Ga naar inhoud

Wachtbankje januari 2013. Happy new year!?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden, heb ff snel een lijstje gemaakt. Vul maar aan als er nieuws is!

FM/echo/BMS

10-1 Colle

Punctie

Terugplaatsing

13-1 Femke (cryo)

Megan80 (hopelijk groen licht voor tp cryo)

Testen!!

4-1 Shirley29

10-1 Inflame

17-1 Tas45

• Reacties 247
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh, meiden spannend hier weer!!

Ik hoop dat het een goed begin van 2013 wordt voor jullie allemaal (en mezelf straks in febr ook ;))

Ik ben nog aan het spuiten van de deca en de verwachtte punctie datum is 28 januari dus hoor hier niet echt thuis ;)

Maar wachtbankjes trekken mij altijd zo aan :)

Geplaatst

Gelukkig! Echo was goed, cyclus weer te begrijpen en een go. Vanavond pregnyl en hopelijk zondag terugplaatsing. Nu hopen dat er deze maand wel een cryo goed ontdooit..

Geplaatst

Shirley van harte!!!! Hoe voel je je? Had je al kwaaltjes voor je ging testen?

Bedankt voor de info over de asperine.

Ik ga het dit keer ook proberen. Wanneer moet ik daar dan mee starten? Kan iemand mij dat vertellen.

Hier is er weer veel gebeurd. Ik zou het proberen kort te houden.

Doordat ik 2 weken later ongesteld was dan verwacht moesten ze mijn stimulatieschema aanpassen omdat ik minimaal 2 weken aan de pil moest zijn (en ik kwam maar uit op 1 week) Ik kreeg dus een nieuw schema thuis gestuurd netjes de oude weggegooit en de nieuwe opgeschreven in mijn agenda.

Nu kwam ik bij de 28e december (in mijn agenda) en daar stond. Start GONAL-F 300 + Fluconazol. Dus ik netjes beginnen. Op een gegeven moment is het 4 januari en kijk ik in mijn agenda en er staat. Start GONAL-F 300 + Fluconazol. Huhhhh paniek, hoe kan dat nou ik ben er al een week mee bezig.

Bleek het van het oude schema te zijn en heb ik die dag niet weggekrast uit mijn agenda. DOM DOM DOM....ECHT DOM!!

Ik gelijk de volgende dag het ziekenhuis gebeld die mij natuurlijk ook eerder wilden zien dan 10 januari (dan had ik eigenlijk de eerste FM)

Ze dachten dat alles afgebroken zou moeten worden maar wilden dus eerst even een echo maken om te kijken hoe mijn lichaam gereageerd had.

Gister dus de FM gehad....en jullie raden het nooit.......Het zag er beter uit als ooit tevoren. 15 folikels (die nog wel wat moeten groeien) en nog een paar kleinere (die niet mee gaan doen) Ze zaten allemaal mooi bij elkaar (wat eerder nooit zo was).

Ik heb dus een heeeeeeele goeie fout gemaakt :) want mijn lichaam reageert nu veel beter en ben dus ook minder lang aan de hormonen.

Morgen weer een FM om te kijken of ze mooi doorgroeien en dan is waarschijnlijk vrijdag al de punctie en zondag de terugplaatsing. Ik kan het bijna niet geloven :)

Zou het dan zo hebben moeten zijn??

Lfs Colle.

FM/echo/BMS

07-01 Colle09-01 Colle

Punctie

11-01 Colle?

Terugplaatsing

13-1 Femke (cryo)

13-01?

Testen!!

4-1 Shirley29

10-1 Inflame

17-1 Tas45

26-01 Colle?

Geplaatst

Even het lijstje opnieuw...ging niet helemaal goed.

FM/echo/BMS

07-1 Colle

09-1 Colle

Punctie

11-1 Colle?

Terugplaatsing

13-1 Femke (cryo)

13-1 Colle?

Testen!!

4-1 Shirley29

10-1 Inflame

17-1 Tas45

26-1 Colle?

Geplaatst

Even het lijstje opnieuw...ging niet helemaal goed.

FM/echo/BMS

07-1 Colle

09-1 Colle

Punctie

11-1 Colle?

Terugplaatsing

11-1 Femke (cryo)

13-1 Colle?

Testen!!

4-1 Shirley29

10-1 Inflame

17-1 Tas45

23-1? Femke

26-1 Colle?

Hi Meiden,

Ik heb het lijstje ook even aangevuld! Inflame, hoe is het met je? Hopelijk heb je positief nieuws, en betekent geen nieuws-goed nieuws?

Colle, Perfect! Op naar de puntie en tp! Andere meiden, ook veel succes!

Liefs

Geplaatst

Wauw, Colle, wat een goed nieuws! Misschien ben jij wel per ongeluk uitvinder van een nieuw ivf-schema.

Femke, spannend, nog een paar dagen voor de tp!

Inflame, hoe is het met je? Geen berichtje gezien. Hoop op goed nieuws!

Hier rommelt het wat. Mijn buik rommelt af en toe en dat had ik na de cryo ook. Ik heb ook het idee dat wanneer ik er aan denk (en dat is heel vaak) ik juist last krijg.

Pfff, killing hoor.

Onze emmy was een beginnende compactie. Heb het hele internet afgespeurd, maar is dat nou een beginnende blasto? Misschien weten jullie het?

Geplaatst

Bedankt dames! We zijn echt supergelukkig. Vandaag 5 win en 1 dag. Moeders voor moeders is net geweest en heb weer een mooie test in handen. Ga flink potten volplassen vanaf maandag! Ik had eigenlijk het gevoel of ik ongesteld moest worden. Dag voor de test zaten we in de bios en was er echt van overtuigd. Hoe gek kan het lopen. Nu af en toe wat kleine klachtjes maar voel me eigenlijk prima.

inflame: hoop zo dat je goed nieuws hebt! Hoe gaat het?

tas: kan je niet helpen, zo spannend!! Hoop voor goed nieuws!

colle: wat een verhaal John. Jij kan we op de Ivfpoli gaan werken ; ) moet een goed voorteken zijn. Aspirine wordt op dag van TP start aangeraden tot positie test. Daar gaan we wel vanuit!!

femke & megan: januari is de perfecte maand voor een cryoprins of prinses!

Geplaatst

Hallo dames,

Vandaag weer een FM gehad. 15 mooie folikels (en nog een paar kleinere die niet meedoen) Zo;n mooi resultaat nog niet eerder gehad...en dat dankzij mijn eigen 'fout' ;) Heb net om 21.30 de pregnyl gezet. Vrijdagochtend is de punctie..dan worden de buisjes op mijn buik geplakt en moeten we doorijden naar ziekenhuis in Utrecht. Daar afleveren en wachten op hoeveel eitjes ze gevonden hebben. Dan weer naar huis. Maandagmiddag is de terugplaatsing van hopelijk 1 mooi Emmetje :) En hopelijk dit keer ook nog wat voor in de 'vriezer' want dat is eerder nog niet gelukt helaas.

Shirley..moet ik dan iedere dag 1 aperine slikken? Maakt niet uit wanneer op de dag? Had jouw gyn dit ook voorgeschreven?

Inflame hoe gaat het met je?? Hopelijk ongi niet doorgezet. Morgen kan je officieel testen. Ik ga voor je duimen duimen duimen.

Ik duik mijn bed in.

Slaap lekker allemaal.

Lfs Colle

FM/echo/BMS

07-1 Colle

09-1 Colle

Punctie

11-1 Colle

Terugplaatsing

11-1 Femke (cryo)

14-1 Colle

Testen!!

4-1 Shirley29

10-1 Inflame

17-1 Tas45

23-1? Femke

27-1 Colle

Geplaatst

Hallo allemaal,Allereerst Shirley, gefeliciteerd!! Fijn hè?!Ik kom hopelijk vanaf dinsdag op het wachtbankje zitten. Heb uit de eerste verse IVF een zoon ( nu 14 maanden oud) gekregen en we hebben 6 cryo's in de vriezer. Dinsdag tussen 9.30-10.00 uur moet ik bellen of de cryo goed ontdooid is en zo ja dan die middag de terugplaatsing! Ik zot nu kunstmatig in de overgang sinds 3,5 maanden ivm endocystes dus ik krijg ook utrogestan erbij vanaf morgen.Spannend weer! Hopen op een mooi groen bankje deze maand!Liefs Yolande

Geplaatst

Hoi meiden,

Shirley, wat heerlijk dat het goed gaat en dat je al lekker voor MvM mag plassen!

Colle, spannend! Succes met de punctie!

Yolande, welkom! Wat fijn dat jullie eerste ivf meteen is gelukt en dat jullie zo veel cryo´s hebben! Hopelijk lukt het meteen weer!

Ik moet nog een week wachten voor de bloedtest, brrrr! Vorige keren werd ik voor de test al ongesteld. Ik moet zeggen dat ik wel gek word van mezelf. Zit allemaal info te zoeken over hoe iedereen zich voelde na tp en wat de uitslagen waren. Terwijl dat natuurlijk helemaal niets zegt.

Ik had wel al tijdens het stimuleren pijnlijke borsten. Kan blijkbaar een bijwerking van de gonal f zijn. Dat begint nu wel af te nemen, dus ik hoop dat ze volgende week weer pijnlijk worden en dan ook blijven!

Gisteren een brief van de VU gehad. Hebben helaas geen cryo´s. Balen we allebei onwijs van. Dit was onze 3e ivf, dus volgende moeten we zelf betalen. Uiteraard hoop ik dat dat allemaal niet nodig is!

Nu waren de eerste 2 pogingen al gedoemd te mislukken omdat ik toen nog niet aan mijn baarmoeder geopereerd was en ik toen altijd vocht in mijn baarmoeder had. Dat is nu gelukkig verholpen.

Geplaatst

Wat zitten we maar met weinig mensen op dit bankje, hè! Komt natuurlijk doordat veel ziekenhuizen een kerstsluiting hadden.

@ Yolandae: welkom, ik hoop dat je cryo mooi ontdooit

@ Colle: wat een verhaal, je zal wel extreem geschrokken zijn toen je erachter kwam, ellendig moet dat geweest zijn. De angst dat je het zelf verpest hebt.... En toen bleek het beter dan ooit, fantastisch voor je!

@ Tas: wat ontzettend verdrietig dat je geen cryo's hebt. Dat moet een behoorlijk domper voor jullie geweest zijn. Dan moet dit maar een braaf plakkertje zijn!

@ Femke: morgen je cryo tp toch? Ik duim voor je!

@ Inflame: ik vrees dat het geen goed nieuws betekent dat we niks meer van je horen.. Hoe gaat het?

Geen nieuws over mezelf. Pregnyl 3dg geleden gezet en nu aan het wachten op zondag. Ik hoop zo dat de cryo nu wel goed ontdooit!

Geplaatst

Hoi hoi!

Heb me net aangemeld op deze site en ben jullie berichten aan het lezen. Fijn om te weten dat ik niet de enige ben 😄 ! Heb voor de derde keer terugplaatsing van twee verse emmies. 5 januari teruggeplaatst, 2 januari was punctie. Vervelend deze dagen. Rare is dat ik de 12e al een bloedtest mag doen terwijl vorige keren echt pas 14 dagen na punctie. Iemand weleens meegemaakt? Zijn er nog meer die wat "ouder" zijn? Ben zelf 41. Lees al maanden forums op deze site, nu eindelijk dapper genoeg om me aan te melden!

Geplaatst

Het is inderdaad een heel leeg bankje! Ik loop in de VU, daar zijn ze 365 dagen per jaar "open". Al vertelden ze me daar wel dat het wel rustiger is in die periode. Ik was ook de enige die op 2 januari een punctie kreeg. Wel waren er zaterdag meer terugplaatsingen omdat er ook tp vanuit andere ziekenhuizen werden gedaan.

@Sillie: welkom! Wij lopen precies gelijk, grappig! Ik mag de 17e komen voor een bloedtest. Dat is 15 dagen na punctie. Maar jij mag morgen dus al? Wat snel! In welk ziekenhuis loop je? Spannend hè! Ik ben wel wat jonger dan jij (35) en bij ons is dit de 3e poging, zucht.

@Megan: ik duim voor je! Hopelijk een goede ontdooiing zondag!

@Inflame: hoe is het? Ik hoop zo voor je op positief nieuws!

Hier verder geen nieuws. Het blijft rommelen.

Geplaatst

Hoi allemaal, leuk je reactie Tas. Grappig dat onze inderdaad aardig gelijk lopen. Dit is ook onze derde keer, geen cryo's helaas waar we erg op hoopte. Maar goed ik heb bij iedere punctie ook maar vijf tot zeven eitjes. Niet allemaal bruikbaar. Wij gaan iedere keer naar Istanbul, goh lang verhaal hoe we daar terecht zijn gekomen. Bevalt erg goed daar. Heb de hele dag net als vorige keren af en aan menstruatiepijn en maak mezelf ook helemaal gek. Ben zo blij dat ik niet de enige ben. Overigens dat terugplaatsen met volle blaas is bij mij ook iedere keer een drama. Jeetje war herkenbaar allemaal.

Geplaatst

Ik heb ook altijd maar 5 tot 7 eitjes, maar heb dan ook maar 1 eierstok. Dan is het een prima score vind ik.

Helaas niet allemaal bevrucht, maar wel allemaal volgens het gemiddelde.

Helaas kreeg ik net de schrik van mijn leven. Eerst een heel klein beetje draderige afscheiding, daarna wat draderige met bruin en daarna draderige afscheiding met lichtrood. Ik zit nu op wachtdag 7 na tp en het is voor een ongi wel wat vroeg. Ik maak me wel veel zorgen, ben bang dat het toch weer niet gelukt is.

Geplaatst

Hallo dames,

De punctie is achter de rug...pfff vond hem dit keer wel wat pittiger.

15 folikels aangeprikt en het vocht in 9 buisjes op mijn buik geplakt. Toen door naar Utrecht om daar ruim 3 kwartier te wachten op de uitslag.

11 eicellen!!!! Mooi resultaat en hopelijk veel bevruchtingen. Voorheen had ik nooit zoveel bevruchtingen en heb ook nog nooit Cryo's gehad helaas :(

Nu wachten tot maandagochtend..dan bellen ze over hoeveel bevrucht er zijn.

Moest dit keer weer wat papierwerk ondertekenen omdat er vanaf 2013 weer het een en ander veranderd is. Zo mag er nog maar 1 embryo teruggeplaatst worden als je de 38 nog niet gepasseerd bent.

Bij K-ian hebben we toen (2009) 2 embryos terug gekregen. Er waren 4 eitjes bevrucht en alle 4 erg matig. Daarom hadden ze besloten er 2 terug te plaatsen en de andere 2 te vernietigen :( (rotwoord) Daaruit is gelukkig wel K-ian ontstaan

Nu plaatsen ze er dus geen 2 meer terug...ook niet als ze matig zijn. Ja volgens mij alleen de laatste IVF/ICSI poging.

Ik vind het zoooo spannend!

Ik ga nu ook voor het eerst de asperine slikken vanaf de dag van de terugplaatsing. Hoeveel moet ik er dan slikken en wanneer op de dag?

Sillie: welkom en wat mooi...je bent trotse eigenaar van 2 mooie emmy's. Ik hoop dat ze lekker bij je blijven zitten. In iedergeval ééntje.

Voelt het voor jou ook als extra kans? Wat was de kwaliteit van de emmy's

Jeetje wat spannend zeg. Hoe voel je je?

Megan: ik duim met je mee dat je cryo goed gaat ontdooien!!

Tas: dat is flink balen dat er geen cryo's zijn :( hopelijk is het ook niet meer nodig!

Als wij 3 ICSI hebben gehad zonder resultaat...daar moet ik niet aan denken. Voor ons is dat echt niet op te brengen. Wat kost dat tegenwoordig. 5000 euro? Oh ik wil er niet aan denken :(

Yolanda: Veeel succes voor dinsdag. Hopelijk een goeie ontdooing en heb je dan die middag al lekker je cryotje bij je en blijft hij ook lekker warm bij je zitten. Hij heeft het al lang genoeg koud gehad :)

Shirley: goed dat je meedoet met MvM...ik vind dat heel bijzonder en ook ik ga daar zeker weer mijn plasjes aan geven. Vond jij het ook zo spannend toen die vrouw van MvM kwam? Ik was ineens zo bang dat haar test negatief zou zijn hahhaha.

Heb je een mooi cadeautje uitgekozen?

Femke: hoe gaat het met je?? inmiddels al de terugplaatsing gehad? Ben het even kwijt.

Ik duik mijn bed in. Ben de hele dag al loom van de lorazepam (waarvan ik stiekem een halve extra geslikt heb) en mijn buik begint zeer te doen.

Fijn weekend allemaal.

Trusten.

Lfs Colle

Geplaatst

Colle, wat fijn dat je zo´n goede oogst hebt! Nu hopen op een boel bevruchtingen en een goede terugplaatsing met positief resultaat!

Ik duim voor je!

Geplaatst

Tas: Wat vervelend, zou je zo graag gerust stellen. Heb vaker gehoord dat het ondanks je afscheiding toch goed kan zitten hoor. Maar goed ik herken het gevoel, ik leef met je mee! Ennuh ik mag dus ook pas donderdag een test doen, was blijkbaar een telfoutje van de verpleegster. Dacht ik al wel maar valt tegen.

Colle: Spannend! Wanneer hoor je wat? Hoop op goed nieuws!

In Istanbul zetten ze wel twee embryo's terug met Assisted Hatching om de innesteling te helpen. Had deze keer twee langzaamgroeiende 4 cellige emmies. Dokter zei dat dat niets wilde zeggen. Ze waren beter dan de voorgaande keren. Echt ik wordt gestoord van dat wachten. Elke keer buikpijntjes het idee dat je ongi wordt. Voor mannen toch een stuk makkelijker hoor die kunnen beter afgeleid worden als je niet constant wat voelt! Hebben jullie ook last van buikpijn?

Ben erg benieuwd hoe jullie de punctie hier in NL ervaren. In Istanbul is dat lichte narcose en geen pijn. Dat is echt geweldig! Begrijp wel dat het mss niet gezond is voor je maar goed ik zag juist daar erg tegenop zoals velen.

Ik duim voor jullie!!! Tas kop op meid, hou de moed erin!!!

Geplaatst

Heb trouwens deze keer een accupuncturist bezocht in Arnhem. Die zei dat de doorbloeding in mijn baarmoeder gestagneert is en heeft me kruiden gegeven hiervoor. Na terugplaatsing elke dag warmhoudzakjes in de svhoenen want dat schijnt de doorbloeding te verbeteren. God wat een mens niet allemaal probeert in onmacht 😄😄

Geplaatst

Sillie, jeetje joh..je gaat dus iedere ker naar Istanbul? Sorry ik ken je hele verhaal niet.

Dat hoeveel cellig het embryotje is zegt inderdaad helemaal niet zoveel.

K-ian die hier nu lekker op de bank zit was een heel matig embryotje (volgens mij ook 4 cellig) daardoor wel besloten er 2 terug te plaatsen. Maar zo zie je maar weer...hij is mooi blijven zitten en nu is hij alles behalve matig hahahaha ;)

Ik heb ook een hele tijd bij en accupuntuur gelopen en kreeg ook kruiden. Dit is jaren geleden toen zaten wij nog in het IUI traject. Ik ben er op een gegeven moment mee gestopt omdat ik niet echt het gevoel had dat het me ergens mee hielp. Ik snap heel goed dat je dat wil proberen..heel logisch toch..je kan het altijd proberen.

Ik ga nu de asperine proberen voor een betere doorbloeding.

Maandagochtend krijg ik een telefoontje hoeveel eitjes er bevrucht zijn en over het tijdstip van de terugplaatsing. Dinsdag bellen ze over of er emmetjes goed geneog zijn voor de vriezer.

Ik heb trouwens voor het eerst buikpijn na de punctie..een zeurderig gevoel. Misschien omdat het dit keer langer duurde en ze er meer aan moesten prikken?

Verder ervaar ik de punctie niet als heeeeel erg pijnlijk. Al deden de 4 verdovingen dit keer wel meer zeer (vermoederlijk een zenuw meegenomen) als ze de folikels aanprikken ervaar ik dat meer als een stompje en soms een licht stroomstootje. Beetje moeilijk te omschrijven. Ik schik er een beetje van maar pijn doet het eigenlijk niet echt.

Het duurde dit keer ook wat langer omdat er voor 1 folikel precies een bloedvat langsliep...je zag hem kloppen. Hierdoor werd het moeilijk want ze waren bang dat ze het bloedvat misschien zouden raken.

Normaal gesproken moet ik een lorazepammetje een avond voor de punctie nemen (zo nodig) zodat je lekker kan slapen. In het ziekenhuis krijg ik dan een half uur voor de punctie ook een lorazepam. Maar hahaha ik neem thuis altijd al stiekem een halve :) Ik ben dan aardig stoned :) Toen ik klaar was en me aan mocht kleden liep ik al wankelend naar het gordijn waar ik van dacht dat mijn kleren daar acher lagen. Bleek het gordijn te zijn voor de deur(ingang) zodat als er iemand binnenkomt er eerst nog een gordijn hangt. Liep gewoon helemaal naar de verkeerde kant van de kamer en hun maar lachen. "goh die ene lorazepam doet goed zijn werk" hahaha.

Zo kan ik mij het ritje naar van ziekenhuis Arnhem naar ziekenhuis Utrecht ook nauwelijks herinneren, zet mijn vriend mij voor de zekerheid in een rolstoel van de parkeerplaats naar het ziekenhuis (anders duurd het uren ;) ) en kan ik mijn moeder of zus soms 2x bellen om het verhaal 2x te vertellen niet wetende dat ik daarvoor ook al mijn hele verhaal verteld heb hahaha.

Goed spul en het maakt mij zeker een stuk minder angstig voor de punctie :)

Lfs Colle

Geplaatst

hoi allemaal!

ik denk dat ik me hier mag aansluiten?

We hebben afgelopen maandag de 2 terugplaatsing gehad van een CRYO,

De eerste IVF poging was mislukt,wat mij heel zwaar op mijn dak viel,dus ik had ff afstand genomen van het forum en een paar maanden rust van de IVF.

deze CRYO is teruggeplaatst in eigen cyclus en ik mag de 18e pas testen,wat duurt dat weer lang!

Geplaatst

Dizzy, welkom! Succes met wachten! Dat vind ik het moeilijkste van de hele behandeling.

@Sillie, wij lopen in de VU. Daar krijg je een half pilletje Dormicum en een pethidine injectie in je bil. Ik word daar ontzettend stoned van en vond de puncties alle keren erg meevallen. De laatste was het meest vervelend omdat ze erg op mijn buik moesten duwen om bij mijn eierstok te komen. Verder vind ik het inderdaad voelen als stompe prikjes.

Ben bang dat het bij mij niet goed is meiden. Heb vandaag wel een tampon (normaal) vol bloed gehad, dus het zal niet goed zijn. Baal echt verschrikkelijk en ben ook onwijs verdrietig. Ik heb echt geen hoop meer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden