Ga naar inhoud

Wie start er ook half januari ong met ICSI poging?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou ja zeg, soms krijg je ook het idee dat ze totaal niet begrijpen wat je bedoelt. Ik zou geen genoegen nemen met dat antwoord en maar afwachten tot 2 januari. Je kunt dan gewoon de pil doorslikken en hopelijk straks gewoon starten met deca. Het is ook wel mogelijk hè dat je toch bloed verliest tijdens de pil. Deca zal het helemaal platleggen :)

hier dus vakantie. Ik ben niet echt een uitslaper maar altijd lekker om te weten dat je zelf bepaalt hoe laat je eruit gaat. Vanavond kerstdiner met familie, en zal zo zelf ook beginnen met voorbereidingen. Morgen met vrienden.

Na de kerstdagen gaan we 2 daagjes naar Brugge en Gent. Dat hebben we ook echt nodig! Daarna lekker nog een weekje thuis.

W.b. de omgeving, mijn beste vriendin vertelde me heel voorzichtig (!) dat ze nu zwanger is van haar tweede! De eerste kwam spontaan en de tweede liet heel lang op zich wachten. Ze had zich al aangemeld voor ivf.en nu blijkt ze och zwanger te zijn! Ik ben echt heel blij voor haar maar baal gewoon voor mijzelf. En ik voel dat ze het niet graag met me deelt ofzo. Gisteren had ze een echo en hoewel ik heeeeel betrokken ben reageerde ze niet eens op mijn berichtjes. Ik denk dat ze me wil 'beschermen', maar dat vind ik maar niets..

Ik wens jullie allemaal een hele fijne kerst!!!

• Reacties 863
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Susan en druppel. Ik herken het vrij vragen ook. Ik werk ook in het basisonderwijs. Mijn werkgever is erg begripvol. Mijn collega's weten het ook. Omdat het vreemd is dat ik altijd later ben i.v.m. Echo's.

Bloedverlies tijdens de pil herken ik ook. En het z huis deed daar ook luchtig over.

Geplaatst

Hey meiden!! Fijne dagen allemaal!

Ik zie dat er een heel aantal in januari weer gaan starten! Gezellig!

Zou het overzichtelijk zijn om alle info in een lijstje te stoppen? Of houden jullie niet van lijstjes?

Ik zal een opzetje maken maar als jullie het niets vinden laten we het voor wat het is ;)

Wie is wie

Mama-in-love: Uit ICSI 1 een zoon juni '12, nov '12 miskraam van de 2 cryo's, januari start nieuwe ICSI

Startdatum

Mama-in-love: 31 december start Deca

Uitgangsecho

Mama-in-love: 14 januari

Punctie

Testen

Geplaatst

Hallo allemaal, ik ben nieuw op het forum. Op start 19 januari start ik met de tweede ICSI poging, daarvoor op 14 januari heb ik nog een evaluatie van de eerste poging van afgelopen november. Het lijkt me fijn om hier ervaringen te delen!

Geplaatst
Hallo allemaal, ik ben nieuw op het forum. Op start 19 januari start ik met de tweede ICSI poging, daarvoor op 14 januari heb ik nog een evaluatie van de eerste poging van afgelopen november. Het lijkt me fijn om hier ervaringen te delen!
Welkom!Voor jou ook spannende tijd dus!@Iedereen: Is het standaard om evaluatie te doen na eerste behandeling?Na onze eerste ( afgebroken) poging is dat in elk geval niet voorgesteld..Mama-in-love: lijstjes lijken mij prima,maar geen idee hoe t werkt ;-)Groetjes!
Geplaatst

Suzie welkom!! Het is inderdaad fijn om met anderen te kletsen die in het zelfde schuitje zitten! ;)

Susan je mag ook de gegevens in je topic zetten (zal even kijken, ik kan misschien ook wel wat terug vinden) en dan kan ik em aanpassen..;)

Geplaatst

Goedemiddag!

Wat gezellig dat er al wat mensen bij zijn gekomen!

@susan, gewoon doorslikken en 2 januari bellen. Zou dan ook aangeven wat voor een waardeloos antwoord je hebt gekregen van de gyn. Het lijkt me toch niet de bedoeling dat dat zo gaat...

@druppel, je hebt leuke plannen zeg! Geniet ervan. Mijn beste vriendin is net 3 weken terug bevallen van haar tweede dochter. Dit maal een ongelukje maar zeker wel gewenst. Merkte dat ze het heel moeilijk vond om er mee om te gaan naar mij toe. Was heel blij voor haar maar zij wist zich geen raad en ontweek ons ook. Deelde niets meer. Het is ook een hele lastige situatie wat moeilijk voor jullie beide is. Enerzijds het blijdschap voor een nieuw leven wat je haar natuurlijk ook gunt, maar anderzijds ook het verdriet en gemis... Praat er met elkaar over!!!!

@SuziQ, welkom :-)

@mamainlove, goed idee een lijstje zal nog een regel toevoegen als me dat lukt en hem aanvullen!

@hier, merk toch dat het moeilijke dagen zijn, gisteren schoonfamilie met 2 super leuke nichtjes. Veel lol gehad maar ook wel opmerkingen die je raken... onbedoeld hoor. En kan kom je thuis en denk je, shit

Zo gaan we naar mijn zus, deze heeft een zoon van 9 maanden. Echt een pracht kereltje maar toch.... ook komt onze tijd hoop ik!

Geplaatst

Wie is wie

Mama-in-love: Uit ICSI 1 een zoon juni '12, nov '12 miskraam van de 2 cryo's, januari start nieuwe ICSI

Eve: 4e IVF

Startdatum

Eve: 11-01-2013 start deca

Uitgangsecho

Mama-in-love: 14 januari

Eve: 18-01-2013

Follikelmeting

Eve: 28-01-2013

Punctie

Testen

Geplaatst
Wie is wieMama-in-love: Uit ICSI 1 een zoon juni '12, nov '12 miskraam van de 2 cryo's, januari start nieuwe ICSIEve: 4e IVFStartdatumMama-in-love: 31 december start DecaEve: 11-01-2013 start decaUitgangsechoMama-in-love: 14 januariEve: 18-01-2013FollikelmetingEve: 28-01-2013PunctieTesten
Voor in het rijtje ( kweetnie hoe dat moet..)In principe:Start deca: 9 jan start puregon: 11 janPunctie : 23 jan.Maar ja. Misschien gaat t deze keer dus niet door vanwege koorts van mn man. Ik ga 2 jan bellen.Voor nu aan t herstellen van verstandskies verwijderen. Man wat doet dat zeer. Ach. Kan er nog wel ff bij ;-)Ik hoop dat 2013 wat meer geluk en minder pijn brengt.., op alle vlakken.
Geplaatst

Wie is wie

Mama-in-love: Uit ICSI 1 een zoon juni '12, nov '12 miskraam van de 2 cryo's, jan start 1e ICSI

Susan76: Mei 2012 : man vaso-vaso operatie ondergaan ( knoopje eruit..)Juli: te weinig zwemmers.november: 1e icsi afgebroken ( twee follikels)Januari : nogmaals eerste icsi

Startdatum

Susan76: 9 januari start Deca

Eve: 11 januari start Deca

Uitgangsecho

Susan76: 11 januari (start Puregon)

Mama-in-love: 14 januari (start Menopur)

Eve: 18 januari

Follikelmeting

Eve: 28 januari

Punctie

Susan76: 23 januari

Testen

Geplaatst
Ik heb je erbij gezet!Moet er nog iets bij wie is wie?Hopelijk goed nieuws 2 januari en mag je gewoon starten!
Thanx! Misschien nog: Mei 2012 : man vaso-vaso operatie ondergaan ( knoopje eruit..)Juli: te weinig zwemmers.november: 1e icsi afgebroken ( twee follikels)Januari : nogmaals eerste icsiGroetjes.
Geplaatst

Goedenavond! Bedankt voor het warme welkom :-) Ik ga zo proberen om het lijstje aan te vullen. Ik start iets later met de Gonal-f dan ik had gedacht, ik had het stimulatieschema iets te snel en te enthousiast gelezen... Het blijkt dat ik start rond de tijd dat mijn jongste zusje is uitgerekend, dat zou de sterren toch gunstig moeten stemmen ;-)

@Susan, geen idee of een evaluatie na de eerste keer standaard is. De verpleegkundige opperde de mogelijkheid van een gesprek toen ze belde dat de vroege zwangerschapstest negatief was, een week later heb ik nog eens gebeld om te vragen wat ze bedoelde en toen zei ze dat ik een evaluatiegesprek kon hebben als ik dat wilde. Omdat ik toch nog wel een paar vragen heb, leek me dat wel een goed idee. Enne, hopelijk mag je in januari gewoon starten!

@Eve, de kerstdagen hebben inderdaad twee kanten, gezellig en soms ook confronterend. Jullie tijd komt vast nog wel!

Geplaatst

Wie is wie

Mama-in-love: Uit ICSI 1 een zoon juni '12, nov '12 miskraam van de 2 cryo's, jan start 1e ICSI

Susan76: Mei 2012 : man vaso-vaso operatie ondergaan ( knoopje eruit..)Juli: te weinig zwemmers.november: 1e icsi afgebroken ( twee follikels)Januari : nogmaals eerste icsi

SuziQ: mei '12 intake gehad voor KID, maar vanwege endometriose en leeftijd van 40 jaar meteen op naar ICSI, november '12 eerste ICSI gehad zonder succes, jan start 2e ICSI

Startdatum

Susan76: 9 januari start Deca

Eve: 11 januari start Deca

SuziQ: 19 januari start Deca

Uitgangsecho

Susan76: 11 januari (start Puregon)

Mama-in-love: 14 januari (start Menopur)

Eve: 18 januari

Follikelmeting

Eve: 28 januari

SuziQ: 8 februari

Punctie

Susan76: 23 januari

Testen

Geplaatst

Meiden waar zijn jullie :)

Komt het door de feestdagen dat het hier rustig is? ;)

Over 3 dagen mag ik gaan prikken. Spannend weer. We krijgen die dag ook een telefoontje met de uitslag van de sperma opwerk test. Ben erg benieuwd! De laatste meting was toch alweer een hele tijd geleden voor mijn zoontje!

Geplaatst

Heej mama-in-love,Het zou best ns met de kerstdagen te maken kunnen hebben. Zelf heb ik het drukker als ik gewoon werk dan rond de kerstperiode, maar nu ben ik sowieso aan huis gekluisterd door die vervelende verstandskiesverwijdering. Heb nu een wang alsof ik een tennisbal er tussen heb zitten. Hij is ook rood zelfs..Wat spannend dat je bijna mag prikken. Doe jij t zelf? En hebben jullie een ritueeltje, bepaalde tijd/plek?Ik weet dat ik de eerste ronde erg veel afkeer had tegen de medicijnen.Hoe ervaar jij het? Succes!

Geplaatst

Wat vervelend zeg! Jee, wat zal je er een pijn aan hebben... Sterkte!!

De vorige keren heb ik er niets geen last van gehad gelukkig.

Ik prik zelf inderdaad. Gewoon 's morgens na het opstaan, in de keuken, in mijn uppie ;)

Ben zelf verpleegkundige maar jezelf prikken is in het begin toch effe onwennig ;)

Alleen na een week heb je al zoveel plekjes gehad dat het prikken gevoelig begint te worden en soms pijnlijk.. Dat is minder...

Geplaatst
Wat vervelend zeg! Jee, wat zal je er een pijn aan hebben... Sterkte!!De vorige keren heb ik er niets geen last van gehad gelukkig.Ik prik zelf inderdaad. Gewoon 's morgens na het opstaan, in de keuken, in mijn uppie ;)Ben zelf verpleegkundige maar jezelf prikken is in het begin toch effe onwennig ;)Alleen na een week heb je al zoveel plekjes gehad dat het prikken gevoelig begint te worden en soms pijnlijk.. Dat is minder...
Wat fijn dat je zelf kan prikken. Ik laat t aan mn vriend over. We doen het samen op alle fronten. Vind t fijn als hij ook zo zn " taken" heeft. Omdat zijn kinderen van niets weten, moeten we t toch n beetje 'stiekem' doen. Ergens wel jammer.Wat is eigenlijk de reden bij jullie dat jullie voor ivf/icsi moesten?Ikkan t soms nog wel moeilijk hebben met t idee dar ik gewoon gezond ben en dat ik ' die troep' moet verdragen..Groetjes
Geplaatst

@mama-in-love, spannend dat je bijna weer mag beginnen!! Ik ben benieuwd naar de uitslag van de sperma opwerk test.

@Susan, toch ook mooi dat je vriend zo betrokken is en dat jullie alles samen doen. Het zelf prikken vond ik de eerste keer wel wat vreemd, maar daarna ging het makkelijk. Ik heb een redelijke speklaag, dat maakt het misschien ook wel makkelijker. De arts had mij icsi aangeraden omdat ik endometriose heb en al 40 jaar ben. Het is wel even veel hormonen in je lichaam, maar ik ben vooral dankbaar dat deze mogelijkheid bestaat en ik zo extra kansen krijg om zwanger te worden.

Ik moest trouwens de vorige keer 's avonds prikken. 's morgens na het opstaan zou een stuk makkelijker zijn, soms ben ik de hele dag op stap en pas 's avonds laat of 's nachts thuis en is het een heel gedoe met medicijnen meesjouwen in koeltasje... Toch nog maar eens informeren of het echt niet 's ochtends kan.

Geplaatst

Hier zijn de hoeveelheid en de kwaliteit van de zaadjes niet zo best.

Ik doe juist de hele behandeling alleen. Ik voel me bijna thuis in het ziekenhuis (ook omdat ik er werk).

Vind alle onderzoeken en echo's totaal geen probleem en vriendlief vind het ziekenhuis vreselijk. Vind het niet nodig om hem meer te pijnigen dan nodig ;)

Heb ook niet het idee dat we het samen moeten doen. Heb meer iets van "als ik maar zwanger raak" :)

Geplaatst

Ik moest trouwens de vorige keer 's avonds prikken. 's morgens na het opstaan zou een stuk makkelijker zijn, soms ben ik de hele dag op stap en pas 's avonds laat of 's nachts thuis en is het een heel gedoe met medicijnen meesjouwen in koeltasje... Toch nog maar eens informeren of het echt niet 's ochtends kan.

Huh? Ben benieuwd waarom!! Ik heb de vorige keer ook 's morgens geprikt en daar heb ik toch een zoontje van..

Ik gebruik Deca en Menopur (vorige keer Puregon maar er is een verandering van beleid geweest in de tussentijd)

Wat gebruik jij? Ik ben benieuwd naar het antwoord!

Geplaatst

Hallo allemaal,

ik zat met manlief 2 daagjes in Gent en Brugge. Het was fijn om even weg te zijn.

Over het prikken, ik prik zelf (al deed m'n man dat de laatste keren omdat ik er totaal geen zin meer in had) maar hij is er altijd bij. Saampjes klaarzetten, kijkt hij lief mee en prik ik. Ik wilde het zelf doen zodat het geen probleem zou zijn als hij er een keer niet bij is.

Hier ook het zaadkwaliteit probleem.. Weinig zwemmers. Terwijl m'n man zelf een top zwemmer is haha.

Ach ja, er zijn ook genoeg mensen zonder oorzaak niet zwanger.

Mama in love spannend weer, bijna beginnen!

Geplaatst

Hey Druppel, lekker zeg, er even uit. Ik zit nu met een club vrienden in de Ardennen om oud en nieuw te vieren, het is hier een gezellige drukte :-)

Huh? Ben benieuwd waarom!! Ik heb de vorige keer ook 's morgens geprikt en daar heb ik toch een zoontje van..

Ik gebruik Deca en Menopur (vorige keer Puregon maar er is een verandering van beleid geweest in de tussentijd)

Wat gebruik jij? Ik ben benieuwd naar het antwoord!

Ik gebruik Deca en Gonal-f. Waarom het 's avonds moet weet ik eigenlijk niet. Die vraag ga ik noteren voor het evaluatiegesprek!

Geplaatst

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier.

Ik ben afgelopen vrijdag de 28e gestart met deca. Tot nog toe valt het allemaal mee. Het is onze 1e ICSI poging.

Ik prik mijzelf ook s'ochtends, we mochten van de gynaecoloog zelf het tijdstip uitkiezen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden