Jump to content

Wie start er ook half januari ong met ICSI poging?

Mama-in-love

Recommended Posts

• Replies 863
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hoi mama in love,

Hoe is het nu eigenlijk met je?

Het zal toch niet zo zijn dat je als enige een poging start in het nieuwe jaar.. Ik zou graag met je willen meekletsen maar weet nog niet precies wanneer we weer starten.

We hebben 17 januari eerst een gesprek en hopelijk mogen we meteen beginnen. Maar dan zou de start pas eind januari zijn en de wachtweken in febr/mrt pas. Pfff.. Duurt me eigenlijk te lang.

Weet jij al wanneer jij start?

ga je een nieuwe poging starten? Wij wel, ik had geen cryo's de vorige keer..

liefs, druppel

Hey, ineens activiteit hier :)

Ik heb 14-1 de uitgangsecho. 31-12 start ik met de deca. Een volledige poging dus :)

We hebben in november de enige 2 cryo's teruggeplaatst gekregen. Helaas werd dat na 4.6 wk een miskraam.

Ik kijk straks eerst even op de laptop voor je onderschrift voor ik allerlei onnodige vragen ga stellen. Zie de onderschriften op de telefoon nooit ;)

Hahaha ik schrijf ook via m'n mobiel, wel lastiger maar altijd bij de hand 😄

wij zaten samen op het novemberbankje.

Ik denk dat ik nu ook iets later ga starten dan jij. Wel spannend weer voor je, binnenkort alweer starten! Ik kan eerlijk gezegd ook niet wachten. En ook al doe ik momenteel 'niks' ben er toch veel mee bezig merk ik.

Ik begin ook in januari. De 5e stop ik met pil en de 8e echo en deca.

De punctie staat gepland op 23 jan.

Ik vind t superspannend. Vorige ( eerste) poging hebben we gestaakt,omdat er maar twee follikels gegroeid waren.

Nu krijg ik 300 eenheden puregon ipv de 150 die ik had.

Ik hoop zo dat t goed aanslaat en dat ik niet te veel last krijg.

Ik merkte er namelijk fysiek weinig van vorige poging, maar dat snap ik wel als er maar twee zitten...

Heel veel succes jullie en leuk als we elkaar n beetje kunnen volgen!

Susan

Hoi Susan,

gezellig dat je mee komt kletsen. Ik weet dus zelf niet precies wanneer ik start maar wil de tijd wel vol kletsen. Wat een teleurstelling als je zo weinig follikels hebt. Je bent al zoveel bezig geweest..

Zelf had ik juist heel veel follikels. Wel 30! Ik heb last gehad van overstimulatie. Uiteindelijk 20 eicellen en 11 bevruchtingen. Ik vond het echt een teleurstelling toen ik hoorde dat ik niet één cryo had. En vooral omdat ik wél zoveel pijn had geleden door die 30! Aantal zegt dus echt niets.

nu maar eens afwachten...

hopelijk hebben we nu allen meer succes!

Susan wat spannend! Welkom!

Ik hoef dit keer geen pil te gebruiken. Moet wel wat langer deca spuiten.

Daarna menopur. De vorige keer had ik puregon. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Weet nog niet hoeveel ik moet gaan spuiten.

Druppel kan me je teleurstelling helemaal voorstellen!! Wat een aantal!! En dan geen cryo's :(

Wij hadden de vorige keer 1 verse tp waar ik zwanger van werd en 2 cryo's waar ik helaas een miskraam van kreeg (tegelijk teruggeplaatst.)

Op zich wel positief lijkt me dat ik van allemaal zwanger ben geraakt. We zullen het gaan zien!

Hey meiden,

Ook ik ga weer van start in het nieuwe jaar! Geen ICSI maar IVF

11 jan gaat de eerste spuit erweer in.. het is onze vierde poging. Hopelijk hebben we nu geluk.

Gaan weer het lange schema gebruiken met 250 puregon. Zojuist weer bij de drogist een lading aan vitamines ingeslagen :-)

Druppel, idd een dikke domper, zoveel follikels en geen cryo's. Wij hadden met de vorige 10 bevruchtingen en 4 cryos. Echter allemaal het ontdooiproces niet overleefd... Voor het eerst cryo's na 3 pogingen doen ze het niet?!

Iedereen heel veel succes en laat 2013 ons geluksgetal worden!

Dank je wel

Voor de man, potje Davitamon, voor de Zink en Selium. is goed voor t zaadkwaliteit

en voor mij, tarwekiemolie voor BMS, potje zwangerschapsvitamines met visolie en daarnaast extra foliumzuur op recept (heb zelf openruggetje)

2013 wordt gewoon ons jaar!

Ik slik nu al maanden foliumzuur, sinds kort ook visolie, DE pil ( noem het ook wel de " evil-pil" omdat ik er bloedchagerijnig van wordt ) en st.Janskruidcapsules om de bijwerkingen van de " evil-pil" te compenseren. Hoop dat t werkt. Verder mag mijn vriend van mij vanaf 1 jan de alcohol laten staan, waar hij minder blij mee is.

Maar hé, hij mag er ook wat voor doen he.

Gister is mijn buurvrouw bevallen. Ik heb nog geen officieel bericht gehad,maar zag kraamhulp en gerommel in het kleine kamertje. Vind het best confronterend en zie er zelfs tegenop om haar te moeten gaan feliciteren. Ik had niet verwacht dat ik ooit in dit soort gevoelens terecht te komen... Nou ja, gewoon gasgeven en doorgaan en er niet te lang bij stilstaan. Het is haar tweede. Ik ga er gewoon van uit dat het bij ons ook gaat lukken, alleen hebben we een beetje hulp nodig. Thats all.

Verder was ik nog benieuwd naar jullie ervaring in de laatste week voor de punctie. Hadden jullie toen erg veel last van eierstokken/ buik/ gemoed? Mn moeder heeft mij uitgemodigd voor n dagje hamam en dat is een week voor mn punctie Ben benieuwd of dat wel kan.

Groetjes.

Hey Susan,

Idd even verstandig om contact op te nemen met je behandelaar, misschien is het nodig over een extra test te doen of de ICSI uit te stellen.

Ik lees dat je sint-janskruid slikt.. het wordt afgeraden om dit te nemen als je zwanger wilt worden Waarom weet ik niet precies, het heeft ook een wisselwerking met de pil bij langdurig gebruik zie link: http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Medicijnen/sint_janskruid.aspx?mId=10698&rId=462

Maar kan me voorstellen dat je er soms sjaggie van wordt hoor, heb ik ook hahaha

Lastig he, omgaan met al die nieuwe mensjes op de wereld, hoe langer in het molentje zit hoe meer moeite ik ermee krijg. (sinds 2007 gestop met de pil)

Maar ooit gaat het ons ook lukken!! :-)

Het verschilt heel erg per poging of je last heb van je eierstokken/ buik in je laatste stimulatie dagen.

Laatste keer had ik er een stuk of 14 en voelde me op zich prima, ja je voelt het wel. Maar had meer last van mijn darmen erdoor.

Je kunt prima naar de Hamam, juist doen!! Lekker ontspannen is nooit verkeerd

Succes morgen als je met de poli gaat bellen!!

Hey Susan,Idd even verstandig om contact op te nemen met je behandelaar, misschien is het nodig over een extra test te doen of de ICSI uit te stellen.Ik lees dat je sint-janskruid slikt.. het wordt afgeraden om dit te nemen als je zwanger wilt worden Waarom weet ik niet precies, het heeft ook een wisselwerking met de pil bij langdurig gebruik zie link: http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Medicijnen/sint_janskruid.aspx?mId=10698&rId=462Maar kan me voorstellen dat je er soms sjaggie van wordt hoor, heb ik ook hahahaLastig he, omgaan met al die nieuwe mensjes op de wereld, hoe langer in het molentje zit hoe meer moeite ik ermee krijg. (sinds 2007 gestop met de pil)Maar ooit gaat het ons ook lukken!! :-)Het verschilt heel erg per poging of je last heb van je eierstokken/ buik in je laatste stimulatie dagen.Laatste keer had ik er een stuk of 14 en voelde me op zich prima, ja je voelt het wel. Maar had meer last van mijn darmen erdoor.Je kunt prima naar de Hamam, juist doen!! Lekker ontspannen is nooit verkeerdSucces morgen als je met de poli gaat bellen!!
He Eve,Dank je voor je reactie. Ik denk dat ik meteen ga stoppen met St.Janskruid.Als ik het zo lees, lijkt t mij niet verstandig. Gek genoeg had ik gisteravond bloedverlies terwijl ik de pil slik.. Dus misschien heeft het kruid idd een negatieve werking. Overigens zit ik helemaal onder de uitslag, maar ja, dat kan van alles zijn.Morgen gaan we even bellen met de poli over zijn koorts.Je leest ook hier weer allerlei verschillende beweringen over.Ik hoop dat t gewoon door kan gaan, want heb net met mn werk alles geregeld...Goh, maar jij bent dus al een flinke tijd bezig in de mmm.Hoe oud ben jij als ik vragen mag? En vertel jij je omgeving makkelijk dat je in dit traject zit?Mmm, oké. Ik denk dat ik idd maar lekker naar de hamam ga. Het zou overigens dus zomaar kunnen dat ik pas in maart weer voor n poging mag gaan als koorts zo'n invloed heeft dus. Nou, we gaan maar weer wachten ..Gedoe hè, die onzekerheid.

Bloedverlies zou dus idd kunnen vanhet kruid omdat we werking minder zou zijn, goed dat je ermee stopt! Denk niet dat je er uitslag van krijgt, misschien nieuwe douchegel of wasmiddel gebruikt?

Koort kan zeker een nadelige invloed hebben omdat het dan te warm wordt, maar daar weet ik verder niets van. Hoop dat de poli je door laat gaan!

Ben op zich nog jong 29 jaar, vroeg gestopt met de pil. Ben ik nu echt heeeel blij om.

In het begin waren we heel gesloten, schaamde me ook wel een beetje. Bang voor vervelende opmerkingen enzo.

Nu na 3 behandelingen verder heb ik besloten om er gewoon open in te zijn, merk dat ik het fijn vindt als de mensen met je meeleven en begrip tonen als je je eventjes niet zo happy voelt. Schreeuw het niet van de daken maar ga er niet om liegen als ze iets aan me vragen.

Op mijn werken weten ze ervan en gaan er heel goed mee om. Krijg alles van de baas en het kost me geen verlof uren. Echt heel erg fijn.

Mijn familie ga ik met de kerst vertellen dat we weer gaan starten.

En jij?

Koorts heeft inderdaad negatieve gevolgen voor het zaad maar aangezien je nog moet beginnen kan het natuurlijk zijn dat het geen effect meer heeft. Je moet het ze gewoon vertellen en dan hoor je het wel. Ik hoop voor je dat het gewoon doorgaat, het wachten duurt al lang genoeg. Over de hamam/ sauna heb ik eerder wel iets gelezen maar weet niet meer of je het niet moest doen tijdens. De wachtweken of überhaupt niet. Voor het zaad is het in ieder geval niet zo goed dacht ik. Maar altijd wel lekker natuurlijk!

@druppel: de hamam, daar ga ik met mijn mams heen, dus mn vriend hoeft zich geen zorgen te maken over zijn zaad. Hij wilde overigens morgen wel zelf bellen met de poli over de vraag van koorts. Hij weet beter dan ik hoeveel koorts hij had en wanneer. En ik merk dat ik het wel fijn vind als hij ook wat initiatief toont. Het meeste rele ik zelf namelijk.

Voor jou is het ook nog onzeker wanneer je start, toch? Ik hoop dat je meteen doormag en dat er genoeg plek is in je ziekenhuis. Dat wachten, daar word het ook niet fijner op toch? Ik heb het idee dat in ons ziekenhuis de wachttijden erg meevallen. Hoe is dat bij jou/ jullie?

@eve: wat fijn dat je baas zo meewerkt! Ik denk echt dat je daar veel geluk mee hebt. Bij mij is het lastiger, omdat ik les geef in het voortgezet onderwijs. Elk uur dat uitvalt door mijn afwezigheid,moet opgevangen worden. Vorige poging had ik van alles geregeld met opvang en zelfstandig werken,maar toen liep het allemaal weer helemaal anders. Je kan het toch niet helemaal voorspellen en dat is voor mijn werkgever niet fijn.

Wat betreft de openheid naar de omgeving over ons traject... Naar mijn collega's en vrienden heb ik opzich geen moeite. Mijn ouders weten het ook en die steunen opzich wel,maar zijn ook weer niet mega-betrokken. Het enige lastige is dat mijn vriend drie kinden heeft ( 11,17 en 20) en die weten het niet. Vooral omdat de ouders van mijn vriend tegen zijn. We hebben niks verteld maar ze hebben al laten blijken dat alle andere opties niet goed zouden zijn voor onze relatie en dat ze er etische/morele bezwaren hebben. Maar ze waren uberhaupt tegen alle zwangerschappen van zijn ex en hem, omdat zij ooit zelf te vroeg kinderen hebben gekregen en dat dus projecteren op hun eigen kinderen. Heel naar allemaal. Ik merk dat dit mij nog het meest pijn doet; van die opmerkingen waaruit geen enkele medeleven blijkt. Maar das met wel meer zaken, zoals opvoeding. Vooral zn moeder is één grote bemoeial. Dus zijn ouders en kinderen weten het niet, maar de rest van mijn kant dus wel. En dat maakt t lastig.

goh, ik begin toch echt ongesteld te worden. Dat mag dus nog niet.... Ik zou 5 jan stoppen... Moet ik nou doorslikken? Ik zal dat dan ook vragen morgen en ondertussen toch maar weer een pil?

ik ben een beetje bang dat deze hele poging in het water valt omdat mn vriend koorts had en ik nu al begin te mesntrueren. Ik ben er dus al een aardige poos mee bezig en heb dus nog geen enkele punctie gehad. Fijnnnnn

Geduld dus...en hopen dat de zaadleider van mn vriend ondertussen niet aan het dichtgroeien, want daarom hebben wij ook haast...

groetjes en fijn dat jullie meelezen.

@mama-in-love.. Voor jou is het bijna zover! Geniet nog even van de deca-vrije dagen!

Susan, ook ik werk in het onderwijs (basisonderwijs). Mijn werkgever wist dat wij hieraan begonnen ivm echo's punctie etc. Kan anders niet vrij krijgen. M'n collega's wisten het niet en dat wilde ik toch graag zo houden. Ik heb gewoon geen zin in allerlei vragen en antwoorden waar ze toch niets bij kunnen voorstellen. Maar helaas had ik veel last van overstimulatie en heb mijn team toen toch verteld. Ik was 2 weken thuisgebleven (ook door PU en TP) en kon dat niet verklaren met een griepje ofzo. Ik had wat begrip nodig. Mijn werkgever werkte wel goed mee, ook de week daarop hoefde ik niet voor de klas van haar. Zo dus 3 weken geen groep gehad.

Nu we weer willen beginnen heeft ze al in haar achterhoofd dat ik ergens weer een weekje wegblijf en zij inval moet regelen. Maar dat is natuurlijk anders op een basisschool.

Wat betreft m'n vrienden, 2 vriendinnen weten het. Dat is wel fijn en de anderen wil ik het niet vertellen om de zelfde redenen als m'n collega's. En beide ouders weten het. Ik heb het eerst geheim willen houden maar omdat onze ouders juist zoveel met ons meeleven vonden we dat zij het recht hadden om te weten hoe en wat. En toen ik echt helemaal niets kon door overstimulatie hebben zij heel goed voor mij/ons heel gezorgd. Echt heel lief.

Ik begrijp dat dat in jullie geval anders is. Wat ook erg jammer is! Het is immers jullie keuze!!

Maak je niet al te gek, hopelijk komt alles goed. Wat fijn dat hij zelf even belt, zo is hij inderdaad meer betrokken. En mannen hebben in dit traject helaas toch een passievere rol.

Laat weten wat ze zullen zeggen..

Bedankt voor jullie reactie!

Ik ga jullie zker op de hoogte houden! Ik slik altijd in de ochtend de pil en dan meestal om 7.00. Omdat t nu vakantie is, heb ik t nu twee dagen rond 11.00 geslikt. Misschien heeft dat er ook mee te maken.

en Druppel, das ook toevallig, jij in het onderwijs net als ik. Ik doe voortgezet en ik geef dans. Heel ander verhaal dus en bewegen met volle eierstokken wordt denk ik sowieso lastig. Maar goed, ik ga t nu maar even loslaten en er misschien maar van uit dat de punctie opgeschoven wordt. Als het maar niet maart wordt, dan dan hebben mijn leerlingen examens waar ik bij moet zijn.

groetjes!

Maar even op mn telefoon typen...Heb gebeld naar poli ivf..Natuurlijk zijn ze gesloten vanwege de kerst etc...Ik mocht bellen met gyneacologie afdeling. Daar zeiden ze dat koorts niet zo veel invloed heeft... Yeah right...En ik kon de pil gewoon doorslikken. Ze zijn 2jan weer open, dus dan hangen we direct aan de telefoon. Met zo'n advies kun je toch niets? Er werd niet eens naar details gevraagd ofzo. Ik ga sowieso tot doe tijd flink onderzoek doen,krijg anders zo'n gevoel dat ze gewoon hun schema's willen afdraaien en geld verdienen als ze deze pogingen zo makkelijk laten doorgaan. Maar goed, laat ik eerst maar even 2januari afwachten.Ha, ook nog eens handig dat ik vannacht KEI-hard mn knie stoot en deze nu lekker dik is. Pfff, gelukkig heb ik vakantie.Hebben jullie vakantie ( Dribbel wel natuurlijk) en hebben jullie nog leuke plannen?

Hey Susan,

Wat een waardeloos antwoord heb je daar gekregen zeg!

Zou idd 2 jan contact opnemen over het hoe en wat, wanneer zou je gaan starten dan met de deca?

Hoe is het zaadkwaliteit van je partner? Het heeft namelijk wel degelijk invloed op de kwaliteit...

Ik heb geen vakantie, wel de komende dagen vrij en volgepland met allemaal bezoekjes. Dus daar kijk ik wel naar uit, ookal ik elk adresje met kindjes onder de 2. Soms wel lastig en confronteren...

Maar goed wie weet wij volgend jaar!

Fijne kerst allemaal!!

X

Ja, waardeloos he. Zijn zaadkwaliteit is op zich goed, maar t wordt steeds minder qua aantal.Afgelopen maart heeft hij een hersteloperatie ondergaan en helaas zien wij de aantallen maandelijks toch weer dalen... Vermoeden is dat zijn zaadleider langzaam aan t dichtgroeien is door littekenweefsel.Dus zoveel tijd hebben we niet.Fijn dat je wat daagjes vrij hebt. Hier is t druk met al zijn kids en gelukkig hebben wij ook nog n weekje met zn tweetjes en vieren we oudjaar in Brugge :-)Hele fijne dagen allemaal!