Ga naar inhoud

Wachtbankje maart 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Eef, heel veel succes lieverd! Laat je even weten hoe het is gegaan?

Het is ook allemaal lastig. Bijkomend voordeel is dat we meer geld hebben als ik in de WW kom. Heb nl. een contract voor 32 uur maar werk er nu maar 24 want ik neem 8 uur ouderschapsverlof op per week. Ben dus al gewend aan de 70% van mijn 32 urige salaris. En ik kan dan de opvang schrappen en dat scheelt ons 350 euro per maand. Per saldo komen we er dus positiever uit, hoe achterlijk is dat?

Sorry dat ik wat minder actief ben, maar ben m'n rechten even op een rijtje aan het zetten!

• Reacties 850
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Melis, dat is inderdaad erg krom zeg, dat je er zelfs op vooruit zal gaan per maand?! En dan misschien zelfs ook nog een uitkoopbedrag, of niet?

Haha, nou, kom maar op met die tweeling er bij :-)... Nee hoor meid, is geen fijne situatie waar je in zit. Enige voordeel is dan misschien nog dat je het er toch al niet heel erg naar je zin had, toch?

En bij jou dus ook een vervelende financiële situatie E82? Stomme economische crisis!

Ik moet heel eerlijk zijn dat ik niet heel erg over onze financiën nagedacht heb - bij ons zitten er geen veranderingen aan te komen voor zover ik weet en op dit moment krijgen we alles rond, dus ik denk tegen die tijd dat het ook allemaal wel weer los zal lopen. We proberen nu elke maand iets apart te zetten voor de restschuld die we op ons huis hebben, maar ik denk dat dat niet meer zal lukken als de 2e er is. We willen namelijk graag verhuizen, maar dat zit er voorlopig niet in ivm de restschuld / instorten van de huizenmarkt nadat we ons huisje hadden gekocht... Ach, met verjaardagen is het erg krap en als er een brusje bij mag komen, zal hij/zij een kamertje moeten delen (eerst met ons, later met Levi). Ik hoop dat we dan wel kunnen verhuizen als Levi max een jaar of 4 is ofzo, maar goed, dat zien we dan allemaal wel weer...

Eef - sorry, te laat voor succeswensen, maar hoop dat je punctie niet te pijnlijk is geweest en je een mooi aantal hebt! Wanneer weet je hoeveel er bevrucht zijn? En dan dinsdag de tp als het goed is zeker?

Heb net geprobeerd het zh te bellen. Zoals ik al dacht kreeg in antwoordapparaat / kon je niets inspreken. Dus ik ga maar gewoon doen wat in de folder staat en morgen de 1e spuit gonal er in zetten! Straks dus snel naar de apotheek en controleren of alles er wel bij zit!

Een uitgangsecho heb ik al gehad toen ik vorige maand naar het zh ging voor een biopt, omdat ik mee deed aan de impectstudie. Toen heeft ze gelijk gekeken of alles er goed uit zag / er geen rare dingen te zien waren, zodat ze dat als startecho konden gebruiken, dus dat hoeft niet meer denk ik.

Maandag dus maar gelijk even bellen naar het zh en dan denk ik do 28 feb starten met de cetro en dan za 2 maart de 1e echo?

Heb echt ineens ontzettende last van de zenuwen nu het daadwerkelijk weer begonnen is! Al die tijd best nuchter er over geweest, maar nu vliegt het me even allemaal naar de keel...

Geplaatst

Hier veilig en wel weer thuis. Koffers al uitgepakt en weer opgeborgen, ook de wasmachine staat al aan :)

Ink: daar gaat je planning ( ik moest er wel om lachen ) dit wordt een eigenwijsje

Melis: Ik las je verhaal en kreeg er kippenvel van. Bewijst maar weer dat we helaas niet alles in de hand hebben.

Maar weet je, ik snap wel dat je even gas terug neemt om alles op een rijtje te zetten en dat is heel erg goed. Ik kom uit een gezin van 7,gingen niet bijna nooit op vakantie en hadden ook geen eigen kamer, maar het was thuis zooooo gezellig met zn allen. Een liefdevolle nest, das het belangrijkste wat je een kind kunt bieden.

Wel zijn de tijden veranderd, als ik naar mijn eigen kids kijk ( je wil ze steeds meer geven) en ook dat alles ook duurder wordt.

Tja neem de tijd, en dan zullen jullie ook de juiste beslissing voor t gezin maken ben ik heilig van overtuigd.

Mijn man en ik hebben allebei een eigen bedrijf, maar ik zeg altijd: als het MOET dan sta ik zo achter de kassa van een supermarkt want alles gaat gewoon door helaas en de buikjes moeten gevuld worden en het huis verwarmd.

Komt wel goed schatje:hugg:

Geplaatst

Poeh, wat een verhalen..

Ik voeg mij er even bij, voor het eerst in een wachtbankje-topic.

Hebben vandaag onze 3e IUI gehad, en ben dit keer positief gestemd :icon_smile:

Mag 9 of 10 maart testen!

Geplaatst

Nienna, welkom op dit bankje. Spannend, jij zit dus al in de aanbieding 2 echte wachtweken... lekker vast houden, dat positieve gevoel!

Claus- welkom terug van je vakantie. Lekker gehad? Volgens mij wel als ik het zo lees?

Ja! Stom hè, van die planning... what was i thinking....

Ik heb alle medicatie in huis en alles weer goed doorgenomen voor aankomende week. Het kwam allemaal al snel weer naar boven hoe het mengen en spuiten ook al weer moet. Alleen de pregnyl is nieuw voor mij: vorige x had ik ovitrelle. Die ga ik dus nog even goed lezen, want geloof dat die in je bil moet? Geen idee hoe je dat bij jezelf moet doen dan eigenlijk haha, maar dat staat er misschien wel bij...

Oh, wacht, lees al dat deze ook gewoon in je buik mag...

Geplaatst (aangepast)

Hallo meiden,

Graag zou ik mij hier willen aansluiten.

IVF-icsi gehad aangezien ik eitjes heb gedoneerd, afgelopen maandag een punctie gehad van 15 eicellen waarvan ik er zes zelf heb gehouden en twee andere dames blij heb kunnen maken met een ander deel

Vandaag (eigenlijk gisteren 23-2) heb ik mijn eerste terugplaatsing gehad voor mijn eerste kindje.

Volgens de arts mag ik 7 maart testen, ik verwacht niet dat ik ook werkelijk tot die datum kan wachten.

Momenteel gebruik ik Orgestran, weet iemand of dit bij een te vroege test kan zorgen voor een vals-positief resultaat?

Groetjes,

Pink Butterfly

Hebben jullie trouwens enig idee waarom er 'baby' staat aan de linkerzijde? Ik zie bij iedereen iets anders staan namelijk

aangepast door pinkbutterfly
baby
Geplaatst

Hoi ink

De pregnyl moest ik in beide ziekenhuizen ook rond mijn navel spuiten.

Niet in mijn bil Gelukkig!

Dat lijkt me helemaal niks! Volgens mij moet hij standaard in je buik

Het is altijd zon gehannis flesjes breken, ,mengen etc. Alvast een tip breek het voorzichtig!

Ik heb donderdag een punctie gehad en vandaag om 12.15 waarschijnlijk de tp!

Dit hing er nog even om omdat ze ongeveer 60x aangeprikt hebben en ze bang zijn voor overstimulatie. Zodra er geen vocht in mn buik te zien is op de echo ben ik weer in de race! Vind het weer bijzonder spannend.

Iedereen een fijne zondag!

Liefs bianca

Geplaatst

Pink butterfly

Welkom op het forum.

De bolletjes kunnen niet zorgen voor een vals positieve test.

De pregnyl daarin tegen wel.

Ik geloof dat het gemiddeld ook pas 14dagen na het plaatsen

Van de pregnyl uit je lichaam is verdwenen.

Als je echt vroeg wilt gaan testen kun je iedere dag al een test doen dan zul je zien

Dat de test steeds iets lichter is. Op den duur is hij wit.

Als je dan zwanger zou zijn dan en je test op den duur positief dan weet je iig dat

Het niet vd de pregnyl is. En anders zou ik als ik jou was gewoon wachten!

Ik ken mezelf en ga vast en zeker ook eeder testen maar wil sowieso

Wachten tot wachtdag 10.

Succes met deze slopende wacht weken!

Liefs Bianca

Geplaatst

Leuk dat er meer meiden hier komen meeschrijven, wees welkom op het maartbankje!!

Bianca, leuk ok te lezen dat je weer terug bent. Ik 'ken' je nog van je vorige ivf zeg maar, je snapt me wel!

Eef, hoe is de punctie gegaan? Hebben ze veel eicellen gevonden? Op naar een aantal mooie bevruchtingen en uiteraard een brusje!

Sorry, heb niet teruggelezen..... knuffel voor alle dames!!

Oh ja, Ink las wel dat je ongi bent geworden, inmiddels al contact gehad met het zkh?

Hier inmiddels bekomen van het slechte nieuws mbt mijn werk. Ik had me er al op voorbereid dus de schrik viel erg mee gelukkig. Gezien de duur e hoogte van de WW hebben we toch besloten om verder te gaaan met onze cryo. Best eng, maar ook iets leuks om naar uit te kijken!

Fijn weekend meiden!

Geplaatst

Hoi meliss

Wat fijn dat jullie toch gaan starten!

Het zal sowieso lastig zijn maar wie weet is het wel goed zo!

Alles in het leven heeft een reden! Al is het natuurlijk niet fijn om zonder baan te zitten.

Klopt volgens mij was dat twee jaar geleden ofzo met marlijnne goofy en ink maar weet het niet meer zeker.

J

Hier ook zonder baan per 1 maart en krijgen morgen de sleutel van onze nieuwe koop woning.

Hier dus eigenlijk ook niet de ideale situatie om zwanger te zijn. Maar dan denk ik maar weer dat er mensen kindjes krijgen die het veel slechter hebben als ons een die kunnen ook rond komen! En hoop. Tegen die tijd ook wel een nieuwe baan gevonden te hebben.

Wanneer zou je de cryo tp ongeveer hebben? Hebben jullie nog veel cryootjes?

Gaat met je kleine mannetje alles goed?

Geplaatst

Hi Bianca!

Klopt, met die meiden hebben we toen vaak geschreven inderdaad, erg leuk dat je nu weer met ons komt meeschrijven!

Alles gebeurd inderdaad met een reden, maar na alles wat ik/we hebben meegemaakt (manlief met kanker, icsi-traject) kan ik niet bij de pakken neer gaan zitten vanwege ontslag. Uiteraard wil ik er wel het maximale voor mezelf uithalen!

Wij hebben nog 5 cryo's verdeeld over 3 rietjes, dus nog 3 cryo-kansen! Ik verwacht m'n ongi over ongeveer 1,5 week en dan ga ik me weer aanmelden. Vorige maand hebben ze ons in de wacht gezet ivm drukte, dus deze cyclus goede kansen dat we ook daadwerkelijk een tp krijgen!

Kleine mannetje?? Haha, het is een ware bink van bijna 11 kg en ruim 80 cm. Vd week is hij alweer 1 geworden! Tijd vliegt, maar het is geweldig om moeder te zijn!

60 keer aangeprikt?? Lieve hemel, wat zal je een pijn gehad hebben! Weet je al hoeveel eicellen ze gevonden hebben?

[ATTACH=CONFIG]5155[/ATTACH]

Geplaatst

Dank je wel Lisa.

@meliss, zie je had ik het toch goed.

Oja jullie waren toen net in de race nu je het verteld van de ziekte van je man

Valt alles op zn plek. Je moet idd niet bij de pakken neer gaan zitten en zeker halen waar

Je recht op heb. Heb ik ook gedaan. Desnoods ff wat extra uitzoeken bij de rechtswinkel.

Hopelijk geven ze je nog een mooi bedrag mee. Dan kun je iig ff over bruggen.

Wauw wat is het een mooi mannetje een jaar alweer waar is de tijd! Volgens mij is het

Ook een lekkere dondersteen;-)

De pijn met de punctie was deze keer echt ondraaglijk.

We hadden 26eicellen maar helaas waren er 16 niet rijp.

Er zijn er 7 goed bevrucht. Omdat ik grote kans heb op overstimulatie

Wilden ze de tp ook vandaag doen inplaats van gister.

Dus hopelijk gaat de tp gewoon door vandaag! Spannend dus

Geplaatst

Welkom, nieuwe dames! Bianca, hopelijk vandaag de tp. Plaatsen jullie er 1 of 2 terug?

Melis, wat goed om te horen dat jullie toch voor een cryo willen gaan. Ook wel bizar, dat jullie er financieel eigenlijk zelfs iets op vooruit zullen gaan....

Hopelijk kunnen jullie deze ronde wel gewoon starten!

Ink, succes weer met spuiten vandaag!

Gisteren dus punctie gehad. Kan me toch echt niet herinneren dat ik daar vorige keren zoveel last van heb gehad hoor. Heb nu nog steeds pijn in mijn buik.

En viel bij het verlaten van het ziekenhuis gisteren ook bijna flauw. Toen 's middags nog 2 verjaardagen dus vandaag maar even mijn rust pakken.

Er zijn gisteren 13 eitjes gevonden, dus daar was ik erg happy mee.

Vandaag naar het lab bellen om te vragen hoeveel er bevrucht zijn en wanneer de tp is. Meestal is dit bij ons al op dag 2, dus dat zou maandag zijn. Maar het zou ook dinsdag kunnen zijn.

Vult iedereen het lijstje aan, want ben bang dat ik het anders echt niet kan bijhouden hoor!

Geplaatst

Wie oh wie?

Ink

Eef78

Poezebeest

Melis25

Lisa1805

Aanmelden op/voor…

+/- 13 februari voor een cryo behandeling – Melis25

+/- 1 maart voor een IVF-poging - Ink

Echo’s

Lisa1805: 1 maart

Punctie

Eef78: 23 februari (13 eitjes)

Terugplaatsing

Testen

Geplaatst

Bianc, op zich een prima score toch?! Hoop alleen niet dat je overstimulatie hebt en/of vocht in je buik! Hoe laat hoor je of de tp daadwerkelijk gaat plaatsvinden?

Eef, gefeliciteerd met de mooie score! Wat naar om te lezen dat je er deze keer zoveel last van hebt en zelfs bijna bent flauwgevallen :( Laat je de komende dagen maar even goed verzorgen en pak de rust die je pakken kan!

Geplaatst

Wie oh wie?

Ink

Eef78

Poezebeest

Melis25

Lisa1805

Aanmelden op/voor…

+/- 8 maart voor een cryo behandeling – Melis25

Echo’s

Punctie

Terugplaatsing

Testen

Geplaatst

Hoi eef

Wat een mooi aantal! Goed rusten he en veel drinken!

Altijd een spannend momentje het telefoontje!

Balen dat de punctie zo tegenviel zo zie je maar iedere punctie is anders.

Nu hopen op goed nieuws!

Twee puncties gehad bij medisch centrum kinder wens daar heb ik nooit iets van gevoeld.

Nu de punctie in Voorburg en die was een hel! Nu prikten ze wel die keer zoveel aan dat scheelt ook weer denk ik.

Als ik een tp krijg voeg ik me ook toe op het lijstje!

Hoelaat mag je trouwens bellen voor de uitslag?

Geplaatst

Melis, opzich viel het wat tegen heb er nooit over nagedacht dat eicellen niet rijp zouden zijn.

Maar met 7 mogen we nog niet klagen.

We moeten om 12.15 in het ziekenhuis zijn en dan horen we het pas.

Indien alles er goed uit ziet krijg ik direkt een tp!

Geplaatst

He Bianca, ik loop ook in Voorburg.

Ben net gebeld door het lab. Van de 13 eitjes zijn er maar 5 bevrucht. Dat viel mij wel erg tegen.

Nu maar hopen dat ze goed doordelen. Morgen om 14.00 uur de terugplaatsing als alles goed loopt.

Wie oh wie?

Ink

Eef78

Poezebeest

Melis25

Lisa1805

Aanmelden op/voor…

Echo’s

Punctie

Eef78: 23 februari (13 eitjes, waarvan 5 bevrucht)

Terugplaatsing

Eef78: 25 februari

Testen

Geplaatst

Wie oh wie?

Ink

Eef78

Poezebeest

Melis25

Lisa1805

PinkButterfly

Aanmelden op/voor…

Echo’s

Punctie

Terugplaatsing

PinkButterfly 23 februari

Testen

PinkButterfly 7 maart

Geplaatst

Welkom "nieuwe dames" het wordt hier lekker druk, gezellig.....

Melis wat goed van jullie, gewoon doorgaan.

Ink, jij hoeft toch nog geen pregnyl te spuiten? Bij mij deden ze het altijd in mn bovenbeen ( met IUI werd het altijd gedaan in t EHBO )

binnenkort moeten we zelf mengen en spuiten.

Bianca, wij kregen een houder om de pregnyl "goed" te kunnen breken, ff nadenken waar ik dat gelaten heb hahaha

Pinkbutterfly, spannend he dat wachten :)

Morgen beginnen wij eindelijk met deca en op 6 maart melden, dan kan ik het lijstje aanvullen. Weet niet wat ze 6 maart gaan doen. Echo?

Geplaatst

Hoi eef

Kan me voorstellen dat het een teleurstelling is.

Ik had hetzelfde. Maar je hebt er maar 1 nodig he!

Grappig dat jij ook in Voorburg loopt!

Misschien hebben we de afgelopen weken wel

Met elkaar in de wachtkamer gezeten! Spannend hoor!

Wij stonden in de file er was een waterleiding in denhaag gesprongen dus waren iets te laat!

Waardeloos maar hebben een mooie terug geplaatst gekregen!

Mag over 2 weken testen.

Wie wilt mij op het lijstje Zetten?

Dat lukt mij niet via mn mobiel!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden