Ga naar inhoud

Wachtbankje maart 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh wacht, ik spuit natuurlijk helemaal geen 75IE. Dat zit natuurlijk in 1 potje....

Ik spuit 's ochtends 2 potjes met 1 watertje en 's avonds 1 potje met 1 watertje.

Dus dat is 225IE per dag. En dan ook nog iedere avond deca.

Begin er inmiddels wel weer beurs van te worden...

Zo om half 12 eerste meting, kijken of de eitjes al een beetje willen groeien.

• Reacties 850
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje Eef, ik snap dat je ondertussen beurs begint te zien. Hoe is de meting gegaan? Hopelijk groeit alles goed. Waarom moet je eigenlijk op twee momenten ('s ochtends en 's avonds) spuiten? Gewoon mijn nieuwsgierigheid. 😃

Geplaatst

Jeetje Eef, ik snap dat je ondertussen beurs begint te zien. Hoe is de meting gegaan? Hopelijk groeit alles goed. Waarom moet je eigenlijk op twee momenten ('s ochtends en 's avonds) spuiten? Gewoon mijn nieuwsgierigheid.

Geplaatst

Meting was in principe goed alleen groeien er niet zoveel eitjes. Waarschijnlijk zijn het er 5. Misschien gaan er nog 2 mee doen, maar die waren nu nog te klein.

Dus nog even doorspuiten en dan waarschijnlijk donderdag of vrijdag de punctie.

Dan maar hopen dat er veel bevruchtingen zijn anders blijft er wel erg weinig over.

Nu willen we er toch maar eentje terug laten plaatsen, maar het zou wel leuk zijn als er nog 1 of 2 cryo's zouden zijn.

Dinsdag weer terug voor fm.

Waarom ik 2 keer per dag moet spuiten weet ik eerlijk gezegd ook niet zo goed. Waarschijnlijk omdat er dan continu een beetje hormoon in je lichaam actief is? Zoiets?

Maar dat verzin ik nu zelf hoor haha!

Geplaatst

Hoi lotgenootjes,Bedankt allemaal voor jullie warm welkom, fijnEef78, snap dat je het een beetje weinig vindt.Maar meid kop op, uiteindelijk moet er 1 mooie embryo bijzitten die ze bij jou terugplaatsen en dan veilig en lekker warm bij zijn mama te blijven zitten. En dan geboren wordt en dan wordt omringt met jullie als lieve ouders die voor altijd van dit grote wonder houden.Meid ik ga deze week ontzettend voor je duimen.En dan die 2 zenuwslopende weken, bah kreeg al de kriebels als ik eraan denk.Maar zover is het nog lsng niet bij ons.Jij gaat ons allemaal voor met het verwachte resultaat waar we allemaal al een poos(je) over dromen.Dreams come be true!!!

Geplaatst

Bedankt voor de bemoedigende woorden. Heb er ook gewoon het volste vertrouwen in hoor! Ik heb er tenslotte maar eentje nodig!

Geplaatst

Eef, je hebt er uiteindelijk maar 1 nodig he. Komt goed!

E82, ik hoop inderdaad dat al onze dromen uit mogen komen deze keer. Fijn dat je ook aangesloten bent.

Geplaatst

Hey meiden,

Ben ff een tijdje “weg” geweest…. Hahaha….en ik was er net weer…. Nee, even een tijdje lekker genikst en carnaval gevierd. Na de carnaval is mijn meisje ziek geworden en dat was even hechticsh allemaal. Daarnaast vind mijn vriend het forum een beetje “onzin” en dus schrijf ik niet waar hij bij is… We moesten afgelopen dinsdag naar Eindhoven voor ons 1e gesprek. Nou, na 10 min., stonden we alweer buiten. We moesten bloed laten prikken en een nieuwe afspraak plannen voor het maken van een echo….later dacht ik: waarom doen ze die echo niet gewoon meteen! Wat een onzin! En het “mooiste”’ komt nog, want we kunnen pas de 12e maart voor een echo…. Dus we zijn dan al met al weer 1 maand verder! Daar baal ik echt enorm van hoor!!! Ik baalde sowieso al, want normaal heb ik een cyclus van 28 a 30 dgn…. En zat opeens op dg 33…. Maar de test was zo negatief als wat, en nog diezelfde dag werd ik ram-ongesteld…. Ik was er verder niet verdrietig over ofzo, maar het was toch leuk geweest als het anders was geweest…. Maar als ik dus zo een beetje reken, dan ben ik dus bij de echo weer ongesteld en dus hebben we weer 1 mnd verloren… jeetje, zo gaat de tijd opeens wel heel erg snel!! Wel weet ik al dat we het hoogtste aaantal eenheden hormonen gaan spuiten, 300. Dat si wel veel….. en toen ik in dat ziekenhuis rondliep, werd ik ook wel weer een beetje verdrietig. Nadat we daar de 30 weken echo hadden gehad, heb ik gezworen daar noooooit meer te komen. En nu liep ik daar toch weer. We hadden ons meisje meegenomen, aangezien oma ook ziek was, en tuurlijk ben ik altijd blij en dankbaar dat ze er is, maar nu voelde ik dat toch wel veel sterker hoor!!!

@Melis: Toen ik onderstaande las, kreeg ik tranen in mijn ogen! Je hebt gelijk! Wij zijn al trotse mama’s….

Weet je, toen ze belden zat ik in de auto met V.ince en toen ze zei; ' het spijt me mevrouw, maar u moet een maand wachten' keek ik in mijn achteruitkijk spiegel en zag ik zoonlief zitten en naar me lachen. Toen dacht ik; 'het grootste geluk van de wereld heb ik al dus ik hoop dat 'mijn' plekje voor deze maand bij het VU het grootste geluk voor een andere papa en mama in spe mag zijn.

Nog gefeliciteerd met je mannetje, ik hoop dat jullie een leuke bijzondere verjaardag hebben gehad!?

@Eef78: Tja, je schrijft dat je er toch opeens wel tegenop ziet….nou, dat herken ik wel hoor. Dacht er eigenlijk niet heel erg over na, en toen ik daar ik het ziekenhuis rondliep dacht ik opeens aan al die spuiten, aan al die bezoekjes en afwezigheid op mijn werk, aan al die blauwe plekken in mijn buik….e n dan hebben we het nog niet eens over mijn “hormoon” buien gehad…. Ik heb daar altijd zo veel last van. Ben benieuwd hoe het nu zal gaan!! Maar voor jullie deze ronde heel veel succes! En hopelijk prachtig groeiende eitjes

@Lisselotje en Claus en E82; welkom meiden…. Succes in jullie 1e traject! Er heeft ooit iemand tegen mij gezegd, die ook in het traject zat, kijk naar alle geboortekaartjes en weet dat op 1 dag ook jullie kaart hier hangt! En dat heb ik altijd meegenomen in mij gedachtes…. En Claus; heel veel plezier op vakantie…jeetje….zo’n vakantie wil toch iedereen!!!! Oh, lees nu dat je al geweest bent….hahahahaha…. hoop dat je hebt genoten!!!

@Ink; Jij ook heel erg gefelicieerd met je mannetje Levi…leuke naam trouwens!!!

Ehm….ik kom trouwens uit 75….mag ik dan nog steeds meedoen?? Hahahaha…..

Geplaatst

Hoi Han, welkom terug 😃. Vervelend dat je zo lang moet wachten.

Hier gaat het niet zo super. Ben dus begonnen aan de deca en vandaag moest ik m'n laatste pil slikken. Ik ben alleen net al ongesteld worden. Ik snap er niks van. Zou eigenlijk pas ergens aan het einde van de week moeten zijn, maar is dus nu al gekomen. Heeft iemand dit toevallig al eens gehad? Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Ik maak nu wel een beetje zorgen. Ik hoop maar dat nu ons traject niet stopgezet wordt. Ik ga morgenvroeg maar meteen even bellen naar het ziekenhuis.

Geplaatst

Even een korte update van mij. Het is waarschijnlijk een doorbraakbloeding geweest. Ik moet nu de decapeptyl blijven spuiten en als ik komende dagen geen helder rood bloed krijg van mijn menstruatie dan moet ik vrijdag beginnen met de menopur. Dan ga ik nu weer aan het werk. Groetjes

Geplaatst

Lisa, hopen op een doorbraakbloeding zodat je toch vrijdag kan gaan starten met de menopur!

Hier vandaag weer voor fm geweest. We gaan toch nog even doorspuiten zodat een aantal kleinere eitjes nog de kans heeft om door te groeien.

Het risico is alleen dat het grootste eitje tegen die tijd te groot is geworden en al gescheurd is zodat deze niet meer mee kan doen bij de punctie.

Nou ja, we merken het wel. Geen idee van hoeveel eitjes ze nu uitgaan. Volgens mij een stuk of 7 a 8.

Wie oh wie?

Ink

Eef78

Poezebeest

Melis25

Aanmelden op/voor…

10 februari voor een IVF-poging – Eef78

+/- 13 februari voor een cryo behandeling – Melis25

+/- 1 maart voor een IVF-poging - Ink

Echo’s

Eef78: 21 februari

Punctie

Eef78: 23 februari

Terugplaatsing

Testen

Geplaatst

Hi Dames, hier een berichtje vanuit Flachau :)

Het blijft sneeuwen dus ik ben eerder gestopt met skien, morgen weer een dag. Mijn man en kids gaan nog vrolijk verder.

Nu ff t laatste deel van 50 tinten trilogie uitlezen en daarna de sauna in.

Welkom terug HAN75:icon_flower: vervelend he dat wachten, tis al spannend genoeg zo.

Verder niets te melden hoor, ik heb wifi in t hotel en kan dus mooi meelezen....

Fijne dag allemaal :mountainClimb:

Geplaatst

Claus, fijne vakantie nog saampies, HEERLIJK!

Eef78, Hoe gaat het met je, heb je nu de 23ste je punctie, spannend meid!! Ik denk aan je.

De rest van de meiden ook verder goed te pas?!

Hier vanochtend naar de apotheek geweest om de pil op te halen. Ik verwacht nl 1 deze dagen mijn menstruatie. Verder lekker met zoonlief aan't genieten van de vakantie. Dat is het voordeel van juf zijn, heb alle schoolvakanties samen met zoonlief vrij, heerlijk. Werk als juf in het speciaal onderwijs, ZMLK-school. Erg leuk!

Fijne dag allemaal!!

Geplaatst

Claus- lekker hoor, vakantie! Hier ook een man die t forum maar vreemd vindt, dus ik zit er ook vaak alleen maar op als hij werken is...

E82- ik verwacht mn ongi ook binnen paar dagen. Spotte vanmorgen ineens al wat bruin verlies, dus meestal voorbode, terwijl ik t eigenlijk pas half volgende week verwacht... Ach, zullen zien. Ben wel vanmorgen ook naar de apotheek gegaan, maar ze moeten alles bestellen, dus hopelijk is het er morgen...

Leuk werk doe je inderdaad, en heerlijk al die vakanties!

Han- balen van die afspraak/ dat wachten zeg! En waarschijnlijk overbodig te zeggen, maar Tuurlijk maakt leeftijd hier niets uit! Mijn man is ook uit 75.

Poezebeest- wat ben je stil; hoe gaat het?

Eef-

hoe was je echo vandaag? Zou wel fijn zijn als er nu wat meer mee doen. Hoeveel had je er vorige X? Sorry als je dat al x geschreven hebt, maar mn geheugen is echt niet zo goed meer!

Lisa- hoe is het met je doorbraakbloeding? Niet doorgezet?

Melis- jij ook al zo druk ;-)? Hoe vindt Vince zijn little people?

Levi was dus gister jarig en is flink verwend! Vooral de ballenbak en de raampjes/ deurtjes vd duplo zijn een succes (die laatste kunnen heel leuk open dicht open dicht ;-))...

Geplaatst

Gisteren echo gehad en gisteravond de pregnyl gespoten. We hebben inderdaad morgen de punctie.

Bij de echo zagen ze nu ongeveer 12 eitjes die een kans maken, dus dat is wel een stuk beter dan in eerste instantie werd gedacht.

Ben benieuwd hoeveel er daadwerkelijk goed zijn na de punctie.

Ik zal jullie op de hoogte houden.

Daarna vind ik het altijd zo spannend. Hoeveel zijn er bevrucht? Hoeveel gaan er weer goed doordelen? Is er nog iets om in te vriezen?

Dan heb je echt het idee dat de afvalrace is begonnen....

Geplaatst

Hè, dat klinkt inderdaad een stuk beter Eef! Spannend hoor! Ik hoop heel erg dat jij dit bankje groen gaat openen!!!

Haha, jij mag denk ik al testen als ik ongeveer de punctie heb...

Apotheek belde net; hebben nog niet alles binnen gekregen- pregnyl hadden ze nog niet, maar die heb ik toch pas aan t eind nodig. Kan als t goed is nu morgen alles wel tegelijk ophalen...

Familie en manager zijn nu op de hoogte. Verder probeer ik t stil te houden...

Geplaatst

Eef, dat klinkt inderdaad positief. Ik ga heel hard voor je duimen. Ik hoop net als Ink dat jij ons bankje heel groen gaat open, als een goed voorbeeld voor anderen.

Ink, ik heb gisteren ook mijn manager op de hoogte gesteld. Ik vond het super spannend. Hij weet wel dat wij in het traject zitten, omdat de vorige keren ik een aantal keer ziek werd. Ik moet zeggen hij reageerde positiever dan ik had verwacht en ik heb zelfs met hem afgesproken dat ik komende week thuis kan werken. Dat kwam werktechnisch ook handig uit en hij gaf zelf aan dat rust en regelmaat mij nu zouden gaan helpen. Echt heel prettig.

Inmiddels is hier ook weer het nodige gebeurd (bloedingen etc), maar kort samengevat ben ik uiteindelijk vandaag toch nog echt ongesteld geworden. In eerste instantie had het zkhs het advies gegeven om vanavond te beginnen met de menopur, maar omdat mijn menstruatie vandaag toch echt op gang is gekomen hebben we, in overleg met zkhs, besloten morgen te starten met de menopur. Heb ook gelijk een datum voor de eerste echo, dus ik zal het lijstje even aanvullen.

Wie oh wie?

Ink

Eef78

Poezebeest

Melis25

Lisa1805

Aanmelden op/voor…

10 februari voor een IVF-poging – Eef78

+/- 13 februari voor een cryo behandeling – Melis25

+/- 1 maart voor een IVF-poging - Ink

Echo’s

Eef78: 21 februari

Lisa1805: 1 maart

Punctie

Eef78: 23 februari

Terugplaatsing

Testen

Geplaatst

Meiden, wij gaan hoogstwaarschijnlijk deze maand (en wellicht komende maanden) de cryo poging afblazen....

Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik boventallig ben verklaard op mijn werk dankzij een reorganisatie. Er wordt door mijn werkgever een vies spelletje gespeeld waarop ik heb besloten om niet te solliciteren naar de nieuwe functie. Ik ga me laten uitkopen, ik heb geen kracht meer op voor deze werkgever te blijven werken, ze zijn zo sneaky, bah!

Gezien het feit dat ik daardoor in inkomen achteruit ga durven we het niet aan om voor een brusje te gaan niet wetende hoe de toekomst eruit zal gaan zien qua werk/inkomen. Je hebt natuurlijk nooit zekerheid, maar in de huidige situatie durven we dit gewoon niet.

Zo impulsief als ik ben kan dit nog wel veranderen, maar om bovenstaande reden zal ik wat minder actief zijn!

Geplaatst

Hellup! Zojuist al ongesteld geworden??? Was van begin maart uitgegaan en het ziekenhuis ook?!? Geen idee of dit nu kan met hun planning en of ik dus dit weekend al moet gaan spuiten? Ligt me ook iets bij van de vorige poging dat als je na 20:00 's avonds ongesteld bent geworden, de dag er na pas als dag 1 geldt: weet iemand van jullie dat? Want ik kan er niets meer over in de folder lezen...

Nu was de planning al iets naar voren geschoven omdat mijn vorige cyclus ook zo kort was, dus dacht eind feb ipv begin maart, maar nu al???

Ipv de "normale" 30 dagen nu dus 24 dagen?

Ben beetje in shock en kan even niet zo helder nadenken, want dat betekent dat ik al ineens weer moet gaan spuiten, terwijl ik de medicijnen nog niet eens heb / me niet nog ff heb kunnen voorbereiden qua opfrissen spuitinstructies!

Komt natuurlijk wel goed, maar dacht morgen medicijnen ophalen, zondag alles rustig doorlezen en dan nog paar dagen niets tot we starten...

Maar goed, het is nu natuurlijk weekend en dan staat er in de folder dat je, zodra je ongesteld bent geworden, zonder overleg mag starten met spuiten op cyclusdag 2, dus dat is dan denk ik bij mij zondag? Omdat het nu dus net een half uurtje geleden doorbrak en deze dag dus nog niet geldt? Aaahhhhh! Zenuwen ineens!!!

Geplaatst

Sorry, dat was even een ego bericht, maar jeetje Melis, dat is K.. nieuws! Lastig lijkt me, want inderdaad, zekerheid heb je nooit, maar nu is het wel heel onzeker qua financiën. Enig idee hoeveel je er op achteruit zult gaan en of het dan nog haalbaar zal zijn om een brusje er bij te hebben? Je hebt natuurlijk wel nog 9 maanden voor het zover is en een hoop spullen heb je al in huis staan vergeleken met een 1e kindje, maar daarna wel 2 monden te voeden, luiers te verschonen, etc etc...

Goh meid, moeilijke beslissing hoor, want je had er zo'n zin in!

Geplaatst

Hoi ink, dat is inderdaad heel snel. Hier moet je inderdaad op dag2 beginnen met spuiten. En dag1 is de dag dat je helderrood bloed van je menstruatie hebt voor 18:00. Maar als je heel erg twijfelt kan je dan geen contact opnemen met het ziekenhuis? Bij ons is in het weekend overdag ook altijd iemand aanwezig.

Melis, wat een ontzettend heftig verhaal en een hele moeilijke keuze lijkt mij. Ik vind het knap dat je deze keuze maakt, want ik kan me voorstellen dat je gevoel soms echt wel iets anders wil. Succes meis!

Geplaatst

Haha, ja, denk dat mn lijf geen zin meer had om te wachten :-P! Om 20:30 ging ik plassen en had ik dus helder rood bloedverlies. Gister of eergister al wat bruin, dus dacht al dat het niet lang zou duren, maar zo snel had ik ook weer niet verwacht! Goh, daar ga je dan gelijk met mijn "concept-planning" die ik eerder gemaakt had! Zo blijft je eigen lijf je toch nog verrassen blijkbaar en zie ik weer dat het allemaal echt totaal niet te plannen is...

Denk dat ik dan inderdaad morgen wel maar even ga bellen voor de zekerheid om te kijken of ik iemand te pakken kan krijgen en zoniet, dan zet ik gewoon zondag de eerste spuit! AAAAHHHHH!!! Back in the race!!!

Geplaatst

Jeetje Melis, wat vreselijk balen! Kan me voorstellen dat jullie nu even alles op een rijtje moeten zetten voordat jullie aan een brusje gaan beginnen. Je wilt misschien toch financieel iets meer zekerheid. Aan de andere kant heb je inderdaad al veel spullen in huis. Met name kinderopvang vind ik een grote kostenpost, maar dat zou waarschijnlijk niet zo nodig zijn als je tijdelijk zonder werk zit.

Kortom, moeilijk beslissing die jullie moeten nemen! Sterkte ermee en hopelijk kunnen jullie binnenkort toch voor een brusje gaan.

Ink, opeens ongi? Ja, dat is dan opeens even schrikken. Maar jij kunt dus ook gaan beginnen! Bij ons was het ook als je na 18.00 uur ongi werd het de volgende dag als cd 1 telt. Maar heb je nu de medicijnen wel op tijd? Oh, die ga je vandaag ophalen zie ik.... Krijg je niet eerst een uitgangsecho voordat je gaat beginnen met spuiten? Bij ons op cd 3 een uitgangsecho en die dag ook beginnen met Menopur.

Hier straks naar het ziekenhuis voor de punctie. Om 10.30 uur moet manlief zich melden en om 11.00 uur de punctie. Vanmiddag hebben we nog 2 verjaardagen (als ik me tenminste oke voel) dus zal proberen in de loop van de dag nog iets van me te laten horen.

Fijn weekend!

Geplaatst

EEF78: Succes meis voor zo, hopelijk met een super goed resultaat!!!!

Ink, wat kan je lichaam je elke keer weer voor een verrrasing zorgen. Hopelijk heb je straks alle medicijnen in huis die je nodig het. Maar wat Eef78 ook al schreef, moet je niet eerst een uitgangsecho? Nou ik hoop dat jet zh hebt kunnen bereiken. Succes met spuiten.

Meliss: Wat ontzettend vervelend zeg, erg vervelende situatie. Ik weet er alles van. Ik ben vorig jaar zomer minder gaan werken voor onze zoon. Ik heb de woensdag ingeleverd en werk nu nog maar 2 dagen. Ik werkte altijd ma, woens en vrijdag. Maar toen onze zoon naar de basisschool ging en hij op woendagmid en vrijdagmiddag t/m groep 8 vrij is was dat voor mij een om minder te gaan werken. Ik wou hij hem niet de woens en vrijdag in de naschoolse opvang hebben. Dus zodoende de woensdag ingeleverd. Scheelde wel dik 250 euro in de maand.

Manlief is stukadoor en bij het bedrijfging het vanaf vorig okt niet goed. Nu heeft hij gisteren zijn laatste werkdag gewerkt en zit vanaf maandag bij huis. Wel even slikken, want hij gaat dus de WW in en ik met mijn 250 euro in de maande minder. Ik wou ook het IVF-traject afblazen, maar manlief had deze mening niet. We zijn nl. al dik 3,5 jaar bezig met onze 2e kinderwens en onze oudste wordt straks 5. En manlief ziet zeg eerst ook nog niet weer aan het werk komen in de bouw, zo slecht gaat het overal. En idd we hebben al onze babyspullen nog dus die kosten hebben we niet, en zo lang hij nog bij huis is kan hij oppassen. En mocht de 1ste IVF poging raak zijn, dan praten we pas over volgend jaar jan/feb dat er een kleintje bijkomt.

Maar wat ik wel zeggen is dat ik je gevoel volkomen snap, ik heb nog steeds ook wel een beetje een soort van " angst" gevoel van zal het idd wel allemaal goedkomen. Maar om nu onze kinderwens even te stoppen wil ik ook eigenlijk ook niet. Erg lastig!

Meid ik hoop dat je gauw weer een andere baan weer hebt en jullie weer verder kunnen met jullie kinderwens, succes voor de aankomende tijd!!!

Hier dacht ik dat ik gisteren ongesteld ging worden, erg zere ongesteldheidspijn gisterenavond en had dan ook gedacht dat ik vanochtend ongesteld zal zijn, maar helaas niks. Nog wel steeds buikpijn. We wachten rustig af.

Fijn weekend allemaal!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden