Ga naar inhoud

Wachtbankje maart 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hm, nadat ik m'n agenda er eens goed bij pakte adhv onderstaande planning, zag ik dat ik rond die periode 2x in de ochtend een overleg heb met mijn manager. Grr, zal je altijd zien! Heb hem nu dus maar een mail gestuurd dat ik hem graag binnen nu en 2 weken even persoonlijk zou willen spreken over iets en dan ga ik het hem wel gewoon vertellen dat we gaan starten... Ben zeer benieuwd hoe hij reageert, want deze manager heb ik pas slechts 5 maanden en hij is niet bekend met mijn vorige traject...

• Reacties 850
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden en nieuwe meiden, ik ben er weer. Heb heerlijk carnaval gevierd en ik moet vandaag weer naar het ziekenhuis voor nieuwe spuitinstructie. Dus nu kan het echt beginnen voor ons. Ik heb nog niet alles bij kunnen lezen, maar dat komt vast nog wel.

@Melis Vervelend dat jullie moeten wachten, maar wel heel mooi verwoord. De volg keer komt helemaal goed en dan krijgen jullie een mooi brusje!

Geplaatst

Hihi Ink, grappig dat testen vorige keer!

Vanochtend voor een uitgangsecho geweest. Alles ziet er goed uit en ben dus begonnen met Menopur.

Zondag weer voor een fm, kijken of er al iets gegroeid is.

Ik lees soms monsterscores van 15 of meer eitjes... Dat heb ik nooit hoor.

Volgens de arts lagen er nu zo'n 7 klaar die kans maakten om mee te gaan doen. Dat is ook het aantal waar ze in ons ziekenhuis voor willen gaan. Volgens hen gaat de kwaliteit achteruit als er heel veel eitjes zijn. Hoe zit dat bij jullie? Hoeveel eitjes hadden jullie vorige keer?

Geplaatst

Wie oh wie?

Ink

Eef78

Poezebeest

Melis25

Aanmelden op/voor…

10 februari voor een IVF-poging – Eef78

+/- 13 februari voor een cryo behandeling – Melis25

+/- 1 maart voor een IVF-poging - Ink

Echo’s

Eef78: 17 februari

Punctie

Terugplaatsing

Testen

Geplaatst

Eef - fijn dat je uitgangsecho goed was. Spannend weer, zondag terug om te kijken hoe je er voor staat!

Vorige keer had ik 10 eitjes, waarvan 8 bevrucht geloof ik. Wat er dan met die andere 2 was heb ik eigenlijk nooit bij stil gestaan: bedenk ik me nu pas!

Maar heb weer hetzelfde recept, dus ze zei tijdens mijn intake dat ze denken dat het aantal wel weer om en nabij hetzelfde zal zijn.

Ze deed toen bij de intake gelijk de uitgangsecho bij mij, dus dat vond ik wel prettig dat we daar niet extra voor terug moeten: is voor ons toch telkens 40 minuten heen en weer 40 minuten terug rijden naar Utrecht...

Oh ja, bij deze uitgangsecho zag ze dat mijn linkereierstok gelukkig iets anders ligt dan de vorige keer, waardoor ze er hopelijk beter bij kunnen dan de vorige keer. Dat zou ontzettend mooi zijn, want vorige keer was de punctie echt niet prettig ondanks infuusje en al...

Lisa - welkom terug van het carnavallen. Nog even lekker een borreltje kunnen drinken, want vanaf nu minstens 9 maanden droog staan :-)!

Geplaatst

Ik heb net de verpleegkundige gesproken en de Deca zijn kant en klaar dus niets te doceren :)

Op 6 maart uitgangs echo en nieuwe prikinstructies voor de Gonal F. Alles ligt klaar en wat mij betreft volledig duidelijk. Maar dat duurt ook nog ff dus :)

ik ben ook een vroege tester, maar meestal in de 2e week. Toen ik zwanger was, had ik in eerste instantie negatief getest maar gek wel de test bewaard.

Toen ik voor controle moest ( inmiddels al begonnen met puregon prikken ) en de gyn merkwaardig niets zag stuurde ze mij door om bloed te prikken en ja hoor zwanger.

Thuis aangekomen de oude test opgevist, duidelijk 2 strepen. Dus ook ik kijk voortaan nog een keer voor het geval dat......

Geplaatst

@ink: jij hebt je schema al helemaal gepland zie ik hahaha.

Ik zie al staan met je agenda bij de balie zo van: dit is mijn schema, plan maar in want ik heb t al gedaan geweldigggggg

Nou, bij mij nog niet echt duidelijk wat de planning inhoudt maar ach laten zij het maar uitrekenen :)

Geplaatst

hey meiden, zo die prikinstructies ook weer gehad. Doe mij maar de gonal-F en de lucrin hoor! Die kan ik tenminste mengen en moet ik maar 1x spuiten, de deca en menopur moet je allebei apart spuiten, maar goed dat komt wel weer goed.

Ink- inderdaad, heb nog even "genoten" van een drankje. Vanaf nu tenminste 9maanden niks meer :-D.

Ik begin zaterdag met de deca, zodra ik ongesteld ben geworden weet ik de planning en vul ik het lijstje aan.

Geplaatst

Eef - ik had tijdens de 1e fm niet zoveel follikels, 3/4 aan beide kanten. Tijdens de 2e fm bleken dit er al meer te zijn, rond de 12. Uiteindelijk hebben ze tijdens de punctie 17 follikels aangeprikt, waaruit 10 eicellen zijn gekomen. Van deze 10 zijn er 6 bevrucht, 1 is zoonlief en 5 cryo's.

Ik heb D.eca en G.onal-F 150 IE gespoten.

Geplaatst

Meiden, lees iets over vernieuwde prikinstructie bij jullie: wat is er vernieuwd dan? Ik heb dit keer geen prikinstructie gehad, dus zal het echt weer even op moeten frissen...

Haha ja, wat betreft dat schema ben ik ook wel een beetje een controlfreak :-)... Wil graag alles plannen - in dit geval lastig, want alles is een beetje gokken, maar ik ben uitgegaan van ongeveer hetzelfde schema als de vorige keer qua data, dus dan kan ik tenminste érgens een beetje globaal naar kijken. Maar zal je zien dat ik toch op een andere dag ongesteld wordt en alles dus weer anders loopt hahaha, slaat nergens op - dit traject willen plannen met die stomme cyclussen :-)...

Geplaatst

En ClauS - jij ook al zo'n aparte ontdekking van je zwangerschap met een negatieve test die later positief bleek haha, waren we beiden zeker te ongeduldig / te snel teleurgesteld ofzo :-)...

Geplaatst

joehoe??? Waar is iedereen??

Niemand heeft blijkbaar iets te melden op het moment....

Hier alweer een paar dagen aan het spuiten. Gaat tot nu toe prima hoor.

Ben benieuwd zondag hoe de boel gegroeid is.

Geplaatst

Joehoeeeeeee!!

Ik ben er hoor, maar heb idd weinig te melden.

Druk bezig met de voorbereidingen voor V.ince z'n verjaardag, we krijgen het hele weekend visite!

Hoe gaar het met spuiten Eef? Hoop niet dat je er al teveel last van hebt. Hoe laat mag je zondag komen voor een meting?

Ga ff douchen nu zoonlief op één oor ligt...

Geplaatst

Hey, gezellig, weer wat leven hier :-)!

Hier de slingers ook al in huis gehaald voor woensdag en vandaag vast een ballon opgeblazen, want die vindt Levi erg leuk om mee te spelen.

Eef - had jij nou ook een vernieuwde spuitinstructie gehad? Wil graag weten wat er dan vernieuwd is voor ik begin...

Iemand nog wat aan valentijn gedaan? Hier lief bosje bloemen gekregen van manlief. Zeggen elk jaar er niets aan te doen, maar is stiekem toch wel leuk als je dan wat krijgt. En hij had lekker een 3 gangen diner gekookt thuis (hij is kok), dus heb heerlijk gesmuld en er staat nu nog een halve taart in de koelkast - oei, die is niet veilig nu ik het hele weekend vrij ben en alleen thuis!

Haha Melis - ik ga nu ook snel gebruik maken van dat Levi slaapt, zodat ik rustig kan douchen :-). Moet nog een traphekje aanschaffen voor bovenaan de trap en als ik hem nu beneden laat als ik wil douchen, gaat hij hard huilen, dus dat doucht niet zo relax...

Geplaatst

Nee, hier geen vernieuwde spuitinstructie hoor. Alles is gewoon precies hetzelfde gebleven.

Zondag half 12 een afspraak voor fm.

Ja, V.ince en L.evi ook al bijna 1! Wat hebben jullie nu uiteindelijk voor de jarige jobjes gekocht?

Geplaatst

Same here Ink! Ik beperk me door alleen te douchen als V.ince slaapt, heel soms als hij beneden in de TripTrap naar Woezel & Pip zit te kijken. Ook hier nog geen traphekjes maar we kunnen er niet te lang meer mee wachten!

Eef, wij hebben de kermis en het vliegveld van Little People gekocht. De kermis hebben we al gegeven, prachtig vind hij het! Morgen komt er visite en zondag een hele horde, dus maandag als hij echt jarig is geven we het vliegveld. Zo heeft hij 4 dagen lang cadeau, verwend nest, haha!

Ach ja, beter verwend dan verwaarloosd, nietwaar?

Meisjes, ik ga ff m'n moeder in Zwolle ophalen, die is daar geopereerd aan een rughernia. Ben benieuwd of ze ons auto inkomt ivm de lage instap.

Fijn weekend meiden en als ik een momentje heb tussendoor, meld ik me even!

Eef, alvast heel veel succes zondag met de meting!

Geplaatst

Hey Dames,

Al een poosje houd ik dit topic in de gaten en lees ik met jullie mee. En nu dacht ik laat ik me maar eens voorstellen. En vinden jullie het oke als ik met jullie meeschrijf.

Ik ben 31 jaar oud en heb samen met mijn man een pracht van een zoon die 16-10-2008 geboren is d.m.v. een spoedkeizersnede onder algehele narcose.

Toen ons zoontje 9 maande was hebben we besloten om voor een brusje te gaan. Maar toen viel me toch wel op dat mijn cyclus erg schommelend was en dat ik erg veel last had van bruine afscheiding na mijn menstruatie.

Ben mijn gynacoloog gekomen die destijds de keizersnede heeft uitgevoerd. HSG gehad en 1 eileider was wel doorgangelijk maar toch moeizaam.

Eerst een poos clomid gehad, toen 6 x iui.

Helaas hebben we ook 5 miskramen te verwerken gehad, waarvan eentje met 14 weken.

Toen doorverwijzing naar Spaarne zh in Hoofddorp gehad i.v.m. met vochtklachten in de baarmoeder en de bruine afscheiding. Wat bleek, ik had een niche. Mark Hans Immanuel de gynacoloog daar heeft mij geopereerd en mocht daarna 1/2 jaar niet zwanger worden, dus verplichte rust.

Na de pauze viel mij op dat de klachten weer kwamen. Zelf contact gezocht met het VU zh in A'dam. Hier zit nl het hoofd van het onderzoeksteam naar het niche-gebeuren, Judith Huirne. Hier vorig jaar juni geweest. Augustus gelecho gehad en wat bleek aan mijn niche zat een uitloper richting mijn blaas. Ben 1 week erna direct door haar geopereerd (dit terwijl er eigenlijk een wachtlijst van 1/2 jaar is). Maar het was echt noodzakelijk anders kwam het niet goed met mijn blaas. Ze zijn dik 5 uur bezig geweest. Ook hierna een 1/2 jaar niet verder met de kinderwens.

Nu afgelopen jan in Zwolle geweest voor intake IVF. Gaan het lange traject doen. Verwacht eind deze maand mijn ongesteldheid en dan aan de pil en dan gaan we starten.

Eigenlijk hoor ik dus ook niet in dit topic thuis, maar zou het fijn vinden om met jullie te schrijven.

Ik wens jullie allemaal ontzettend veel succes!!!!

Geplaatst

Hoi e82,

Tuurlijk mag je ook meeschrijven hier: gezellig! Jeetje, jij hebt ook al aardig wat doorstaan zeg! Wat een operaties heb je al achter de rug! Weer eerlijk gezegd niet goed wat een niche is - is dat net zo iets als een cyste? En moeilijk lijkt me ook nog dat je daarnaast telkens zo lang rust moest houden terwijl je kinderwens voor een 2e al aanwezig was...

Ik ben trouwens ook uit 1982...

Geplaatst

Hoe is het met je moeder Melis? Autorit gelukt? Vaak opereren ze toch niet meer aan een rughernia?

Ik kom er niet echt uit wat we Levi willen geven voor zijn 1e verjaardag. Had 2 kleine dingetjes gekocht, waarvan ik er 1 al gelijk gegeven had onder het mom van "dan is het een beetje verdeeld / kan hij daar vast mee spelen" - dat was een vormenstoof. Heb nu nog 2 badspeeltjes met een lichtje er in en een kaart die een muziekje speelt als je hem open doet: daar had ik er een keer 1 van gehad en die vond hij helemaal geweldig! Elke keer open en dicht doen.

Dus denk dat ik die kleine badspeeltjes dan alleen maar geef en in die kaart zet dat hij ons cadeau van de zomer krijgt: denk dat hij op zijn verjaardag toch al genoeg van anderen krijgt en hij beseft het nu toch nog niet. En dan in de zomer kan ik weer wat kopen waar hij dan aan toe is...

Geplaatst

Het gaat naar omstandigheden redelijk met m'n moeder, ze heeft veel pijn. De reden dat ze haar geopereerd hebben was een beknelling van een zenu die naar haar been loopt. Ze stond al een paar weken stijf van de morfine en tramadol tegen de pijn, dus het kon zo niet langer.

Vanmiddag bij haar thuis geweest met Vince, met z'n 3en in bed liggen tukken, erg hé?!

Wij vragen aan de visite cadeaubonnen van Bart Smit en H&M. Kunnen we altijd zelf wat uitzoeken, bijv zomerkleding en speelgoed voor buiten.

Geplaatst

Hoi meiden, ben ik ook weer. Ik was diegene met een vernieuwde prikinstructie, omdat ik over ben gegaan naar de lucrin en menopur. En aangezien ik bij de menopur een beetje een onhandige hoeveelheid heb (112,5 IE) moest ik opnieuw langskomen. Ben vandaag begonnen met de deca. Pffff, heb er wel een hele dag tegenop gezien, maar deze keer moet goed komen. Drie keer is inderdaad scheepsrecht he!

Als ik jullie verhalen zo lees over jullie kleintjes merk ik wel dat ik denk 'ik hoop zo dat het lukt deze keer'. Niet dat het natuurlijk allemaal rozengeur en maneschijn is, maar hoe jullie vol liefde over jullie kindjes schrijven geeft me moed dat het toch een keer moet lukken.

Welkom e82, jeetje wat moet dat enorm zwaar geweest zijn. Knap dat jullie nu een poging gaan wagen. Dit keer komt het vast helemaal goed. Jij hebt je portie pech wel gehad, vind ik.

Ik koop trouwens regelmatig duplo voor het kindje van mijn vriendin (die is nu net twee) en hij vindt het helemaal geweldig. Net als little People daar is ie ook fan van. Maar cadeaubonnen vragen is ook erg slim dan kan je de cadeau's door het jaar heen verdelen.

Melis, succes voor je moeder. Een rughernia is niet niks. Beterschap.

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Hey Lisa, ah, zat dat zo, met die prikinstructie. Haha, deze stresskip dacht al "oh jee, ik weet niets van een verandering in het prikken"... Blond...

En we gaan met je mee hopen hoor, op naar die 3e scheepsrecht ronde!!! Inmiddels zit de 1e spuit er dus in? Spannend hoor!!!

Melis - dat klinkt niet prettig dan voor je moeder, maar hopelijk knapt ze nu na deze operatie wel snel op!

Enneuh, dat met zn allen in bed liggen klinkt lekker hoor!

Geplaatst

e82, welkom! Jij hebt ook al behoorlijk wat bagage in je rugzakje zeg..... Heel veel succes, je verdient het wel een keer lijkt me zo!

Lisa, jij dus ook weer begonnen met spuiten. En hoe doe je dat dan met de menoupur? Ik spuit 75 IE, dus dat zijn gewoon 3 potjes. Maar jij dus 4 1/2.

Maar als je het erin spuit is het toch direct opgelost? Meoet je dan maar weer de helft opzuigen ofzo? Ik ben niet nieuwsgierig hoor.....

Melis, hopelijk knapt je moeder snel wat op. Jullie gingen dit weekend toch de verjaardag van V.ince vieren? Veel plezier!

Geplaatst

Hoi Eef, die menopur is idd een heel verhaal. Ik moet drie potjes (van 75IE) klaarmaken met 1 watertje door steeds op te trekken en weer bij het volgende poedertje te spuiten. Uiteindelijk krijg je dan dat je 225IE hebt klaar gemaakt in 1 potje en die moet ik verdelen over twee spuitjes die ik dan per dag spuit. Ik maak dus 1x in de twee dagen twee spuitjes klaar, zodat ik per dag 112,5 heb. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, want ik vond het zelf al een heel verhaal om het te begrijpen.

Ik hoop maar dat dit de juiste dosering is, vorige keer ging het bij de 150 namelijk veel te hard. Maar goed, eerst maar weer eens ongesteld worden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden