Ga naar inhoud

Wachtbankje januari 2013. Happy new year!?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@colle

hey,

Ja voel me prima,heb wel steeds krampjes links en rechts,een soort van gespannen gevoel onder,maar ik denk dat in deze situatie je alles voelt en merkt,haha!!Wachtdag 5 pas pffff.Bij de eerste poging was ik op wachtdag 11 ongesteld :-(

@Tas45,Balen zeg!Altijd hoop blijven houden hoor!een dikke Digitale knuf!!

• Reacties 247
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dizzy, welkom ik ga ook voor je duimen!

Tas, hoop dat het niet zo is. Begrijp helemaal hoe je je voelt. Hoop zo dat het vals alarm is en wel een innesteling. Oooo konden we die klok maar vooruit duwen!!!

Colle, bedankt voor je uitleg. Hoor altijd van die dramaverhalen over puncties hier.

Ff vraagje hebben jullie na de terugplaatsing ook veel buikpijn? Wordt er helemaal gek van, kan zo geen afleiding bewerkstelligen. Mijn gevoel zegt gewoon net als de vorige keren dat het niet hoed zit. Verdorie dit is onze laatste kans en geen cryo'tjes 😔😔

Geplaatst

Tas: wat vervelend voor je meid...die onzekerheid. Ik hoop niet at je de moed helmaal opgegeven hebt. Ik wil je ook geen valse hoop geven maar bij mijn zwangerschap van K-ian verloor ik ook bloed en dacht ik ook dat het afgelopen zou zijn. Heb de ogen uit mijn kop gejankt en me erg depri gevoeld. Toevallig had ik een dag later een echo en toen zagen we zelfs al een mooi kloppend hartje. Ik ga heeel hard voor je duimen!

Dizzy: Die krampjes komen en het gespannen gevoel komen mij bekend voor van mijn vorige zwangerschap. Hoort er allemaal bij. Je lichaam is aan het werk en zich aan het voorbereiden op een lekker plekje.

Sillie: probeer positief te denken...dat is beter voor je lichaam, innesteling. Ik snap je heel goed hoor want ik heb het ook vaak gehad dat ik heel negatief denk. Het is puur zelfbescherming. Ik probeer altijd tegen mezelf te zeggen "ik ben zwanger" want dat is eigenlijk ook zo met een emmetje in je buik. Ik probeer me zo goed mogelijk te voelen, lekker gezond te eten, lekker veel luieren etc. Ik weet, ik heb nu makkelijk praten..morgen heb ik de terugplaatsing dus dan zullen jullie vast van mijn ook nog wel wat horen hahaha.

Nog even een vraagje over de 'kinder'asprine die sommige mensen na de terugplaatsing slikken omdat je doorbloeding dan beter is. Raden jullie artsen dit aan? Ik heb een doosje gekocht maar twijfel een beetje. Ik lees dat veel dames er inderdaad zwanger door werden maar heb ook gelezen over miskramen. Hmmmm wat moet ik doen. Hoevaak per dag moet ik er een innemen? En welk tijdstip?

Lfs Colle

Geplaatst

Antwoord van de apotheker

Acetylsalicylzuur oftwel aspirine heeft zowel een pijnstillende, koortsremmende als een bloedverdunnende werking. Bij lagere doseringen tot 100mg heeft het middel een bloedverdunnende werking. Acetylsalicylzuur gaat de vorming van bloedpropjes in de bloedvaten tegen. Die propjes kunnen ontstaan door spontaan samenklonteren van bloedplaatjes (trombocyten, kleine cellen in het bloed).

Bij de normale bloedstolling (bij een wondje) spelen bloedplaatjes een belangrijke rol: ze klonteren samen en sluiten het wondje af, waardoor het bloeden stopt. Bij bepaalde aandoeningen hebben de bloedplaatjes de neiging sneller en zonder duidelijke aanleiding samen te klonteren, zomaar ergens in de bloedvaten. Dit middel wordt dan ook gebruikt ter voorkoming van een hart- of herseninfarct. Bij hogere doseringen werkt dit middel alleen pijnstillend en koorstverlagend en heeft het geen effect meer op de bloedstolling. De dosering bepaalt dus de werking. Een kwart asprine van 500mg werkt dan ook bloedverdunnend en niet meer pijnstillend of koorstverlagend.

Een kinderasprine is een term die stamt uit het verleden. Het betreft hier laaggedoseerde aspirine. In de huidige kinderapsirine zit echter geen acetylsalicylzuur meer in maar paracetamol, maar de term kinderaspirine wordt nog wel gebruikt. Voor bloedverdunning is het van belang dat u tot 100mg acetylsalicylzuur gebruikt. (HK)

Geplaatst

Hoop dat je hier wat aan hebt, het gaat uiteindelijk om de bloedverdunning. Maar of dat nu positief of negatief werkt, zal het eens aan mijn ivf arts vragen. Hoe meer antwoorden hoe beter je overweging toch. Fijn is dat ik met haar gewoon kan smsen over dit soort vragen dus zal je snel antwoord kunnen geven hoop ik.

Geplaatst

Hoi meiden,

Nou meiden, bij mij is het echt goed mis hoor. Ben gewoon ongesteld. Ik wil heel graag nog een vierde poging. Na mijn operatie was dit pas de tweede terugplaatsing, dus hoe veel kansen heb je dan helemaal (of heb ik dit al een keer geschreven).

Ik heb nog veel medicatie en wellicht kan ik er op een andere manier nog kosteloos aan komen.

Nog even over kinderaspirine: ik heb na de vorige (cryo)terugplaatsing het ook een paar dagen geslikt, maar was er toch niet gerust op. Ik ben toen dus gestopt en nu heb ik het helemaal niet genomen.

@Sillie: schrijven ze in Istanbul nog andere zaken voor qua voeding of supplementen? Ben trouwens wel benieuwd hoe jullie daar terecht zijn gekomen.

Liefs,

Tas

Geplaatst

@ tas: wat verdrietig voor je! Veel sterkte de komende dagen met dit weer een plekje geven. Ik kan me voorstellen dat je met je voorgeschiedenis het gevoel hebt dat je het nog niet echt hebt kunnen proberen

Wij hadden vanochtend gelukkig een goed ontdooide cryo, dus vanmiddag een terugplaatsing gehad. Was een compactie, dus iig goede uitgangssituatie. Nu weer lekker verder wachten...

Alle andere dames succes met wachten en de terugplaatsingen de komende dagen. Ik ben het overzicht een beetje kwijt, zal eens proberen het lijstje te updaten

Geplaatst

Punctie

02-01 Sillie

11-01 Colle

Terugplaatsing

05-01 Sillie

07-01 Dizzy (cryo)

11-01 Femke (cryo)

13-01 Megan (cryo)

14-01 Colle

15-01 Yolande (cryo)

Testen

04-01 Shirley

10-01 Inflame

17-01 Tas

17-01 Sillie

18-01 Dizzy

23-01 Femke (?)

27-01 Megan

28-01 Colle (?)

29-01 Yolande (?)

Geplaatst

@colle Thnx!dat is weer een geruststelling!

@tas45 wat enorm balen zeg,die teleurstellingen blijven Balen!Sterkte!!

@silly.Ik had bij de 1ste tp nergens last van en op de 11de wachtdag werd ik ongi door de utrogestan heen

Nu zit ik op wachtdag 7 en het rommelt al vanaf het begint.lichte buikpijn en een "strak" gevoel links en rechts onder.

maar ik kan mij herinneren van de zwangerschap van mijn zoon(Natuurlijk verwekt,andere partner) dat ik de eerste 4 maanden enorme buikpijn had.

Het is allemaal zo lekker vaag he :-S.er is ook nergens wat over te vinden.

Ik heb overigens dit keer ook last van licht witte afscheiding.

Dus tja elke keer anders?deze is in eigen cyclus ingeplaatst.en ik vind zonder die hormonen een stuk prettiger!!

Geplaatst

Hey meiden,

hier geen goed nieuws... Snik.

ben ongesteld geworden... :-( ik dacht het al een beetje.

a.s. Woe mogen we weer voor de eerste echo.

ik heb even niet op het forum geseten omdat mijn opa is overleden.

Ik hoop dat mijn opa een plekje 'vrij' heeft gemaakt voor ons kindje....!

ik hoop boor jullie op een goede afloop allemaal!

Geplaatst

Hoi Tas: Istanbul is niet veel anders. Geen wachttijd, kunt elk moment komen wanneer het schikt. Ik krijg gel ipv bolletjes veel handiger en hoef je niet te liggen en maar 1 keer per dag. Punctie mag onder korte narcose geen centje pijn. Je hebt direct contact ook in NL via WhattsApp met je arts. Voor ons was het vooral de Assisted Hatching en het betere invriezen wat ze daar kunnen, bij ontdooien haast nooit verlies van een embryo. Altijd keuze hoeveel je er terug wilt plaatsen, handig ivm mijn leeftijd. Goh dat was het wel geloof ik. Leef met je mee meid, had er graag samen met jou doorgekomen!! En alle anderen natuurlijk, maar was zo grappig dat onze verhalen zo gelijk liepen.

Dizzy: Moeilijk hé dat vergelijken maar je wil zo graag een houvast! Nog even volhouden

Colle: bedankt voor je lieve woorden, ik ga duimen voor je morgen, laat weten hoe het is gegaan 😄😄

Fijn dat jullie er allemaal zijn, dat wil ik even benadrukken. Niemand in mijn omgeving "snapt" mij, jullie wel 😉😉

Megan: Super! Aftellen nu maar!

Geplaatst

Lieve Inflame,

Veel sterkte! Wat ontzettend vervelend dat het niet gelukt is!

Gecondoleerd met je opa. Houd je haaks in deze moeilijke tijd.

Groetjes Femke

Geplaatst

Inflame: sterkte :( meid.

Hier even een domper momentje. Net telefoon gehad van het ziekenhuis en van de 11 eitjes is er maar 1tje bevrucht :( Ik wet ik mag niet klagen want moet blij zijn dat er tenminste 1-tje is (8-cellig) maar het voelt wel heel naar. Had zo gehoopt op een paar mooie embryotjes die misschien wel de vriezer in konden. En nu....nu heb ik er maar 1-tje :( Deze domper zal staks wel vervagen als ik het emmetje bij me heb....en ik probeer het maar zo te zien..."1 bevruchting van de 11 eicellen....dan moet dit een hele goeie sterke embryo zijn "

14.00 krijg ik hem teruggeplaatst.

Lfs Colle

Geplaatst

wauw colle,ik kan me voorstellen dat dat een enorme domper is,maar misschien is dit wel gewoon een bikkel!!die blijft plakken en tot een mooie baby uitgroeit!

Ik ga in ieder geval voor je duimen!X

Geplaatst

Lieve meiden,

Wat gebeurt er een hoop bij ons allemaal!

@Inflame: wat ontzettend jammer zeg! Ik leef erg met je mee! En gecondoleerd met het verlies van je opa.

Jij begon ook vrij snel na de terugplaatsing te vloeien toch? Ik een week na de terugplaatsing. Heb gelezen dat dat kan, maar vind het zelf een beetje vroeg.

@Colle: hopelijk is deze emmy een plakker! Ik kan me je teleurstelling heel goed voorstellen hoor! Wij hebben ook geen cryo's meer en dat vind ik echt onwijs balen. Je hebt toch wat minder "kans".

Voor de rest van de meiden die ik niet direct heb geantwoord: ik hoop dat jullie het bankje lekker groen kunnen maken!

Ik ben mega ongesteld, ben er wel erg verdrietig van.

Geplaatst

Hi meiden,

Colle, wat jammer dat er maar een embryo is ontstaan! Maar het klinkt als een hele mooie! Ik ga voor je duimen, spannend morgen! Weten ze waardoor het komt dat er maar een embryo ontstaat? Of is het, zoals ik vaak te horen krijg tijdens het hele IVF proces, pech?

Tas, wat rot! Wel lief dat je aan ons denkt!

Hier op wd 3 na een TP van een expanding blastocyste, en vooralsnog gaat het goed!

Yolande2009, morgen een TP? Ik hoop het!

Andere meiden, ook veel succes!

Groetjes!

Geplaatst

Hallo dames,

Nou ik ben de trotse iets wat onzekere bezitter van een 8 cellige embryo.

Ik heb eigenlijk niet gevraagt hoe het kan dat de andere 10 allemaal niet bevrucht waren. Het zal pure pech zijn al heb ik nooit echt veel bevruchtingen en ook nog nooit cryo's gehad.

Ze zeiden wel nadrukkelijk dat het een hele mooie embryo was, maar dat zegt mij nog niet zo heel veel want onze zoon was ook maar 4 cellig tijdens de terugplaatsing. (kreeg er toen wel 2 terug)

Zit nu nog wel een beetje te dubben...wel of geen asprine slikken voor een beter doorbloede baarmoeder.

Ze hebben gezegt dat ik moet doen waar ik me goed bij voel maar dat het niet bewezen is dat het echt effect heeft op een betere innestelling. Maarja..waarom hebben zeer dan een studie naar gedaan?

Vind het moeilijk want het lijkt me toch ook niet echt heel goed om 2 weken lang asprine te slikken (als je zwanger bent)

Moeilijk moeilijk.

Als ik het niet slik zal ik straks vast denken "had ik het maar wel gedaan"

en als ik het wel slik en het gaat mis (miskraam) denk ik vast dat het daar door komt.

Pfffff.

Ik wil er zo graag alles aan doen om het te laten lukken.

De domper van vanmorgen dat ik te horen kreeg dat er maar 1 eitje van de 11 bevrucht was is nu aan het wegvagen. Ben blij dat er in iedergeval 1-tje bevrucht is.

Zijn jullie trouwens ook bang dat als ze de embryo ingebracht hebben dat hij nog achter gebleven is in het rietje?? Ze kijken het onder de microscoop nog altijd na maar ben altijd een beetje bang dat ze hem over het oog zien ofzo.

Oh en nu beginnen die zenuwslopende 2 weken. Oh die vind ik zo ontzettend moeilijk. Ik voel dan van alles en let overal op.

Bij mijn zwangerschap van K-ian voelde ik me al heel snel anders dus ik al me overal op focussen vrees ik. Zere borsten heb ik in iedergeval al cadeau gekregen van de pregnyl...vorige keer trouwens niet.

Verder geen maandverband, tampons en inlegkruisjes in huis...ga ik ook niet halen want die wil ik niet nodig hebben ;)

Inflame: ik lees net dat je opa overleden is :( Sterkte.

Tas: bij mijn vorige terugplaatsing begon ik ook al na een week te vloeien...en niet zo'n beetje ook. Het was een echte horror menstruatie. Heeeeel veel bloed en stolsels en dat soort troep.

lfs Colle

Geplaatst

Hey super colle, we gaan duimen! Dat met dat rietje heb ik ook haha, onzekerheid denk ik.naar ik ben blij om te horen dat ik niet de enige ben die dat heeft..ik zelf zou dat van die kinder aspirine niet doen.lijkt me idd niet goed om 2 weken achter elkaar dat te slikken.maar als je je er goed bij voelt....

Hier alles rustig.wachtdag7, wel nog steeds dat strakke gevoel, maar verder geen krampjes of ongi pijn.geen bloed is moed, zeg ik dan maar, bij de vorige tp van een verse, had ik al ongiverschijnselen. ik ben misselijk, maar ik heb altijd wel last van mijn maag en griep heerst ook...vrijdag eindelijk mijn testdag jeej!!

Geplaatst

Dizzy,,, ik wil je geen valse hoop geven maar al ik je verhaal zo lees krijg ik er een heel goed gevoel bij. Herkenning bij mijn zwangerschap van K-ian. Denkt dat je zomaar eens zwanger kan zijn. Ohhh spannend spannend. Vrijdag kan je al testen...whooo dat is al heel snel joh (maar voor jou duurd dat natuurlijk eeuwen)

Hier dag 1 na de TP en uiteraard kan ik nog niet veel voelen...al voel ik van alles hahahaha. Steekjes, krampjes...zal wel door de TP zijn.

lfs Colle

Geplaatst

Dames ik reageer later even op iedereen, nu in auto want heb net de cryo teruggeplaatst gekregen... Een mooie cryo met beginnende compactie.

Testdatum is 28-01, kan iemand me op het lijstje Zetten?

Ik meld me straks nog even!

Liefs

Geplaatst

He Colle, volgens mij heb ik het gevonden!! Haha T is ff uitvogelen, maar kom wel dingen tegen die herkenbaar zijn. Nogmaals dank voor de tip!

Lfs Daf

Ps, hoe krijg je die info over je historie onderaan je reacties?

Geplaatst

Hi Colle,

Spannend weer hè, die wachtweken! Je let op van alles!

Ik heb mij vandaag suf getild omdat mijn zoon niet verder wilde lopen in de sneeuw en denk dan gelijk...oei, als dat maar geen kwaad kan!

Dizzy, klinkt inderdaad goed, ik duim voor je!

Yolande, veel succes! Grappig dat ik je hier weer tegenkom ;-)

Liefs Femke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden