Ga naar inhoud

Wachtbankje Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal,

mag ik me aansluiten bij jullie? Ik verwacht ca.19-21/1 mijn menstruatie en start met kort protocol, dus uitgangsecho. Begin feb de PU. Ik moet nog even moed verzamelen; we hebben de 1e ICSI succesvol volbracht maar helaas het vruchtje (ons kindje! Want zo voelt t!) na 9 weken verloren (MK). Ik ben niet zozeer bang voor de poging zelf (spuiten etc), maar vindt het emotioneel wel erg zwaar allemaal!

• Reacties 720
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi allemaal.

Wij zijn ondertussen ook gestart met ivf 3! Vandaag de eerste FM gehad en daar bleek 4 gelijkmatige eitjes rechts en 2 kleintjes links. Ze weten niet of die mee gaan groeien. Aangezien de vorige keer ook maar 1 eierstok wat deed. Wij volgen ook een kort protocol en maandag de 2e FM. Ik spuit dit keer 300EH puregon. Het is net of het iedere keer steeds spannender gaat worden..

Iedereen succes gewenst!

Geplaatst

Hoi Alexandra.

Ik snap hoe jij je voelt! Wat val je dan in een gat he.. Emotioneel is het ook erg zwaar. Toch houd ik mij elke keer maar voor.. dat het al wel gelukt is om zwanger te worden, dan moet het toch ook een keer lukken!!!

Hoi allemaal,

mag ik me aansluiten bij jullie? Ik verwacht ca.19-21/1 mijn menstruatie en start met kort protocol, dus uitgangsecho. Begin feb de PU. Ik moet nog even moed verzamelen; we hebben de 1e ICSI succesvol volbracht maar helaas het vruchtje (ons kindje! Want zo voelt t!) na 9 weken verloren (MK). Ik ben niet zozeer bang voor de poging zelf (spuiten etc), maar vindt het emotioneel wel erg zwaar allemaal!

Geplaatst

Meiden wat heftig als je na een (zware) ICSI/IVF poging zwanger wordt, maar het na een aantal weken misgaat :(

Jullie hadden nog een kloppend hartje ook! Bah wat naar :(

Ik hoop dat jullie beide deze ICSI met een voorspoedige zwangerschap en een gezond kindje mogen afsluiten!!

Geplaatst

Fm/echo`s:

7 januari: Armanda

18 januari: Moedeloos (pilstop echo)

19 januari: Dublin (pilstop, geen uitgangsecho reeds eerder gehad, maar start deca bij ongi. Kort schema)

21 januari: Remmir (2e FM)

23 januari: Mama-in-love (1e FM)

25 januari: Mama-in-love (2e FM)

6 februari: Doublej

8 februari: SuziQ (1e FM)

Punctie:

28 januari (+/-): Mama-in-love

TP:

31 januari (+/-): Mama-in-love

5 februari (+/-): Armanda

♥Testen♥

11 februari (+/-): Mama-in-love

17 februari (+/-): Armanda

Geplaatst

Welkom meiden! Alexandra, Dublin en Remmir!

Het wordt al een gezellig bankje!

Fm/echo`s:

18 januari: Moedeloos (pilstop echo)

19 januari: Dublin (pilstop, geen uitgangsecho reeds eerder gehad, maar start deca bij ongi. Kort schema)

21 januari: Remmir (2e FM)

3 februari: Armanda (eisprong meting)

Punctie:

TP:

♥Testen♥

Geplaatst

Dank jullie wel! Spannende tijden weer! Jullie ook succes en hopelijk wordt dit het mooiste bankje ooit!!

Hebben jullie ook last van bijwerkingen? De vorige keer heb ik menopur gebruikt en had toen erg veel last van stemmingswisselingen..

De eerste keer met puregon weinig klachten gehad.. een beetje hoofdpijn en dat heb ik nu ook weer. Voor de rest voel ik mij prima. Heerlijk een beetje vakantie genomen dit keer.. geen stresssssss..

Geplaatst

Nou zeg, veel van jullie hebben hun portie ook wel gehad zeg. Bah! Maar Remmir, je hebt gelijk we moeten positief zijn! Hoe laden jullie je toch steeds weer op? Sommige van jullie al zoveel vaker dan ik? Ik koop ook deze poging weer een kadootje voor m'n man voor als ik m het goede nieuws mag vertellen. Dat kadootje gaat overal mee naar toe als aandenken dat het zomaar dit keer (weer) kan lukken! Zo helpen we het goede karma een handje, toch!?

Even medisch; ik vond de Puregon goed te doen maar kreeg van de Deca knallende hoofdpijn. Ik verwacht bij deze 2e keer ook minder stress; you know the drill by now, dat maakt t minder spannend allemaal!

Geplaatst

Dat hoor ik van veel vrouwen dat ze hoofdpijn krijgen van de Deca. Ik hoop dat ik dat niet ga krijgen, ben er wel bang voor, want ik heb snel hoofdpijn. Ik heb net de eerste prik Deca gezet, dus ik ga het vanzelf merken. Bij de vorige poging had ik Lucrin in plaats van Deca, daar heb ik niet zoveel last van gehad. Van de Gonal-f en de Pregnyl wel, daar werd ik misselijk van.

Geplaatst

Hallo allemaal..

Zijn er nog meer mensen die deze dag de fm hebben? Of gesprekken?

Wij hebben vandaag onze 2e FM gehad en voor ons doen gaat het erg goed. 4 a 5 eitjes rechts en 2 a 3 links die ook mee gaan doen. Woensdag weer voor Fm en dat is tevens de laatste want vrijdag krijg ik de punctie! Wat gaat het snel als je zo'n kort protocol hebt. Heerlijk!! Na hoeveel dagen is er bij jullie een TP.. Bij ons vaak pas na 4 dagen! Een topper moet dan 16cellig zijn.. Maar die hebben wij nooit gehad.

Fijne dag

Geplaatst

Fm/echo`s:

23 januari: Remmir (3e FM)

3 februari: Armanda (eisprong meting)

Punctie:

25 januari: Remmir

TP:

♥Testen♥

Geplaatst

@mama in love, is woe je eerste fm of 2de (lees op telefoon en kan niets zien) konden ze al zien hoeveel follikels er klaar liggen?

Met een half uurtje gaat de eerste deca er weer in..

Geplaatst

Hey remmir, ja fijn he zo'n kort protocol! Heb nu weer een lang protocol en dan is dat echt heel lang wachten. Ben alleen nu eerst nog aan het wachten op mijn menstruatie.

Geplaatst

Moedeloos: Spannend! Succes met prikken! (als het goed is zit ie er al lang en breed in ;))

Ik heb woensdag de eerste FM en vrijdag de 2e. Bij de uitgangsecho zagen ze 14 eitjes maar dat zegt allemaal toch niet zoveel.

Bij de vorige punctie had ik 11 eitjes uiteindelijk waarvan er toen 1 teruggeplaatst werd en 2 later als cryo teruggeplaatst konden worden dus er bleven er maar 3 over.

Al die aantallen zegt mij dus nooit zoveel, het gaat om het uiteindelijke aantal ;)

Geplaatst
Hey remmir, ja fijn he zo'n kort protocol! Heb nu weer een lang protocol en dan is dat echt heel lang wachten. Ben alleen nu eerst nog aan het wachten op mijn menstruatie.

Kan die elk moment komen of moet je nog even geduld hebben? Sterkte met wachten ;)

Geplaatst

@mama-in-love Ik heb PCOS, dus geen normale cyclus. Ik heb meestal een cyclus van rond de 60dagen, dus dan moet ik nog ruim een week wachten. Heb wel primolut gehad om een bloeding op te wekken, maar ik heb besloten na overstimulatie en een poging waar ik tegen overstimulatie aan zat om m'n lijf even wat rust te gunnen. Het zijn fysiek altijd wel zware trajecten, dus nu even weer topfit worden zodat de volgende poging een succes wordt, hopelijk. Hoe gaat het bij jou?

Geplaatst

Wel knap dat je je lichaam rust gunt ;) Ik wi meestal snelsnel zeg maar :)

Hier alles oke. Ben benieuwd hoe de eerste FM eruit gaat zien. Ik voel nog niet zoveel. Spuit dagelijks trouw mijn deca en menopur.

Ik hoop volgende week zo/ma/di de punctie te hebben. Als we dat maar eens achter de rug hebben :)

Niet voor mij hoor, maar meer het produceren van vl in het ziekenhuis, Altijd weer een pak van mijn hart als dat gelukt is :)

Geplaatst

Lisa, inderdaad knap dat je zoveel geduld hebt en je lichaam rust gunt!

Mama-in-love, spannend wat er woensdag te zien is. Volgens mij zegt het niet zoveel of wel wat of niets voelt. Dat zijn toch allemaal bijwerkingen van de hormonen en de een heeft daar meer last van dan de ander.

Wat is eigenlijk het verschil tussen een kort en een lang schema? Ik ben nu wel langer bezig dan de vorige keer omdat ik toen vanuit een Lucrin depot startte, nu zit ik aan de pil. De vorige keer kon ik meteen beginnen met stimuleren, nu moet ik eerst 10 dagen alleen Deca spuiten. Heb ik dan nu een lang schema?

Geplaatst
Wij hebben vandaag onze 2e FM gehad en voor ons doen gaat het erg goed. 4 a 5 eitjes rechts en 2 a 3 links die ook mee gaan doen. Woensdag weer voor Fm en dat is tevens de laatste want vrijdag krijg ik de punctie! Wat gaat het snel als je zo'n kort protocol hebt. Heerlijk!! Na hoeveel dagen is er bij jullie een TP.. Bij ons vaak pas na 4 dagen! Een topper moet dan 16cellig zijn.. Maar die hebben wij nooit gehad.

Wat fijn dat het zo goed gaat! Bij ons doen ze de TP na drie dagen. Weet je ook waarom ze bij jullie vaak pas na vier dagen terug plaatsen? Ben ik wel nieuwsgierig naar..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden