Ga naar inhoud

Start met IUI maart 2013!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zwaantje, jaaaaaa gewoon 2x achter elkaar, wat ben jij een top voorbeeld zeg!!

blijf maar lkkr plakken kleine uk!!

Peggy hoe maak jij het?

• Reacties 220
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zwaantje wat een fantastisch nieuws!!!'Dat het inderdaad ook goed mag gaan, kan geen toeval zijn hoor zo snel alweer. Gefeliciteerd!

Geplaatst

"Ik wacht op mijn menstruatie en als dat 1 dag te laat is of 2 dan ga ik pas testen. Dus zondag of maandag. LEt you know"

En Penny ???Doe je vandaag een testje op moederdag of toch morgen?

Ben benieud..........zal voor je duimen.

Geplaatst

Meiden lezen jullie nog mee? Of is het hier wat uigedoofd?

Hoe is het met jullie? Penny hoe was je test en zwaantje jij nog lkkr zwanger?

Suuss jij nog op het forum en karinl hoe gaat de zwangerschap?

Ik vandaag een FM gehad, morgen weer en waarschijnlijk dinsdag de pregnyl en donderdag de iui.

Geplaatst

Meting 2 vanmorgen gehad en woensdag staat de iui gepland. Reuze benieuwd of het zaag de miljoen zal halen of dat we hierna over gaan op ivf/icsi

Geplaatst

hey dames !

hier gaat het goed, behalve moe en af en toe misselijk, maar dat mag de pret niet drukken, veel te blij dat kruimeltje er nog steeds zit en hopen dat ie blijft plakken!

hoe gaat het met jullie?

emsie in elk geval succes woensdag, spannend weer !

groetjes karin

Geplaatst

wou jullie ff vertellen dat we vandaag een echo hebben gehad en dat we een klein boontje met kloppend hartje hebben gezien !

Geplaatst

Te gek karinl, dat klinkt hoop gevend! Hoe voel jij je verder? Hoeveel weken ben je nu?

Ik heb morgen de inseminatie! Ben zo benieuwd naar de zaadkwaliteit!

Geplaatst
Te gek karinl, dat klinkt hoop gevend! Hoe voel jij je verder? Hoeveel weken ben je nu?

Ik heb morgen de inseminatie! Ben zo benieuwd naar de zaadkwaliteit!

ook weer spannend voor jullie !!

ik ben nu officieel 7 weken en 2 dagen, dus dik 5 weken na bevruchting zeg maar. vind het nog steeds heel spannend, denk steeds maar als je maar blijft plakken ukkie, maar zo na de echo heb ik er wel wat meer vertrouwen in, verder voel ik me alleen maar moe en heel af en toe een beetje misselijk.

hoe is het hier met alle andere dames ?

Geplaatst
ook weer spannend voor jullie !!

ik ben nu officieel 7 weken en 2 dagen, dus dik 5 weken na bevruchting zeg maar. vind het nog steeds heel spannend, denk steeds maar als je maar blijft plakken ukkie, maar zo na de echo heb ik er wel wat meer vertrouwen in, verder voel ik me alleen maar moe en heel af en toe een beetje misselijk.

hoe is het hier met alle andere dames ?

De inseminatie is weer achter de rug. Dit was de laatste x, het zaad was nog minder goed dan de vorige keer. We gaan door naar icsi. Ze noemde dit een minikansje. Of te wel eigenlijk nergens op rekenen, de kansen liggen ver beneden de 10%......

12 juni staat de ivf informatie bijeenkomst gepland en 17 juni hebben we het icsi intake gesprek met onze fertiliteitsarts. In de maand juni zal er niets gebeuren anders dan mentale voorbereidingen en verwacht ik dat de maand juli onze eerste icsi zal plaats vinden, spannend! Ben blij dat er iets meer duidelijkheid is gekomen, maar vind de vervolg stappen mega spannend. Zal jullie nodig hebben lotgenoten!

Geplaatst
De inseminatie is weer achter de rug. Dit was de laatste x, het zaad was nog minder goed dan de vorige keer. We gaan door naar icsi. Ze noemde dit een minikansje. Of te wel eigenlijk nergens op rekenen, de kansen liggen ver beneden de 10%......

12 juni staat de ivf informatie bijeenkomst gepland en 17 juni hebben we het icsi intake gesprek met onze fertiliteitsarts. In de maand juni zal er niets gebeuren anders dan mentale voorbereidingen en verwacht ik dat de maand juli onze eerste icsi zal plaats vinden, spannend! Ben blij dat er iets meer duidelijkheid is gekomen, maar vind de vervolg stappen mega spannend. Zal jullie nodig hebben lotgenoten!

kan me voorstellen dat dat wel balen is om te horen dat de kwaliteit nog minder is dan de vorige keer, maar elke kans is er eentje toch ?

inderdaad spannend icsi, hoop voor je dat je je verhalen hier een beetje kwijt kunt !

ik ga je in elk geval een beetje proberen te volgen !!

Geplaatst

Hoi, Emsie bedankt voor je berichtje over moederdag. Ik ben op Moederdag ongesteld geworden. Halve nacht niet geslapen van de spanningen maar niet durven testen omdat Moederdag mogelijk geluk zou brengen...... Ik heb het er erg zwaar mee gehad. Uiteraard is een kans een kans en groter bij ons allemaal dan zonder de IUI. Maar met de percentages en geringe kansen vind ik het toch wel erg zwaar waar ik weer doorheen ben gegaan. Als het mogelijk zou zijn nergens op te rekenen zou het beter te doen zijn. Morgen moet ik alweer naar het ziekenhuis voor de 3e IUI. Onwijs spannend Emsie dat je nu naar de icsi gaat. Dapper hoor, ik denk dat het ook weer heel eng is. Ik vind IUI al verschrikkelijk moeilijk. ZIjn straks je kansen dan ietsje groter? Zet hem op hoor, je zult hier mijn support in ieder geval krijgen!Zwaantje hoe gaat het nu met jou?

Geplaatst

Hallo dames,

Ik heb morgen een spannende dag!!!

Om 9:30 uur in de kliniek wezen voor de 1e echo!Ben erg benieuwd wat er te zien zal zijn

en of alles goed/normaal is.

Mss al een klein knipperlichtje?

Laat het jullie even weten morgen....

xxx

Geplaatst

Zwaantje, wat gaaf en ook spannend! Laat zeker wat van je horen, leef met je mee.

Penny, ja het is zeker zwaar. Zie onwijs op tegen de icsi, vooral de hormonen en de punctie. Maar eerst deze mini kans afwachten. En zaterdag lkkr een week op vakantie met mijn mannetje, zin om met hem lkkr samen te zijn en weg van al deze ellende, al gaat de zwangerschapstest mee, dus echt los ben je er nooit van.

Hou je taai meid en als het effe niet gaat een maandje rust inplannen? Schrijf het hier gerust van je af, we leven mee en snappen het helaas maar al te goed! Liefs van mij

Geplaatst

Nou vanochtend de 1e echo..

Alles zit op de plek waar het moet zitten en er is een klein dooierzakje te zien.En nog wat kleine dingetjes maar dat weet niet allemaal precies meer.

Maar de arts is erg tevreden dus zijn wij het ook!!!Zelfs een mooi fotootje mee gekregen.....

Over 2 weken krijg ik weer een echo.Dan ben ik 7 weken en 5 dagen.

Geplaatst
Nou vanochtend de 1e echo..

Alles zit op de plek waar het moet zitten en er is een klein dooierzakje te zien.En nog wat kleine dingetjes maar dat weet niet allemaal precies meer.

Maar de arts is erg tevreden dus zijn wij het ook!!!Zelfs een mooi fotootje mee gekregen.....

Over 2 weken krijg ik weer een echo.Dan ben ik 7 weken en 5 dagen.

Tooooop zwaantje, oh wat een opluchting. De volgende x kun je een hartje zien! Lkkr genieten nu

• 2 weken later...
Geplaatst

He dames, zijn er nog lezers hier? Anders stop ik met schrijven.....

ik heb op wachtdag 10 negatief getest...helaas, maar was niet erg teleurgesteld, zijn ons nu meer aan het richten op de icsi die we in juli van plan zijn om te gaan doen.

Hoe vergaat het jullie? Zitten de ukkies nog mooi bij de mama's?

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]5301[/ATTACH]

Hallo Emsie en Zwaantje, Emsie ik weet ook niet of dit nog zo'nactief forum is hoor. Maar in ieder geval wilde ik jullie bovenstaande nog even laten weten. Bizar, afgelopen zaterdag de eerste positieve test in handen na de 3e IUI. En vanochtend opnieuw getest, dat is deze al een dikkere streep. Ik wilde het nog delen omdat ik het niet kon geloven en zelf in mijn hoofd inmiddels erg bezig wasmet de IVF. Ik vond de kansen bij IUI zo laag en ik was weer zo geschrokken toen ik vorige x met Moederdag ongesteld werd. dat ik echt geen vertrouwen meer had. Ik heb wél van alles gevoeld. Deze keer geloofde ik er dus echt niet meer in, wilde mezelf gewoon beschermen. Maar vorig weekend, moest ik werken en had me daar toch raar klemmend gevoel in onderbuik. Mezelf wijs gemaakt dat dit nog buikspierpijn was van trainen op de maandag ervoor! EN ikzelf en mijn man geloofden dat ook nog. De spierpijn hield dus nog een week zowat aan, althans als ik ging liggen op bed of opstaan voelde ik steeds iets "zitten"in mijn onderbuik. Nou toen opeens vrijdag zwaar grieperig, ziek melden ook koorts. Op zaterdag of zondag zou ik ongesteld worden, en toch wel vreemd vond ik het. Al bijna 2 jaar geen griep gehad en opeens strondziek. Toch even testen voor de zekerheid en dus ja. Ik heb net gebeld, mag straks naar de huisarts. Ik verwacht dat ik dus vatbaar was voor griep door de innesteling. Gelukkig is de koorts snel gezakt en nu alleen nog verkouden. Kan het allemaal nog niet echt bevatten. Nou Emsie, onwijs onwijs veel geluk en succes met ICSI, meid echt daar heb je toch wel een goede kans mee. En je moet gewoon doorgaan, want blijkbaar kan het dus allemaal tóch ook bij ons. Zwaantje, prachtig dat het allemaal goed gaat, wat fijn voor je dat het zo snel raak is. ik kom nog wel een keertje kijken hier hoor, dag meiden heel veel kracht en sterkte toegewenst

Geplaatst
[ATTACH=CONFIG]5301[/ATTACH]

Hallo Emsie en Zwaantje, Emsie ik weet ook niet of dit nog zo'nactief forum is hoor. Maar in ieder geval wilde ik jullie bovenstaande nog even laten weten. Bizar, afgelopen zaterdag de eerste positieve test in handen na de 3e IUI. En vanochtend opnieuw getest, dat is deze al een dikkere streep. Ik wilde het nog delen omdat ik het niet kon geloven en zelf in mijn hoofd inmiddels erg bezig wasmet de IVF. Ik vond de kansen bij IUI zo laag en ik was weer zo geschrokken toen ik vorige x met Moederdag ongesteld werd. dat ik echt geen vertrouwen meer had. Ik heb wél van alles gevoeld. Deze keer geloofde ik er dus echt niet meer in, wilde mezelf gewoon beschermen. Maar vorig weekend, moest ik werken en had me daar toch raar klemmend gevoel in onderbuik. Mezelf wijs gemaakt dat dit nog buikspierpijn was van trainen op de maandag ervoor! EN ikzelf en mijn man geloofden dat ook nog. De spierpijn hield dus nog een week zowat aan, althans als ik ging liggen op bed of opstaan voelde ik steeds iets "zitten"in mijn onderbuik. Nou toen opeens vrijdag zwaar grieperig, ziek melden ook koorts. Op zaterdag of zondag zou ik ongesteld worden, en toch wel vreemd vond ik het. Al bijna 2 jaar geen griep gehad en opeens strondziek. Toch even testen voor de zekerheid en dus ja. Ik heb net gebeld, mag straks naar de huisarts. Ik verwacht dat ik dus vatbaar was voor griep door de innesteling. Gelukkig is de koorts snel gezakt en nu alleen nog verkouden. Kan het allemaal nog niet echt bevatten. Nou Emsie, onwijs onwijs veel geluk en succes met ICSI, meid echt daar heb je toch wel een goede kans mee. En je moet gewoon doorgaan, want blijkbaar kan het dus allemaal tóch ook bij ons. Zwaantje, prachtig dat het allemaal goed gaat, wat fijn voor je dat het zo snel raak is. ik kom nog wel een keertje kijken hier hoor, dag meiden heel veel kracht en sterkte toegewenst

Wauw Penny gefeliciteerd! Toch een hoop zwangere met iui op dit bankje! Nu lkkr broeden en hopen dat het wil blijven plakken! Leuk dat je het nog even liet weten.

Geplaatst

Wauw Penny!!!!

Gefeliciteerd, wat een knaltest!!!!

Met mij gaat alles goed.Ben nu 9 weken en 2 dagen zwanger.(raar om te schrijven)

Tnt alleen flink vermoeid, opgeblazen buik(veel lucht).

As vrijdag heb ik mijn laatste echo in de kliniek en dan ga ik naar de 'gewone' verloskundige.

Ik kom hier wel af en toe even kijken hoor,hou de de berichtjes wel in de gaten.

xxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden