Ga naar inhoud

Wachtbankje maart 2013

Aanbevolen Berichten

• Reacties 850
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

fleur wat een verhaal joh, heftig hoor. Zo erg als je het gevoel hebt dat je er niets van kan zeggen. Zitten jullie in het mck?

wij zitten ook in het mck. ik ben zoals je kan zien aan mijn handtekening ondertussen met icsi 7 bezig! maaaaaar wij hebben door icsi 5 een prachtige dochter gekregen.

dus ja, wat anderen je ook al zeggen, het kan dus echt hoor! ik heb nooit extra tp's gehad, altijd maar 1 tp per icsi en toch kwam het ervan. nu proberen voor een brusje.

ben ook wel bang voor het juiste moment van punctie hoor. de mijne staat nu voor donderdag gepland maar ik had ook al een eitje van 27! giga groot toch? nog nooit gehad zo groot.

nou ben erg benieuwd want heb nog nooit zo laat de punctie gehad. hoop dat er daardoor misschien meer bevruchtingen uit komen, zoals hier ook al werd gezegd maar het kan ook juist weer te laat zijn...

nou als er iig maar 1 tp uit komt! dat zou toch moeten lukken...?!

oh meiden die zwanger zijn, wat heerlijk joh! niet te vaak testen hoor. word je helemaal gek van.

ikzelf vind de cb test prettig. als je die 1 x per week doet, zou je een stijging moeten zien (van 1-2 weken naar 2-3 weken en dan 3+).

die streepjes van bijv de kv testen, en of ze nou donkerder zijn geworden of niet... pfff je wordt er gillend gek van, ja toch?!

het toeleven naar de 1e echo duurt ook altijd zo lang he.

oh ja, FLEUR, ik zou echt zo veel mogelijk afleiding proberen te zoeken. je zegt zelf dat je teveel tijd hebt om na te denken, en je gaat elk gevoelletje over analyseren, dat moet je echt niet doen hoor, je maakt jezelf gek en je weet toch niet wat het betekent. spreek met iemand af, lees een boek, kijk een film of wat dan ook, maar je moet echt niet te veel nadenken ;) zet 'm op hoor!

Geplaatst

He wat een lieve reacties! Dat doet me erg goed. En ik sta -als nieuwkomer- zelfs al in jullie rijtje!

Eef, gefeliciteerd meid! Op welke wachtdag heb jij voor het eerst getest? En hoeveel cellig was jouw embryo? (ja sorry, ik zit echt alles te vergelijken)

Wij zitten trouwens in het GG.

Geplaatst

Wie oh wie?

ClauS

Ink

Eef78 (IVF)

Poezebeest

Melis25

Lisa1805

PinkButterfly

Esly

Happinez

Armanda

Sannemiek

Noes73

Fleur1978

ClickSTAR

Aanmelden op/voor…

+/- 8 maart voor een cryo behandeling – Melis25

8 maart starten progynova voor 2e cryo tp - Happinez

Echo’s

Sannemiek: 14 maart (BMS meting)

ClauS: 15 maart

Happinez: 19 maart (BMS meting)

Eef78: 25 maart (1e echo: kijken of er een hartje klopt)

Punctie

Bianca: 21 februari (16 eitjes, waarvan 7 bevrucht)

Eef78: 23 februari (13 eitjes, waarvan 6 bevrucht)

Esly: 25 februari (6 eitjes, waarvan 4 bevrucht)

Ink: 7 maart

Armanda: 14 maart (10 eitjes hoop ik!)

Terugplaatsing

PinkButterfly 23 februari

Bianca 24 februari

Eef78 25 februari (1 embryo)

Esly 2 maart (1 embryo)

Ink: 10 maart (als er tenminste mooie embryootjes uit komen :-)...)

Noes73: 15 maart (als de cryo goed ontdooit)

Armanda: 17 maart (als de bevruchting goed lukt!)

Sannemiek: 19 maart ( als cryo goed ontdooit)

Happinez: +/- 24 maart (cryo)

Testen

PinkButterfly 7 maart

Bianca 9 maart

Nienna 9/10 maart

Eef78 10/11 maart

Esly 12 maart

Clickstar 17 maart

Fleur1978 18 maart??

Noes73 27 maart (als cryo goed ontdooit..)

Sannemiek 31 maart

Geplaatst

Welkom Fleur1978 & Clickstar :)

Eef nogmaals Van Harte met je zwangerschap.

INK succes in de frustrerende wachtweken, maar daar willen wij allemaal ook terecht komen. Dus aftellen tot je testdag. Ben jij een vroege tester?

Heb t lijstje ook aangepast, vergat er op te zetten dat ik vrijdag as weer een echo heb.

Ik maak me wel zorgen om de 225ie GonalF die ik spuit ( denk dat t te veel is ) maar vrijdag zullen we t weten.

Nu even Esly een pb sturen, vind het zo rot voor haar.

Toedellsssssss dolls.....

Geplaatst

Eef jaaaah, zie je wel! Dat ene dagje maakte niet uit!!! Super zeg, dus bij deze nogmaals van harte gefeliciteerd!

Clickstar en Fleur welkom op dit bankje! Fleur, wat jij schrijft is denk ik de grote vraag waar iedereen hier mee rond loopt als je voor een 1e kindje gaat. De grote vragen als "word ik ooit mama genoemd door iemand, mag ik ooit een kindje in me dragen, een kindje van ons op zien groeien etc etc" zijn allemaal moeilijke emtionele vragen. Ik zei altijd als ik een glazenbol zou hebben waar ik alleen maar heel even in mocht kijken of het oooit lukt, dan zou me dat al genoeg rust geven om het traject te doorlopen... Het is gewoon een achtbaan van emoties, hoop, wanhoop, etc... Ik besef me ook dat ik nu een stuk makkelijker praten heb nu ik al een mooi manneke hier heb, maar dat neemt niet weg dat ik wel dat gevoel kan herinneren... Sterkte meis en hopelijk kan je het wel met je partner en evt andere mensen in je omgeving delen?

Geplaatst

Aaaah nogsteeds koorts. niet zo extreem meer als gisteren, maar nogsteeds rond de 38,5gr. hoop zo dat t geen kwaad kan. kan er op internet niet veel over vinden. wel over koorts bij de man.

heeft iemand hier antwoord op????

@ClauS waarom denk je dat die GonalF teveel is? heb je vrijdag je eerste echo?

@Fleur1978, wanneer ga je weer een test wagen? die je vanochtend hebt gedaan was echt te vroeg denk ik. ben je nog verdrietig? positief blijven hoor, zit nog maar op wd5!

@Armanda, hoeveel eitjes hebben ze op de echo gezien? en eentje die al zo groot is! 1 TP moet zeker lukken! morgen dus de pregnyl zetten?

@Happinez, spannend weer een cryo. doe je het in een natuurlijke cyclus? En ik zie nog meer meiden (noes,happinez,sannemiek) die voor een cryo gaan. Ik vind de aanloop heel fijn zonder al die hormonen, maar de spanning is er niet minder om.

@Ink gefeliciteerd met je terugplaatsing! weet je al of er cryo's zijn?

@Eef78&Bianca1 gefeliciteerd met jullie positieve test! super! Nu de w8dgn doorkomen tot aan de 1ste echo. lijkt mij net zo spannend (misschien nog wel spannender) als deze w8weken!

Meiden fijne avond! Ik duik wr mn bedje in.....

Geplaatst

En dan nog even een egootje: we hebben gewoon 6 cryo's!!! Dus alle 7 de bevruchtingen zijn optimaal benut!!! Wauw ik vind het zoooo bijzonder: vorige keer geen enkel embryo van 8 cellen em dus ook niets in de vriezer en nu zo' n mooi aantal! En datbterwijl ze borstvoedimg geven en icsi samen eigenlijk niet willen combineren!!!

Alsmiemand het lijstje toevallig gaat updaten, wilt die dan achter mijn naam bij de tp zetten 1 van 8 cwllen en 6 cryo's en alsntestdatum 25 maart? Haha, weet nu al dat ikmdat toch niet red, want zoals jij al vroeg Claus, ik maak me inderdaad schuldig aan vroegtesten...

Claus, waarom denk je dat het te hard gaat? Heb je last? Want anders moet je misschien eerder aan de bel trekken?

Geplaatst

Clickstar, ik liep je bericht mis/zat tegelijk te tikken. Maar Bianca was ook ziek en die is nu zwanger! Ik heb het al vaker gehoord / gelezen dat het niet veel uit lijkt te maken, dus probeer daar maar houvast in te vinden... Beterschap in ieder geval!

Geplaatst

Wat een goed nieuwe Ink!!! Wauw heerlijk die cryootjes hopelijk heb je ze niet nodig!

jij loopt toch ook niet in Voorburg onder behandeling he ;-)

Clickstar,ik heb op dag 3 van de tp ook koorts gehad. Moest dit omlaag brengen met paracetamol. voor mij voelde het alsof mijn poging mislukt was.Zat twee dagen alleen maar op de wc in combinatie met koorts.na een dagje was de koorts onder controle. En 4 dagen later op wachtdag 7 teste ik positief!

Heb je niet een punctie gehad en zit je evt tegen overstimulatie aan?Ik moest iedere dag tot mijn officiele test datum het ziekenhuis bellen met mn gewicht en temp.

Ga voor je duimen!

Esly dikke knuffel voor jou!

Fleur,welkom hier en heel veel succes deze wachtdagen! Welke dag na de tp teste je negatief??En was het een verse tp?

Ikzelf teste op dag 7 na een verse tp licht positief.en met de dag werd de test donkerder.

Als je nu negatief test wilt dat niets zeggen he!! Houd moed!!

Hier alles goed. Ben erg moe en zere borsten.Nog precies 2 weken en dan eindelijk de echo pfff wat duurt het wachten lang haha

Geplaatst

Bianca, gefeliciteerd met je zwangerschap! Jij testte op wachtdag 7 positief, op welke dag had jij je tp?

Ik testte dus vandaag, op wd 5 negatief. Misschien morgen nog maar eens proberen... Maar omdat het de vorige keren ook niet positief werd na een paar dagen ga ik daar nu ook vanuit eigenlijk..

ClickSTAR, beterschap meid! Heb al vaker gehoord dat het niets uit hoeft te maken dat je ziek bent of koorts hebt... Maar het maakt je natuurlijk wel onzeker, dat begrijp ik best.

Ink, wat geweldig zeg zoveel cryo's! Dat geeft wel rust he?

Ik ben inmiddels iets rustiger. Gelukkig kan ik er goed over praten met mijn man en met mijn moeder. Voor de rest zijn er maar weinig op de hoogte. Vooral mijn moeder blijft erbij dat ik wel errug vroeg was met mijn test van vanmorgen. En zij blijft ook zeggen dat er echt wel een kindje komt..... (maar dat zeggen alle moeders, hahaha)

Geplaatst

Hoi Fleur,

Dank je wel.

Dag 5 is erg vroeg hoor!! Ik heb nog nooit op het forum hier iemand gezien die op wachtdag 5 al positief teste!!

Er is echt hoop hoor!! Als je echt vroeg wilt testen zou ik op dag 9 nog eens testen! Alhoewel ik een echte test junk ben en ik op dag 7 altijd al teste.

Er zijn zoveel vrouwen die op dag 7 negatief testen en op dag 13 positief! Het hang van zoveel dingen af!! Voor de zelfde geld nesteld jou embryo pas op dag 4 of 5 in!! En dan gaat het pas innestelen!!

Want is het een verse of een cryo???

En welke testen gebruik jij?

Kom op hoor!! Je bent nog zo vroeg!

Geplaatst

Ink, 6 cryo's. Mooi hoor!!

Fleur, ik heb pas op dag 15 na de punctie getest. Dat was dag 13 na de terugplaatsing.

Bianca, wij hadden deze ronde 5 cryo's. Dat is echt een megascore voor ons. We hadden dus 6 bevruchtingen, waarvan er eentje is teruggeplaatst en de overige 5 waren goed genoeg om in te vriezen.

Hoeveel cryo's had jij ook alweer? Ik heb trouwens de 25e om 14.50 uur een afspraak. Ga ik je dan tegenkomen? Zou wel lachen zijn natuurlijk!

Mijn streepje is niet even dik als de controlestreep wat ik dus vrij irritant vind. Maar ja, hij is toch echt positief en dus moet ik er verder niets achterzoeken. Ik heb geen testen meer in huis en ga me dus proberen te bedwingen om nog testen te kopen. Ik ben nu zwanger en als het mis gaat, gaat het toch wel mis. Gewoon weer even twee weken wachten op de eerste echo.... Dacht je de wachtweken gehad te hebben....

Geplaatst

Ohhh das flauw! Ik heb om 15.00 uur een echo. Ik bel eerder en heb de echo later! Weet dan wel iig dat degene die voor mij de kamer uit komt jij bent hihi.

niet meer testen nu dus?

Ik heb nog een clear blue met weken indicator die ga ik denk ik zaterdag doen.

wanneer ben jij uitgerekend ook 14 November?

das ook zo als het mis gaat gaat het mis konden we die bevestiging maar krijgen he!

nog twee weken pfff ben de dagen soms wel aan het aftellen haha.

kun jij het al geloven?

Geplaatst

Wauw 5cryos! Ik had er maar twee viel best tegen,

25eicellen 15 waren er niet rijp. 10 over 7 bevrucht 1terug geplaatst en 2ingevroren.

weet wel dat ze hier heel streng zijn! Benieuwd wie maandag de echo gaat maken!

Geplaatst

Ik heb nog nergens last van hoor,maar weet nog van de IUI dat ik met 175ie overstimulatie had.

Goh we gaan t zien vrijdag...

Turbo INK, wat ga jij goed en geef je ons allemaal hoop.Blijf de kar trekken meissie en lekker broeden :)

Geplaatst

Hoi meiden, dank jullie voor de lieve reacties. Hier inmiddels de IUI gehad. Ik verwacht er niet te veel van, want de kans blijft super klein. Ik vond het wel vreemd om te ervaren hoor. Je gaat voor ICSI en dan krijg je zwemmers teruggeplaatst ipv een embryo. Ik mag de 26e testen. Ik laat wel weten wat er uiteindelijk uitkomt. Succes allemaal!

Geplaatst

@Bianca, maar ik had een tp op dag 5 he... en niet op dag 3.

@Eef, had jij een tp op dag 2? Hoeveel cellig was die, weet je dat? Wij hebben namelijk ook nog 2 cryo's die (hoop dat het niet nodig gaat zijn!!) op dag 2 terug geplaatst gaan worden. Zelf heb ik er nooit zo'n vertrouwen in... maar jouw verhaal geeft moed!!

Geplaatst

Fleur dat zegt niks hoor. Met mijn cryo tp op dag vijf ook een blastocyste tese Ik ok op dag 7 positief al was het lijntje op dag 9 pas echt een klein beetje zichtbaar.niet iedereen maakt snel hcg aan! Ze geven ook niet een test datum he.

Lisa Waardeloos een escape iui. Maar zo heb je iig meer kans als wanneer je doe niet kreeg. De wonderen zijn de wereld nog niet uit maar kan je gevoel heel goed voor stellen.

Claus, hopelijk heb je deze keer geen overstimulatie! Duim voor je!

Liefs bianca

Geplaatst

Bianca, jouw reactie geeft me wel weer een piepklein beetje hoop.. Al ben ik doodsbang dat het voor mij gewoon niet opgaat. Vanmorgen weer getest, weer negatief natuurlijk.

Maar nog steeds geen menstruatie-klachten en normaal heb ik dat allang!

Ik kan trouwens mijn privé-berichten niet openen. Heeft iemand daar ervaring mee??

Lisa, wat balen dat het een escape-iui is geworden! Maar misschien gebeurt er een wondertje? Het is iig een kans, anders hadden ze het niet gedaan..

Geplaatst

Goedemorgen dames

Clickstar: Nee ik doe de cryo niet eigen cyclus. Ik ben nu aan de progynova en straks komt er de progesteron nog bij grrrr. lijkt me ook veel fijner in eigen cyclus...

Ink: Jeetje wat een geweldig resultaat!! 7 bevruchtingen en alle geschikt voor tp!! Gefelicuteerd meid - daar moet die ene dan toch echt bijzitten!

Bianca: Spannend nog 2 weken dan het eerste echo!! Neem vooral je rust daar war het kan en op naar een mooie echo.

Fleur: Ik heb altijd tp's van dag2. In ons zh zeggen ze altijd dat de beste plaats om te groeien de natuulijke omgeving van je baarmoeder is en niet de warmtekast:) dus of nu dag 2, 3 of 5 - de aanleg ligt in de cellen zelf en als ze sterk, gezond en alles zijn dan zijn de kansen er echt niet anders op:)

Lisa: Ik wens je heel veel succes met de IUI - wie weet wordt je toch verrast door een woondertje:) Je weet maar nooit - niet gebeurd zonder redenen.

Claus: Goed naar je lichaam luisteren - als je het niet vertrouwd gewoon eerder aan de bel trekken bij het ZH. Ik had de eerste keer ook behoorlijk last van een lichte overstimulatie omdat ik vrij lang moest doorspuiten. Vreselijk - je voelt je als een ballon...

Hier alles goed. Ik begin weer wat last van de stomme pillen te krijgen - ik droom er heel naar van en slaap daardoor minder goed. Ook heb ik sneller last van mijn emoties. Vandaag is gelukkig een positieve emodag:)

Geplaatst

Happinez, ik dacht dat het aan mij lag maar serieus ik heb nooit last van nare dromen enz maar ik slaap nu zo slecht en als ik s'middags in slaap val

dan nog droom ik raar :)

Om eerlijk te zijn, ben ik blij dat ik niet voor een baas werk en daardoor mn eigen tijd kan indelen want ik voel me zo naar na het prikken. De hele dag koppijn niet normaal.

Mijn man voelt zich zo schuldig en blijft maar bellen ( wat mij ook irriteert ) maar hij kan er ook niets aan doen.

Ik kijk t even aan tot vrijdag, want dit is onze 1e IVF maar tijdens IUI heb ik nooit zo veel moeten spuiten en toen ging t ook bijna mis.

Weet niet wat de Deca en pillen gedaan hebben, maar we zullen t zien :)

Geplaatst

Bianca: voel je je al misselijk :)

Geniet ervan en leef naar je echo toe, altijd weer spannend het hartje voor de 1e keer te zien kloppen.

Wat ik fijn vond tijdens mijn zwangerschap is dat ik wekelijks een echo kreeg ( stel je voor dat ik 4 weken later achter kwam dat t hartje al eerder gestopt was )

En die assistente maakte een enorme blunder op de dag dat wij er achter kwamen, want tijdens de echo zei ze: gefeliciteerd wat een mooi en krachtig kloppend hartje.

Op dat moment zagen wij al niets bewegen noch kloppen. De Gyn kwam en binnen 5 sec zei het dat het hartje niet klopte.

Nou toen had ik die doos bijna een mep willen verkopen hoor :(

Ach ja, dit gebeurt gelukkig niet bij iedereen en wij gaan er weer voor.

Alle zwangere dames, lekker blijven broeden en eet alles wat je lekker vindt daar kijk ik zo naar uit he hahahahahha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden