Ga naar inhoud

Wachtbankje januari 2013. Happy new year!?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Daf,

Nee geen ervaring mee. Wel met een laparoscopisch onderzoek (kijkoperatie) via een sneetjes in je buik, navel.

Denken ze dat je PCOS hebt?

Werd bij mij ook een tijdje gedacht maar toen ik overstapte naar ziekenhuis Rijnstate bleek dat toch niet zo te zijn.

Het is wel zo dat als je PCOS hebt en dus veel kleine folikels bij elkaar hebt dat ze elkaar dan belemmeren om goed te kunnen groeien dus wel goed dat ze daar even goed naar kijken en er misschien wat aan kunnen doen.

Lfs Colle

• Reacties 247
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Daphne,

Toevallig is de arts in overleg of deze operatie voor mij geschikt is. Er schijnen goede resultaten me behaald te worden! Ik zou maandag wat horen, maar ik denk dat ze het erg druk heeft...

In ieder geval werd het vroeger erg veel gedaan bij vrouwen met PCOS maar nu wordt er eerder uitgeweken naar andere manieren, bijvoorbeeld hormoonstimulaties e.d. Omdat vrouwen met PCOS wel voldoende eicellen aanmaken. Ik ondervind veel hinder van de bijwerkingen van PCOS: pukkels, buikpijn, hoofdpijn e.d. Dit wordt veroorzaakt doordat al die kleine eiblaasjes hormonen produceren die deze bijwerkingen tot stand brengen. Door een aantal eicellen weg te laseren is het mogelijk om de bijwerkingen terug te dringen. Ook reageer ik extreem op hormoonstimulatie, daardoor al een aantal keer tegen overstimulatie of een overstimulatie gehad. Dit is vervelend en waarschijnlijk gaat een LEO die extreme toestanden verhelpen. Zover ik begreep wordt het laparascopisch gedaan.

Succes!

Hai dames,

Iemand van jullie wel eens gehoord van laparoscopische electrocoagulatie van de ovaria (LEO)??? Of misschien zelfs ervaring mee??

Liefs XX

Geplaatst

LEO is mij destijds afgeraden, omdat het meestal toch weer terugkomt, dus doen ze het liever niet. Je maar er toch littekenweefsel mee. Zijn niet mijn woorden, maar mijn gynaecoloog radde het af. Vroeger deden ze ook nog wel wigresecties, maar dat doen ze eigenlijk vrijwel helemaal niet meer. Ik denk er ook wel eens over, want het lijkt me heerlijk om (al was het maar tijdelijk!) van die enorme pcos af te zijn, maar ze raden het me af. Ik heb er ook wel zo veel, dus waarschijnlijk heeft het amper zin, kunnen ze beter mijn hele eierstok weghalen :-)

Geplaatst

Dank voor jullie reacties!! De hormoonstimulaties slaan bij mij niet aan!! Er zitten wel een boel kleine eicellen, maar ze willen maar niet groeien.. Ook ben ik nu al voor de 3e keer (in 4 weken tijd!!!) ongesteld geworden. Mijn arts heeft PCOS niet genoemd, maar ze denkt wel dat deze operatie mijn oplossing zou kunnen zijn. In de hoop dat ik een normale cyclus krijg. Ook schijn je na deze operatie beter op de hormoonstimulaties te reageren, mocht dat nodig zijn.. Morgen ochtend laat ze me weten wat er uit het artsen overleg is gekomen.. Slaap lekker!!

Geplaatst
Hallo Daphne,

Toevallig is de arts in overleg of deze operatie voor mij geschikt is. Er schijnen goede resultaten me behaald te worden! Ik zou maandag wat horen, maar ik denk dat ze het erg druk heeft...

In ieder geval werd het vroeger erg veel gedaan bij vrouwen met PCOS maar nu wordt er eerder uitgeweken naar andere manieren, bijvoorbeeld hormoonstimulaties e.d. Omdat vrouwen met PCOS wel voldoende eicellen aanmaken. Ik ondervind veel hinder van de bijwerkingen van PCOS: pukkels, buikpijn, hoofdpijn e.d. Dit wordt veroorzaakt doordat al die kleine eiblaasjes hormonen produceren die deze bijwerkingen tot stand brengen. Door een aantal eicellen weg te laseren is het mogelijk om de bijwerkingen terug te dringen. Ook reageer ik extreem op hormoonstimulatie, daardoor al een aantal keer tegen overstimulatie of een overstimulatie gehad. Dit is vervelend en waarschijnlijk gaat een LEO die extreme toestanden verhelpen. Zover ik begreep wordt het laparascopisch gedaan.

Succes!

HI dromenvaneenwonder,

Jij hebt ook al een aardig traject achter de rug zo te lezen!! Pfoe..

Ik lees er inderdaad ook veel goede verhalen over. 60 % raakt binnen een jaar zwanger en 80% binnen 2 jaar. Mits er natuurlijk geen andere problemen bij komen kijken.. Deze operatie is inderdaad laparoscopisch. Ze kunnen dan gelijk kijken of er nog meer mee speelt wat het zwanger worden zou bemoeilijken. Vanaf wanneer je PCOS? Het is namelijk niet zo dat ik last heb van overstimulatie of bijwerkingen. Mijn eicellen willen alleen niet groeien, waardoor ik dus ook geen eisprong heb! Zelfs met Clomifeen of Puregon lukt het niet!!

Wil je er wel voor gaan als je arts denkt dat je er geschikt voor bent?? Succes!!

Geplaatst
Dank voor jullie reacties!! De hormoonstimulaties slaan bij mij niet aan!! Er zitten wel een boel kleine eicellen, maar ze willen maar niet groeien.. Ook ben ik nu al voor de 3e keer (in 4 weken tijd!!!) ongesteld geworden. Mijn arts heeft PCOS niet genoemd, maar ze denkt wel dat deze operatie mijn oplossing zou kunnen zijn. In de hoop dat ik een normale cyclus krijg. Ook schijn je na deze operatie beter op de hormoonstimulaties te reageren, mocht dat nodig zijn.. Morgen ochtend laat ze me weten wat er uit het artsen overleg is gekomen.. Slaap lekker!!

Hoi Daphne, hoeveel Puregon heb je gespoten? Ik kan me voorstellen dat je met ovulatieinductie minder mag spuiten dan met IVF. Heel veel kleine follikels wijst op pcos. Google maar eens op afbeeldingen en iets van 'pcos en kralenkrans' dan zie je afbeeldingen van pcos eierstokken.

Ik hoop in ieder geval voor je dat ze ke kunnen helpen! Bij een laprascopie kunnen ze inderdaad even verder kijken. Bij mij ontdekten ze dat mijn eileiders dicht zaten, dus toen konden we meteen van Clomid door naar IVF en hebben we ovulatieinductie met Puregon overgeslagen.

Nog een laatste tip, sommige vrouwen schijnen beter te reageren op Gonal-F of Menopur, dus dat is misschien nog een optie!

Succes, ik ben benieuwd wat je vandaag voor bericht krijgt!

Geplaatst
Hoi Daphne, hoeveel Puregon heb je gespoten? Ik kan me voorstellen dat je met ovulatieinductie minder mag spuiten dan met IVF. Heel veel kleine follikels wijst op pcos. Google maar eens op afbeeldingen en iets van 'pcos en kralenkrans' dan zie je afbeeldingen van pcos eierstokken.

Ik hoop in ieder geval voor je dat ze ke kunnen helpen! Bij een laprascopie kunnen ze inderdaad even verder kijken. Bij mij ontdekten ze dat mijn eileiders dicht zaten, dus toen konden we meteen van Clomid door naar IVF en hebben we ovulatieinductie met Puregon overgeslagen.

Nog een laatste tip, sommige vrouwen schijnen beter te reageren op Gonal-F of Menopur, dus dat is misschien nog een optie!

Succes, ik ben benieuwd wat je vandaag voor bericht krijgt!

Hi Floortje,

Ik begin iedere ronde met 50 eh. Dat wordt dan iedere keer verhoogd tot 150 eh. Mijn behandelend arts belde vanmorgen met het bericht dat we mijn cyclus van nu nog even aankijken. We hebben voor de zekerheid al wel vast een afspraak gepland voor een gesprek met de gynaecoloog die mij eventueel zou gaan opereren.. Dank voor je tips, ik ga gelijk even googelen!! Hoe voel jij je na je TP??

Liefs!!

Geplaatst

Dag ladies,

Ik heb een gaatje gevonden in mijn heerlijke skivakantie om even bij te lezen bij jullie.

@ Tas: wat ontzettend naar dat het een miskraam wordt, zeker ook omdat je zo lang in onzekerheid hebt gezeten. Heel veel sterkte!

@ Daphe: wat vervelend dat er weinig gebeurd. Is zo frustrerend als je niet aan de echte poging toekomt! Ik hoop dat het toch nog goed komt deze cyclus.

Ik heb zelf goed nieuws, maar ook nog veel stress. Ik heb ondertussen 3 positieve testen gedaan met mooi donker wordende streepjes. Sinds gisteren alleen bruin bloedverlies en vandaag ook wat roder. Volgens de Gyn hoef ik me niet ongerust te maken, maar ik zit natuurlijk hevig in de zenuwen. Vanmiddag maar even niet gaan skiën...

Geplaatst

Goedendag dames

Heb een tijdje niks geschreven maar ben al wel een tijdje actief op deze site en zou graag met jullie mee wachten zit nu in de laatste dagen van de ww en mag morgen testen van een terugplaatsing van 2 emys

Geplaatst

Zal me nogmaals voor stellen mijn naam is carla en ben 33 jaar ben begonnen met ivf op mijn 27ste en heb nu 7 ivf behandelingen gehad en 3 cryo behandelingen helaas nog geen mooi resultaat was na 3 ivf behandelingen uitbehandeld in nl en ben daarom naar belgie verhuisd om daar verder behandeld te worden woon nu bijn 3 jaar in belgie en ben nu in mijn 3de ivf beland en zoals ik al zei mag ik morgen testen heb natuurlijk al eerder getest en helaas nog negatief hoop dat het morgen anders zal zijn maar ben bang dat het wEer niet gelukt is dus ben eigelijk weer op de site gekomen om steun te zoeken en te geven bij lotgenoten bedankt alvast dames

Geplaatst
Ik weet niet zo goed meer in welk topic ik nu het beste pas, dus ik blijf hier maar even plakken.. :)

Je kan toch overal meekletsen? Je mag ook bij 'bomen' komen kletsen. Jeetje, lees ik nu dat je stimulatie niet aanslaat? Dat is heel rot zeg! Al je op 50 start en tot 150 verhoogt is het ook lastig om 'gas te geven'. Misschien hoger beginne? Mijn arts zegt altijd dat pcos eierstokken de allerlastigste eierstokken zijn! Het is alles of niets en dat is niet echt handig met ovulatieinductie! Misschien toch IVF overwegen? Sterkte!

Geplaatst
Je kan toch overal meekletsen? Je mag ook bij 'bomen' komen kletsen. Jeetje, lees ik nu dat je stimulatie niet aanslaat? Dat is heel rot zeg! Al je op 50 start en tot 150 verhoogt is het ook lastig om 'gas te geven'. Misschien hoger beginne? Mijn arts zegt altijd dat pcos eierstokken de allerlastigste eierstokken zijn! Het is alles of niets en dat is niet echt handig met ovulatieinductie! Misschien toch IVF overwegen? Sterkte!

Ik lees en klets inderdaad her en der een beetje mee!! Prop mezelf er gewoon tussen. :D

Ik heb vandaag weer een echo gehad en er lijkt er toch eentje te groeien (11mm)!! Even afwachten of ie door gaat groeien!! Ik heb geen idee of ik überhaupt PCOS heb hoor, dat heeft mijn arts nog niet genoemd! Ik heb iniedergeval 11 februari een gesprek over de eventuele kijkoperatie. Stiekem hoop ik daar een beetje op, zodat ik gelijk kunnen kijken of er niks kleefd of verstopt zit.. Hoewel ik t wel doodeng vind, ben nog nooit onder t mes geweest!! IVF is voor ons de laatste optie. Eerst komt voor ons nog IUI of ICSI (als ze geen andere "problemen" tegenkomen).

Maar hoe gaat t met jou?? Hoewel ik een heul heul klein beetje jaloers op je ben en je eigenlijk helemaal ken, ben ik super blij voor je!!! :)

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Sorry voor ego berichtje maar ik heb paar keer getest en elke keer een streep. Nog geen dikke vette streep maar een streep die goed zichtbaar is.

Kan het amper geloven...

Ben voorzichtig blij vorig jaar ging het 14 dagen na de positieve test fout....

Liefs Bootje

Geplaatst

Hallo dames

Nou vandaag getest 11 dagen na tp en hij is negatief zoooo verdrietig heb beetje gegoogled en lees dat 11 dagen toch te vroeg kan zijn of is dit gewoon wishfull thinking ben ook nog niet ongi geworden maarjah kan natuurlijk tegen gehouden worden door de bolletjes is er iemand die me raad kan geven pleaseeeeee!!!!

Geplaatst
Ik lees en klets inderdaad her en der een beetje mee!! Prop mezelf er gewoon tussen. :D

Ik heb vandaag weer een echo gehad en er lijkt er toch eentje te groeien (11mm)!! Even afwachten of ie door gaat groeien!! Ik heb geen idee of ik überhaupt PCOS heb hoor, dat heeft mijn arts nog niet genoemd! Ik heb iniedergeval 11 februari een gesprek over de eventuele kijkoperatie. Stiekem hoop ik daar een beetje op, zodat ik gelijk kunnen kijken of er niks kleefd of verstopt zit.. Hoewel ik t wel doodeng vind, ben nog nooit onder t mes geweest!! IVF is voor ons de laatste optie. Eerst komt voor ons nog IUI of ICSI (als ze geen andere "problemen" tegenkomen).

Maar hoe gaat t met jou?? Hoewel ik een heul heul klein beetje jaloers op je ben en je eigenlijk helemaal ken, ben ik super blij voor je!!! :)

Nou, dat is goed nieuws! Dan ben toch nog een beetje in race! Evenafeachten dus, wie weet gaat dat eitje wel heel mooi groeien! Hoeveel dagen ben je nu bezig met stimuleren? Ik duim voor je!

Ik vind het superlief dat je blij voor me bent! En een béétje jaloers mag!

Geplaatst

Ik ken het gevoel Bootje, ik knijp 'm ook.... (zie handtekening).... Maar probeer toch een beetje te genieten! Wat je bent duidelijk wel zwanger.

Carlas, er is hier een dame op het forum (IVFmoeke volgens mij) die eerst negatief testte en pas op WD 13 of 14 positief. Moeke, ben je hier ergens? Misschien kan je je landgenootje even geruststellen :-) Ze is nu hartstikke zwanger. Zie je, die Nederlanders zijn altijd zo gehaast en gestrest, maar jullie zuiderbuurtjes doen het gewoon wat rustiger aan zodat er meer tijd is om te genieten! Dat geldt voor jullie embryo's gewoon ook! Grapje hoor, is echt, echt, lief bedoeld!

Weet je, meestal is het niet zo'n goed teken, maar er zijn wel degelijk uitzonderingen. Een embryo kan een 'diapauze' hebben en zelfs tot een week later innestelen. Het komt niet vaak voor, maar een late innesteling kan dus wel. Ik wil je geen valse hoop geven en vrees dat het niet zo'n goed teken is, maar ik weet dus dat het nog niet 100% over hóéft te zijn.

vraag Moeke even, volgens mij was het dag 13.

Geplaatst

@floortje

Bedankt voor je reactie zou het zo fijn vinden er met meer lotgenoten erover te kunnen babbelen vooral als je zo onzeker ben weet het zelf even niet meer en heb toch genoeg behandelingen gehad om het een en ander te weten zou ik dan toch nog een testje doen over 2 dagen wat denk jij??? En waar is moeke??? Xxxx en bedankt

Geplaatst

Ik zie dat Ivfmoeke vandaag nog heeft geschreven in 'uitgerekend in april/mei'. Je kunt haar naam opzoeken en het haar even vragen! Je kunt haar een PB sturen, of gewoon even daar een berichtje plaatsen. Dan geeft ze vast wel antwoord!

Tja, die onzekerheid hebben de meeste vrouwen hoor, dus je kunt hier goed praten met lotgenoten! Gewoon een beetje over het forum struinen en daar meepraten waar het je aanspreekt. Het is fijn om je emoties te kunnen delen er mensen die je begrijpen! Sterkte! Floor

Geplaatst

@floortje

Lief van je dat je heb gekeken voor me en idd het is fijn om met lotgenoten te kunnen praten en daar je emoties te kunnen uiten want anderen begrijpen je minder goed dan alle dames hier ga even moeke opzoeken tnx floortje

Geplaatst
@ floortje zit jij nu ook in de verschikkelijke ww

Ja, dat klopt, ik zit op WD 9, maar ik ben een enorme vroegtester en gelukkig heb ik deze keer een positeve test. Nu hopen dat het blijft zitten :-)

Geplaatst

He Floortje,

Dank je wel voor je felicitatie, jij ook voorzichtig gefeliciteerd...

Ik probeer ook te genieten, positiviteit is ook heel belangrijk natuurlijk.

Ik voel mij wel weer heel anders als vorig jaar, kan het niet uitleggen.

Ik hoop dat het bij jou ook goed blijft gaan.

Iedereen een fijne zondag gewenst.

Liefs Bootje

Geplaatst

Alle meiden gefelicitEerd met jullie positieve testen

Helaas is het voor mij vandaag afgelopen heb vandaag bruinverlies

Altijdhet begin van mijn regels heb gelukkig het 7iekenhuis kunnen bellen en mag

Gelijk in maart weer starten met mijn volgende behandeling dus maand feb

Even rusten en alles een plekje geven zal wel jullie blijven volgen en zal in maart ook weer terug keren om dan op het wAcht bankje maart april te gaan zitten dit word trouwens mijn

7de ivf behandeling iedereen heel veel succes gewenst groetjes carla

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden