Ga naar inhoud

Wachtbankje Februari 2013

Aanbevolen Berichten

• Reacties 720
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden hoe gaat het met jullie?? Hier wel aardig heb vanmiddag alleen min of 5 echt hevige pijn gehad rechts onder in me buik.. Zo liep krom trok langzaam weg!! Schrok me rot wat zou het geweest zijn?? Is dat innesteling of is dat te vroeg?? Pff die onzekerheden he!! Let overal op.. Pijntjes hier en daar!! Liefs

Gast mymyselfand1
Geplaatst

Hoi dames,

Even kort. Ik heb besloten om me van het forum af te melden. Ben er te veel mee bezig, en merk dat ik niet blanco de behandeling in stap. het voelt nu beter om te stoppen hier.

Ik wens iedereen het alle beste toe. Suc6 met de punctie's tp's en wachweken, echo's en testen,

Liefs my

Ps armanda: dikke knuffel, jammer dat het niet gelukt is en sterkte er mee .

En emm ook veel strekte!

Geplaatst

My, wijze beslissing dan, als ik dat zo hoor. Jij ook giga veel succes!

moedeloos fijn dat t nu beter gaat joh!

bedankt voor alle lieve woorden ladies.

Vind het echt nog zwaar kut.

Ik denk niet dat t onze laatste behandeling is hoor.

Ik heb gelukkig een parachtige dochter uit mijn 5e icsi dus ik kreeg weer 3 nwe pogingen vd verzekering. Dit was de eerste.

Geplaatst
My, wijze beslissing dan, als ik dat zo hoor. Jij ook giga veel succes!

moedeloos fijn dat t nu beter gaat joh!

bedankt voor alle lieve woorden ladies.

Vind het echt nog zwaar kut.

Ik denk niet dat t onze laatste behandeling is hoor.

Ik heb gelukkig een parachtige dochter uit mijn 5e icsi dus ik kreeg weer 3 nwe pogingen vd verzekering. Dit was de eerste.

Wat ontzettend kut dat het niet zo mocht zijn... :-(

Wel goed dat je positieve hoop houdt en voor een volgende pogingbdurft te gaan. Sterke vrouw!

Geplaatst
Hoi meiden hoe gaat het met jullie?? Hier wel aardig heb vanmiddag alleen min of 5 echt hevige pijn gehad rechts onder in me buik.. Zo liep krom trok langzaam weg!! Schrok me rot wat zou het geweest zijn?? Is dat innesteling of is dat te vroeg?? Pff die onzekerheden he!! Let overal op.. Pijntjes hier en daar!! Liefs

Ik kan me voorstellen dat je hier van schrikt. Ik heb geen idee wat hetvkan zijn, maar als het niet vaker voorkomt dan zou ik me niet te veel zorgen maken..

Hoe voel je je nu?

Geplaatst
Ik kan me voorstellen dat je hier van schrikt. Ik heb geen idee wat hetvkan zijn, maar als het niet vaker voorkomt dan zou ik me niet te veel zorgen maken.. Hoe voel je je nu?
Nee het trok daarna weg en heb ik geen pijn meer gehad gelukkig..
Geplaatst

Armanda: Heel veel sterkte!! Fijn dat jullie nog hope erin hebben en eventueel voor een nieuwe poging willen gaan. Voor nu eerst even goed verwerken en dan weer ositief naar voren kijken

Moedeloos: Gelukkig dat het al wat beter gaat!

My: Helemaal begrijpelijk je besluit - heel veel succes!!

Mandy: Het kan van alles betekeken, maar hopelijk alleen maar het positieve voor jou:))!! Goed dat je nu geen pijn meer hebt! Lekker volhouden, meid!

Alle andere dames? Hoe gaat het hier? Het is rustig geworden. Voor mij wordt het nu eerst echt spannend:de zenuwen worden steeds heviger, naar mate we dichter bij morgen en de - hopelijk - tp komen. Ik ben trouwens benieuwd hoe dat bij jullie (bij cryo tp's ) gegaan is? Ik moet nu nog progynova en sinds zaterdag al de lutinus (progesteron) gebruiken. Na de tp moet ik ook beide door blijven gebruiken?? Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik ben zo gespannen. Hopelijk ontdooien onze twee beide goed... Ik weet niet eens wanneer ze ze ontdooein - pfff belachelijk hoe slecht ik altijd luister. We hebben gewoon een afspraak voor morgen 16u gekregen, maar ik weet niet eens of we vooraf nog gebeld worden...

Geplaatst

Armanda sterkte.

Moedeloos: fijn dat het nu weer beter met je gaat!

Mandy: dat klinkt niet fijn. Maar ik herken het wel. Zulke stekende buikpijn heb ik ook gehad de vorige keer na de terugplaatsing. En ik was idd zwanger, dus dan zou het heel goed innestelingspijn kunnen zijn. Spannend!

My: jammer dat je weggaat, maar ik snap het wel. Sterkte en succes met alles.

Spannend he Happinez!?

Ik ben ondertussen al gebeld dat er morgen een terugplaatsing is van 1 cryo. De andere heeft het niet overleeft. Kwaliteit weten we morgen pas.

En ik heb ook ervaring met progynova en utrogestan (dat is de progesteron toch?). Die heb ik bij mijn vorige cryo terugplaatsing en zwangerschap daarna tot de 12 weken zwangerschap gebruikt. Geen echte bijwerkingen van gehad, behalve dat ik me nog misselijker voelde dan ik al was (merkte ik toen ik mocht stoppen). En door de utrogestan nog 1 keer een flinke schimmelinfectie gehad (weet niet hoe je de lutinus moet gebruiken).

Met de utrogestan was ik de vorige keer echte helemaal klaar mee: wat een knoeiboel geeft dat toch altijd! Ben nu op de derde dag in het gebruik en ben het spul nu al beu (behalve dat je toch wel een beetje op de tijd moet letten vind ik het echt vies!).

Geplaatst

@suzan,ik heb het zelf nooit gehad,maar is het nu wel weer weggebleven?

@happinezz,Ik ga duimen voor je,

Alleen mijn eerste TP was met hormonen,ik krijg ze nu in eigen cyclus teruggeplaatst.Vind ik zelf enger,oomdat die hormonen toch altijd iets helpen!

Hier WD 8,hier alleen onder in de buik het gevoel dat er een elastiek gespannen staat,maar voor de rest weinig last,ik durf niet te zeggen of dat positief of negatief is,Bij mijn zoon had ik bijna nergens last van,wel veel buikpijn omdat ik toen nog buikspieren had haha,dus dat rekken deed onwijs pijn.en de laatste 2 maanden maagzuur en heel misselijk

Bij de mk kon ik niks ruiken of proeven,bah wat was ik ziek zeg!!alles triggerde een kotsfestijn.

Dus het is zo wisselvallig,het enorme frustrerende dus!!

Geplaatst

Hobbesje: Je hebt helemaal gelijk... die stomme pillen/bollen zijn erg vies. Heb jij die bollen? Ik heb dus Lutinus - dat is ook progesteron in vorm van een tablet die je ook vaginaal moet inbrengen - vies spul. Ze hebben het destijds ter keuze gesteld omdat sommige mensen beweren dat je hiervan minder last van afscheiding zou hebben - NOT!

Wat goed (en anderzijds ook jammer) dat je morgen je tp hebt!!! Gefeliciteerd. Wij zijn niet gebeld en ik ben nu toch wat in de war daarover. Ben bang dat we er morgen komen en zij misschien slecht nieuws voor ons hebben:( Misschien kan ik beter zelf nog bellen. In welk ZH loop jij als ik vragen mag?

Geplaatst

Wij lopen in het UMCN (Radboud Nijmegen). Voelt erg vreemd nog steeds, omdat ik daar toch 4 jaar gewerkt heb (niet in het ziekenhuis, maar ernaast) en ik daar erg vaak over de gang gelopen heb. De afdeling zit dichtbij mijn oude werkplek nl.

Balen dat jullie ziekenhuis zolang onduidelijk is! Bellen kan geen kwaad toch? Doen dus!

Geplaatst

ja, kan ik me goed voorstellen - zo kom je er voor je werk en zo voor een droom:-)! Maakt het wel ook weer vertrouwd, toch? Ik heb geprobeerd te bellen, maar helaas - het secretariaat is tot 12uur bezet grrr - belt u morgen maar weer mevrouw. Bedankt! Dus wachten tot morgen ochtend.

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Het wordt een beetje rustiger hier :-(.

Hoe is met de wachtende meiden onder ons??

@happinez, als ik het goed heb krijg jij er vandaag 2 terug geplaast?? Heel veel succes en geniet van het moment.

@Hobbesje, jij ook vandaag je tp?

Ben alles een beetje kwijt zal proberen het lijstje erbij te halen.

Hier start vandaag wachtdag 8 en de zenuwenen gieren door mijn lijf bij mijn vorige poging was ik allang ongi geworden.

Dus geen bloed geeft moed zullen we maar zeggen.

Maar heb broekeloeren is begonnen. haha

Fijne (werk) dag meiden

Geplaatst

Moedeloos, tot zover in ieder geval goed nieuws dus.

Broekloeren duurt hier ook nog altijd voort hoor. Stukje ongeloof, stukje angst... vooral angst, denk ik.

Maar goed, iedere dag is er weer een. Iedere dag nemen de kansen weer toe. Ik duim voor je!

Geplaatst

Punctie

TP:

19 februari: Tina (Happinez)

19 februari: Hobbesje (cryo)

♥Testen♥

1 februari: Patricia (leepat)

2 februari: Lieselot

2 februari: Ricklover

7 februari: Emmiline

8 februari: Remmir

8 februari: Mil@

8 februari: Susan76

12 februari: Mare

12 februari: MenM

13 februari: Aurora

13 februari: Elisa74

14 februari: Noes73

23 februari (+/-): SuziQ

24 Februari: Dizzy

25 Februari: Moedeloos

03 Maart: Hobbesje

Geplaatst

Hallo dames,

Hobbesje ziet er goed uit je cryo, nu duimen draaien.

Aurora gefeliciteerd met je zwangerschap, wanneer heb je je eerste echo.

Moedeloos en Dizzy jullie zitten allebei op wd 8 spannend ik ga voor jullie duimen.

Happinez weet je al of je tp vandaag doorgaat ik hoop het voor je succes vandaag.

Mandy hoe is het nu met je.

Armanda wat vreselijk voor je, lijkt me vreschrikkelijk om zoiets te moeten horen, gaat het weer een beetje met je.

SuziQ hoe voel je je nu al in de ban van de hormonen.

Ik zit nu op wd 7, ik heb een tijdje niks van me laten horen, sorry dames ik vind het namelijk wel leuk om mee te kunnen praten met jullie allemaal en om alle vorderingen en alles te lezen, ik heb erg veel last gehad van de punctie dus eigenlijk weinig kunnen doen en vandaar dat ik erg in mezelf bezig was en het niet op kon brengen om mee te praten hier, maar nu zou ik toch graag weer willen deelnemen aan de gesprekken, lijkt me leuk

Ik merk wel dat ik erg last heb van het wachten erg onzeker allemaal, ook veel kleine kwaaltjes allemaal wat ik niet weet wat het is, komt het van de utrogestan bolletjes of is het misschien toch een innesteling vind het erg lastig om het te beoordelen hebben jullie daar ook last van.

Hobbesje ziet er goed uit je cryo nu duimen draaien.

Geplaatst

@jacquline, spannend he die vreselijke wachtweken.

Heb idd ook kleine kwaaltjes maar ik zou niet weten hoe een zwangerschap voelt zo in het begin.

Mijn borten doen in ieder geval behoorlijk pijn. En gisternacht werd ik wakker van een pijn in mijn baarmoeder ik weet niet of dit een inneseling is geweest dan is hij in ieder geval wel erg laat.

Succes met wachten.

Geplaatst

Hobbesje: Ben je al 'klaar'?? Wat vroeg! :) Geweldig. Ik moet helaas tot 16u vanmiddag wachten grrrrrrrrr wordt er nog gek van:) Hey meid - een prachtig emmi heb je gekregen, dus nu lekker broeden en vasthouden! Succes.

Moedeloos: Ik kan me voorstellen dat je zenuwen steeds gespannender worden. Maar zoals je zegt - tot nu alleen maar positieve tekenen - geen bloed = goed! Ik duim heel hard voor je.

Aurora: Ja, het geloven is zeker in dit prille stadium nog niet makkelijk. Ik hoop dat je heel snel echt mag genieten!

Hier de dag rustig met mijn dinsdag-ochtend-yoga-les begonnen. Nu aan het werk tot een 13u en dan op naar het ZH:)!!! Yippie. We hebben net gebeld en we worden idd om 16u verwacht voor de tp - ze wist niet of voor allebei of eentje, maar in ider geval wel een tp! Yeahh, nu ben ik blij!

Geplaatst

Happinez: snap dat je er 'gek' van wordt, van dat wachten! Fijn dat er iig een terugplaatsing is vanmiddag. Is die onzekerheidsfactor al weg.

Wij krijgen ook vanmiddag het cryootje teruggeplaatst. Maar ik heb alvast gespiekt hoe het eruit ziet. (dit is een C-kwaliteit zag ik net)

Geplaatst

Hoi Dames,

Happinez en Hobbesje: super dat jullie vanmiddag allebei een terugplaatsing krijgen!! Weer een stapje verder, en daarna duimen maar. Leuk trouwens Hobbesje, zo'n foto van het embryo.

Moedeloos: pfff, wat duurt dat wachten lang hè? Maar de signalen die je hebt klinken hoopvol, dus wie weet ;-)

Jacqueline: wat vervelend dat je zoveel last hebt gehad van de punctie. Ik herken het wel dat ik continu aan het voelen ben of ik iets voel en me dan afvraag of het wat betekent of niet... Helaas zit er niets anders op dan wachten. Sterkte daarmee!

Ik ben bang dat ik van dit wachtbankje af ga vallen. Ik voel helemaal niets meer van de hormonen, voel me weer gewoon normaal, volgens mij een slecht teken. Vrijdag nog even de bevestiging dat het niet gelukt is. Ben alweer bezig met het plannen van de volgende poging.

Geplaatst

Suzi, wat zeiden jullie nou allemaal tegen mij toen ik dat ook dacht? Juist! Dus niet opgeven. In dit stadium kun je nog vanalles wel en niet voelen. Dat hoeft echt niets te betekenen. Gewoon goed voor jezelf blijven zorgen en positief blijven!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden