Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 440
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Dat heb ik ook steeds rond 3 uur naar de wc en dan heel moeilijk in slaap komen! En dan ga je op de gsm spelletjes doen en op internet en wordt je maar wakkerder

Weet je, het wordt nog beter... Ik moet er nu 's nachts gemiddeld zo'n 5-6x uit (troost je, pas de laatste tijd hoor... Is lang maar 1-2x per nacht geweest). Meestal slaap ik de eerste keren zo weer in maar op een gegeven moment wordt dat steeds lastiger. Samen met nog wat andere dingen zoals pijn in mijn bekken, niet lekker liggen, warm hebben... En soms ook nog een heel druk stuiterballetje in mijn buik. Hoewel ik van dat laatste ook wel heel erg kan genieten hoor!

• 4 weken later...
Geplaatst

Nu ben ik waarschijnlijk alleen??

Jeetje wat vervelend als je elke nacht rond 4 uur de 2e of 3e keer eruit moet en dan niet meer in slaap kunt komen.

Nog iemand die hier vannacht niets beters met zijn tijd te beginnen weet;)?

• 5 maanden later...
Geplaatst

Goedemorgen! Nóu ja goedenacht. Ben ik de enige die wakker ligt 's nachts? Ik hoop dat ik nog veel wakker lig, want dan blijft deze prille zwangerschap tenminste door gaan, maar een beetje aanspraak zou wel gezellig zijn daar bij :-)

Geplaatst

Okasaan, wat ben je lekker fanatiek met schrijven geweest vannacht...

Ik ben wel heel vaak wakker snachts, eigenlijk elke keer als ik mij omdraai.. En ook regelmatig naar toilet, dus dan ben je ook weer extra wakker...

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Sorry :-) maar slaap je dan wel weer in? Ik niet.

Ik word dus wakker om 4 uur, na een uur ben ik dan nog niet weer in slaap, dus dan geef ik het maar op. Dus toen ben ik maar het hele internet gaan lezen. Zo rond half zeven als de wekker van mijn man gaat, val ik weer in slaap. Niet zo praktisch. Was vorige (korte) zwangerschap ook al.

Maar ik weet niet of ik hier nu wel mag schrijven, zo om half negen in de ochtend. Haha

Geplaatst

okasaan, daar hoef je toch geen sorry voor te zeggen.... Ik zou precies hetzelfde doen als ik niet meer in slaap kon komen. Maar gelukkig lukt mij dat nog wel... Heel soms als ik na half 5 wakker wordt, dan kom ik ook bijna niet meer in slaap omdat je gewoon weet dat over een uur dan de wekker gaat. En op een of andere manier ben ik dan bang dat ik door de wekker heen slaap. maar ik blijf dan wel in bed en probeer het wel...

Ik hoop voor je dat je wel iets beter gaat slapen en dat je anders overdag je rust kan pakken...

Geplaatst

He... Het nachtbankje weer actief! Okaasan, is een bekende kwaal hoor! Ik weet niet hoe vaak ik 's nachts beneden heb gezeten met een kopje thee... Zo erg zelfs dat de krantenbezorger er de afgelopen kerst toen hij langs kwam voor zijn fooi wat van zei!

Geplaatst

Haha, dat is wel heel erg ja. Maar ook grappig. Ik moet er in elk geval om lachen.

Maar ik zie het nut er niet zo van in, waarom is het nuttig om zo in het begin van de zwangerschap wakker te liggen. Daar is toch echt iets mis gegaan in de evolutie.

Geplaatst
Haha, dat is wel heel erg ja. Maar ook grappig. Ik moet er in elk geval om lachen.

Maar ik zie het nut er niet zo van in, waarom is het nuttig om zo in het begin van de zwangerschap wakker te liggen. Daar is toch echt iets mis gegaan in de evolutie.

Kun je vast wennen aan al die slapeloze uren dat je bezig gaat zijn met je kindje... Leuk geregeld he van de natuur!

Geplaatst

Haha is het nachtbankje weer actief! Beanie jij voorheen ook veel geschreven samen met Floor toch? Grappig.. Maar hoop toch echt niet dat ik hier gebruik van ga maken!! Okasaan jij toch ook niet?? Snachts doorslapen is zoveel fijner!!

Geplaatst

Goede morgen!! Haha, mijn nachtrust werd net gewoon wreed verstoord door de wekker: vroege dienst!!! Hoop voor je dat het van tijdelijke aard is....

Liefs,

Noes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Hee gezellig, maar Werk ze.

Ik dacht, ik kijk nog even of er toch nog iemand wakker is en dan ga ik nog een uurtje slapen. Dan gaat mijn wekker. Ook op weg naar het zkh, maar niet om te werken, maar voor de bloedtest (of werk jij niet in een zkh?)

Geplaatst

Succes vandaag Okaasan!

(Hier ook een vroege wekker voor een dienstje in jawel, ziekenhuis... Maar knulletje ligt ook al te babbelen in zijn bedje. Manlief heeft Q-dienst!)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst

adu2esup.jpg

Zo werkt het dus :) wakker worden van de honger en niet weer in slaap kunnen vallen voordat de maag gevuld is.... zucht....

Verstuurd vanaf mijn LG-E430 met Tapatalk

Geplaatst

Hahahaha, ik lig echt dubbel van het lachen. En heb het zelfs aan mijn man laten lezen, die nooit iets op het forum leest. Hij ligt ook dubbel. Maar euuhhh, ik ben wel vegetariër, dus die hot wings...... ;-)

Geplaatst

Haha, vond hem voor hier wel goed passen! Ik heb het soms met crackers kaas, of een lekkere bak kibbeling met saus. Haha en om nu mijn hubbie midden in de nacht op pad te sturen op zoek naar een lekkere visboer ?! Nee dat ziet mijn man niet zo zitten.

Daar lig je dan de hele nacht verder te dromen over kibbeling. :)

Verstuurd vanaf mijn LG-E430 met Tapatalk

• 4 maanden later...
Geplaatst

Nou ja zeg, was ik (bijna precies) een half jaar geleden de laatste die hier iets schreef. Wat mij betreft mag het nachtbankje weer open.

Net een best wel vieze droge müslikoek weggeknaagd, want, man, wat ben ik misselijk als ik s nachts wakker wordt. Nog even rechtop en wat drinken en dan weer proberen te slapen.

En zo te zien ben ik niet alleen. 4 leden online en 60 gasten. 60! 'Nu om 3.39 uur. Dat geloof ik bijna niet. Zouden dat allemaal zwangeren zijn?

Geplaatst

Nee hoor! Hier een hongerig jongetje! En gisteren prikjes gehad en veel te warm in huis dus alle reden om niet te willen slapen (al denkt mama daar anders over)

Geplaatst

Oh ja dat kan ook nog. Daar na weer doorgeslapen?

Ik ben al weer wakker. En weer misselijk. Maar kan nu niets eten vanwege de schildkliermedicatie. Dat moet op nuchtere maag en minstens een half uur voor het eten. Blegggghhhhh dus.

Geplaatst

Gelukkig ging hij uiteindelijk wel weer slapen, na wat mekkeren. Om half 8 of zo weer wakker maar ging pas huilen (honger! Berg je!) om 8 uur dus die tijd heb ik ook maar gepakt!

Wat ellendig nu om die medicatie op nuchtere maag te moeten nemen... Zeker als je zo misselijk bent. Meestal is het advies om eerst in bed vast wat te eten voor je opstaat... Als je nog tips nodig hebt vwb die misselijkheid: laat het ff weten! En vraag anders aan je HA om emasefane tegen de misselijkheid, haalt iig de scherpe randjes er van af en is veilig (zijn zetpillen dus die kun je ook meteen nemen als je opstaat).

Geplaatst

Bleggghhh. Ik wordt gewoon standaard rond 4u wakker en dan moet ik plassen. Nu dus heel erg misselijk en mijn geschilde appeltjes staan ergens. Zucht, iets maken om te eten s nachts en dat dan niet naast je bed zetten, os niet handig. Want baby Ties gaat wel echt ervan uit dat er altijd womb-service is.

(Ik blijf dat plaatje van een paar posts erg grappig vinden).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden