Jump to content

voor de 2e keer het ivf traject in voor een brusje

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Lange tijd was ik heel veel op deze site te vinden, maar nadat ons meisje in december 2010 is geboren, ben ik hier minder actief geworden. Ik keek af en toe nog eens, om te kijken of "bekenden" al dan niet zwanger waren geworden. Ik ben erg nieuwsgierig!...en ik heb gelukkig positieve dingen gelezen...

Ons meisje is geboren na 3,5 jaar veel pijn, verdriet en teleurstellingen. Maar na onze 2 ivf poging waren we dan eindelijk zwanger! Ik riep meteen al: ik doe dit nooit meer! Goed is goed....als ons kindje is geboren ga ik genieten van wat we wel hebben, en niet meer treuren over wat is geweest en misschien ook nooit meer zou gebeuren.... Maar..... Nu is onze dochter 2 jaar en hebben we toch weer besloten het ivf traject in te gaan. We willen heel graag een 2e kindje en een brusje voor ons meisje. Wel hebben we tegen elkaar gezegd tot hoever we willen gaan en dat het nooit meer zo'n verdrietige "toestand" mag worden als dat het in het verleden geweest is, juist omdat we al een prachtige dochter hebben rondlopen.... waar we heel gelukkig en dankbaar voor zijn. Als het niet lukt, dan zetten we een streep door onze wens voor een 2e kindje en ga we nog meer genieten van wat we wel hebben....

Ik ben heel nieuwsgierig naar meiden die ook voor een 2e kindje "gaan" via het ivf traject... Graag hoor ik van jullie!! Lieve Groetjes Hanneke

Posted

Hoi hanneke leuk weer wat te lezen van je en wat goed dat jullie voor een brusje gaan hopelijk gaat dat ookn lukken

Heel veel succes alvast

wij gaan nog niet voor een 2de hoor haha ons dochtertje moet nog 4 maanden worden

Posted

Hey Maris,

Is inderdaad lang geleden!! Ik wilde toen echt geen tranen meer en geen slecht nieuws meer lezen van anderen.... ik moet ook zeggen: ik was erg in mijn eigen wereldje toen ik zwanger was... ik genoot intens en wilde alleen maar leuke dingen lezen over zwanger zijn, de ontwikkeling van het kindje, baby kleertjes kijken.... daar had ik immers al zo lang naar verlangt. Wat leuk te lezen dat het wonder jullie ook uiteindelijk gegund is!! Oei... 4 maandjes nog maar, nog gefeliciteerd!! (groeit ze goed, slaapt ze al door?) Het is zo bijzonder.... hoe heet jullie prachtige dochter als ik vragen mag? Ons meisje heet Sjuulke. Nou, ik hoor het wel als jullie ook voor een brusje gaan....hahaha...maar kan me voorstellen dat je daar nu nog even niet aan moet denken....

Posted

Hallo Han,

Spannend dat je weer het traject in gaat! Ik wil je veel succes wensen. Ik ben momenteel zwanger van de 2e wel heel pril. Wij hebben ook een dochter via IVF die ook in 2010 geboren is. Precies wat je zegt wij hadden ook gezegd lukt dit niet dan moet het zo zijn ondanks de wens naar een 2e net zo groot kan zijn als de 1e maar wij zeggen ook altijd we hebben al een prachtig kind. We stonden er ook wel van te kijken dat het gelijk weer gelukt is en hopen ook dat dit goed blijft gaan (vorig jaar miskraam gehad na cryo terugplaatsing)

Nogmaals heel veel succes dat jullie wens mag uitkomen

Groetjes

Patricia

Posted

@ Melis25: oke....bedankt voor de tip! Ik ga daar zo eens kijken.... weet nog niet wanneer het traject weer gaat beginnen... we hebben eerst de 12e febr. een gesprek....dus als er begonnen wordt, zou dat ws toch pas april/mei zijn?!...

@Leepat (patricia): bedankt voor je lieve reactie!! Gefeliciteerd met jullie prille zwangerschap! Wauw!! Maar als ik het dus goed begrijp hadden jullie vorig jaar al de stap genomen om door te gaan? En toen ook weer zwanger geworden na een cryo terugplaatsing? Tjee...wat verdrietig te lezen dat je een miskraam hebt gehad. Maar je had dus nog een cryo in de vriezer? Onze poging waaruit we zwanger zijn geworden, was geen top-ronde.... heel veel medicatie, maar uiteindelijk maar 1 embryo... Maar dat is wel onze dochter!! Dus het kan allemaal raar lopen.... Maar jullie zijn nu wel weer zwanger na een ivf poging, of spontaan?? We hebben as dinsdag (de 12e) eerst een gesprek, dus ben wel nieuwsgierig en misschien ook wel wat zenuwachtig...al wil ik dat niet zijn! Hopelijk kunnen we meteen starten. Bij ons heeft er echt 2 jaar tussen gezeten, vanwege persoonlijke dingen die speelden, we konden in deze periode onmogelijk zwanger raken! Maar aangezien de jaartjes wel gaan meetellen...ik ben 37 jaar.... is het wel nu of nooit.... Ik ben positief en een stuk rustiger omdat de "druk" er af is.... dus ik blijf ook geloven in wonderen!!! Succes en geniet van je zwangerschap....wanneer heb je een echo??

Posted

Ja ik begrijp dat je ivm je leeftijd er nu weer voor wil gaan! Wij hadden in oktober 2011 cryo terug laten plaatsen (achteraf gezien was ik er geestelijk ook niet aan toe) maar dat ging mis met 8 weken. Heb curettage gehad rond de eerste verjaardag van me dochter en heb dus eerlijk gezegd niet optimaal kunnen genieten van haar verjaardag. Daar had ik even niet bij stil gestaan dat het ook nog mis kon gaan (heel naïef natuurlijk) toen hebben we lekker een jaar genoten van ons kind wat dingen op een rijtje gezet en zijn september 2012 begonnen met zoladex (ivm endomtriose) en januari weer met een IVF poging en die is dus gelijk weer gelukt van een topembryo (heb verder ook geen cryo's uit deze poging) nu idd zwanger maar ben heel onzeker ook al heb ik daar nog geen rede toe aangezien het goed gaat, maar ik hoop gewoon misselijk te worden dat ik een soort van bevestiging krijg, klinkt raar maar die onzekerheid is killing. We krijgen 21 februari 7 weken echo dus hoop op een mooi kloppend hartje!

Zo zie je maar dat je idd geen 10 topembryo's nodig hebt er hoeft er maar 1 te zijn en daar heb je toch maar mooi een prachtig kind van!

Om me heen weet ook bijna iedereen het dat we ermee gingen beginnen en toen ik ermee bezig was zei iedereen ook jeetje wat ben jij relax en rustig (Tuurlijk had ik wel wat spanning) maar het viel me idd erg mee dit keer ik was heel positief geen druk! en heb ook gewoon alles gedaan niet overdreven rustig gedaan. Ben blijven werken 32 uur zijn naar de Efteling geweest in achtbanen (toen had ik al terugplaatsing gehad) en zwemmen gewoon leuke dingen. Bij me allereerste IVF ging ik er te krampachtig mee om dus wou heel de dag op de bank liggen. Dat is toen niets geworden dus had ik al zoiets van de volgende keer doe ik gewoon weer wat ik dagelijks altijd doe. Iedereen doet het op zijn/ haar manier.

De 12e gesprek spannend hoor in welk ziekenhuis loop je? Of wil je dan niet melden? Wellicht mag je gelijk beginnen in de meeste ziekenhuizen staat er geen wachtlijst voor. In het EMC in Rotterdam hebben ze geen wachtlijst we konden gelijk beginnen.

Hou me maar op de hoogte zou ik wel heel leuk vinden.

Succes

Posted

Ik ben trouwens nu 30 wij waren heel jong met IVF begonnen. Ik ben er heel vroeg achter gekomen dat ik endomtriose heb en verminderd vruchtbaar van me 24 tot 28 zelf geprobeerd 6 IUI behandelingen gehad en na operatie aan me eierstokken ivm endometriose cystes en verklevingen in 2009 met IVF begonnen.Wat een mooie naam heeft je dochter!!! Sjuulke.... Mijn dochter heet Abigail

Posted

Dank je wel het is echt genieten van zo'n kleintje.

Ja ze groeit super goed vandaag bij de ka (ivm reflux) woog ze 6580gr en is ze 64cm dus ze ligt met beide boven het gemiddelde.

Ze heet E.l.i.n. en gelukkig sliep ze met 4 weken al door dus we hebben niks te klagen met zo'n makkelijk meisje ze huilt bijna nooit alleen als ze moe is of als ze honger heeft op dit moment krijgt ze om 8 uur de laatste fles en slaapt dan tot 7/8 uur door

Wat heeft jou dochter ook een mooie naam

Hopelijk gaat het snel lukken voor een brusje

Haha ja zodra we weer verder gaan meld ik me weer maar zal nog wel even duren we willen eerst van ons mooie meisje genieten

Posted

Wij zijn ook weet in de race voor een tweede kindje. Onze meid is in 2011 geboren, 5 jaar na dat ik was gestopt met de pil. Haar naam schrijf ik liever niet op een openbaar forum om herkenning te voorkomen.

7 IVF's zijn aan haar geboorte vooraf gegaan. We zijn toen ze een dik half jaar was weer van start gegaan. Die cryo tp is mislukt, net als twee verse pogingen.

En toen was ik op, het strijden moe en ik wilde en ik kon niet meer. Manlief had altijd gezegd dat ik moest aangeven wanneer ik niet meer kon. Hij steunde mij toen ik in augustus het aangaf en we zijn zelfs op een bijeenkomst van pleegzorg geweest omdat we toch een groter gezin hopen te krijgen. We zouden ons inschrijven maar toen heeft manlief toch nog aangegeven nog niet te kunnen stoppen, hij kon het nog niet afsluiten. Dit was eind oktober. Nu is het februari en volgende maand doen we nog 1 poging. Wellicht nog daarna een aller allerlaatste, maar dan houdt het voor mij op. Ik kan het niet meer.

Waar lopen jullie? Ik in Düsseldorf. Ik slik nu al ter voorbereiding DHEA en heb in december menstruatiebloed opgestuurd naar Athene om alles te hebben gedaan wat we kunnen. Het resultaat van Athene is dat ik inmiddels bijna de antibiotica kuur er op heb zitten en alsnog mijn eileiders, zo laat in het traject heb laten doorspoelen. Dat was nl nog nooit bij mij gedaan. We weten nu pas dat 1 van mijn eileiders niet goed is. De arts van Athene had nl hoop dat ik spontaan zwanger zou kunnen raken (?) na de antibiotica, maar daar is ze inmiddels op teruggekomen.

Veel succes allemaal.

• 2 weeks later...
Posted

Hey Lottie,

Jeetje.... dat zijn wel heel veel ivf pogingen! Jeetje, ik denk dat ik dat niet kan hoor! Ik heb er dus nu 2 gehad, en zie ik ook best wel weer tegen alles op nu we voor een brusje gaan.... Ik vind het heel erg dubbel!

Ben jij al die tijd in Dusseldorf geweest? Wij zijn eigenlijk meteen naar Eindhoven gegaan, daar zijn we zwanger geworden en dus hebben we het en nooit over gehad en gaan we nu weer gewoon naar Eindhoven. Ik las gisteren trouwens dat Eindhoven een heel hoog slagingspercentage heeft... daar was ik dan wel weer erg blij om! En ook wel "heftig" om meteen de draad weer op te pikken als je 1e kindje nog maar 1/2 jaartje is, eerlijk is eerlijk.... toen was ik er nog helemaal niet aan toe!! Dat gevoel kwam pas echt toen mijn dochter 1,5 jaar was... en na lang wikken en wegen gaan we er nu dus weer voor, en nu is ze inmiddels dus 2 jr. Wij hadden vorige week ons 1e gesprek, en om eerlijk te zijn, viel dat wel een beetje tegen. Sowieso al om het feit dat ik toch niet spontaan zwanger was, ik was overtijd.... normaal heb ik een cyclus van 28 a 30 dgn, en zat nu al op dag 33....dus begon stiekum al blij tew orden...maar nee hoor, de test was zo negatief als wat....en op diezelfde dag werd ik meteen ram-ongesteld! We hebben een gesprekje gehad van 10 min. en stonden toen weer buiten.... we moesten op nieuw een afspraak maken voor het maken van een echo. En die werd precies 1 maand later gepland, dus de 12e maart!!! We moesten ook weer bloed prikken.... maar dat die echo nou niet meteen de 1e afspraak kon, begrijp ik echt niet hoor!!!???

Ik weet niet wat DHEA is?? En heb je bloed opgestuurd naar Athene?? Hoe dat zo als ik vragen mag?? Waar is dat goed voor??? Ik snap niet zo goed hoe jullie traject precies gaat.... Is dat dan op aanraden van dr Scholtes??

Nou, hoop nog eens wat van je te horen en heel veel succes toegewenst!!!

@Leepat: Wij "lopen"dus in Eindhoven, Catharina. En zoals je bij Lottie kunt lezen viel onze 1e afspraak erg tegen!!

Posted

Wij hebben poging 1, 2 en 3 in NL gedaan. Al deze pogingen zijn voor de punctie afgebroken.

Vanaf poging 4 liepen we in DD.

DHEA is een middel om meer en betere eicellen te verkrijgen. Het is in Nederland niet vrij te verkrijgen. Wel op recept, maar dan betaal je de hoofdprijs. Ik heb het door iemand laten meenemen uit Amerika. Je kunt het ook via internet trouwens bestellen, maar handig is het wel om dit ten aller tijde in overleg met een arts te gaan gebruiken.

Ik heb een verminderde eicelvoorraad en ook de kwaliteit is bedroevend slecht, dus hier hebben we hoop op gevestigd.

Mijn mentruatiebloed hebben naar Athene opgestuurd omdat ze daar aanvullende onderzoeken kunnen doen. Ik had er over gelezen op internet en ik wilde gewoon deze laatste poging of deze laatste twee pogingen alles gedaan hebben waardoor ik nooit 'had ik maar' gedachtes meer hoef te krijgen.

Het is trouwens niet op aanraden van Scholtes. Sterker nog, hij vind het onzin. Prima, dat mag. Maar er zijn steeds meer bewijzen dat deze onderzoeken en daar bij behorende behandelingen een hoop ellende kan oplossen. Baad het het niet...

Wat vervelend dat jullie eerste afspraak zo tegen viel. Wij hebben afgelopen week een gesprek gehad met Scholtes om een nieuw actieplan door te spreken. Gelukkig daar wel een goed gevoel aan over gehouden. Ook balen trouwens dat je weer een maand moest wachten voor die echo. Mag je volgende maand wel van start of is dat nog niet duidelijk?