Ga naar inhoud

Wachtbankje maart 2013

Aanbevolen Berichten

• Reacties 850
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemiddag dames!

Gelukkig geen koorts meer maar voel me nog wel een slappe hap hoor.

Thnx voor jullie reacties. verwacht niet de koorts de uitslag gaat/heeft beinvloed, maar toch.... Bianca1, het is een cryo terugplaatsing dus gelukkig geen overstimulatie! (gelukkig nooit gehad)

@Fleur, vanochtend weer getest? is het niet beter om nu even twee dagen niet te testen? maar je moet doen waar jij je goed bij voelt hoor.

welke testen gebruik je? wd 6 is idd nogsteeds errug vroeg, zelfs ik durf het nu nog niet aan (wd7). heb je ooit wel eens een pos test gehad/een teken van innesteling????

Wat is je gevoel bij Assisted Hatching? klopt het dat ze dan ook een wondje in je baarmoeder maken en dan daar het embryootje in zetten? Dacht dat ze alleen het embryootje bewerkte. Heb me dr eigenlijk nog nooit in verdiept.

@Lisa, mijn duimen draaien ook voor jou. collega van mij heeft precies hetzelfde meegemaakt bij haar 1se ivf vorig jaar. (dat is uiteindelijkeen mk geworden, maar goed ze is wel zwanger geraakt) Vorig jr heb ik ook een icsi poging moeten annuleren ivm onvoldoende groei. maar iui is bij ons niet eens een optie ivm het slechte zaad van mijn man. dus het is voor jullie cker een kans!

@ClausS, jeetje wat heftig jou verhaal van die gyn. hoe kwam ze dan bij een mooi kloppend hartje als er niets te horen was???? slecht zeg! maar omdat je zo'n hoofdpijn hebt zou ik in jou geval ook even bellen.

@happinez, suc 6 met je emodag, stomme hormonen....

@Ink, sowwww zeg zoveel cryo's! super!!! mijn vriendin had precies dezelfde score, is nu zwanger en ook nog 6 id vriezer. hoop dat jij dit nadoet!

Ff een vraagje. omdat ik bij mijn vorige cryo tp op wd 5 bruin bloedverlies kreeg (innesteling?) wat bleef en pas op dag 12 doorzette in rood heb ik nu 3x100 utro bolletjes gekregen. dit na mijn verse pogingen ook gebruikt (3x200), toen alleen bijwerkingen een tot 5-6 dgn na de punctie (mogelijk van de pregnyl en alle andere hormonen). nu enorme last van mijn (.)(.) en dat heb ik nooit. Tja het kan dus een bijwerking zijn maar wel vreemd dat ik dat vorige keren niet heb gehad. Zucht puf steun.....

Fijne dag nog allemaal!

Geplaatst

Happinez, pijnlijke borsten kan komen van de Utrogestan (helaas) Ik heb er nu ook last van..

ClauS, als je het niet vertrouwt dan zou ik gewoon het zh bellen hoor. Je moet je gevoel niet verloochenen.

En ja, wat een heftig verhaal zeg! Wat een muts!

Bianca, spannend je eerste echo! Kan me voorstellen dat de tijd nu kruipt... net als in de wachtweken.

Bij Assisted Hatching worden er kleine gaatjes gemaakt in de schil van het embryo, dit om evt. innestelingsproblemen voor te zijn... Maar er worden geen krasjes gemaakt in de baarmoeder (al heb ik zoiets ook weleens gelezen)

Hier iets heel stoms. Ik heb net de testen errug goed bekeken (lees: onder de lamp, tegen de lamp, tegen het raam...) en dan zie ik op de plek waar een tweede streepje kan/hoort/moet komen toch 'iets'. Het is eigenlijk niet eens goed te zien. En het zou maar zo kunnen zijn dat a) ik hartstikke kierewiet ben en gewoon iets wíl zien, of b) dat er gewoon iets in zo'n stripje zit op de plek waar dat tweede streepje moet. Het is geen dun lijntje. Het is ook niet op een foto te krijgen... En ik heb het verder aan niemand laten zien omdat a) mijn man het toch niet ziet, en b) mijn moeder het ab-so-luut wel zou zien (ook als ze het niet ziet, hihi)

Iemand ervaring?

Geplaatst

welke test heb je gebruikt, de kruidvat 2 voor 5 euro? Ik dacht dat deze ook negatief was toen ik voor de 1e keer testte en toen keek ik even later weer en we zagen toch....iets! 2 dagen later weer getest en toen werd het wel iets duidelijker. (nog steeds heel licht roze hoor) Dit was op wachtdag 11 van een verse terugplaatsing. Een paar dagen later idd ook positief met een clearblue. Trouwens nadat ik zeker wist dat ik niet meer zwanger was, heb ik nog een keer een kv testje gedaan en daar was echt niets op te zien, ook geen indroogstreepje, ook niet een dag later.... Dus wie weet!

Succes, Noes

Geplaatst

Dankje Noes! Ja, ben wel een neurootje hoor ;-) Ik was altijd mega-koelbloedig... (en artsen zeggen dat nu ook nog regelmatig tegen me, ook tijdens puncties..) maar tijdens de wachtweken ben ik zo labiel als wát!

Voorheen nooit een positieve test gehad. Wel af en toe gedacht dat ik iets zag... En bij de vijfde tp zag ik na 7 dagen ook iets op de plek van het tweede streepje. De dagen daarna nog getest en toen was ie dus echt hartstikke wit. Wij denken dat er toen wel iets geweest is wat heel erg snel na innestelen mis is gegaan. Onze kliniek doet helaas geen bloedtest. Aanstaande vrijdag heb ik toevallig een zeer uitgebreid bloedonderzoek door mijn internist/hematoloog.

Onze vorige poging was trouwens de eerste met prednison en intralipide.. En van de poging waar we nu in zitten hebben we erg hoge verwachtingen.

Ik lees trouwens dat jij vrijdag een tp hebt? Oh wat spannend!! Bij ons zijn de cryo's altijd goed ontdooid, tegenwoordig gaat dat erg vaak goed. Ik duim voor je!

Geplaatst

Ha, dat herken ik wel: Dit was onze 1e ivf poging en we zijn er vrij relaxed ingegaan, het ging ook allemaal prima, alleen die wachtweken he...het werd steeds spannender. Als je zin hebt kun je eens teruglezen bij de vroegtesters hier onder het wachtbankje-topic. Maar welk merk test heb je nu gebruikt??

Ik merk nu alweer dat de spanning voor komende vrijdag alweer gaat oplopen. Ik hoop maar dat 'ie goed ontdooit, anders mogen we gelijk door voor een nieuwe poging IVF.

groetjes, Noes

Geplaatst

Hoi Claus,

Dank je wel. Nee niet misselijk alleen moe moe en zere borsten en zo nu en dan een enge maag.

Mocht mijn echo nu goed zijn ga ik wel proberen te vragen of ik iedere week even mag komen want ben zo bang dat het weer mis gaat.

Waren ze bij jou heel makkelijk met de echo s? Moest je het zelf vragen of boden ze het zelf aan?

Jemig dat meen je niet wat een giga blunder! Hoe kan ze dit doen?? Neem aan dat je er nog wel op terug bent gekomen met een gesprek?Op dat moment ben je alleen maar met stomheid geslagen denk ik. Hoelang was je toen zwanger??

Gaat het prikken nog een beetje bij je??

Van de deca kan je ook erge hoofdpijn krijgen he.Dat is volgens mij 1 van de meest voorkomende klachten.

Ink,Hoe voel jij je?? Wachtdag 1 is achter de rug!! Op naar nog 13 lange dagen!Duimen draaien!

Clickstar,Wat fijn dat je iig geen koorts meer hebt. Deze poging van mij is precies het zelfde verlopen als de jouwe.Ook ik had nooit last van zere borsten.Er is hoop!

Wanneer ga jij testen?

Fleur,Streepjes streepjes streepjes!! We zijn allemaal geobsedeerd door streepjes!! Het kan ook een indroog streepje zijn. Dat is moeilijk te zeggen. Ik heb het beide keren ook zo gehad als jou.

Dan moet hij iedere dag ietsie pietsie donkerder worden. Wat een spanning he!!

Wellicht kan je straks een bloed test vragen aan je huisarts. Ik heb gewoon gezegd dat ik anders naar Voorburg moest en ik het net zo goed hier in het dorp kon doen.Gelukkig werkte de huisarts mee.

Succes he hou je in de gaten!!

Geplaatst

Hai Bianca,

Ik zou gewoon vragen om extra echo's hoor! Neem aan dat ze daar bij jou wel voor open staan.

Hopelijk rol je er een beetje lekker door, zonder al te veel klachten..

Ik heb sowieso een heel prettige huisarts, ben in het verleden ernstig ziek geweest en hij neemt altijd alle tijd voor me. Hij heeft zelf ook ivf/icsi ervaring en staat elke keer erg open voor mijn verhaal. Hij was ook zeer geïnteresseerd in het dr. P.-verhaal. Mocht ik vaag blijven testen dan vraag ik om een bloedtest, daar zal hij vast wel aan meewerken. En aanstaande vrijdag heb ik toch al een uitgebreid bloedonderzoek in het zh. Dan prikken ze maar effe een buisje extra ;-)

Het doet me sowieso erg goed dat ik mijn verhaal hier kan doen en dat er zoveel verschillende verhalen zijn en dat we elkaar begrijpen!

Eef, is het goede nieuws van gisteren al een beetje 'geland' bij je?

Geplaatst

Hoi Fleur, heb jij de Kruidvat test?

Toen ik testte, was het ook negatief en had ik 2 dagen later bruinrode bloedverlies waarna ik weer begon met prikken van Puregon voor de IUI.

Maar, tijdens de echo ( inmiddels 2 weken later ) was er steeds niets te zien dus moest ik van de gyn meteen bloedprikken in t lab ZWANGER.

Dus niet meteen de hoop opgeven, been there done that.

Bianca: in Zutphen zijn ze zeker makkelijk met de echo's hoor, ik hoefde niet eens te vragen werd wekelijks aangeboden.

Wat die assistente betreft, heb ik het later wel doorgegeven maar op het moment zelf was ik verdrietig en sprakeloos.

Toen het mis ging was ik 6 weken zwanger.

Ik ga morgen toch het ziekenhuis bellen, want ik wil zeker zijn dat het goed is. Gewoon uit zekerheid dat ik niet te veel spuit.

Geplaatst

ClauS, ja ik heb die van het Kruidvat, 2 v 5. Die schijnen het meest gevoelig te zijn.. Jeetje, wat een verhaal, ga je verder voor iui zit er geen eitje. Joh, dat moet een rare gewaarwording zijn geweest! Je had dus geen klachten ook, haha.

Schreef ik vanmiddag dat m'n borsten gevoelig (lees: pijnlijk!) zijn door de Utrogestan bolletjes (jeetje, wat is dat een meuk zeg!!) zijn ze nu een stuk minder pijnlijk... Kan me effe niet meer herinneren hoe dat de vorige keren zat. Meestal als ze écht niet meer gespannen zijn, ben ik binnen een paar uur ongesteld. Vanavond tijdens het koken wel licht wat menstruatiepijn gehad, maar vanavond verder niet meer. Brrr... wordt gek van dat analyseren van elk steekje en pijntje. Bah!

Goed dat je morgen het zh belt ClauS, als je het niet vertrouwt moet je dat gewoon doen. Afgelopen keer toen ik begon met spuiten (flare-up schema) zei de arts "Maak maar een afspraak over 7 of 8 dagen". Zelf vond ik dat veel te ver weg. Hallo, Flare-up schema met hoogste dosis Fostimon! (en vanwege trombose in het verleden en hartproblemen willen ze geen overstimulatie bij mij!) Dus ik vroeg of dat niet wat laat was. Toen zei de arts dat ik wel een paar dagen eerder mocht komen, en dat ik dat rond-end (anderhalf uur) moest rijden en hij niet (hoezo bot?!) Dus was ik 5 dagen later weer bij hem. Bleek dat de punctie al gepland moest worden en dat die 2 dagen later was. Als ik dus naar zijn eerste advies had geluisterd was de punctie niet te plannen geweest. Hoezo 'voorgevoel'?!

Geplaatst

Eigenwijs als ik ben heb ik de dosis van vanmorgen zelf naar beneden gesteld en wel op 150ie, je kan liever 2 dagen xtra prikken dan 2 dagen teveel :)

Vandaag geen telefonisch spreekuur, dus kan t pas morgen melden.

Ja het is toch ook bizar wat je meemaakt he?

Dus er komt nog meer ellende aan met die bollen, dacht alleen smurrie in je doos maar ook nog pijnlijke borsten wat een feest hahahahha

Geplaatst

Hoi claus,

ik vind het altijd eng om minder te spuiten. Of het werkt juist averechts of je groei blijft het zelfde door gaan omdat je lichaam al gewend is aan een hogere dosis.mijn oude ziekenhuis zei altijd dat verlagen of verhogen geen zin had. In voorburg dachten ze daar anders over.

snap je gevoel om zelf maar de dosis te verkagen. Ik heb totaal 6x een ivf behandeling moeten staken ivm te weinig of teveel follikels. Ben vatbaar voor overstimulatie. Merk wel dat de klachten zo verschillend waren, soms had ik mega kast van mn eierstokken en buik en dan kreeg ik een echo en dan was er bijna niks aan het groeien! Terwijl ik zeker wist dat mn lichaam veels te veel follikels aan het aanmaken was. Dus houd moed hoor!

lieve Fleur heb jij nog een test gedaan vanmorgen?

Geplaatst

Bianca, in Zutphen hebben ze ook wel eens moeten verlagen omdat er sprake was van een lichte overstimulatie met 150ie.

Gelukkig kon de IUI gewoon plaatsvinden, maar ben toen toch niet zwanger geraakt.

Of het gewerkt heeft, zullen we over 2 dagen zien maar op dit moment had ik sterk het idee dat het teveel was.

Want om nu 6 weken bezig te moeten zijn, en de poging te moeten staken ivm met overstimulatie zie ik ook niet zitten.

Het blijft spannend iedere keer :)

Geplaatst

Goedemorgen!

Fleur, ennnn heb je vanochtend nog getest? Dit is toch een verse tp? Voor zover ik weet hebben de kv testen geen indroogstreepje. Dus wie weet ;-) Spannend, hoop het echt voor je!

Happinez, wanneer moet je starten met progesteron? en voel je je alweer wat beter?

Claus jij hebt zelf de dosis verlaagd?! snap je heel goed, volg je gevoel. Moet je dat echt niet even melden? Ze zijn toch wel bereikbaar als er geen tel spr uur is? of anders vragen of je een dag eerder voor echo kan komen?! maarre nog hoofdpijn? spannend je eerste ivf! jaaaa en die bollen bleghhhh, je gaat het meemaken!

Ink, hoe gaat het met jou? welke wachtdag zit je nu?

En bianca, voel je je zwanger? Heb je nog een zw test gedaan of geloof je het nu wel? En ik zou in jou geval ook cker vragen om extra echo's. Je kan toch thuis een apparaat regelen om het hartje te kunnen beluisteren. Maar geen idee hoe je daar aan kan komen...

hier wd 8 én geen idee wanneer ik DURF te gaan testen omdat ik zo bang ben voor een negatieve test. Misschien vrijdag?

Het feit dat ik nu 'last' van mn borsten heb maakt het voor mn gevoel nog spannender aangezien ik bij een verse tp deze klachten na wd 6 verdwenen met de dubbele hoeveelheid bolletjes. en die stomme dingen houden ook nog eens je menstruatie tegen...

Geplaatst

nou, veel herkenning hier metbstreepjes zien die voor een ander wel of niet zichtbaar zijn / tegen het licht houden etc etc... Je wilt het immers zooo graag! Maar toen ik uiteindelijk een positieve test had, dacht ik oh, dus dat is wel ee ngroot verschil, dus zo moeten ze er eigenlijk uit zien hahaha... Zit niets anders op dan wachten...

Hier nu wd 3. Merk dat ik er al steeds meer mee bezig ben qua wat ik voel etc etc.

Last van lage rugpijn en jeuknvan onder, weet niet of dat door de bolletjes komt of die gorenafscheiding er van, waardoor ik vieze broeierige inlegkruisjes moet dargen. Sorry, lekker verhaal...

Vorige keer 11 dagen na de punctie positief getest, dus ben benieuwd hoe lang ik het dit keer uit kan stellen...

Claus, is er helemaal niemand te bereiken? Ik vind het best wat om daar zomaar zwelf mee te gaan experimenteren...

Voor de rest vd meiden dikke knuffel, ik moet er vandoor om weer te gaan werken, dag 5 vd 6 deze week...

Geplaatst

Ha Ink, ja dat dus! Je wil het te graag zien... En ook vanmorgen weer: negatief. Dat tweede streepje zit tussen mijn oren hoor. Ook vanmorgen. Het ene moment heel erg overtuigd dat ie er heel heel heel vaag misschien wel zit... En het volgende moment zie ik het echt niet.

Menstruatiepijn begint inmiddels ook op te zetten. En eigenlijk moet ik gewoon toe gaan geven dat het deze poging echt niet gaat lukken. Gisteren een flinke dip gehad en veel gehuild. Daarna komt dan het gevoel van 'ik moet door!' en probeer ik plannen te maken hoe we het de volgende keer aan gaan pakken...

Want: hoe pak je het aan als het al 6 keer mislukt is? Wat vinden jullie? Door omstandigheden zitten we 'vast' aan onze kliniek. We kunnen dus niet overstappen... We hebben nog 2 cryo's die per stuk worden terug geplaatst en dit zal op dag 2 gebeuren.. (volgende ong. op 29/3, hopelijk wordt dat een 'goede' vrijdag!) Daarna kunnen we nog een nieuwe poging doen. We hebben gemiddeld 1 verse tp en 2 of 3 cryo's per poging... We zouden -mits ze goed ontdooien- dus nog zo'n 5 a 6 tp's hebben. Wat vinden jullie? Klakkeloos doorgaan? Onze kliniek doet geen verder onderzoek.. Zouden jullie een gyn. zoeken in een ander zh die gewoon alleen onderzoek doet? En zo ja, welke zh?

We hebben gisteravond samen een heel fijn gesprek gehad. Als onze pogingen helemaal op zijn wil ik eigenlijk naar Gent. Bij dat zh stonden we vorig jaar ingeschreven voor een intake, maar de wachtlijst was toen erg lang... We kregen toen een akkoord van de kliniek waar we nu bezig zijn en hebben Gent afgebeld (DOM!!) In de tussentijd kunnen we flink sparen voor Gent. De medicatie heb ik (te veel voorgeschreven gekregen de vorige keren dus leuk opgespaard) de rest van de kosten komt op zo'n 3600 euro geloof ik...

He wat een dilemma.... Want moet je blijven geloven dat er 'niets' aan de hand is omdat je cyclus regelmatig is (want dat zegt mijn arts) Waarom ben ik na 6 tp's dan nog niet zwanger???

Ink, die bolletjes zijn vast uitgevonden door een man... Bleh!

Geplaatst

Fleur wat balen zeg. Vreselijk die negatieve testen. Kan me voorstellen dat je denkt dat ook deze poging verloren is gegaan. maar wd 7 is nogsteed erg vroeg! ik heb vorige keer ook voor het keukenraam gestaan met mn neg test. en toen liep de buurman langs, zwaai zwaai (hihi oeps)

Als ik je verhaal zo lees heb je geen vertrouwen meer in de kliniek waar je nu zit. Ik denk dat je er dan goed aan doet om ergens anders heen te gaan. maar dat is in jou geval niet zo gemakkelijk begrijp ik. het kan toch niet zo zijn dat er maar 1 kliniek is die jou kan/wil behandelen????

Tegen mij word ook iedere keer gezegd dat er vrouwen zijn waarbij het bij de 7de of de 8ste poging pas wel raak is. probeer je daar aan vast te houden!

mijn zusje kent een iemand die al 16 tp's heeft gehad. en nog nooit een positieve test heeft gehad. zij is van NL naar Belgie overgaan en nu door naar tsjechie (moet alles zelf betalen en zijn daar het het goedkoopst). zij heeft nu een erfelijkheids en of een immuunonderzoek laten doen. maar dat zou ik ff moeten navragen voor je wat ze dan precies hebben gedaan. zij heeft daar als t goed is vorige wk de uitslag van gekregen. ik heb er niet op door gevraagd schrok zo van haar verhaal. 16 tp's, my god! (wat ik jou al eerder vroeg: zij vertelde dat er bij assisted hatching bij haar een wk voor haar eisprong ook een wondje in dr baarmoeder wordt gemaakt en dat ze dan daarin het embryootje zetten. Misschien is dat ook een optie voor jou want dat is blijkbaar niet standaard!?)

Waar loop je nu? Is het niet mogelijk om de cryo's die je nog hebt in Gent terug te laten terug plaatsen en dan daar verder gaan? Je hebt alles wel een hele korte tijd 'ondergaan'. Misschien zijn iets langere rustpauzes tussendoor beter voor je lichaam?! Althans, ik ervaar dat als prettig. Anderzijds wil je gewoon doorgaan, logisch...!

Aan mijn antwoord heb je denk ik niets...Maar jeetje meid koppie op!

Geplaatst

Even ego... Hoop dat ik kan slapen... Heb Morgen om 9u de punctie...

Zie er tegenop en heb een dunnere naald aangevraagd aangezien ik altijd giga veel pijn hen :-|

Geplaatst

Armanda: heel veel succes vandaag met de punctie.....

Ink: hou je de wachtdagen nog een beetje vol?

Fleur: blijf moed houden... hopelijk over een paar dagen wel positief....

Claus: heb je het ziekenhuis al kunnen bereiken over het minder spuiten?

even ego: Ik heb gister de hysteroscopie gehad met een ****** van een gynaecoloog.. maar daarbuiten was er aan de rechtkant gelukkig geen uitsteeksel van de essure te zien en aan de linkerkant stak hij 5mm mijn baarmoeder in en die hebben ze 3mm kunnen afknippen en wat overbleef een beetje kunnen ombuigen, dus wat hem betrof kon het wel. Hij liet alleen heel duidelijk horen hoe hij erover dacht en hij vond dus dat ik geen recht had op ivf omdat wij toen zelf voor sterilisatie hebben gekozen. En dat hij daar zo over denkt mag van mij, want iedereen heeft zijn eigen mening, maar dan hoeft hij nog niet zo neerbuigend tegen mij te doen. Als ik toen had geweten wat ik nu wist had ik het nooit gedaan. En hij zei ook er zijn nog meer manieren om niet zwanger te worden zoals de mirena: die ik dus ook een jaar heb gehad maar mijn lichaam daar niet tegen kon, dus die moest er ook uit.... Hij heeft zelfs in mijn dossier gezet hoe hij erover dacht en dat hij vond dat ik alles zelf moet betalen. Dus ik ben benieuwd hoe de fertiliteitsarts hier van zegt. Want ik wil natuurlijk wel graag van te voren weten of ik het zelf moet betalen. Dan kan ik daar rekening mee houden, want je hebt het dan niet over een 100 euro....

De rest allemaal ook nog veel succes met alles....

Geplaatst

Armanda heel veel succes! Hopelijk valt t met een dunnere naald beter uit te houden. Ga voor je duimen!

Lisselot Jeetje wat een hork van een gynaecoloog zeg. Hoe durft hij! Jemig wanneer moet je naar de fertiliteits afdeling? Benieuwd wat hun gaan zeggen. Anders overstappen naar een ander ziekenhuis? Of is dat geen optie?

Claus hoe is t met jou waneer heb je de echo

Ink hou je het wachten nog een beetje vol ga je eerder testen?

Fleur wat een heen en weer geslinger van emoties he. Nog getest?

Waarom neem je geen pauze en zet je je alsnog niet op de wachtlijst van dat andere ziekenhuis. Als je vertrouwen weg is? Dan is het zonde om nog een poging daar te doen. Het zal allemaal wel langer duren maar wellicht dat ze daar wel onderzoeken gaan doen. Ik zat in gouda en de punctie en tp kreeg ik in Leiderdorp ook ik had twee behandelingen gehad met de laatste tp een miskraam. Helaas nooit onderzoeken gedaan en voelde me niet serieus genomen en gewoon een proef persoon. Maar durfde niet over te stappen Hoe graag ik het ook wilde. Weer van voor af aan beginnen onderzoeken etc uiteindelijk ruzie gekregen in t zh en ze wilde me niet meer behandelen. Dit had zo moeten zijn ..ik had voorburg gebeld en t ene onderzoek na t andere werd gedaan. Het me wel bijna een jaar gekost maar ben zo blij dat het zo gelopen us. Lieve mensen kundige artsen goede ns begeleiding ga zo maar Door heb niet meer als lof!

Dus lieve fleur waarom eerst nog een behandeling doen terwijl je er toch geen vertrouwen in hebt? ?? Nog getest trouwens?

Eef, Hoe is het met jou? Hoe voel jij je? Nog 11 dagen pffff!

Clickstar Hoe voel jij je? Wachrdag9 v vandaag? Morgen testen?

Liefs

Geplaatst

Armanda, heel veel suvves traks bij de punctie. Ik hoop voor je dat het deze keer beter te doen is en dat er natuurlijk een mooie opbrengst zal zijn!

Lisselotje, jeetje wat een eikel! Maar je hebt toch al lang met een fertiliteitsarts gesproken? Die zegt toch dat je kunt starten als je nog 7,5 kg afvalt? Dan hoef je dat echt niet zelf te betalen hoor. Volgens mij zijn er echt wel meer mensen die na sterilisatie alsnog ivf proberen. Maar je kunt het het beste natuurlijk wel even navragen zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Ink, hoe gaat het wachten?

Hier gaat het op zich goed. Heb niet meer durven testen om te kijken of de streep inmiddels iets dikker is. Maar ben bang dat ik toch nog wel een setje bij de Kruidvat ga halen. Maar ja, kan natuurlijk ook tegenvallen. Dat de streep niet dikker wordt of in het ergste geval zelfs lichter... Ik weet niet hoe ik me dan ga voelen.... Dus of het verstandig is om te doen... Ik moet eigenlijk gewoon wachten op 25 maart, maar dat is nog best ver weg!

Geplaatst

Eef Bianca en Liselot, thanks!

Zit in de wachtkamer nu en ben vet zenuwachtig

heb echt een bolle buik en heb er last van

blij als t eruit is, maar bang voor die enge lange naalden!! En voor de verschrikkelijke wachtweken...

Maar goed, komt goed..!

Geplaatst

Nou Armanda, het zit er nu inmiddels in ieder geval op....

Ik neem aan dat je nu even ligt bij te komen, maar hopelijk is het meegevallen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden