Ga naar inhoud

Wachtbankje Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik ben nieuw op het forum en zal me daarom even voorstellen. Ben Vernon, 25 en heb vorige week zaterdag mijn eerste TP gehad. Het is bij ons erg snel gegaan; in augustus voor het eerst naar huisarts en vorige week al eerste TP. De hele behandeling (lange traject met pil, decapeptyl en 125eh gonal F) is me erg meegevallen, op de resultaten na steeds (maar 4 eicellen, 2 embryo's, uiteindelijk 1 embro van C kwaliteit terug geplaatst). Ik zit nu op WD 5 na TP, voel heel veel, maar probeer vooral positief te blijven (wel moeilijk hoor!). Mag ik me bij jullie aansluiten?

Fijne zondag!

• Reacties 720
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Vernon,

Natuurlijk! Je mag je hier op het forum altijd bij topics aansluiten, dus welkom! Spannend hè, dat wachten?! C-kwaliteit is niet super, maar er zijn zat vrouwen zwanger van geworden, dus je hebt echt nog wel kans hoor! Sterkte met wachten!

Groet,

Floor

Geplaatst

Hoi Allemaal.

Wat een weer zeg.. ik ben nog niet buiten geweest.. Administratie dag en pay-day vandaag. Nou prima weer ervoor! Dure dag vandaag ;-)

Wij hebben besloten dat ik iig niet op skivakantie ga omdat wij uiteraard zwanger zijn ;-) Vriendlief gaat dan wel, maar mocht het toch zo zijn dat het niet lukt.. dan gaan wij toch samen nog even lekker weg te skieen!

We hebben de openhaard aan en ik drink toch een half wijntje.. Tijdens de behandeling geen alcohol gedronken, maar nu toosten op de embryo's.

Hebben jullie de alcohol laten staan of weinig gedronken of drinken jullie voluit tijdens de behandeling?

Hoi Vernon dat gaat bij jullie idd snel zeg! Elke behandeling kan weer anders zijn. Het is toch in het begin aftasten wat voor jullie het beste werkt qua hormonen. Zo had ik de eerste keer puregon.. 6 eitjes 6 embryo's waarvan er 1 redelijk goed en ander redelijk was.. De rest was al gestopt met delen. 2e ivf menopur.. Ik heb me de hele behandeling slecht gevoeld.. werd er depri van van dat spul.. uiteindelijk 3 eitjes 2 bevrucht.. allebei van zeer matige kwaliteit. Dit keer weer puregon en voel me veel prettiger en 4 eitjes 4 bevrucht en morgen horen we de kwaliteit. Van een c kwaliteit kun je ook zwanger worden! Alleen wordt de kans wel wat minder. Succes en leuk dat je mee schrijft!

@ mama in love.. dat is helemaal prima hoor. ik test toch wel wat eerder haha denk ik. Ik moet van het ziekenhuis testen op 12 febr.

En jij? Heb jij nog een datum mee gekregen om te testen? Spannend hoeveel er bij jullie dan bevrucht zijn.

@ floor Het streepje wordt nu al wat minder voor mijn gevoel van de ovu-test. Ik zal zo eens een setje testen bestellen! Bij jou zal de innesteling nu wel plaats gevonden hebben! Laat maar lekker groeien!! mijn duimen draaien!

Voor de andere dames hoe gaat het met het spuiten en met de bijwerkingen?

Fijne avond

Geplaatst

Hallo Allemaal, Ik ben nieuw op dit forum. Omdat ik al iets ouder ben, mochten wij gelijk met IVF beginnen (na een half jaar proberen), dus dat is ook vrij snel. Ben op 11 januari voor de 1e keer begonnen met IVF. 14/1 met puregon 300ie erbij, zo 20/1 1e echo met 6 eitjes links en 3 a4 kleintjes rechts. wo de 23e 2e echo en gisteren de laatste echo: eitjes links flink groot en rechts ook wat gegroeid. Klaar voor de punctie maandag 26/1 om 11 uur, spannend! Gisteravond dus de pregnyl gespoten. Gelukkig heb ik geen erge bijwerkingen, alleen hou ik wat meer vocht vast. Het valt me tot nu toe allemaal erg mee, ik laat het allemaal maar over me heen komen. Veel succes iedereen en maar hopen dat het allemaal lukt! gr Noes

Geplaatst

Hi Remmir,

Natuurlijk, lekker proosten om je embryo's! Dat kan nu toch geen kwaad? Zeker niet als het één wijntje is. Ik heb ook paar keer - tijdens de deca twee keer ofzo en een keer tijdens het stimuleren - een glaasje wijn gedronken, maar verder heel gezond gegeten en allerlei supplementen gebruikt (waarmee ik je niet zal vermoeien). Op tijd naar bed, genoeg bewegen, etc. Nu houd ik het natuurlijk op thee, maar dat is logisch! We hebben het al zwaar genoeg! Ik geloof echt niet dat het kwaad kan, zolang je je maar niet bezat!

Proost, neem één klein slokje op mij, want ik ben jarig :-)

Succes morgen, laat je wat weten?

Liefs,

Floor

Geplaatst

Bedankt voor jullie support meiden! Spannend allemaal zeg; heel veel succes met wachten, puncties en terugplaatsingen allemaal!

Geplaatst

Hoi

ik ben nieuw hier wij zijn aan onze tweede ivf begonnen

de eerste ivf hebben we een tweeling gekregen ;)

vandaag terugplaatsing gehad van een top embryo aldus arts we hadden zeven eitjes waarvan zes bevrucht en waarvan vijf embryo uitkwamen allemaal acht cellig

nu hebben we 1 embryo teruggeplaatst en nu is het weer zo spannend

Ik voel nog niks alleen altijd als ik ongi moet worden moet ik zoveel scheetjes laten (sorry)

en dat heb ik nu ook ben hierdoor zo onzeker pffff

wie heeft deze gekke kwaal ook

verder wil ik iedereen succes wensen

elf febr mogen we bloedprikke;)

Geplaatst

Welkom Vernon, Susan, en Noes! Altijd leuk, met z'n allen delen waar we door heen gaan. Zal toch veel overeenkomen en we weten altijd goed van elkaar waar we mee bezig zijn enzo, is echt fijner vind ik dan het met mensen uit je omgeving te bespreken die het toch minder goed snappen.

Susan wat een heerlijk goede score!

tjonge je hebt een tweeling! Pittig hoor, maar ook geweldig lijkt me! Zijn het jongens of meisjes? Of van allebei 1? Had je er toen 2 teruggeplaatst gekregen? Op naar een broertje of zusje.

Geplaatst

Hoi armanda

bij de eerste ivf hadden we twee terug geplaatst en gelijk goed uitgepakt zie je wel in het begin was het pittig maar Ah alles went kan niet meer zonder ze ze zijn samen het zonnetje in huis

het is een jongen en een meisje maar wil graag drie kindjes dus vandaar poging twee

vanuit de eerste poging was er een cryo over die heeft de ontdooiing proces in september jl niet gehaald helaas

wanner mag jij testen

Geplaatst

Nou meiden, ik ben eindelijk ongesteld!

Ik kan dus morgenochtend het mck bellen om dat te melden.

Wel echt nog altijd eng hoor, een tp in eigen cyclus van mijn eerste en enige cryo ooit! Als ie maar goed ontdooit.....!!!!

Vraagje: Ik werd net rond 19 uur ongie, een beetje. Gewoon een rustige start (wel rood)... Telt vandaag als mijn eerste ongiedag? Of morgen dan?

Als ik het goed heb dan zal ik rond 8 feb een echo (eerste fm) hebben.

En dan rond 13 feb ofzo de tp?

Dan zou ik 25 feb mogen testen (12 dagen na de tp)

Zoiets ongeveer vermoed

Ik kan het lijstje even niet zo snel vinden, maar mijn data wijzigen dus iets ;-)

Blij dat het eindelijk begint! en ik val nog net binnen februari, haha, ik heb toch niet zo'n geduld hoor, het feest mag nu wel beginnen!

Geplaatst
Omdat ik al iets ouder ben, mochten wij gelijk met IVF beginnen (na een half jaar proberen), dus dat is ook vrij snel.

Noes! Helemaal goed, 40 is het nieuwe 20 ;-) Welkom en fijn dat het tot nu toe meevalt. Succes met de punctie morgen :-)

Geplaatst

Hi Armanda, mijn arts zegt altijd dat het goed moet doorstromen, maar aan de andere kant komt het ook weer niet op een dag aan, want ik neem aan dat je toch moet wachten op je ei? Of ga je met progynova starten?

Geplaatst

In geval van de progynova zou ik dan morgen als eerste dag nemen, tenzij het nu nog goed doorzet... Dat was in ieder geval altijd het advies van mijn IVF arts.

Geplaatst

Hallo Dames

ik ben nieuw op dit forum. Ik zal me even voorstellen ik ben Emm, 33 jaar oud. Vorig jaar in sept zijn we begonnen met ivf. Na een punctie van 9 follikels en bevrunchtigen hebben de 5 topembryos gekregen. NA de terugplaatsing een zwangerschap dat helaas in een vroege miskraam belande. Na de miskraam heb ik een bloeding van 5 weken gehad. Sinds begin januari kon ik met mijn nieuwe menstruatie beginnen met de progynova. AFgelopen donderdag heb ik een tp van een cryo gekregen en nu zijn mijn wachtweken aangebroken. Ik mag 7 feb testen of ik zwanger ben. Ik vind dit een vreselijk moeilijke tijd. Het wachten..... hopelijk gaat het goed.

gr Emm

Geplaatst

hallo ik ben nieuw hier ik ben lieselot 28 jaar en ben al bezig met icsi van 2007 ,in 2010 hadden we eindelijk eens geluk en is mijn dochtertje geboren !!op 19 juli nu zijn we terug bezig met de 7 de behandeling dus zelf betalen jammer genoeg ik had 14 eicellen waar 9 van bevrucht en 2, 8 cellige terugeplaatst zijn 2 feb weten we de uitslag !ze hebben er dan nog 4 blastocysten kunnen invriezen :-) maar hopelijk hebben we die niet meer nodig !!

ik wens iedereen heeeeeeeeeeeeeeel veel succes !! :-)

Geplaatst

Hoi meiden, ook ik wil me graag aansluiten bij dit wachtbankje! Afgelopen dinsdag heb ik een tp gehad van een cryo. Vind t erg spannend.. Sinds gisteren vaak een steek in mn linkeronderbuik.. Wat zou dit betekenen?..

Jullie allemaal veel succes!

Geplaatst

Floor nog net op de valreep GEFELICITEERD!!! Heb je een gezellige dag gehad en ben je lekker verwent? Ik Neem nog een laatste slokje op jouw verjaardag Proost!!!

@armanda eindelijk! Nu kun je starten voor jullie cryo.. bij ons rekenen ze na de middag als de volgende dag. Dus voor jou morgen dag 1 zeg maar. Maar miss is dat bij jullie anders. Maar fijn dat het er nu eindelijk is..

@ Noes73 lieselot Emmiline Suzan Leuk dat jullie mee schrijven! Jullie ook veel succes gewenst!

@ Noes73 Succes morgen. Hopelijk valt het allemaal mee en heb je een mooie opbrengst! Laat je het ons even weten?

Ik duik mijn bedje zo in.. Morgen een leuke dag!!!! Hopelijk krijgen we te horen dat er een redelijk tot goede embryo bij zit!! Zou wel zooo mooi zijn!

Slaap lekker allemaal

Hi Remmir,

Natuurlijk, lekker proosten om je embryo's! Dat kan nu toch geen kwaad? Zeker niet als het één wijntje is. Ik heb ook paar keer - tijdens de deca twee keer ofzo en een keer tijdens het stimuleren - een glaasje wijn gedronken, maar verder heel gezond gegeten en allerlei supplementen gebruikt (waarmee ik je niet zal vermoeien). Op tijd naar bed, genoeg bewegen, etc. Nu houd ik het natuurlijk op thee, maar dat is logisch! We hebben het al zwaar genoeg! Ik geloof echt niet dat het kwaad kan, zolang je je maar niet bezat!

Proost, neem één klein slokje op mij, want ik ben jarig :-)

Succes morgen, laat je wat weten?

Liefs,

Floor

Geplaatst
@Floortje : Dank je wel, dan ben ik 19.. :-) Ik hoop dat het meevalt morgen met de punctie.

Pfffff.... Broekie! En dan nu al IVF :-)))

Welkom Emm en Lieselot. Wel nieuw hier, maar niet nieuw in de behandelingen, jullie hebben ook al aardig wat meegemaakt! Succes allebei!

Geplaatst

@rimmir, succes vandaag hopelijk mooie emmy`s

@mama in love, Hoe is het met de pijn? al een beetje afgezakt?

@lieselot en emmeline, welkom

@ricklover, volgens mij zaten wij ook samen op het oktoberbankje of heb ik dat mis.

Pppff kan niet wachten tot het woensdag is volgens mij zitten er weer veel follikels (wat niet de bedoeling is) begin er nu al behoorlijk last van te krijgen.

Maar duik elke avond lekker vroeg mijn bedje in...

Geplaatst

Hoi meiden

Ik ben ongesteld geworden.. Vanavond voor het eerst decapeptyl zetten woensdag de puregon erbij. 5 febr de eerst fm.. Denk dan ongeveer de 9 de of de 10de de punctie spannend hoor!! Jullie succes met de wacht weken!!

Liefs mandy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden