Ga naar inhoud

Wachtbankje Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fm/echo`s:

7 januari: Armanda

23 januari: Mama-in-love (1e FM)

25 januari: Mama-in-love (2e FM)

6 februari: Doublej

8 februari: SuziQ

Punctie:

28 januari (+/-): Mama-in-love

TP:

31 januari (+/-): Mama-in-love

5 februari (+/-): Armanda

♥Testen♥

11 februari (+/-): Mama-in-love

17 februari (+/-): Armanda

Andere meiden wat zijn jullie updates??

En bij echo's staan namen maar wat voor echo is het? (uitgangsecho, 1e FM, 2e FM)

• Reacties 720
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames,

Ik heb mij net geregistreed op deze site, het is nog allemaal zoeken.

Ik hoop dat ik me kan aansluiten bij deze groep. Wij starten over 2 weken met de 1 ste hormoonbehandeling. Spannend allemaal.

gr.miriam

Geplaatst
Hallo dames,

Ik heb mij net geregistreed op deze site, het is nog allemaal zoeken.

Ik hoop dat ik me kan aansluiten bij deze groep. Wij starten over 2 weken met de 1 ste hormoonbehandeling. Spannend allemaal.

gr.miriam

Welkom!

Wat spannend dat jullie gaan starten met de eerste behandeling! Wat is jullie voorgeschiedenis als ik vragen mag? (als je het niet kwijt wilt ook goed hoor!)

Ik hoop dat jullie maar 1 behandeling nodig hebben om zwanger te raken van een wonder!

En alle vragen kun je hier kwijt hoor! Niets is te gek ;)

Geplaatst

@ mama in love.

We hebben anderhalf jaar geprobeerd om zwanger te worden. Mijn gevoel zei al er klopt iets niet. Helaas was de uitslag van man niet goed.

Verder ben ik gelukkig gezond. We hebben begin december een kliniek benaderd in leiderdorp waar we toen 20 december een intake gesprek hadden, vrij snel dus. Na nog een paar onderzoeken is er 11 januari besloten dat we de behandeling icsi gaan krijgen. Het is nu wachten tot ik ongesteld word en dat duurt nog 2 weken. Het wachten duurt lang. Ben erg benieuwd hoe ik op de hormonen ga reageren. De punctie schijnt ook niet fijn te zijn. Gelukkig hebben ze in die kliniek goeie pijnbestrijding.

De kliniek in leiderdorp is een erg prettige kliniek waar geen wachtlijsten zijn en erg de tijd voor je nemen.

Geplaatst

Hoi hoi,

@Armanda, wow dat moet voor jullie ook een heftige tijd zijn geweest. Gelukkig gaat ook bij jullie alles goed.

Ze hebben nooit een reden kunnen vaststellen. Smiddags nog op controle geweest en alles zag er perfect uit en snachts werd ik wakker met bloedverlies en bleek ik al 5 cm ontsluiting te hebben zonder ook maar een wee gevoeld te hebben. Onze zoon was bij de geboorte 31 cm en 750 gram. Eerste 16 weken in het ziekenhuis gelegen, maar godzijdank gaat het allemaal goed en lijkt het erop dat hij er niets aan over heeft gehouden.

@Lisa: Ja het kan zeker! Ik werd zelfs zwanger na een ICSI behandeling waarbij er maar 2 follikels zijn aangeprikt. Het is dan ook absoluut niet mijn bedoeling om jullie bang te maken. Ik ben zelf alleen heel onzeker en we hebben lang getwijfeld of we het nog een keer proberen.

@Mamainlove: Thx, ja het was een heftige tijd. Ik was al dankbaar dat ik zwanger kon worden, maar toen ik de kleine na 16 weken thuis had en in zijn eigen bedje mocht leggen, was mijn geluk compleet.

En ik hoop oprecht dat het geluk van een kindje voor ons allemaal is weggelegd. Het is lastig vertrouwen op je lichaam als je er niet van op aan kan. We gaan ervoor dames. Mocht ik pas in maart op het bankje komen dan blijf ik jullie wel volgen hoor en misschien dat ik af en toe nog eens inbreek. Hopelijk heel veel groene regeltjes!

Geplaatst
De punctie schijnt ook niet fijn te zijn. Gelukkig hebben ze in die kliniek goeie pijnbestrijding.

Ik zit in het AMC en de punctie daar vind ik totaal niet erg!

Je krijgt een enorme goede cocktail van medicijnen waardoor je helemaal stoned bent :D Heerlijk Haha. Zie er nu al naar uit Hihi

Komt vast goed meis! Fijn dat je zo'n goed gevoel bij die kliniek hebt! Dat is erg belangrijk!

Geplaatst

C&D je klinkt heel sterk meis! Ik hoop dat je deze keer een eind verder in de zwangerschap komt!

Snap wel dat je angstig bent en het vertrouwen een beetje kwijt geraakt bent!

We gaan elkaar hier gewoon door dik en dun steunen!

Gast mymyselfand1
Geplaatst

Hey dames, mag ik me ook weer aansluiten? Ik verwacht dat ik begin februari ongesteld word en dan eind februari de punctie etc heb. heb nl. Een lange cyclus en heb dan op cyclus dag 18 ongeveer de pu. een aantal dagen daarvoor mag ik beginnen met spuiten. Dat is een van de voordelen om het in eigen cyclus te doen :) en er is maar 1 eicel dus ook maar 1 x een prik van de punctie, dus best te doen :D.

Hopelijk kleurt dit bankje groener dan het december bankje!

Liefs my

Geplaatst
Hey dames, mag ik me ook weer aansluiten? Ik verwacht dat ik begin februari ongesteld word en dan eind februari de punctie etc heb. heb nl. Een lange cyclus en heb dan op cyclus dag 18 ongeveer de pu. een aantal dagen daarvoor mag ik beginnen met spuiten. Dat is een van de voordelen om het in eigen cyclus te doen :) en er is maar 1 eicel dus ook maar 1 x een prik van de punctie, dus best te doen :D.

Hopelijk kleurt dit bankje groener dan het december bankje!

Liefs my

Welkom meis!! Ik hoop voor je dat deze poging een roze staartje gaat krijgen!!!

Geplaatst

Hey meiden,

Ik zie dat het al wat drukker wordt hier!! Gezellig

@miriam87, dat is idd snel dat jullie mogen beginnen, bij ons moesten er eerst allerlei onderzoeken gedaan worden om zo goed mogelijk met de poging te beginnen. Maar scheeld jullie weer tijd. Het liefst wil je alles zo snel mogelijk.

@chantal, doet me zo denken aan dat tv programma kleine baby`s grote zorgen. Maar gelukkig is alles goed gekomen

@mamainlove, hoe gaat het prikken?

@mymyzelf, welkom hopelijk gaat dit een groen bankje worden.

Hier is verder alles nog rustig morgen weer richting Gent voor mijn pilstop echo en hopelijk mag ik maandag beginnen met prikken.

Ik verwacht als alles net als de vorige keer gaat mijn punctie rond 7 feb.

Fijne dag nog meiden

Geplaatst

Me zelf er maar even tussen gezet

Fm/echo`s:

18 januari: pilstop echo

Punctie:

TP:

♥Testen♥

En bij echo's staan namen maar wat voor echo is het? (uitgangsecho, 1e FM, 2e FM)

Geplaatst

Nu wel goed sorry

Fm/echo`s:

18 januari: Moedeloos (pilstop echo)

Punctie:

TP:

♥Testen♥

Geplaatst

Ik heb nog geen data. Ik verwacht volg week ongesteld te worden en dan drie weken nog de pil. Dus ik denk dat ik zo ergens aan het einde van het wachtbankje echt mee ga doen. Maar tot die tijd lees ik gewoon jullie verhalen en post ik af en toe wat. Ik vind zo'n wachtbankje altijd erg prettig. Vooral het feit dat iedereen je begrijpt zonder alles te moeten uitleggen.

Gast mymyselfand1
Geplaatst

Ik heb ook geen exacte data's. Dus ik sluit me bij lisa aan :)

Geplaatst

Hoi meiden

Ik verwacht volgende week vrijdag mijn ongesteldheid en denk ongeveer 8 febr punctie..

Miriam wij zitten ook in leiderdorp idd erg prettig daar.

Hopelijk is dit een super maandje en mogen onze dromen uit komen..

Liefs

Geplaatst

Zie dat er een wachtbankje februari is en dacht sluit mij ook aan. Ben geen dagelijkse schrijfster, maar lees wel frequent mee. Lees ook dat ze het druk gaan krijgen bij McK in februari met dames van dit forum. Ook wij lopen in L'dorp en zijn zeer tevreden. Hebben voor ons al 2 maal resultaat geleverd, waarvan helaas de eerste een ma met 11 weken was (ons sterretje) maar ons eskimootje (cryo tp) ons gelders welvaren kindje is. Heb bij onze eerste afspraak voor een brusje aangegeven dat we graag weer voor dit resultaat willen gaan, maar graag iets kleiner (9 pond is toch echt aan de grote kant ;-)). Dus kan niet meepraten over kleine poppetjes, want die heb ik echt niet gehad en nu nog niet maar dat maakt niet uit.

Ik mag 19 januari stoppen met de pil en verwacht rond de 21/22 te kunnen starten met de deca. Dit keer weer aan de menopur (300), iets wat goed resultaat gaf voor ons.

Dus ik zal even het lijstje terugzoeken en mij toevoegen.

Hoop dat het een vruchtbare maand wordt in februari!

Geplaatst

Hier het aangepaste lijstje:

Fm/echo`s:

19 januari: Dublin (pilstop, geen uitgangsecho reeds eerder gehad, maar start deca bij ongi. Kort schema)

Punctie:

TP:

♥Testen♥

Geplaatst

Fm/echo`s:

19 januari: Dublin (pilstop, geen uitgangsecho reeds eerder gehad, maar start deca bij ongi. Kort schema)

8 februari: SuziQ (1e FM)

Punctie:

TP:

♥Testen♥

Geplaatst

Ik heb even een kleine update van het lijstje gedaan, namelijk dat ik op 8 februari de eerste FM heb. Afgelopen maandag heb ik een uitgangsecho gehad, die er goed uitzag :-). Vanwege endometriose slik ik de pil door zonder stoptweek. Ik hoef dus niet te wachten op een menstruatie. Zaterdag begin ik met deca en vervolgens vanaf 29 januari met gonal-f. Dit keer een hogere dosis dan de vorige keer (225 IE) in de hoop op meer eicellen (de vorige keer had ik er vier). Spannend!

Hopelijk wordt februari een hele vruchtbare maand voor ons!!

Geplaatst

SuziQ, wat fijn om te horen dat het goed gaat. Ik hoop voor je dat de opbrengst goed is deze keer. Wat is het toch bijzonder om te horen dat iedereen zo anders reageert op die hormonen. Ik moet namelijk naar de 112,5 IE, omdat het de vorige keer veel te hard ging met overstimulatie tot gevolg. Succes!

Geplaatst

Ik moet eerst ongie worden (ong 23 jan of later) en dan na 12 dgn ovulatietest doen.

Daarna heb ik pas mn eerste FM, Mama-in-love

pfff duurt nog even

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden