Ga naar inhoud

Wachtbankje Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ha Mandy wij lopen op hetzelfde schema. Vanmiddag tp ook van een achtcellige emmy en we hebben ook dezelfde test datum. Alles verliep goed. Wat een fijn gevoel geeft het, ik liep met een grote glimlach het zkh uit.

Het wachten is begonnen.

• Reacties 720
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Goedemiddag dames ik heb een goed tp gehad.. Een 8 cellige emmy on board.. Wel heel raar idee voel me helemaal blij!! Over 2 weken testen dat is 1 maart... Spannend!! X

Mandy jeeeeh! Logisch dat je heel blij bent!

we lopen trouwens gelijk, ook met Fem, want als mijn cryo goed ontdooit dan heb ik zondag de tp en mag ik na 12 dgn testen dus dat is net als jij op 1 maart :)

Geplaatst
Hallo dames,

Even snel door de berichten heel gescand en heel hartelijk gefelciteerd voor alle zwangeren! Geniet ervan en duimen dat jullie over een maand of 9 een prachtige baby mogen verwelkomen. Voor de dames die helaas niet zwanger zijn sterkte.

Woensdag heb ik gehoord dat ik ook helaas niet zwanger ben. Er was wederom niet eens HCG aanwezig..... Menstruatie was ook op de testdag begonnen, dus de negatieve uitslag kwam niet als verassing, maar het blijft een klap.

Van de 5 embryo's die er nog over waren na de punctie is er maar 1 goed genoeg gebleken om cryo te worden. Dit is voor ons letterlijk de laatste strohalm aangezien ik geen nieuwe punctie meer mag ivm gezondheidsgevaren voor mij. De cryo zal teruggeplaatst worden in de eerstvolgende cyclus.

Voor nu aan alle dames die nog op de uitslag wachten: sterkte!

Oh Elisa, wat een teleurstelling. Sorry meid. Veel sterkte met het verwerken!

Geplaatst

Ha dames.

Heb al een week niet gereageerd. Sinds ik begonnen ben met de progynova ben ik niet meer vooruit te branden en ik heb echt heel erg veel last van mijn darmen... dat begon de vorige poging pas veel later.

Zal even proberen bij te lezen nu.

Remmir: wat jammer dat het niet gelukt is.

Armanda: wat fijn dat je bms nu wel dik genoeg is en je zondag een terugplaatsing hebt.

Moedeloos: wat een mooi aantal eitjes! Niet fijn dat er maar 1 embryootje is overgebleven zeg... Maar wel een hele mooie zie ik op de foto. Duim voor je dat het een heel eigenwijs embryootje is en dat er een mooi kindje uitgroeit.

Mandy: wat een boel eitjes! En niet fijn dat je richting overstimulatie zit... En wat een mooi aantal bevruchtingen! Succes met het wachten nu.

Happinez: fijn dat je bms dik genoeg was. Maar wat moet je lang wachten op je terugplaatsing? Ik ben vandaag geweest en wij krijgen als het goed is (als de cryootjes goed ontdooien) ook dinsdag 2 cryootjes teruggeplaatst.

Nog gecondoleerd met je vriendin.

SuziQ: wat een mooi aantal eitjes heb je. Balen dat je tegen overstimulatie aanzit (heb ik ook gehad en dat is niet fijn). Succes met het wachten nu.

MenM: balen dat het niet is gelukt... Maar wel 'fijn' dat je nog 5 cryootjes hebt liggen. Duim dat deze wel gaan plakken.

Mare: wat jammer.... Heel veel succes met jullie cryo.

Fem: wat fijn, 8 embryootjes. En nu 1tje aan boord.

Jacqueline: welkom hier! Netjes hoor - 14 eitjes. Weet je al hoeveel eitjes er bevrucht zijn/heb je al een terugplaatsing gehad?

Mÿ: welkom hier! Hoe was je echo?

Elisa: balen dat je niet zwanger bent.... Sterkte en succes met jullie cryootje.

Noes: een licht streepje is ook een streepje! gefeliciteerd!

Wij zijn vandaag geweest voor echo en mijn bms was dik genoeg. Gelukkig maar, begin nu pas het gevoel te krijgen dat we weer begonnen zijn. Maandag bellen ze of de cryootjes goed ontdooid zijn en of we dinsdag een terugplaatsing hebben (ze mogen allebei terug als ze goed ontdooien - gelukkig maar).

Geplaatst

Fem en armanda spannend he!! Ik ben de eerste week nog vrij van me werk.. 25 ste moet ik weer beginnen dus wel lekker.. Kan ik wat rustig aan doen.. Denk dat de tweede wachtweek spannendst is dan heb ik afleiding.. Heb nu wel beetje krampen in me onder buik.. Kunnen ook me darmen zijn natuurlijk.. Je let nu overal zo erg op... Hoe voelen jullie je??? Hoe is het met de andere dames?? Liefs

Geplaatst

@elisa,Balen meis,ik ga duimen dat de laatste blijft plakken!

@mandy26 spannend!

@susan die dagen lijken soms wel te kruipen :-)

@noes Gefeliciteerd!!

Hier wd 6 en ik voel niks,alsof er niets is terug gestopt,gelukkig heb ik het nu te druk met werk en kind om er ook maar bij stil te staan

Bij de eerste TP dag 7 ongi en bij de 2de een dag voor testen.maar bij beide had ik krampjes en steekjes.en nu dus helemaal nada.

Stom genoeg ben ik de volgende punctie al aan het plannen,hebben jullie dat ook na al die teleurstellingen?Dat je er eigenlijk al vanuit gaat dat je weer een negatieve test hebt?

Geplaatst

@Dizzy, hou je het allemaal nog een beetje vol? Ja dat ken ik wel dat je al met de volgende poging bezig bent en na zit te denken er over terwijl je nog in je wacht weken zit. Bij mijn vorige poging werd ik ook op dag 7 ongi en bij dr cryo ook een week later.

@Mandy, wanneer mag jij testen?

Hier inmiddels op wachtdag 5 en heb net het zieken huis gebeld, want mijn buik is zo vol en rond dat ik krom loop van de pijn. Ze gaf aan dat ik waarschijndelijk met pregnyl moet stoppen en over moet gaan op die bollen.

Nu dacht ik ik neem een lekkere warme douche douche dan zak het wel af, maar ik begon sterretjes te zien en ben maar even gaan liggen.

Morgen bellen ze me terug met wat ze besproken hebben, maar denk wel dat ik moet stoppen met pregnyl. Dat zou ik best jammer vinden.

Hoe is het met onze andere damens hier?

Geplaatst

Jeetje moedeloos, wat heftig! Klinkt als late overstimulatie... Zorg maar goed voor jezelf, veel drinken, en als je twijfelt of je wel kunt wachten tot morgen, gewoon weer het ziekenhuis bellen. Misschien betekent het dat je lichaam zelf ook begonnen is het aanmaken van HCG? Dat zou natuurlijk super zijn... In ieder geval sterkte!!

@Dizzy, ja, dat herken ik wel. Maar hopelijk is dat niet nodig... Morgen een spannende dag voor jou als je bij de eerste poging op wd 7 ongi werd. Ik duim voor je!

Hier wachtdag 2 en het lukt me nu nog goed om het hoofd koel te houden ;-)

Geplaatst
@Dizzy, hou je het allemaal nog een beetje vol? Ja dat ken ik wel dat je al met de volgende poging bezig bent en na zit te denken er over terwijl je nog in je wacht weken zit. Bij mijn vorige poging werd ik ook op dag 7 ongi en bij dr cryo ook een week later.

@Mandy, wanneer mag jij testen?

Hier inmiddels op wachtdag 5 en heb net het zieken huis gebeld, want mijn buik is zo vol en rond dat ik krom loop van de pijn. Ze gaf aan dat ik waarschijndelijk met pregnyl moet stoppen en over moet gaan op die bollen.

Nu dacht ik ik neem een lekkere warme douche douche dan zak het wel af, maar ik begon sterretjes te zien en ben maar even gaan liggen.

Morgen bellen ze me terug met wat ze besproken hebben, maar denk wel dat ik moet stoppen met pregnyl. Dat zou ik best jammer vinden.

Hoe is het met onze andere damens hier?

Sterkte! Ik hoop dat het niets ernstigs is. Waarom zou je het jammer vinden om met pregnyl te stoppen? Die bollen zijn prima te doen hoor. ( voor een tijdje dan).

Hier gaat het goed! Als je op andere topics leest plaats ik wat meer, omdat ik het wel lastig vind om uitgebreid over zwangerschap te praten terwijl de rest nog aan het wachten is. Ik zit nu ook in het 12-weken topic.

Ik heb weinig kwaaltjes. Niet misselijk! Wel erg moe en een lage bloeddruk, dus koud( en net als jij, af en toe sterretjes zien bij opstaan of warme douche..). O ja en mn borsten doen pijnnnn..

Maar ik mag niet klagen. Het blijft wel onwerkelijk en omdat ik juist in mn buik niet veel voel. Ik wil eerst zien en dan geloven. Dus wacht vol spanning en onzekerheid mn eerste echo af. Die is 27 feb....

Jullie allemaal heeeeel veel succes in de wachtweken. Zoek lekker veel afleiding. :-)

Geplaatst

Moedeloos ik mag 1 maart testen.. Balen zeg dat je je zo voelt... Doe maar extra voorzichtig.. Niet vertrouwd meteen bellen.. Even een vraagje hoelang gebruiken jullie die bollen?! Ik heb 1 brief waar op staat 10 dagen en andere tot 14 dagen.. Ik heb alleen bollen voor 10 dagen..

Geplaatst
Moedeloos ik mag 1 maart testen.. Balen zeg dat je je zo voelt... Doe maar extra voorzichtig.. Niet vertrouwd meteen bellen.. Even een vraagje hoelang gebruiken jullie die bollen?! Ik heb 1 brief waar op staat 10 dagen en andere tot 14 dagen.. Ik heb alleen bollen voor 10 dagen..

Aurora heeft een topic hierover aangemaakt. Onder het kopje icsi geloof ik.

1maart... Nog even geduld... Duurt lang dan he. Ben benieuwd!

Geplaatst

Dag dames, hier even een bericht van mij. Ik heb de laatste dagen gepost op het 12 weken wachtbankje. Ik moet helaas mededelen dat ik vandaag en miskraam heb gehad. Helaas heeft onze zwangerschap maar 5 weken en 5 dagen mogen duren. Op dit moment verlies ik ontzettend veel bloed. Na de ervaring van oktober 2012 waarbij we ook een miskraam te verwerken kregen. Moet ik zeggen dat het emotionele redelijk goed gaat. Ik wens alle zwangeren een gezonde en beter afloop dan die ik tot nu toe heb mogen meemaken. Alle dames die nog voor de tp zitten. Ontzettend veel succes met de zware wachtweken waar jullie inzitten

gr Emm

Geplaatst

@Susan, ik kreeg pregnyl omdat ik altijd na 7 dagen ongi werdt en de embryo dus niet een eerlijke kans kreeg.

@emmeline, oh meid wat erg. Heb er geen woorden voor. Heel veel sterkte met het verwerken. Dikke knuffel.

Geplaatst

Ooh nee Emm wat shit!

ik heb precies hetzelfde meegemaakt in december, ook met 5,5 wkn.

Shit joh!!

nou zit ook in spanning hier. Word rond 11u gebeld of ik een tp heb vandaag of niet

Geplaatst

Even teruglezen.. jee is er veel geschreven.

Mandy en Fem: Gefeliciteerd dames- goede tp!!! Hoe voelen jullie zich nu? Lukt het een beetje met ontspannen wachten?

Armanda: Weet je al of je vandaag een tp hebt???

Elisa: Heel veel sterkte meid. Wat vreselijk toch allemaal. Eerst die pijn, dan die hoop en dan helaas een negatief resultaat. Heel dikke knuffel.

Hobbesje:Hee wat leuk dan lopen we straks idd helemaal gelijk op:) Ja, we moeten echt wel lang wachten - ze hebben wachttijden??? Snap jij het? Ondertussen ben ik wel

al 3 weken aan de progynova en heb er nu echt ontzettend last van: buikpijn, opgeblasen, heel erg emo en hoofdpijn. A.u.b. laat het snel dinsdag worden en onze eskimootjes goed ontdoien. Ben er zo bang dat er nog iets mis gaat.

Dizzy: Ach meid. Niets voelen hoeft ook niets te betekenen!! Maar dat weet je natuurlijk:) Wacht maar, misschien wordt je nog helemaal verrast.

Moedeloos: Hoe is het met je meid? Jeetje, wat eng. Hoe voel je je nu? Moest je stoppen met de pregnyl? Sterkte!

Susan: Wat fijn dat je er weinig kwaaltjes hebt:). Ik kan me heel goed voorstellen dat het nog erg onwerkelijk is en dat het killing dagen zijn tot de eerste echo. Sterkte!!

Mandy: Dat blijkt bij iedereen anderes te zijn. Ik moet ze altijd t/m testdatum gebruiken, maar ik hoorde ook dames die korter of langer ermee door moesten gaan. Gewoon bellen en vragen als je niet zeker bent!

Emmeline: Oh nee toch, wat erg voor je, ik weet er niets op te zeggen. Ik hoop dat je veel steun hebt nu. Heel veel sterkte bij het verwerken en een heel dikke knuffel vor je. Arme jij toch.

Hier de afgelopen 2 dagen erg veel last van de hormonen ... huilbuien, deprigevoelens en het liefst zou ik in een schelp kruipen en daar verder wachten:( Ik hoop zo erop dat we straks allemaal voor deze ellendige weken beloond worden. Het is echt wat zwaar soms. Nu naar 1 jaar merk ik voor het eerst hoe inspannend en emotioneel heftig deze behandeling is.. Sorry voor dit emo moment.

Ik ga nu maar eens ontbijten:) Manlief is net wakker geworden - die heeft zo heerlijke slaap altijd grrrr:)))

Geplaatst

Armanda: Spannend!!! Ik duim heel hard voro je!!! Laat je later nog wat weten?

Ooh nee Emm wat shit!

ik heb precies hetzelfde meegemaakt in december, ook met 5,5 wkn.

Shit joh!!

nou zit ook in spanning hier. Word rond 11u gebeld of ik een tp heb vandaag of niet

Geplaatst

Oh Happinez ja het kan soms echt zwaar zijn he. maar je kan er niets aan doen... hoort bij dat hormonen gedoe....

gewoon veel afdleiding zoeken, dat helpt altijd wel vind ik. alsof je de behandeling er een beetje 'bij' doet.

niet dat mij dat altijd lukt hoor, want je bent er nou eenmaal erg mee bezig, maar ik helpt mij om er een minder zware lading aan te geven en daardoor minder ruimte voor het irriante deel van de gevoelens

.

Geplaatst

Ben net al gebeld...

Helaas... de enigste cryo die wij uit 6 icsi's gehad hebben, heeft het ontdooiingsproces niet overleefd.

Ik heb dus geen tp vandaag... shitzooi!

Ik vond het al de heletijd een rare 'behandeling'. Zo kaal. Alsof ik niet echt bezig was met een behandeling omdat ik geen prikken en punctie enzo hoefde.

Het zou te mooi om waar te zijn zijn. (rare zin).

Niet leuk!

Ik heb mezelf van het lijstje gehaald want ik had mezelf al heel stoer bij tp en bij testen gezet. Niet dus. Delete and exit Armanda...

Ik blijf natuurlijk nog wel actief in deze groep. We leven met elkaar mee tot het einde! (vind ik altijd)

Fm/echo`s:

15 februari: Hobbesje (echo cryo)

Punctie

TP:

12 februari: Moedeloos

19 februari: Tina (Happinez)

10 Februari Dizzy(Cryo)

♥Testen♥

1 februari: Patricia (leepat)

2 februari: Lieselot

2 februari: Ricklover

7 februari: Emmiline

8 februari: Remmir

8 februari: Mil@

8 februari: Susan76

12 februari: Mare

12 februari: MenM

13 februari: Aurora

13 februari: Elisa74

14 februari: Noes73

23 februari (+/-): SuziQ

24 Februari Dizzy

25 Februari Moedeloos

Geplaatst

Armanda wat jammer leef je er zo naar toe!! Hier kom ik de wacht dagen rustig door!! Ga morgen inderdaad bellen om te vragen hoe het zit met die bollen.. Ik heb maar voor 10 dagen.. Voor de zekerheid na vragen.. Emm wat vreselijk.. Veel sterkte met verwerken.. Liefs mandy

Geplaatst

@emmeline,Wat ontzettend K*t!!!heel veel sterkte en een dikke knuf

@Armanda,jij ook heel veel sterkte,Was dit echt definitief de laatste keer?

@moedeloos,hoe is het nu?

Hier wd 7 de gevreesde dag bij de eerste werd ik ongi door de bollen heen.nu in eigen cyclus en ik voel nog steeds niets!!Wat ik als een voordeel zie want bij de vorige 2 had ik vanaf het begin een lichte zeurende pijn en steekjes.Bij mijn zoon voelde ik tot 3 maanden helemaal niks,dus voor mij positief

Geplaatst

Wat liggen verdriet en hoop (en hopelijk voor ons wachtende dames straks ook geluk) hier dicht bij elkaar..

Emmeline en Armanda, wat erg voor jullie!! Heel veel sterkte..

Moedeloos, ik ben ook erg benieuwd hoe het nu met je is!

Dizzy, wat fijn dat je nog helemaal niets voelt! Ik blijf lekker duimen ;-)

Ik voel ook helemaal niets, maar vraag me voor mezelf juist af of dat wel goed is. Waar je je al niet zorgen over kunt maken ;-) Maar bij de vorige poging wist het eigenlijk dat het niet gelukt was op het moment dat ik het gevoel had dat mijn lichaam weer helemaal van mezelf was (en niet meer in de greep van allerlei hormonen).. Aan de andere kant het is pas wd 3, dus het zou ook te vroeg zijn om al wat te voelen. Ik blijf nog even hopen.

Geplaatst

@happinez, laat maar even lekker gaan al die emoties bij lucht het altijd wel op.

@armanda, ppff wat rot helaas ken ik die zenuwen voor een cryo tp. Wij waren al onderweg toen we gebeld werden en toen hadden ze goed nieuws, maar het voelde idd een kale behandeling. Sterkte meid.

Hier inmiddels gebeld door zh moet stoppen met pregnyl en verder gaan met die bollen. Heb wel even gevraagt of het geen kwaad kan van pregnyl naar utro, maar dat maakte niet uit. Hopelijk is het al ingenesteld.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden