Ga naar inhoud

Wachtbankje Februari 2013


moedeloos

Aanbevolen Berichten

@ SuziQ We lopen idd gelijk. Ik begin maandag 28e met Gonal-F. LAh is een methode die ze in het laboratorium doen. Ze doen een hatchingtechniek. Ze maken een met een laserstraaltje een klein sneetje in de schil van de embryo, zodat die makkelijker uit zijn schil kan komen en hopelijk goed in de baarmoeder kan nestelen. Het is niet schadelijk voor het vruchtje.

Ik wil dit doen omdat ik 40 ben en ik Belgie denken ze dat als je 40 bent dat de schil van het embryo te hard is. Ze willen de natuur een handje helpen..

 

@ Remmir. Tot op heden vind ik Gent TOP!. Het is wel een enorm groot ziekenhuis. Alleen de afstand is al 2,5 a 3 uur rijden, maar ik het het er voor over. We hoeven gelukkig nog maar 3x naar Gent. De overige onderzoeken kan ik gelukkig in Nederland doen.

 

@ Floortje. Ik zie dat je 2 emmy on board hebt. Spannend.. Ga voor je duimen.

 

@ Moedeloos. We hebben dr. Frank Vendekerkhove. Fijne man.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 720
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Haha floor ik weet nog dat jij een vroege tester was! Vanaf welke dag zou je kunnen beginnen met testen? 10 dagen na de pregnyll?

Ik herken het gevoel trouwens van bijgeloof.

En je moet doen waar jij je goed bij voelt!

 

@mama in love.. Succes morgen!

 

Hi Remmir, hoe laat krijg je bericht? Laat je wat weten? Spannend hoor!

 

Ik ben echt een enorme testfanaat, dus ik test ook om te zien of de Pregnyl weg is... (de laatste keer was dat 'al' 7 dagen na het spuiten, dus WD 2) Maar goed, 10 dagen na de Pregnyl (10.000) is het in principe weg (bij TP op dag 3 is dat dus op WD 5 - dag TP = WD 0) en dan is een dag later ongeveer het moment dat je test positief kan worden door 'eigen' hcg. Ik heb tot nu toe ook steeds op WD 6 een positieve test gehad. Het is alleen absoluut geen garantie, want het gaat vaak mis in de tweede wachtweek, dus je moet er wel tegen kunnen. Ik wil alleen altijd graag weten of er 'iets' is geweest, dus ik test iedere dag. De KV 2x5 is de beste, de gevoeligste en nog de goedkoopste ook, dus dat is mooi. Er staat heel veel overzichten op internet die niet kloppen (o.a eentje van de NYU), want daar blijkt uit dat je pas vanaf WD 9 of 10 hcg kunt vinden, maar dat is echt niet waar. Hcg wordt afgegeven na de innesteling en die is op dag 3 tot 5 na de terugplaatsing, dat benadrukte de verpleegkundige gisteren nog eens: 'de innesteling is op dag 3 tot 5, dus houd dat een beetje in gedachten'. Ik zei: 'Nee, ik zal niet naar Z.umba gaan!' (als ik dat in een normale geestestoestand al zou willen ;-) Het is dus, gezien het feit dat de innesteling ongeveer van dag 3 tot 5 gebeurt, helemaal niet raar dat je al op WD 6 een positieve test kunt hebben. Als je grondig gaat zoeken op het forum en op internet, kom je ook heel vaak tegen dat vrouwen inderdaad op die dag al positief testen, als ze al op die dag testen. In poll's schrijven vrouwen vak: 'ik heb (pas) op WD 10, positief getest', maar als je dan verder vraagt laten ze weten dat ze op WD 9 en eerder niet hebben getest. Dat vertekent zo'n poll dan, want je weet pas wanneer de eerste keer positief was, als je zeker weet dat de dag ervoor negatief was;-) Snap je? Haha, wat een verhaal weer! Maar vanaf WD 5/6 barst is los ;-)

 

LET OP: HET HOEFT NIET, EEN TEST KAN OOK HEEL GOED LATER POSITIEF WORDEN! Als je dus op WD 6 geen positieve test hebt, betekent dat niet dat je niet zwanger bent. Mijn ervaring is wel dat als het op WD 10 nog steeds wit is, het er minder hoopvol uit begint te zien.

 

Ik promoot overigens geen vroegtesten hoor! Ik ben een vroegtester, ik kan mezelf gewoon niet bedwingen en bovendien vind ik de klap te groot als het na twee weken definitief 'pats-boem' negatief is, dus ik groei er liever naartoe... Heel veel vrouwen vinden het juist fijn om te wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ SuziQ We lopen idd gelijk. Ik begin maandag 28e met Gonal-F. LAh is een methode die ze in het laboratorium doen. Ze doen een hatchingtechniek. Ze maken een met een laserstraaltje een klein sneetje in de schil van de embryo, zodat die makkelijker uit zijn schil kan komen en hopelijk goed in de baarmoeder kan nestelen. Het is niet schadelijk voor het vruchtje.

Ik wil dit doen omdat ik 40 ben en ik Belgie denken ze dat als je 40 bent dat de schil van het embryo te hard is. Ze willen de natuur een handje helpen..

 

@ Remmir. Tot op heden vind ik Gent TOP!. Het is wel een enorm groot ziekenhuis. Alleen de afstand is al 2,5 a 3 uur rijden, maar ik het het er voor over. We hoeven gelukkig nog maar 3x naar Gent. De overige onderzoeken kan ik gelukkig in Nederland doen.

 

@ Floortje. Ik zie dat je 2 emmy on board hebt. Spannend.. Ga voor je duimen.

 

@ Moedeloos. We hebben dr. Frank Vendekerkhove. Fijne man.

 

Ha Anna, ik heb daar inderdaad over gelezen, volgens mij zijn de resultaten met assisted hatching veelbelovend. Een vriendin van mij zei gisteren dat ze dacht dat de VU er nu ook mee is begonnen, maar toen we verder kletsten wisten we het eigenlijk niet meer zeker. Heel veel succes in ieder geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Anna, ik heb daar inderdaad over gelezen, volgens mij zijn de resultaten met assisted hatching veelbelovend. Een vriendin van mij zei gisteren dat ze dacht dat de VU er nu ook mee is begonnen, maar toen we verder kletsten wisten we het eigenlijk niet meer zeker. Heel veel succes in ieder geval!

 

ps. pffff.... 40 is het nieuwe 20 ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, ben ik even blij dat de kleine een super lang middagslaapje heeft gedaan ;)

Eerst in zijn bedje gelegd maar na een half uur werd hij gillend wakker. Ws niet fijn gedroomd, daarna tussen ons in op bed (waren beide nog even gaan slapen, het was zo vroeg op de zaterdagochtend :) En toen nog een ruim een uur geslapen. Heerlijk voor mij :D

Al voel ik nog een zwaar hoofd ;)

 

Ben erg blij met de opbrengst! Had ik niet durven hopen. Heb nu wel wat buikpijn maar goed te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Floortje Ik kom zelf vanuit het VU en daar doen ze het NIET. Daarom ben ik naar Gent gegaan. Het VU wil eerst testen en het zeker weten, maar ze vinden de test resultaten nog niet positief.

Tja ik ben al ouder niets aan te doen. Steeds verkeerde mannen tegen gekomen. Nu lieve man, alleen met slecht zaad. Maar we geven de hoop niet op. Gent is onze laatste hoop.

 

@ Mama in Love. Mooie score. Sterkte voor dinsdag..

 

Ik ben inmiddels begonnen aan extra vitamine B en vanavond gaat de Deca erin. Zal wel weer raar zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Floortje Ik kom zelf vanuit het VU en daar doen ze het NIET. Daarom ben ik naar Gent gegaan. Het VU wil eerst testen en het zeker weten, maar ze vinden de test resultaten nog niet positief.

/QUOTE]

 

Oh wat fijn dat je het zegt Anna, zie je wel. We twijfelden al... Ach, dames zat van 40 of + en die worden ook zwanger hoor! Heerlijk toch dat je nu met iemand bent waar je het echt mee wilt :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mama, hier hetzelfde hoor, pas op de dag van de TP mogen wij bellen. Zenuwslopend! Mijn IVF arts zei gisteren dat buikpijn er echt bij hoort! Die blaasjes die ze aanprikken, vullen zich met bloed nadat het vocht eruit is gehaald. Je eierstokken zijn gewoon beurs en pijnlijk en daarom moet je ook 5 dagen rust houden. Ik heb dinsdag de punctie gehad en het voelt nog steeds niet lekker. Als je verhoging krijgt, ineens meer dan een kilo in een dag aankomt, of de buikpijn wordt niet minder, dan moet je echt even bellen. Google anders op OHSS, dan weet je waar je op moet letten. Maar als het bij rust gaat, gewoon rust houden en veel water drinken! Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag het verlossende telefoontje gekregen. Alle 4 zijn ze bevrucht! Erg blij mee... Vind het wel spannend nu.. Meestal is bij ons alles wel bevrucht, maar de kwaliteit is nooit zo heel goed! Maar er is een TP JOEHOEEEE......

 

@Mama in love.. Wat een ontzettende mooie score!!! Krijgen jullie er 1 of 2 terug geplaatst?

 

@ Floor Bij ons zeggen ze ook dat het innestelen vanaf dag 3 begint. Ik had nog oude ovulatie testen liggen van de clearblue. En aangezien ik ze toch nooit ga gebruiken ben ik ze nu voor de lol aan het gebruiken. Je kunt duidelijk het 2e streepje zien als je hem uit de houder haalt. Dit zal zeker door de pregnyll komen. Voorlopig gebruik ik ze om te kijken of de pregnyl uit mijn lichaam gaat! Blijft leuk.. Mijn vriend wil nooit eerder testen.. Omdat hij dan(mocht het negatief zijn) zo snel weer van het positieve gevoel af is... en het al eerder afgelopen is.. Terwijl ik iemand ben van duidelijkheid en niet te lang in onzekerheid zitten.. Ik wil het weten.. Ik moet nog testen halen.. dus zal optijd bestellen. Ik had er nog wat, maar door de verhuizing ben ik een aantal dingen kwijt waaronder dat tasje met de testen een stuk of 6 nog en het inbreng ding voor de bolletjes. Nou heb ik gister 2 nieuwe inbreng dingen weer gekregen.. Ik kan niet zonder dat! Ik weet neit wanneer ik ga beginnen met testen.. Maar als ik maandag de tp heb.. en die maandag daarna een test waag dan zit ik op wachtdag 8?

 

Fijne avond allemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Remmir,

 

Gefeliciteerd! Wat een opluchting! Maandag dus de TP? Spannend toch weer!

 

Liefs, Beanie

 

Lieve Beanie,

 

Wat blijft het toch elke keer een spannende tijd.. Dank je wel voor je berichtje. Maandag hebben wij de TP om 14.00u. Super veel zin in. Ben dan altijd trots omdat je dan toch zwanger bent en hopelijk voor een hele poos!

 

Hoe is het met jou? En met de misselijkheid? Wordt er nu bij jullie ook geadviseerd om(als je zwanger bent) tot de 12 weken door te gaan met die bolletjes?

Bij ons namelijk niet.. zodra je goed test mag je meteen beginnen met afbouwen. 3 dagen 2x 2 bolletjes en dan 3dagen nog 1x perdag 2 bolletjs en dan is het al klaar. Je leest veel dat mensen langer doorgaan met die utrogestan.

1 febr heb jij de volgende echo h? Hoe ver ben je dan?

Geniet van je weekend! Ik las al dat je heerlijke soep ging maken!

 

Liefs Mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Beanie,

 

Wat blijft het toch elke keer een spannende tijd.. Dank je wel voor je berichtje. Maandag hebben wij de TP om 14.00u. Super veel zin in. Ben dan altijd trots omdat je dan toch zwanger bent en hopelijk voor een hele poos!

 

Hoe is het met jou? En met de misselijkheid? Wordt er nu bij jullie ook geadviseerd om(als je zwanger bent) tot de 12 weken door te gaan met die bolletjes?

Bij ons namelijk niet.. zodra je goed test mag je meteen beginnen met afbouwen. 3 dagen 2x 2 bolletjes en dan 3dagen nog 1x perdag 2 bolletjs en dan is het al klaar. Je leest veel dat mensen langer doorgaan met die utrogestan.

1 febr heb jij de volgende echo h? Hoe ver ben je dan?

Geniet van je weekend! Ik las al dat je heerlijke soep ging maken!

 

Liefs Mir

 

Lieve Remmir,

 

Natuurlijk is het elke keer weer heel spannend, die wachtweken zijn bijna het ergste.... En als je negatief test zijn ze het ergste van alles. Als je positief test is de tijd na de positieve test tot de eerste echo denk ik het spannendste. Maar jij bent maandag om 14.00 uur gewoon zwanger! Je weet dat er wat is en kunt helaas alleen maar hopen dat het innestelt, dat het bij je blijft. Beetje bemoedigend toespreken en verder gezond leven! Ik ga zo hard voor je duimen....

 

Bij ons in het ziekenhuis mag je met 8 weken normaal gesproken stoppen met de utro bollen. Maar de vorige keer ging het eigenlijk direct mis nadat ik was gestopt (was dat toeval? Dat weten we natuurlijk niet) en daarom 'mag' ik nu doorgebruiken tot de 12 weken. Het beleid is in elk ZH verschillend, 8 weken is al lang! Maar ik vind het nu wel geruststellend dat ik die bollen nog steeds gebruik. Kwaad kan het iig niet!

 

Kan niet wachten tot vrijdag.... Dan ben ik 10w2d. Heb inmiddels een hele waslijst met vragen opgesteld voor de gyn.... Hoop maar dat ze iets langer de tijd voor me heeft dan 10 minuten! Maar wil iig even spieken.... Ben inmiddels ook wel weer een beetje onzeker namelijk. Helaas hou je dat toch!

 

Idd lekker soep gemaakt, daarmee ben ik begonnen meteen na de TP om verse groentesoep (verschillende varianten) te maken en dat als lunch te eten. En om eerlijk te zijn is dat ongeveer het enige wat me op sommige momenten niet tegenstaat om te eten, dus ik hou nog maar even vol! Gewoon grote pan soep maken en gedeelte invriezen, gaat heel goed!

 

Liefs, Beanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Remmir, wat een geweldig nieuws! 100% score, geweldig zeg! Ik duim voor prachtige kwaliteit. Als je maandag de TP hebt is maandag dag 0, dus de maandag daarna is WD 7. Spannend he? Slim om die ovulatietests te gebruiken. Als ze positief zijn komt dat zeker door de Pregnyl, bij mij zijn de testjes van KV ook nog positief, maar dat kan je volgen in het topic dat ik naar boven heb gehaald ;-) Lees wel even goed de gebruiksaanwijzing van de ovulatietest he, want soms blijven ze een streepje geven, meestal zijn ze positief als de teststreep even donker of donkerder is da de controlestreep. Waarschijnlijk zie je er, als je ze blijft gebruiken, ook mee of er wat gebeurt, want dan wordt ie weer positief... ;-) LH en HCG zijn 'nichtjes' van elkaar, maar HCG is specifieker en de HCG tests ook. Daarom reageert een ovulatietest (LHtest) zowel op LH als HCG en een zwangerschapstest (HCG) niet op LH, maar alleen op HCG. Ik snap je man ook wel, maar ik ben ook meer van de duidelijkheid en zekerheid. En ik ben nogal een b.itchy, want ik zeg tegen mijn man: 'ik ben ziek, ik spuit, ik onderga de punctie en alle ellende, dus ik maak uit wanneer ik test!' Niet echt democratisch ;-))) Maar ja, ik kan er anders gewoon niet goed mee omgaan. Gelukkig vindt hij het helemaal niet erg en hij is inmiddels net zo'n vroegtester als ik, hij haalt zelfs de tests voor me als ze op zijn. De lieverd.

 

Mama, zo'n punctie is echt zwaar als je al een kleine smurf hebt. Zeker tillen is niet fijn en ook niet echt goed. Gaat het al wat beter vandaag? Waarschijnlijk is lopen vandaag ook nog lastig, sterkte. Mijn kleine kan nu gelukkig zelf op bed klimmen waar ik hem kan verschonen, dus ik hoef hem niet zo veel te tillen. Maar gisteren tilde ik hem per ongeluk een klein stukje op en toen voelde ik het nog steeds (4 dagen na de punctie).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Remmir wat goed dat ze alle 4 bevrucht zijn! Wauw!

Ik had bij mijn zoontje 11 eicellen maar 3 uiteindelijk bruikbaar.

Ga nu maar weer van het minste uit...

Heel veel succes morgen en goed warm houden he! ;)

Ik moet 2x2 bolletjes tot de bloedtest geloof ik.

Bij mijn zoontje ging dat prima.

 

Floortje mijn zoontje is 7 maanden dus loopt nog niet en moet heel vaak getild worden. Dat is

soms best pijnlijk ja. Als vriendlief thuis is doet hij het maar die moet helaas ook vaak werken.

De pijn is nu een eind afgezakt maar voelt nog steeds niet fijn. Ik loop nog schuifelend ;)

Ik doe de eerste test 5 dagen na tp. Dan weet ik zeker dat het de pregnyl nog is. Op dag 6 begint mijn eigen hcg zich te laten zien dus de eerste keer dat ie na die test van 5 dagen na de tp voor het eerst donkerder wordt is het van mezelf (had bij mijn zoontje geen witte test, pregnyl liep over in hcg van mezelf)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fm/echo`s:

30 januari: Moedeloos (1e FM)

31 januari: Dublin (1e FM)

3 februari: Armanda (eisprong meting)

6 februari: Doublej

8 februari: SuziQ (1e FM)

 

Punctie:

 

TP:

28 januari: Remmir

29 januari: Mama-in-love

5 februari (+/-): Armanda

 

♥Testen♥

8 februari: Remmir

9 februari: Mama-in-love

17 februari (+/-): Armanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe de eerste test 5 dagen na tp. Dan weet ik zeker dat het de pregnyl nog is. Op dag 6 begint mijn eigen hcg zich te laten zien dus de eerste keer dat ie na die test van 5 dagen na de tp voor het eerst donkerder wordt is het van mezelf (had bij mijn zoontje geen witte test, pregnyl liep over in hcg van mezelf)

 

Ja wat grappig is dat! Ik hoor dat inderdaad wel vaker! Klopt ook wel met wat in de bijsluiter van de Pragnyl staat. Bij mij is de Pregnyl meestal iets eerder weg, dus dan heb ik op dag 4/5 wel wit als uitgangspunt. Maar ik bewaar ze nu wel voor de zekerheid, want als ze inderdaad weer donkerder worden, dan weet je ook dat het de goede kant op gaat Toi, toi, toi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden