit jaar ook al een terugplaatsing gehad, maar dit is helaas misgegaan met 14 weken zwangerschap (en 3 goede echo's). En het wachten tot januari is nog erg lang... En zie hier op het forum zo geen andere plek waar er te kletsen is in de afwachttijd.

En jij al 2 miskramen gehad - wat heftig!

Geplaatst

Sorry dat ik zo laat reageer maar ik had het even druk ;-)

Natuurlijk mag je meekletsen! Jeetje, een miskraam bij 14 wk na 3 goede echo's. Wat erg! Wanneer was je miskraam? Bij mij begin april. De 1e begin december vorig jaar maar toen wist ik al vanaf het begin dat het waarschijnlijk mis zou gaan. Al kregen we weer hoop toen het embryootje maar bleef zitten maar helaas...

Hoeveel cryo's hebben jullie dan nog in de vriezer?

Wat vind je het moeilijkste van het traject? Ik eigenlijk de tijd tussen de behandelingen in en de teleurstellingen die je moet verwerken. Soms is het moeilijk om de moed te houden maar we gaan ervoor in januari okay? Gewoon allebei tegelijk zwanger. Gezellig :-)

Geplaatst

Mijn miskraam was 5 november (pas). Maar ik wil graag zo snel mogelijk verder (om het leeftijdsverschil een beetje te beperken en zo snel mogelijk te weten waar we aan toe zijn - anders kan al het babyspul de deur uit). Wel nog de uitslagen afwachten bij de gyn hier in het ziekenhuis eind november (ik heb heel sterk het vermoeden dat mijn jongste zoon de vijfde ziekte heeft gehad) en daarna hebben we weer een afspraak in Nijmegen staan. En dan hoop ik dat we snel weer kunnen/mogen beginnen. Wij hebben nog 1 keer 2 cryo's in de vriezer zitten. Maar we gaan ook weer op de wachtlijst voor ICSI (dat wordt nog leuk met een man die bij het bloedprikken vlak gaat....). En dat wil ik dan het liefst zo snel mogelijk Daarvoor zit - omdat het voor ons allemaal al weer een tijd geleden is - ook weer een gezamenlijke afspraak en waarschijnlijk ook nog weer een grote info-avond. Dus dan kunnen we er weer druk mee worden. Vind het wel spannend allemaal.

Wat ik het moeilijkst vind is toch wel die onzekerheid of je een kindje in je armen mag gaan houden. En dan idd de teleurstelling als het niet goed gaat - dat maakt de onzekerheid nog groter.... Hoop dat januari een goede maand gaat worden!

Geplaatst

Jeetje, dat is nog kort geleden! Ben je nog erg verdrietig?

Ja, de grote onzekerheid of al je inspanningen uiteindelijk beloond worden, vind ik ook het zwaarst en om het vertrouwen te houden.

Laten we hopen dat januari/februari goede/vruchtbare maanden worden!!

Geplaatst

Hoi, ik wil ook graag meekletsen. Wij hebben ook via ICSI een zoontje gekregen in 2010. Ik heb toen wel meegelezen met de topic uitgerekend in oktober maar niet meegekletst. Ik merk dat ik daar nu toch wel behoefte aan heb. We hebben het de afgelopen jaren ook wel lastig gehad. Na 5 jaar was ik dus eindelijk zwanger. In de zwangerschap bleek al dat ons zoontje zijn hoofd niet groot genoeg was. Na een aantal echo's bleek dat het hoofd wel meegroeide gelukkig. Toen Tijmen geboren was, was er niks aan de hand. Hij dronk alleen ontzettend slecht. Na een half jaar bleek dat zijn hoofd toch niet hard genoeg groeide. Na een MRI scan, een ruggeprik een echo en genetisch onderzoek hebben ze niks kunnen vinden. Ze zijn er echter wel van overtuigd dat er iets is. Hij loop erg achter in zijn ontwikkeling maar is een heel blij en makkelijk kind. Dus hoe hij zich verder gaat ontwikkelen is afwachten. Ook bleek afgelopen maart dat hij Coeliakie heeft, beter bekend als glutenallergie.

Een nieuwe zwangerschap wordt ook weer spannend. Ze weten niet wat Tijmen heeft, dus weten ze niet wat de kansen op herhaling zijn en kunnen ze ook niet testen of een eventueel volgend kind hetzelfde heeft. Toch hebben we besloten om er nog een keer voor te gaan. En we mogen weer beginnen in januari. Wij hebben geen cryo's meer over, dus we beginnen weer opnieuw. Ik vind het weer heel spannend. Inmiddels hebben we het intakegesprek al gehad.

Geplaatst

Ha Eveline. Leuk dat je ook mee kletst. Dat is niet niks met je zoontje zeg! *wij hebben een mannetje van november 2010* Wat een onzekerheid voor jullie zeg. Heel veel succes!

• 2 weken later...
Geplaatst

Mag ik ook meekletsen? Wij hebben volgende week een intakegesprek voor ICSI (tweede kind) weer super spannend allemaal. Ik dacht dat het Nu iets makkelijker zou zijn, omdat we al een zoontje hebben, maar het valt mij wat tegen. We beseffen heel goed dat er mensen zijn die nooit 1 krijgen e. Zijn vreselijk dankbaar dat we een kindje hebben gekregen. De wens is echter weer erg groot, dus de het wordt toch weer erg spannend

In januari 2011 hadden we de eerste poging, mislukt doordt er geen bevruchting was. Tweede poging in mei 2011 twee embryo's teruggeplaatst. 1 is blijven zitten en is nu een jongetje van 10 maanden. Nit gedacht dat we zo snel weer zouden beginnen, maar de wens is groot en ik wil toch wel snel antwoord op vraag; kunnen we ons kindje een broertje of zusje geven? Deonzekerheid is ook voor mij het moeilijkst. Je wil zoooo graag, maar je moet maar afwachten en een dosis geluk hebben. Je kan er zo weinig zelf aan doen.

Ik hoop dat we snel mogen beginnen! Afwachten of we toch weer naar de voorlichting etc moeten en welke onderzoeken er eerst gedaan worden (ook Nijmegen!)

Lastig hè! Hebben jullie ook dat je af en toe dan weer diep in je hart jaloers bent op mensen die "even" een kind verwekken in de slaapkamer? Ik gun het een ieder, maar het is soms toch stiekem even slikken. Ik wil ook!!!!!

We wachten het af en ondertussen praten we de tijd vol!

Geplaatst

Ja natuurlijk mag je meekletsen!! Daar baal ik inderdaad ook erg van. Die verhalen dat ze net van de pil af zijn en dan nu alweer zwanger. En dan vaak ook een zwangerschap zonder problemen. Ik gun het ze natuurlijk wel, maar ik ben dan wel heel jaloers. Bij ons is er niks romantisch meer aan in een kind te krijgen. Maar goed, gelukkig hebben we een kindje en is het voor ons niet alleen bij hopen gebleven. Ik zie ook wel weer tegen het hele proces op, maar ik merk dat ik er wel anders in stap. Je weet nu dat het kan. En één kind is toch anders dan geen kind. De wens is er natuurlijk wel heel erg groot. Ik zou het heel leuk vinden voor ons mannetje als hij een broertje of zusje mag krijgen. Wij mochten zelf kiezen of we weer naar een info avond wilden. Wij hebben er voor gekozen om niet te gaan. Ik denk dat ik het allemaal nog wel een beetje weet. Ik weet nog niet precies wanneer we beginnen. De arts gaf aan eind januari, begin februari. Spannend!!

Geplaatst

Alles wat je zegt, Eveline, is heel herkenbaar! Ook wij stappen er wel iets anders in, (die stiekeme paniekaanval tijdens de tweede poging zal ik nu vast niet krijgen) maar je wil natuurlijk wel graag!

Enerzijds zin in om er voor te gaan wegens de kans op een tweede kind, aan de andere kant, die behandelingen.... Maar we gaan er voor! meer kunnen we niet doen en dichterbij de kans op een kind kom je ook niet!

Hopelijk kunnen jullie Eind januari beginnen. Als wij niet naar de infoavond hoeven, gaan we niet. Ik ben absoluut niet vergeten hoe het allemaal ging... We wachten het as dinsdag af. Ik ben benieuwd.

Geplaatst

Spannend!

Wij zouden vorige week een intake hebben, maar helaas werd de maandag ervoor mijn man opgenomen in het ziekenhuis met een infectie. 4 januari mogen we weer.

Helaas heb ik gemerkt dat mijn menstruatie nog niet regelmatig is. Heb tot 8 maanden borstvoeding gegeven en de menstruatie was weer op gang, maar het is nog niet wat het moet zijn! Het duurt dus misschien toch nog wat langer voor we kunnen starten. We wachten het af!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden