Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Sinds gister aangemeld op het forum en was al aan het zoeken naar het wachtbankje van april en nu gevonden! YES! Hier bezig met de 1e ICSI poging (na 2x hersteloperatie na sterilisatie partner en 1x PESA met als uitkomst zeer slechte kwaliteit zaadjes en weinig...) en op 2 maart begonnen met Decapeptyl, 10 maart begonnen met Gonal-F en aanstaande dinsdag de 19e de eerste echo... heel erg spannend! Nog geen eerdere behandelingen ondergaan, dus het is allemaal nieuw en afwachten hoe het gaat verlopen. Ik heb wel last van de bijwerkingen en ik kan sommige broeken al niet meer aan vanwege de druk op mijn "paaseieren" hahaha. Wij gaan in Tilburg naar het Elisabeth. Erg fijne fertiliteitsarts en afdeling trouwens, tot nu toe echt super in alles. Hopen dat het zo blijft! Veel succes voor allen en ik ga proberen mezelf op het lijstje te wurmen, weet alleen niet precies hoe dat moet hahaha! Ga even vogelen....

• Reacties 756
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

quote_icon.png Oorspronkelijk geplaatst door marcoenjacqueline viewpost-right.png

Heb even snel een lijstje gemaakt weet niet of jullie dit fijn vinden maar ik heb er best veel aangehad toen wij de eerste poging ondergingen .

Kom je ook op het wachtbankje van april kan je je eigen er bij zetten dan houden we het lijstje compleet

Wie:

Melis25

Emsie

marcoenjacqueline

Echo’s:

1e:

11 maart Emsie

18 maart Susan 1

19 maart GeBee

26 maart marcoenjacqueline

2e:

Punctie:

Terugplaatsing :

1e week van april marcoenjacqueline

Testen:

Geplaatst

Wie:

Melis25

Emsie

marcoenjacqueline

Susan 1

GeBee

Echo’s:

1e:

11 maart Emsie

18 maart Susan 1

19 maart GeBee

2e:

13 maart Emsie

3e:

15 maart Emsie

Punctie:

Terugplaatsing :

18 maart Emsie

Testen:

Geplaatst

Oeh...Emsie....jij mag maandag al een "terugplaatsing" zie ik in het lijstje, spannend hoor! Dus nog even het weekend overbruggen en dan gaan jullie ervoor. Hopen en duimen natuurlijk!

Hier beginnen mijn broeken toch wel echt vervelend te zitten en bij het liggen op mijn zij heb ik het gevoel dat er een zakje knikkers naar beneden "hangt".... hahaha, wat kan je toch allemaal voelen in je lijf hè!

Marco, ik begrijp helemaal wat je zegt. Mijn man gaat al 1,5 jaar niet in bad, niet naar de sauna, geen druppel alcohol om maar te voorkomen dat het kwaliteit slechter word of word blootgesteld aan te veel warmte en het op peil was iedere keer met die operaties en onderzoeken. Hij zegt altijd heel lief; je moet er wat voor over hebben, maar ik weet dat hij er stiekem van droomt om weer eens heerlijk een hele dag in de sauna te zitten. Ik hoop voor hem dan hij snel weer kan!

Geplaatst

welkom Gebee en danore ,

welkom allebei op het wachtbankje van april .

Danore lees dat jij al een hoop hebt meegemaakt maar er een mooie dochter aan hebt over gehouden . hopelijk is deze nieuwe verse poging een broertje of zusje voor je dochter .

Gebee voor jullie is het heel erg nieuw alles wat er gebeurt . mocht je met vragen zitten stel ze gerust hier er zijn er altijd wel eeen paar die raad weten .

gr marco

Geplaatst

Wie:

Melis25

Emsie

marcoenjacqueline

Susan 1

GeBee

Danore

Echo’s:

1e:

11 maart Emsie

18 maart Susan 1

19 maart GeBee

19 maart Danore

2e:

13 maart Emsie

3e:

15 maart Emsie

Punctie:

Terugplaatsing :

18 maart Emsie

Testen:

Geplaatst

Marco, ik begrijp helemaal wat je zegt. Mijn man gaat al 1,5 jaar niet in bad, niet naar de sauna, geen druppel alcohol om maar te voorkomen dat het kwaliteit slechter word of word blootgesteld aan te veel warmte en het op peil was iedere keer met die operaties en onderzoeken. Hij zegt altijd heel lief; je moet er wat voor over hebben, maar ik weet dat hij er stiekem van droomt om weer eens heerlijk een hele dag in de sauna te zitten. Ik hoop voor hem dan hij snel weer kan!

hahah ken het gevoel . Het meeste moet de vrouw doen dus is dat wel het minste wat wij kunnen doen toch .

Maar als het zou mogen lukken dan is een dag reeds bezet hahahah dan gaan de mannen los ;-)

Geplaatst

Beste Marco,

Bedankt voor het toevoegen op het lijstje! Ik wilde het net zelf doen maar moest mijn computer opstarten, op mijn iPhone lukte het kopiëren niet, toen zag ik dat jij het al gedaan had. Ik zag dat je vrouw ook Deca aan het spuiten is, vindt ze die naald ook zo bot? Ik moet echt hard drukken om te kunnen injecteren, bij de andere spuiten heb ik dat niet.

Geplaatst

Welkom Danore en Gebee!!

Ik heb vandaag de derde FM gehad, het eitje groeit wat langzamer dan gedacht, dus de terugplaatsing van het zaad zal niet maandag maar dinsdag zijn! Baal ervan want had alles vrij gehouden voor de maandag omdat alles er op leek dat het maandag zou zijn en nu moet ik 2 afspraken voor de dinsdag afzeggen, dit zijn toch wel de lastige kanten van die traject vind ik hoor. Niets in eigen hand hebben, alles overlaten aan je lijf of anderen personen, moeilijk op z'n tijd!

Geplaatst

Hoi Emsie,

Ja het plannen is lastig hè. Ik zit zelf nu zonder werk dus dat is wel een voordeel maar mijn man moet op het laatste moment vrij vragen en hij wil het eigenlijk niet vertellen aan zijn collega's. Maar goed, go with the flow is mijn ervaring met dit traject en alle mindere kanten voor lief nemen. Het is (hopelijk) uiteindelijk voor een goed doel.

Geplaatst
Beste Marco,

Ik zag dat je vrouw ook Deca aan het spuiten is, vindt ze die naald ook zo bot? Ik moet echt hard drukken om te kunnen injecteren, bij de andere spuiten heb ik dat niet.

Hey Danore ,

Ja die Deca spuiten zijn inderdaad wat bot en soms bij het uittrekken van de spuit gaat de huid mee naar boven dus dit zou eens wat scherper mogen . De spuiten gonal-f zijn wel scherp .

Geplaatst

Hey Emsie ,

Het is minder dat het een dag vertraagd is .

Dit zijn denk ik buiten de wachtweken toch wel de lastigste tijden ( het wachten tot de eitjes groot genoeg zijn ) .

Helaas hoort het erbij .

@danore , ik weet precies wat jou man doormaakt , ik heb het enkel aan mijn leidinggevende gezegd maar de rest van de collega's weten van niets en ja dat is soms wel een s lastig .

gr marco

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik merk dat ik dat ook moeilijk vind. Ik heb een eigen bedrijf en ik weet dat ik in de komende week afspraken zal moeten verzetten met klanten, maar ik weet niet wanneer. Fijn is wel dat ik een eigen bedrijf heb, met maar 1 medewerker, namelijk ikzelf, dus ik hoef het niet te overleggen met mijn baas of te twijfelen of ik collega's op de hoogte zal stellen. Maar klanten verzetten vind ik toch ook wel lastig.

Marco, jij schrijft dat het wachten op je eitjes en de wachtweken het spannend maken, ik vond het wachten op mijn menstruatie na de pil en de start van deca en gonal f ook al spannend, dus samengevat is het totale proces best heel spannend hahaha! Ik vind het in ieder geval enerverend en ik merk nu al, ook al is het pas mijn eerste ronde, dat die hormonen in je lijf echt energierovend zijn. Na een nacht slaap voelde ik me vanmorgen helemaal prima bij het opstaan en nu heb ik een 3 kwartier hard gewerkt (heb hier momenteel 6 pups rondlopen--die overigens een geweldige afleiding zijn) en mijn eierstokken protesteren nu al! Soms vraag ik me af of dat normaal is, maar in het gesprek met de verpleegkundige om alle medicijnen uit te leggen kwam duidelijk naar voren dat het logisch is dat je iets voelt, omdat er 2 trossen druiven in je buik komen groeien terwijl die er normaal niet zijn. Ik had 12 jaar geleden een PCO achtig beeld, maar na 45 kilo te zijn afgevallen heeft mijn cyclus zich prima hersteld, maar heb ik nog wel verhoogde kans op meerdere eiblaasjes. Mijn dosis Gonal F staat ook "maar" op 112.5, maar de trosjes zijn er hoor, tenminste, ik denk ze te voelen! Dus ik heb besloten me er geen zorgen om te maken en soms als ik het even niet voel, dan denk ik: zou er nog wel wat groeien, het proces zal toch niet gestopt zijn? hahaha.... Ik had gister ook al zo'n enorme hormonen-huilbui. Maar goed dat mijn man er niet was, het was echt even een ik-vind-mezelf-nu-even-enorm-verschrikkelijk-zielig! -moment.

Ik hou mezelf voor dat het de eerste ronde vooral oefenen is met instellen van de medicijnen en ervaren hoe dat nu is, zo'n ICSI traject. Het is toch anders om jezelf voor te bereiden dan er middenin te zitten. Je kan echt niet voorspellen van die medicijnen doen met je lijf. Maar stiekem hoop ik toch, net als alle andere (hopelijk) aanstaande papa's en mama's dat deze poging lukt, ook al zijn de kansen bij ons (gevoelsmatig) echt minimaal. Het kan echt, er zijn er duidelijk meerdere op het forum die de eerste resultaat hebben en die hoop houden we natuurlijk ook gewoon vast. Het mooie spel tussen ratio en emotio!

Er moeten nog zoveel stappen gezet worden. Ik hoop maar dat mijn man nog vers zaad heeft en dat de doorgang nog open is (na de vorige hersteloperatie waren er verklevingen en was de boel binnen 3 maanden dicht, nog voor we konden testen of het gelukt was). want dan is het een makkelijkere procedure. Bij ons moet er in ieder geval iemand extra mee naar het ziekenhuis voor de punctie, aangezien ik zelf niet mag terugrijden en er voor mijn man een uroloog klaar staat voor het geval ze een nood PESA moeten uitvoeren en dan mag hij dus ook niet terugrijden. De zaadjes in de vriezer zijn zo slecht dat ze die liever niet willen gebruiken alleen in uiterste nood. Moeilijk hoor, de controle loslaten en niet weten wat voor effect de volgende stappen zullen hebben.... geduld en tijd (en lief zijn voor jezelf).

Ik vind de Gonal F ook niet heel erg om te spuiten, maar de Deca vind ik ook pijnlijker en minder makkelijk en zo voelbaar als de vloeistof in je buik gaat.

@Susan 1, succes morgen! Hoop dat je al een goed resultaat ziet!

Groetjes GeBee

Geplaatst

Zo de pregnyl zit erin, wat later dan gepland, was het namelijk gewoon vergeten....oeps! Eigenlijk onbegrijpelijk, ben 3x naar het zkh geweest vorige week en we hebben er veel over gepraat, hier meegeschreven en op het bewuste moment, vergeten we gewoon de spuit te zetten....:eekk:

Heb het nagelezen en het kan verder niet zo veel kwaad, maar baal toch! Nu loslaten maar weer, want kan er niets meer aan veranderen en nu op naar morgen 12.00 uur!

Geplaatst

Pffff. dat herken ik wel hoor, dat je er zo mee bezig bent en het dan toch nog spontaan vergeet. Ik heb daarom elke dag een alarm in mijn computer en telefoon staan om het zeker niet te vergeten en als ik in de avond moet optreden, dan een extra reminder in mijn agenda voor de spuiten die ik mee moet nemen....

Maar voor jou dus een spannende dag morgen!! Ik hoop dat er mooie eitjes gevonden worden! Duim, duim, duim!

Hier had ik gister ook een "spannend" momentje, mijn Gonal F pen moest gister eigenlijk leeg zijn volgens het boekje en het bijhouden van de eenheden, maar hij was niet leeg. Terug in de koelkast gelegd, onzeker geworden er over natuurlijk en even gaan tellen in mijn naaldencontainer. ja, er waren 8 naalden, geen extra naald gebruikt, dus dat moest goed zijn. ik heb 2 dagen niet getekend op mijn buik, maar verder iedere dag een tekeningetje om de boel op te vrolijken (maar met name om te onthouden waar ik prik). We hadden deze week al een smiley, konijntje. paaseieren, hartjes, bloemetjes en een vlieger! Vanmorgen toch nog maar een keer de pen uit de koelkast gehaald. Staat het netjes op 0 en is mijn pen gewoon hartstikke netjes leeg! Dus ik kan vandaag gewoon beginnen aan mijn 450 E pen en ben benieuwd wat er morgen op de echo te zien is!

Emsie: zet m op morgen he!!

Geplaatst

Susan 1 heel veel succes met de 1e fm .

Emsie , succes morgen duim voor je mee .

Hier gaat alles gestaag door . De vrouw spuit netjes en ik had eerst alleen maar verkoudheid maar nu gaat het toch steeds meer op een beginnende griep te lijken en is nu de paracetamol mijn grootste vriend .

Geplaatst

oeioei....inderdaad Marco, dat is wat.... ik begreep inderdaad van de arts ook dat als je maar enigszins vermoed dat het verder gaat dan gewoon verkouden, je gewoon max aan de paracetamol moet om te voorkomen dat je koorts krijgt of het in ieder geval zo snel mogelijk zakt. Wat vervelend! Het is al spannend en je dan nog zo beroerd voelen ook!

Danore, succes morgen, het zal wel vroeg op zijn helemaal naar Dusseldorf!

Susan1, hoe is de 1e echo gegaan vandaag?

Geplaatst

Emsi wat schrikken lijkt me dat! Je wil alles zo perfect doen en meestal gaat juist daardoor iets mis, tenminste bij mij is dat zo. Succes morgen bij de inseminatie en daarna als eerste echt op het wachtbankje!

GeBee ik heb ook al naalden geteld deze poging haha! Wat een grappig idee om tekeningetjes op je buik te maken, een beetje humor tijdens het spuiten. Jij ook succes morgen bij je echo.

Marco ik hoop dat je de griep kunt onderdrukken. Mijn drogist raadde mij laatst tussistin druppels aan van van, is homeopathisch dus kan geen kwaad.

Ik woon vlakbij de Duitse grens dus Düsseldorf is ongeveer een uur en 20 minuten rijden voor mij als het verkeer meezit, goed te doen dus.

Susan hoe was je echo?

Geplaatst

Marco ik hoop dat je de griep kunt onderdrukken. Mijn drogist raadde mij laatst tussistin druppels aan van van, is homeopathisch dus kan geen kwaad.

hhaha ja ik ook maar met kleine 4000mg para per dag moet ik er wel komen . Hoef nog maar 12 dagen nog ongeveer .

Geplaatst

De inseminatie heeft plaats gevonden. Pfff moeizaam ging het, eendenbek erin, er toch weer uit, een ander erin, verliggen, bed omhoog, nee toch een stukje omlaag, men denk dat ik het vandaag maar even rustig aan ga doen..voel me wat beurs....haha. Daarbij was het zaad na opwerking teleurstellend, enkel 8% bewegelijkheid, ze gaf me dan ook duidelijk te kennen dat dit echt geluk moet zijn, okay nou dat is in elk geval eerlijk en duidelijk. Het eerder ingezette beleid wordt met deze uitslag herzien. We hadden net afgelopen maandag afgestemd dat er nog 3 iui's met hormoonstimulatie zouden volgen, nu staat er een gesprek gepland op 15 april over ivf of icsi.

Nog even geen idee wat ik er bij voel, sta op overleven geloof ik, weg bijten en doorgaan.....zo fijn dat we zaterdag voor een weekje op vakantie gaan.

Marco hoe voel jij je? Nog verder ziek geworden?

GeBee hoe was de echo?

En andere dames hoe staan de zaken ervoor? Er druk mee of is het bijzaak? Wiebelig van de hormonen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden