Ga naar inhoud

Start met IUI maart 2013!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Net thuis van de 2e FM.

Al het vocht was weg en het eitje was al ruim 19 mm!!!!!!

Dus vanavond pregnyl spuiten en dan morgenmiddag IUI 2.

Gaat ineens erg snel, spannend!!

groetjes

Zooo goed zeg! Morgen al weer, fijn! Hoeveel Pregnyl spuit je?

Ik wacht op mijn menstruatie voor ik me voor de vierde iui kan melden.

Verder wel erg rustig hier. Meiden vertel wat gebeurt er allemaal?

• Reacties 220
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

goedemorgen, ik kon het gister niet laten ,dus testje gedaan, er kwam binnen de tijd een tweede streepje, die trouwens bijna niet waarneemnbaar was maar hij was er na tig keer kijken wel! dus in de hoop dat het met ochtendurine duidelijker zou worden vanmorgen nog een testje gedaan, weer zo'n vaaaaag tweede streepje ! dus nu beetje tussen hoop en vrees, morgen maar weer een testje ?!

Geplaatst

Oooo Karinl, wat geweldig!!!

:goodnews::bpotda::confettistars::confettistars::confettistars::confettistars::confettistars::confettistars:

Geplaatst
vandaag toch maar een cb testje gedaan er staat gewoon ZWANGER!!!

kan het nog niet bevatten

Yihaaaaaa dat zijn de berichten! Vast houden die kleine!!

Geplaatst

Hallo Allemaal, Ik ben nieuw lid van dit forum. Ik heet Penny en ben 32 jaar. Allereerst, geweldig gefeliciteerd Karin! Fantastisch en mooi nieuws voor jou en zeker zoveel hoopvol nieuws ook voor de meiden hier. Ik heb terug gelezen, veel van jullie schrijven hier al lang. Wat schrikken van jouw bericht Zwaantje dat het mis was gegaan. Dat vind ik allemaal ook zo eng, dat als je eenmaal zwanger wordt na zo'n voortraject het nog steeds mis kan gaan. Ik ben een paar jaar geleden getrouwd en ongeveer gelijk is mijn kinderwens gegroeid. Nu bijna 2 jaar later is deze wens soms "ons probleem" omdat we vorig jaar naar de dokter zijn gegaan en mijn man verminderd vruchtbaar is. Hoewel het niet extreem slecht is nu, gaven ze ons toen 3% kans ofzo op ooit spontane zwangerschap. Mijn man had een variocele (vaatkluwen) in zijn balzak, dat ze ook hebben geopereerd. Daarna moesten we 4 maanden wachten of het wel zou helpen, het helpt ook slechts in 60 tot 70% van de gevallen. In ons geval hielp het, en nu is de kwaliteit (beweeglijkheid) van zijn zaad verbeterd, nu mochten we wel IUI, voor de operatie had dat geen kans van slagen. In maart 2013 heb ik ook onze eerste IUI gehad, volgens mij veels te laat een dag na mijn ovulatie. Vorige maand konden we niet terecht omdat het pasen was, ik vind het overdreven te schrijven van mezelf maar dat was zowat een traumatische ervaring voor mij. Weten dat je pas na 60 dagen weer een kansje maakt. Gisteren hadden we de 2e IUI behandeling. Ik was bang, want voelde dat het de dag van mijn eisprong is, dan heb ik altijd veel pijn dus ik was bang dat de behandeling ook veel pijn zou doen. Maar gelukkig viel dat weer mee. Ik krijg geen hormonen en het wordt getimed op de ovulatietesten, hopelijk gisteren dus heel goed getimed. Inderdaad herken ik het vele voelen van allerlei dingen aan je lijf. Gisteren de dag van de IUI kon ik zowat aan niks anders meer denken, de hele dag op de bank gehangen. Ook durf ik soms niet te gaan sporten (vooral buikspieren) uit angst een groeiend cellengebeuren in mijn buik te verstoren. Bang om een wijntje te drinken, schuldig als ik teveel koffie drink etc. Ook iemand schreef minder concentreren op werk, heb ik momenteel ook last van. Al dat gedoe, ik wordt soms zo hangerig en vind het allemaal zo oninteressant. Ben benieuwd hoe het er voor staat bij de anderen.

Geplaatst
Hallo Allemaal, Ik ben nieuw lid van dit forum. Ik heet Penny en ben 32 jaar. Allereerst, geweldig gefeliciteerd Karin! Fantastisch en mooi nieuws voor jou en zeker zoveel hoopvol nieuws ook voor de meiden hier. Ik heb terug gelezen, veel van jullie schrijven hier al lang. Wat schrikken van jouw bericht Zwaantje dat het mis was gegaan. Dat vind ik allemaal ook zo eng, dat als je eenmaal zwanger wordt na zo'n voortraject het nog steeds mis kan gaan. Ik ben een paar jaar geleden getrouwd en ongeveer gelijk is mijn kinderwens gegroeid. Nu bijna 2 jaar later is deze wens soms "ons probleem" omdat we vorig jaar naar de dokter zijn gegaan en mijn man verminderd vruchtbaar is. Hoewel het niet extreem slecht is nu, gaven ze ons toen 3% kans ofzo op ooit spontane zwangerschap. Mijn man had een variocele (vaatkluwen) in zijn balzak, dat ze ook hebben geopereerd. Daarna moesten we 4 maanden wachten of het wel zou helpen, het helpt ook slechts in 60 tot 70% van de gevallen. In ons geval hielp het, en nu is de kwaliteit (beweeglijkheid) van zijn zaad verbeterd, nu mochten we wel IUI, voor de operatie had dat geen kans van slagen. In maart 2013 heb ik ook onze eerste IUI gehad, volgens mij veels te laat een dag na mijn ovulatie. Vorige maand konden we niet terecht omdat het pasen was, ik vind het overdreven te schrijven van mezelf maar dat was zowat een traumatische ervaring voor mij. Weten dat je pas na 60 dagen weer een kansje maakt. Gisteren hadden we de 2e IUI behandeling. Ik was bang, want voelde dat het de dag van mijn eisprong is, dan heb ik altijd veel pijn dus ik was bang dat de behandeling ook veel pijn zou doen. Maar gelukkig viel dat weer mee. Ik krijg geen hormonen en het wordt getimed op de ovulatietesten, hopelijk gisteren dus heel goed getimed. Inderdaad herken ik het vele voelen van allerlei dingen aan je lijf. Gisteren de dag van de IUI kon ik zowat aan niks anders meer denken, de hele dag op de bank gehangen. Ook durf ik soms niet te gaan sporten (vooral buikspieren) uit angst een groeiend cellengebeuren in mijn buik te verstoren. Bang om een wijntje te drinken, schuldig als ik teveel koffie drink etc. Ook iemand schreef minder concentreren op werk, heb ik momenteel ook last van. Al dat gedoe, ik wordt soms zo hangerig en vind het allemaal zo oninteressant. Ben benieuwd hoe het er voor staat bij de anderen.

Welkom Penny, fijn dat je mee schrijft! Mijn duimen draaien voor jullie! Hopelijk zit je precies goed en mag er een zwangerschap ontstaan! Succes in de vreselijke wachtweken!

Geplaatst

dank jullie wel voor de felicitaties en inderdaad nu vasthouden dit ukje ! hoop zo dat het goed gaat, maar wil er eigenlijk gewoon van gaan genieten ! hoop dit ook voor jullie allemaal !!! heel veel liefs karin!

Geplaatst
hallo nou vandaag de inseminatie gahad. nu geduldig afwachten. nagevraag gedaan in het ziekenhuis (lumc) er is daar altijd een stopmaand. ik heb milde stimulatie gekregan, 50 gr clomid en 1x pregnyl. echt lastig om te wachten. wetende dat de kans best klein is dat ik de eerste x zwanger raak, hoop ik het toch zo graag!
Ik zie dat jij ook pas bent begonnen met IUI. Heb je veel last van de medicijnen gehad? Ik hoop voor jou ook dat 1x scheepsrecht is.
Geplaatst
Welkom Penny, fijn dat je mee schrijft! Mijn duimen draaien voor jullie! Hopelijk zit je precies goed en mag er een zwangerschap ontstaan! Succes in de vreselijke wachtweken!
Welkom Penny, ik lees dat jij net als ik ook nog weinig 'ervaring' hebt. Inmiddels kan ik me heel goed voorstellen hoe desperate je je kunt voelen als je het gevoel hebt dat je weer 60 dagen moet wachten. En het 'wachten' heeft ook al een extra lading gekregen... Sterkte en succes de komende periode. Gr Suus
Geplaatst
vandaag toch maar een cb testje gedaan er staat gewoon ZWANGER!!!kan het nog niet bevatten
Nice! De hoeveelste IUI was het voor je? Bij welk ziekenhuis? Gefeliciteerd!
Geplaatst
Net thuis van de 2e FM.Al het vocht was weg en het eitje was al ruim 19 mm!!!!!!Dus vanavond pregnyl spuiten en dan morgenmiddag IUI 2.Gaat ineens erg snel, spannend!!groetjes
Zwaantje, hoe is het gegaan na het Pregnyl spuiten? Doe je dat zelf? Bij welk ziekenhuis ben je in behandeling? gr Suus
Geplaatst
hallo allemaal,ik heb gister een vroege test gedaan van predictor deze was zoals ik vermoede negatief maar het was dag 10 na de inseminatie dus miss te vroeg maar ik ga nu wel wachten op woensdag of ik menstruatie krijg zelf denk ik van weldie testen geven ze ook niet voor niks weg.nog 2 redelijk spannende dagen nu.
Ik heb die testen ook gebruikt maar ik werd er alleen maar onzekerder van. In ieder geval sterkte met alles! gr Suus
Geplaatst
Nice! De hoeveelste IUI was het voor je? Bij welk ziekenhuis? Gefeliciteerd!

hey suus het was mijn 2e keer iui en ik loop in delfzijl, maar de iui zelf vond plaats in winschoten

Geplaatst

Hoi dames,

Hoe gaat het in de wachtweken? Penny, zwaantje en suuss? En karinl hoe voel jij je?

Hier is het nog steeds wachten op mijn menstruatie, maandag verwacht ik hem, dan kan het zkh gebeld worden en gaat we aan de vierde iui. Hoop dat het kan wat betreft planning, we willen eind mei nog even een weekje weg, hoop dat de iui dan al plaats heeft gevonden, anders moeten we nog een maand wachten! Wachten wat een vreselijk iets.....hoe gaat het jullie af?

Geplaatst

hey emsie en de rest van de dames, met mij gaat het goed, heel goed, heb eigenlijk nergens last van ,behalve moeheid, maar dat neem ik graag op de koop toe, dinsdag 7 mei komen ze van moeders voor moeders langs, hoop dat ik mee kan en mag doen!

en 21 mei de 1e echo , spannend !

hoe gaat het met jullie ?

Geplaatst

Hallo dames,

ik heb net mijn 1e wachtweek afgerond.Deze week ging gelukkig vlot voorbij......

Over precies 1 week mag ik testen!!! Spannend hoor.... Voel ook wel 'dingen' maar probeer er niet te veel op te letten.

groetjes

Geplaatst

Ik vandaag ongesteld geworden dus het zkh gebeld. De eerste FM staat op 17 mei gepland. Ben benieuwd!

Succes met wachten dames! Hou ons op de hoogte!

Geplaatst (aangepast)

Hoi Allemaal, Hey Emsie dat is positief voor je planning dan kun je eind mei dus met vakantie! Ik zit nu op de 10e wachtdag na de IUI. De eerste week was ik er zo veel mee bezig, nu gaat het wel het schiet nou tenminste op. Ik was zo opgelucht toen we de behandeling hadden vorige week zaterdag. Alle spanning dat we een keer moesten overslaan etc kwam eruit, ik was helemaal huilerig na de behandeling, niet eens van de pijn. Heb verder wel de hele dag enorme buikpijn gehad en op de bank gelegen. Vreemd, terwijl het een ziekenhuis gebeuren is, helemaal niet leuk of prettig ervaar ik het toch als fijn dat er op die dag tenminste echt iets gebeurd en ik weer een kans heb. Ik denk dat jullie dat ook zo voelen. Toen mijn man vorig jaar is geopereerd aan de variocele (spatader in zijn balzak) moesten we 4 maanden afwachten, dat zijn er in totaal zelfs 6 geworden. In die maanden rekende ik ook niet echt ergens op. Dus gek genoeg ben ik nu toch blij en dankbaar dat we de hulp krijgen van het ziekenhuis. Maar goed, eerst zo'n positief spannend gevoel, maar nu de NOD moet naderen wordt ik echt weer zenuwachtig. Ik durf gewoon niet zo echt te hopen dat het zo is. Hoe groot zijn die kansen nou helemaal? Ik weet dat ik niet met getallen en kansen bezig moet zijn maar je kunt er toch ook niet helemaal zo van uit gaan dat je niet ongesteld wordt? Moet ik er dan vanuit gaan dat ik wél ongesteld wordt? Dat lijkt ook weer zo cru. Ik denk dat ik onderhuids toch hoop heb, want de laatste tijd voel ik me wel opgewekt, maar dat kan ook van het mooie weer komen. Najaaa superzenuwachtig laat ik het daar maar op houden. Dus das mijn statusupdate meiden. Ooww Zwaantje, wij zitten ongeveer tegelijk qua periode dus. Ben zo benieuwd, zet hem op! Ik probeer trouwens niet te testen. Moet jij dat van het ziekenhuis of wil je het zelf graag? Ik wacht op mijn menstruatie en als dat 1 dag te laat is of 2 dan ga ik pas testen. Dus zondag of maandag. LEt you know

aangepast door Penny
vergeten
Geplaatst

Zo ....ik ben alweer wakker.Maar kruip er zo nog lekker even in.

Wat is het hier rustig!!!

Hoe is het met jullie allemaal ?

@ hier :

het aftellen naar DE testdag is begonnen......Heb wel allerlei kwaaltjes maar dat zegt natuurlijk weer helemaal niks.

Denk dat ik zaterdag of zondag ga testen.

Duimen jullie voor me ????

groetjes

Geplaatst
Zo ....ik ben alweer wakker.Maar kruip er zo nog lekker even in.

Wat is het hier rustig!!!

Hoe is het met jullie allemaal ?

@ hier :

het aftellen naar DE testdag is begonnen......Heb wel allerlei kwaaltjes maar dat zegt natuurlijk weer helemaal niks.

Denk dat ik zaterdag of zondag ga testen.

Duimen jullie voor me ????

groetjes

Uiteraard duim ik voor je/jullie. Want volgens mij zit jij met Peggy nu alleen in de rees als het om dit topic gaat. Vind het ook rustig hier, jammer! Kan ook komen doordat het de naam Maart heeft?

Over mezelf valt er weinig te schrijven. Wacht op de echo van volgende week vrijdag. Dan hebben jullie al ruim getest en zekerheid. Dus onze trajecten lopen wat langs elkaar heen, geloof ook niet dat ik samen met iemand op a lopen in dit topic. Ik schrijf ook altijd mee op de desbetreffende maand wachtbankjes.

Ik duim!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden