Ga naar inhoud

Wachtbankje Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fm/echo`s:

30 januari: Moedeloos (1e FM)

31 januari: Dublin (1e FM)

3 februari: Armanda (eisprong meting)

6 februari: Doublej

8 februari: SuziQ (1e FM)

Punctie:

25 januari: Remmir

26 januari: Mama-in-love

TP:

5 februari (+/-): Armanda

♥Testen♥

17 februari (+/-): Armanda

• Reacties 720
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Remmir en mama in love, goed nieuws dat de puncties gepland zijn. Weer een stapje verder ;-). Zien jullie er tegen op? Of valt dat wel mee?

Geplaatst
Remmir en mama in love, goed nieuws dat de puncties gepland zijn. Zien jullie er tegen op? Of valt dat wel mee?

Nee, helemaal niet!

In het AMC is het echt super geregeld qua medicatie! Ik zie er juist naar uit :D. Veel Valium, Veel morfine en je bent gegarandeerd heerlijk stoned :D

Geplaatst
@ Mama in love. Wat goed!!! Dat is een mooie score! We lopen haast gelijk op! Leuk!! Zo meteen de pregnyll

Fijne avond allemaal..

Succes met de pregnyl!

Ik moet em morgen om 21:00 uur spuiten :)

Leuk dat we gelijk oplopen!

Geplaatst
Nee, helemaal niet!

In het AMC is het echt super geregeld qua medicatie! Ik zie er juist naar uit :D. Veel Valium, Veel morfine en je bent gegarandeerd heerlijk stoned :D

Hahaha, nou in dat geval alvast veel plezier ;-)

Geplaatst

Ja hoor Remmir, ik had ook twee kleintjes en daar is dinsdag gewoon een eicel uitgekomen! Die kleine was 16 mm voor de punctie. Of het een goed embryo wordt is de vraag, maar mijn IVF arts vond het de moeite waard hem mee te prikken.

@ mama in love.. Succes met de echo. Ik ben benieuwd wat er aan het groeien is!

Wij hebben vrijdag ochtend om 8.45 de punctie. Mooi optijd! Rechts zaten er 4 waarvan 1 nog 17mm doorsnee had. De rest was 19 a 21mm.. Ook links waren er 2 waarvan 1 nog rond de 15 was en de ander 17mm. Hopelijk doen die van 17mm wel mee anders hebben we er maar 3! Zijn er dames die ook bij de laatste echo een follikels van 17mm had en die wel een rijpe eicel had bij de punctie? Ik dacht dat ze minimaal 18a 19mm moeten zijn?

@ Moederloos Hoe gaat het met het spuiten? Heb je last van de hormonen of valt het mee?

Geplaatst

@floor.. DAt zou wel heel mooi zijn. Dan hebben wij voor ons doen een mooie score! Hopelijk krijgen jullie een mooi embryo teruggeplaatst. Of worden het er 2?

Hier is de griep binnen gevallen.. Ik heb echt al in geen jaren dit gehad!!! Net nu.. Hopelijk zal het de punctie en tp niet in de weg staan! Of heb je nog kans dat het afgeblazen wordt????

Geplaatst
Hey Floortje! Jij hebt de punctie al gehad! Mooi resultaat!

Heb je morgen de terugplaatsing? Spannend!

Ja, morgen TP, áls er een embryo is... Vorige keer hadden we er 'maar' 2 op 11 eicellen, dus ik ben op van de zenuwen....

Arme Remmir, zal je altijd zien! Neem paracetamol en kruip onder de wol. Volgens mij kan het wel doorgaan hoor, het is volgens mij vooral een voordeel als je man geen koorts krijgt als hij moet produceren. Bel anders gewoon even het ziekenhuis voor overleg, dan blijf je niet zo onzeker. Misschien kunnen ze je geruststellen.

Ik heb in het najaar een griepprik gehaald en mijn man ook, voor het geval we in de winter met IVF bezig zouden zijn, maar volgens mij is dat ook geen garantie...

Geplaatst

*breek nog ff in*

Lieve Remmir,

Had je gisteren nog een berichtje willen sturen, is er niet meer van gekomen, dus nu en ik hoop dat ik nog op tijd ben: HEEL VEEL SUCCES MET DE PUNCTIE VANDAAG!!!! Ik duim voor je dat je een mooie opbrengst hebt! En natuurlijk dat de punctie meevalt....

En ook veel beterschap..... Als je vriend/man geen koorts heeft dan zal het toch allemaal wel los lopen?

*breek weer uit*

Geplaatst

Floortje weet je al wat meer? Héél veel succes vandaag en goed voor je emmy zorgen -> Lekker warm houden ;)

Remmir Jij ook veel sterkte en succes! Ik hoop dat het een punctie zonder al te veel pijn wordt en met een mooie opbrengst!

Geplaatst

Fm/echo`s:

30 januari: Moedeloos (1e FM)

31 januari: Dublin (1e FM)

3 februari: Armanda (eisprong meting)

6 februari: Doublej

8 februari: SuziQ (1e FM)

Punctie:

25 januari: Remmir

26 januari: Mama-in-love

TP:

28 januari: Remmir

29 januari: Mama-in-love

5 februari (+/-): Armanda

♥Testen♥

17 februari (+/-): Armanda

Geplaatst

Remmir

jij de punctie vndg. Toch snel gegaan he.

Laat je effe weten hoe t gegaan is?

die kleine doet vast wel mee, had ik ook wel s bij de laatste fm!

mama

jij dus morgen de tp

ook soepeltjes gegaan dan

en he hebt er zelfs zin in, haha

nou hopelijk bijna een emmy on board!!

Geplaatst
Floortje weet je al wat meer? Héél veel succes vandaag en goed voor je emmy zorgen -> Lekker warm houden ;)

Remmir Jij ook veel sterkte en succes! Ik hoop dat het een punctie zonder al te veel pijn wordt en met een mooie opbrengst!

Ja! Ik mag vanmiddag komen! Ik durfde het bijna niet meer te geloven!

Remmir, laat je even weten hoe het is gegaan?

Geplaatst

@Floor...Wowwww hoe mooi is dat!!!! Super dat je een tp hebt! Vanaf vanmiddag ben je dan heerlijk zwanger en ik ga hard duimen voor de volle 9 maanden!!!

@Mama in love Morgen mag jij voor de punctie.. Zie je er tegenop? Heel veel succes morgen en hopelijk valt het allemaal mee!!

@Beanie. Dank je wel voor je bericht!!! Lief dat je er aan hebt gedacht!

Het zit er weer op! Dit keer was het gevoeliger dan de vorige keren. Ik kreeg alles ook meer mee voor mijn gevoel. Ze hebben er 5 aangeprikt, maar 1 was toch te klein. De andere 4 zaten ook een eicel in dus die doen mee! Wij zijn tevreden met deze uitslag! Morgen worden we gebeld of er maandag een tp is. Zwolle heeft een nieuw beleid en dat is de tp met 3 dagen doen. Omdat ze van mening zijn dat het beter kan innestelen. Tijd zal het leren..

Ze waren blij dat ik ziek was en niet mijn vriend.. Voor de eicellen maakte het niet uit. Wel voor de zaad kwaliteit.

Ooh ja en 12 februari mogen wij testen...... hmm dacht het niet.. dat wordt vast wel wat eerder!

Geplaatst

@Remnir, lekker dat de punctie achter de rug is! En, een mooie opbrengst! Heb je nog last van napijn? En wat super fijn dat je morgen al wordt gebeld of er maandag een TP is. Bij ons bellen ze pas op dag 3 of je 's middags mag komen voor een TP...

@Floor, wat fijn dat je een TP hebt gehad!!! Weer een stapje verder ;-). Waren er nog meer goede embryo's? Je had zoveel eicellen. Zo toch fijn zijn als er nog cryo's zijn. Al hoop natuurlijk dat je die niet nodig hebt ;-).

@mama in love, fijne trip morgen!

Geplaatst

@ Remmir. Je hebt een mooie score. Ik ga voor je duimen.

@ andere dames iedereen veel sterkte en succes.

Ik wil me ook (weer) aansluiten. Ik ga zaterdag weer beginnen met deca spuiten voor mijn laatste poging. Na een paar dagen gaat Gonal=F erin.

Op 4 februari heb ik een echo om te kijken hoe mijn eicellen zijn gegroeid. Mijn vermoedelijke punctie dag is rond valentijsdag..

Klinkt raar maar ik heb er zin in. Ik heb veel vertrouwen in het ziekenhuis.

Ik heb bewust gekozen voor Gent, want daar hebben ze een methode die ik graag wil proberen. (LAH)

Ik hoop iedereen snel weer te spreken en hopelijk nemen jullie mij ook op in jullie levensweg...

Iedereen veel sterkte en succes.

Groetjes Angélique

Geplaatst

Gezellig Angelique! Wij lopen ongeveer gelijk op, ik begin dinsdag met de Gonal-f en als het net zo snel gaat als de vorige keer heb ik rond 11 feb de punctie. Wat is trouwens LAH? En waarom wil je dat graag proberen? In ieder geval heel veel succes gewenst!!

Geplaatst

@Anna..Ik ben benieuwd wat je bevindingen zijn van Gent! Mocht onze poging niet lukken dan kan ik nog 1 keer en dan zal ik ook evt naar Gent willen.

Uiteraard ga ik er vanuit dat dit de laatste spuiten waren!

En wat is LAH?? Interessant!

Ik had deze poging ook erg veel zin in om weer te starten. Het is zo'n grote wens en dan wil je daarvoor gaan!

Succes met alles!!

@SuziQ Bij ons bellen ze altijd de dag erna.. Met hoeveel er ook bevrucht zijn. Verder vertellen ze niets.

Ik heb niet veel na pijn.. Maar nu doe ik ook haast niets vanwege het ziek zijn...

Welke medicijnen ga jij gebruiken? Hebben ze je schema nog aangepast vergeleken met de vorige keer?

@moederloos en Dublin hoe gaat het met jullie met het spuiten? Last van bijwerkingen of valt het allemaal mee?

Geplaatst

Oh Remmir, wat fijn dat het achter de rug is en dat je een mooie score hebt! En dan morgen al bericht! Geweldig hoor, ik duim voor je!

Anna, jij ook veel succes en SuziQ ook natuurlijk, wat is de aanloop toch altijd lang hè?

Wij hadden deze keer echt een goede score met 6 embryo's dus hopelijk is er nog eentje (of wie weet 2) over.

Ik ga trouwens uit bijgeloof niet op een lijstje, want de enige keer dat ik blijvend zwanger ben geweest is toen ik niet op een lijstje stond, dus ik stel me een beetje bescheiden op deze keer. Maar als jullie het goed vinden post ik dus wel af en toe mee hier :-) Bovendien ben ik ook een vroegtester, dus een testdatum is bij mij ook niet echt relevant :-)

Geplaatst

Haha floor ik weet nog dat jij een vroege tester was! Vanaf welke dag zou je kunnen beginnen met testen? 10 dagen na de pregnyll?

Ik herken het gevoel trouwens van bijgeloof.

En je moet doen waar jij je goed bij voelt!

@mama in love.. Succes morgen!

Geplaatst

@remmir, je hebt het weer gehad gelukkig. Mooie score. Ga voor je duimen voor mooie bevruchtingen.

Hier gaat het prikken goed, nog nergens last van. Lig Allen heel vroeg op bed haha.

@mama in love, succes morgen ga voor je duimen.

@Anna, hier nog een gent ganger. Fijn ziekenhuis. Welke arts hebben jullie.

Geplaatst

Hier op dag 2 stimuleren en grieperig/verkouden. Heb lichte koorts en ben snotverkouden, kortom wat timing betreft waardeloos. Maar goed voor de eitjes maakt het niet uit, is alleen vervelend voor mij. Plus de zaadjes liggen al een tijd in de vriezer, dus die hebben er ook geen last van...

Moeten wel weer even nadenken wat betreft het prikken van de menopur, aangezien ik 4 ampullen meno (300) en watertje(s) moet mixen. Gebruiksaanwijzing gisteren gevolgd met als resultaat 2 watertjes en een te kleine spuit. Dus 2 spuiten meno gemaakt. Vergeten dat we de vorige keer ook de spuit maakte met 1 watertje, dus vanavond maar 1 spuit meno. Bijwerkingen worden een beetje ondergesneeuwd door het grieperige gevoel, dus kan hier niets over zeggen.

Ook ik zal beperkt deelnemen aan lijstjes, verhuis bijvoorbeeld niet mee naar het uitgerekend topic. 1e keer wel meegeschreven en met 11 weken eruit gedonderd door ma, 2e keer niet meegeschreven en een mooie meid rondlopen. Ben niet van het bijgeloof, maar betreft meer een gevoelskwestie. Zal zeker meelezen en voor vorderingen kan je bij de D en D meisjes teruglezen.

Wat fijn om te lezen dat sommige van jullie al de punctie achter de rug hebben.

Fijne avond!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden