Ga naar inhoud

Wachtbankje Februari 2013

Aanbevolen Berichten

• Reacties 720
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hoi Dames,

Happinez en Hobbesje: super dat jullie vanmiddag allebei een terugplaatsing krijgen!! Weer een stapje verder, en daarna duimen maar. Leuk trouwens Hobbesje, zo'n foto van het embryo.

Moedeloos: pfff, wat duurt dat wachten lang hè? Maar de signalen die je hebt klinken hoopvol, dus wie weet ;-)

Jacqueline: wat vervelend dat je zoveel last hebt gehad van de punctie. Ik herken het wel dat ik continu aan het voelen ben of ik iets voel en me dan afvraag of het wat betekent of niet... Helaas zit er niets anders op dan wachten. Sterkte daarmee!

Ik ben bang dat ik van dit wachtbankje af ga vallen. Ik voel helemaal niets meer van de hormonen, voel me weer gewoon normaal, volgens mij een slecht teken. Vrijdag nog even de bevestiging dat het niet gelukt is. Ben alweer bezig met het plannen van de volgende poging.

Hoe voel je je nu? Niet opgeven hoor!

Geplaatst

[ATTACH]5151[/ATTACH] daar is die dan;-) het is een prachtige emmie. Ze hebben er wel een fout gemaakt in het ZH. Ze zouden beide emmies ontdooien enterugplaatsen. Maar ze hebben het verwisselt en alleen eentje ontdooid. Nou ja, uiteindelijk schilt dat alleen in tijd maar niet in kans. En: deze is de goede:-))

Geplaatst

Wow, wat een mooie foto, dat ziet er voor mijn niet deskundige ogen uit als een hele mooie emmy!! Hoe voel je je nu?

Enne... bedankt voor jullie opbeurende woorden! Aurora, je hebt natuurlijk helemaal gelijk! Het enige wat ik nu zeker kan weten is dat ik slecht ben ik wachten ;-). Op welke wachtdag ik zit? Als ik dat vertel moeten jullie vast hard lachen... pas op wd 5...

Geplaatst
Happinez, gefeliciteerd met je emmy.

Leuk he die foto. Kan ik uren naar kijken zo wonderlijk dat hier een kindje uit komt.

Voor jou ook spannend Moedeloos, ik ie dat je opwd 7 zit.. Heb je al stiekem een testje gewaagd? Of g je braaf wachten?

Geplaatst
[ATTACH]5151[/ATTACH] daar is die dan;-) het is een prachtige emmie. Ze hebben er wel een fout gemaakt in het ZH. Ze zouden beide emmies ontdooien enterugplaatsen. Maar ze hebben het verwisselt en alleen eentje ontdooid. Nou ja, uiteindelijk schilt dat alleen in tijd maar niet in kans. En: deze is de goede:-))

Gefeliciteerd! Maar wel apart dat ze een fout hebben gemaakt. Ik neem aan dat ie met een evt volgende poging ontdooid kan worden..? Maar whatever, je hebt gewoon kans op een kindje! Duimen!

Geplaatst
Voor jou ook spannend Moedeloos, ik ie dat je opwd 7 zit.. Heb je al stiekem een testje gewaagd? Of g je braaf wachten?
Nee durf nog niet te testen heb vrijdag nog pregnyl gezet en ben bang dat hij fals is. Ga denk ik zondag een test proberen maandag bloed test.
Geplaatst

blijf hoop houden Moedeloos je weet maar nooit en inderdaad het wachten is niet leuk, ik heb ook erg pijnlijke borsten en ook last van zuurbranden heel erg, het ziekenhuis wil dat ik morgen toch even kom ter controle (bloedprikken en onderzoeken) spannend, hoop dat het goed zit allemaal.

SuziQ hoop houden je weet maar nooit.

Happinez spannend allemaal nu duimen draaien.

Geplaatst

Bedankt allemaal - ja het is echt een super fijn gevoel nu weer 'zwanger' te zijn:)!! Ik wordt er erg blij van. Ook weet ik dat de komende 2 weken weer de hel van emoties worden... Nu idd lekker broeden en hopen. Ik heb het lijstje even aangepast:

Punctie

TP:

19 februari: Tina (Happinez) 1 cryo

19 februari: Hobbesje (cryo)

♥Testen♥

1 februari: Patricia (leepat)

2 februari: Lieselot

2 februari: Ricklover

7 februari: Emmiline

8 februari: Remmir

8 februari: Mil@

8 februari: Susan76

12 februari: Mare

12 februari: MenM

13 februari: Aurora

13 februari: Elisa74

14 februari: Noes73

23 februari (+/-): SuziQ

24 Februari: Dizzy

25 Februari: Moedeloos

03 Maart: Hobbesje

05 Maart: Happinez

Geplaatst

hobbesje: hoe is het met jou gegaan vandaag? Alles goed hoop ik? Ben erg benieuwd. Jij mag 2 dagen eerder testen als ik - maar ik hou me waarschijnlijk toch niet aan het datum :)

Susan: Ja, een rare fout - het was hun ook heel erg onaangenaam. Ze stonden er met 5 mensen in de behandelkamer als we binnen kwamen en ik schrok heel erg omdat zij op mijn opmerkinge: "Oh een hele commité" antwoorde: "Ja, sorry we hebben niet zo goed nieuws..." Ik dacht eerst de embryo's toch nog afgevallen waren, maar ze hadden dus een fout bij het ontdooien gemaakt... We kunnen dus nog een tweede cryo poging doen.

Geplaatst

Hier alles prima vandaag. Nu lekker weer last van mijn buik (ja, als je een paar uur niet mag plassen krijg ik dus weer last van mijn darmen blijkbaar....).

En ik mag niet eerder testen, maar 15 dagen na terugplaatsing vind ik echt absurd laat. Dan maar een negatieve test ipv nog een paar dagen dom wachten. De vorige keer had ik 11 dagen na terugplaatsing een positieve test (licht). Dus volgend weekend ga ik echt testen als er dan nog niets gaande is.

Ik zag idd dat ze er bij jou maar 1 ontdooid hadden. Enerzijds balen, anderzijds idd een extra kans. Maar die moet niet nodig gaan zijn!

Dames: allemaal succes met het wachten!

Geplaatst

Hobbesje: gefeliciteerd meid. 15 dagen is helaas echt lang. Ik moet ook 14dagen. Dus ik ga zeker ook eerder beginnen met testen😉

Hoe is het met die andere meiden hier? Is het nog wat vol te houden?

Geplaatst

Hallo Allemaal, Helaas moet mijn naam van groen naar rood... Vorige week donderdag positief getest maar helaas de volgende dag begon het bruinverlies en maandag zette het door in een flinke ongesteldheid. Vandaag nog een testje gedaan en zoals ik al vermoedde was het 2e streepje verdwenen. Allemaal verdrietig maar waar. Nog erger was de onzekerheid van afgelopen weekend. Wel-niet-wel-niet, je wordt er gek van! Helaas dus toch niet.... Ik wens alle meiden die nog moeten wachten heel veel sterkte en met een mooi resultaat! groetjes, Noes.

Geplaatst

Noes, ach nee toch? Heb eve geen woorden. Heel veel sterkte meid.

Hoe is het met onze wachtende meiden.

Hier dag 9 weer over leeft. Alleen mijn borsten zijn niet meer zo gevoelig. Dan begin ik hem toch wel te knijpen.

Zijn er meiden die ondanks dat hun borsten niet meer gevoelig zijn toch zwanger?

K wordt gek van deze onzekerheid en testen kan nog niet, want heb vrijdag nog 1500 pregnyl gehad.

Geplaatst

Oh noes wat erg. Oh wat vind ik dat rot voor je. Heel veel sterkte en ik hoop dat je veel steun hebt. Sorry meid. Dikke knuffel.

Moedeloos. Ach meid wat vervelend deze onzekerheid. Ik kan me voorstellen dat je er gek van wordt. Hoe lang duurt het pregnyl uit het systeem te krijgen? Wat betreft de gevoelige borsten denk ik dat dat niets te zeggen hoeft. Je weet toch. Er zijn zat dames die helemaal niets merken. Dus hou de moed erin. Xxx

Geplaatst

Wat erg Noes heel veel sterkte.

Ik wordt ook helemaal gek van die onzekerheid, ik heb vandaag gehoord dat ik een te hoge bloeddruk heb waarschijnlijk door alle spanningen en stress van is het wel of niet waar, die onzekerheid is gewoon slopend vind ik de wachtweken duren het langst, ik ben nog maar op de helft dus ik moet nog even volhouden, hoe houden jullie het allemaal een beetje vol en zijn er ook nog meer die zoveel last hebben van spanningsklachten/stress van het wachten.

Geplaatst

@Jacqueline, ja vreselijk he dit wachten. Op welke wachtdag zit jij? (Zit op mijn foon en kan niets zien).

Bij mijn vorige icsi behandeling werdt ik precies 1 week na tp al ongi, maar heb nu 2 X pregnyl gespuit.

Wwhaha kan wel gillen....

Maar heb verder geen spannings klachten.

We kunnen het. Geen bloed geeft moed......

Geplaatst

Jacqueline. Heel herkenbaar - ik ben vanaf wd 4-5 ook altijd een zenuwenbundel:-) wat mij helpt is fysieke afleiding. Wandelen of een stukje fietsen. Daardoor gebruik je een ander deel van je brein en kan het piekeren over het wachten minder goed doorzetten. Sterkte meid en volhouden!!!

Moedeloos. Same to you:-). Sterkte met het rottige wachten

Tritsen dames.

Geplaatst

Ja dat is een goed idee Happinez lekker gaan bewegen, ik ben gisteren ook gaan wandelen en dat is inderdaad wel even ontspannend, dus ik ga het zeker vaker doen dank je.

Ik zit nu op wd 8 Moedeloos en inderdaad geen bloed geeft moed zo moeten we maar denken.

Geplaatst

He Noes, wat erg voor je.... heel veel sterkte!!!

Voor de wachtende meiden, die onzekerheid is inderdaad killing!!! Ik ben ook al vanaf wd 4-5 een sombere zenuwbundel. Ik voel van alles, maar dat kan veel betekenen of helemaal niets. Ik heb een beetje zeurende buikpijn: is dat een goed teken? of speelt de endo op? Ik ben een beetje misselijk: goed teken? of bijwerking van de bolletjes? of doodgewoon spanning? enz, enz. Gelukkig wordt ik morgen uit mijn wachtlijden verlost, is de endo toch nog ergens goed voor, want daarom mag ik eerder testen. Voor de meiden die nog even door moeten wachten, sterkte en hou je taai!!

Geplaatst

Suzi, oogg wat heerlijk dat jij lekker eerder uit je lijden wordt verlost. Ik wil ook!! whaha.

Vandaag wachtdag 10 ingegaan en mijn borsten zijn weer mee gevoelig als gister.

Vanmorgen voelde ik wat lopen (sorry voor detais) toen dacht ik jah hoor het is over en durfde niet te kijken. Bleek het wat mee vocht te zijn (opluchting)

Pff was het maar al maandag eidelijk DE bloedtest..

Geplaatst
He Noes, wat erg voor je.... heel veel sterkte!!!

Voor de wachtende meiden, die onzekerheid is inderdaad killing!!! Ik ben ook al vanaf wd 4-5 een sombere zenuwbundel. Ik voel van alles, maar dat kan veel betekenen of helemaal niets. Ik heb een beetje zeurende buikpijn: is dat een goed teken? of speelt de endo op? Ik ben een beetje misselijk: goed teken? of bijwerking van de bolletjes? of doodgewoon spanning? enz, enz. Gelukkig wordt ik morgen uit mijn wachtlijden verlost, is de endo toch nog ergens goed voor, want daarom mag ik eerder testen. Voor de meiden die nog even door moeten wachten, sterkte en hou je taai!!

Spannend Suzi! Ik hoop zo voor je dat het positief is!!!!

Geplaatst

oh wat spannend Suzi! Ik duim voor je!!!

Vreselijk is dat als je in eens denk van "oh oh" en die angst dan ... sterkte meid! Het is bijna maandag!!!

Hier WD2 - natuurlijk nog helemaal niets te vermelden eigenlijk - en wat lichte onderbuik trekjes. Het voelt deze keer weer anders dan de laatste verse poging waar ik direct van het begin aan een minder goed gevoel had. Verschrikkelijk deze onzekerheid. Ik hou de positieve moed erin - "Fleur" gaat het redden:) Zij was zo mooi op de foto - zonde als het niet lukt. Verder vannacht heel nare dromen gehad brrrrr wat een idiot verhalen. Dat had ik bij de eerste verse poging ook heel sterk. Absurd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden