Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo bijna (weer) moeders,

ik ben afgelopen november 40 geworden en mijn man en ik zouden nog heel graag een derde kindje willen!

Ja, je leest het goed! Wij hebben al twee dochters uit eerdere ICSI-behandelingen gekregen. Zij zijn nu 4 en 2 jaar!

wij zijn natuurlijk al heel blij en trots dat dit ons gegeven is! Toch kriebelt het en willen wij nogmaals proberen om ons laatste wondertje op de wereld te zetten!

Vorig jaar mei ben ik gestart met een ICSI-behandeling, maat toen bleek na de punctie helaas dat de zaadleiders van mijn man geblokkeerd zijn en dat er dus geen zaad was! Het was heel emotioneel! Daar gaan je eitjes, hup de prullenbak in en een poging zonder kansen....

Mijn man heeft net voor Kerst een Pesa ondergaan en daaruit kwamen 6 rietjes met zaad!

Zo begonnen we vol moed eind januari met spuiten met deca en gonal en eind februari terugplaatsing. Het bleek toch wel dat ik wat ouder ben, want ik had 5 eitjes, waarvan 3 bevrucht. Twee zijn er teruggeplaatst. Mijn dochters waren top embryo's en mijn jongste was zelfs een eskimootje, maat nu was er een 6-cellige en 10-cellige met fragmentatie teruggeplaatst. Helaas, je begrijpt het, het heeft niets opgeleverd! Ik ben ongesteld geworden.

het was zo'n domper! Ik had zo'n goed gevoel, zucht! Ik baal ook zo dat we nu weer helemaal opnieuw moeten beginnen. Laatste poging wat vergoed wordt door de verzekering! Er kon ook niets ingevroren worden!

Wie heeft ook zo'n soortgelijk verhaal en kan mij oppeppen? Ik heb trouwens een intake geregeld in Gent bij Dr. Sutter.

heeft iemand hier misschien informatie over. Hoe het bevalt?

Wij willen trouwens wel eerst hier in Nederland nog een laatste poging wagen en dan wellicht naar Gent gaan!

heeft iemand ook ervaring met Menopur! Misschien meer eitjes?

ik hoor graag van jullie!

Posted

Hoi Bloem,

Volgens mij zijn er hier wel meer dames van 40 of ouder die zwanger zijn of bezig zijn met zwanger worden...

Een vraagje: hoeveel gonal-f heb je gespoten? Wil je kliniek daar nog mee omhoog gaan?

Sommige dames hebben betere ervaringen met menopur, sommigen juist ook niet. Van te voren is dus niet te zeggen wat voor jou het beste is.

Mijn persoonlijke ervaring is het beste met de combinatie van gonal-f en menopur, samen 450. Ik ben ook 40. Had hiermee 5 follikels, 5 eicellen, 4 bevruchtingen, tp van een 7-cellige topper en een 8-cellige goede embryo. Nu 16 weken zwanger van deze poging.... Het kan dus! En er zijn meer succesverhalen!

Succes met je volgende poging en ik hoop dat je goede adviezen gaat krijgen!

Groetjes, Beanie

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Posted

Hoi Beanie,

ik kreeg 300 Gonal!

Bij mijn twee kindjes spoot ik 225. De allereerste ICSI in 2008 was ik direct zwanger. Een maand na mijn laatste borstvoeding liet ik meteen twee eskimo's terugplaatsen, wat niet goed ging. Mijn jongste was ook van 1 ICSI, de tweede eskimo! Ben zo bang dat de kwaliteit nu zo verminderd is! Maar als ik jouw verhaal lees, hoef je niet perse een "super" embryo te hebben om zwanger te raken!!

Gefeliciteerd hoor!

Posted

Hi Bloem2009, hier ook een oude doos die voor een 3e gaat :)

Ik wordt dit jaar 42 en mijn man 48. Wij hebben samen geen kids want zijn ex had al 3 en kon geen kinderen meer krijgen na een ziekte.

Zelf ben ik moeder van 2 tieners ( 16 en 13 ) maar wij willen graag 1 van ons samen.

Sinds 2009 aan het proberen en in 2011-2012 zijn alle IUI pogingen mislukt ( 1x zwanger en na 6 weken miskraam )

Nu voor de 1e keer IVF, en nu maar hopen dat we daar succes mee zullen hebben.

Wij hebben besloten alle pogingen in NL te doen, alhoewel Dusseldorf voor ons niet zo ver is en men goede resultaten daar heeft.

Mocht het voor ons niet weggelegd zijn, dan stoppen wij ermee en gaan niet zelf ervoor betalen. Van dat geld gaan we lekker reizen en sluiten we het af.

Maar voor nu, alle zeilen bij zetten en we gaan ervoor :)

Posted

Hi ClauS,

spannend zeg! Heel veel succes!

Mijn man heeft ook twee kinderen uit eerder huwelijk en had zich gesteriliseerd! Toen wij iets kregen heeft hij een hersteloperatie laten doen, maar toen vernauwde de leiders al, dus gingen direct voor ICSI. Ik was toen "pas" 36, dus toen had ik nog geen "tikkende klok" stress! Nu is het toch anders.....

Posted

Bloem,

Er is een topic 45+ en eerste keer ivf, daar schrijven wij "oudjes" in. Laat je niet verwarren door 45+ want het is eigenlijk vanaf 40 jaar. En ook bij ons zijn er zwangeren, waaronder ik, alhoewel dat via ECD is maar toch..het kan!!

Succes!

• 2 weeks later...
Posted

Hallo Bloem,

Volgens mijn arts (en ik heb het ook gegoogled) geeft Meropur betere resultaten bij oudere moeders-to-be.

Ik ben 45 en heb bij m'n laatste poging zelfs 600 gonal-f + 2 meropur gebruikt. (tot 1e controle 450g+2m)

Er waren 18 follikels, 12 groter dan 16mm.

Geoogst 7 goede eitjes. 4 embryos. Helaas niet zwanger.

Wanneer ze het aantal follikels en het estradiol nivo goed in de gaten houden is het risico op overstimulatie voor de oudere moeders-to-be

niet zo heel groot. (maar kan wel)

Succes met je volgende poging.

groetjes

Speranza

Posted

Hoi Bloem,

Ik ben afgelopen oktober vorig jaar 40 geworden en nu bijna 8 weken zwanger van de 2e ICSI poging. Het is nog pril, maar zwanger worden kan zeker nog! Volgens mij is het heel bijzonder dat je twee keer zwanger bent geworden van 1 ICSI poging, dan moest je haast wel heel vruchtbaar zijn ;-). Heel veel succes!!

Posted

Hallo Bloem,

Ik ben in juli 40 geworden. December met mijn eerste IVF begonnen, deca vanaf dag 21 en daarna 150 Gonal gespoten, gevolg overstimulatie. Heel veel follikels en te hoge bloedwaarden. Nu het korte traject gedaan, 7 dagen stimulatie met 125 Gonal, het aantal follikels weet ik niet maar wel 8 eicellen. 3 gedegenereerd, 1 verkeerd bevrucht maar wel 4 van goede kwaliteit. Ze waren allemaal al aan het smelten bij de tp. Ik ben wel vanaf medio december bezig met heel gezond te eten en maak gebruik van superfoods. Of het effect heeft kan ik niet zeggen omdat dit mijn eerste IVF is maar van anderen hoor ik wel een positief verschil. Ik daarvoor een cursus gevolgd: http://www.fertiliteitsyoga.nl. Het is yoga maar ook heel veel over voeding. Ik voel me er sowieso er goed bij. Op de site vind je ook al wat info en rond deze tijd geeft de cursusleidster een boek uit waarin ook info over voeding en de yoga staat.

Enne, de voeding is ook voor de man ;-).

Posted

Hoi Bloem,

Hier nog zo een oudje (inmiddels bijna 46) maar bij de start van de IVF/ICSI 43 en eerst met Menopur gestart, volgende poging Gonal-F daarna een combinatie van beide in totaal 450 per dag. De 'oogst' bleef altijd beperkt tussen de 2 en 3 alleen de laatste keer 5, waar van 4 goede eitjes, 2 bevrucht en ook terug geplaatst, 1 van die 2 is onze prachtige zoon geworden die nu bijna 17 maanden is. Afgelopen zomer ben ik zelfs nog een keer spontaan zwanger geweest, nooit verwacht, niet gepland, bijzonder welkom, helaas met 8 weken miskraam. Het kan dus allemaal..!! De wens voor een tweede blijft aanwezig, maar ik vind mezelf toch te oud worden, heb ik zelfs alwel eens moeite mee met de eerste als ik dan bedenk dat ik mijn kleinkinderen waarschijnlijk nooit ga zien, of zoals nu mijn vader ernstig ziek is en ik natuurlijk hoop op een goede afloop, maar dan toch ook wel denk, dat het door mijn leeftijd komt waarom mijn kleine jochie straks zijn opa niet kan herinneren, Ik hoop natuurlijk dat mijn vader 100 en ouder wordt en ikzelf en mijn man worden dat natuurlijk ook ruimschoots, maar toch..... als ik morgen tien jaar jonger kon zijn....

Posted

@ Vlok, alles goed? Zo herkenbaar hoor, ik wordt in sept 46 en in augustus hoop ik dat we onze uk op de wereld gaan zetten. Dat wat jij je nu afvraagt van kleinkinderen zien enz, heb ik ook hoor. Zou alleen daarom ook 10 jaar jonger willen zijn....maar ja dat zijn we niet....

Posted

Hoi Sas, ja hier is alles prima, zoon lief lekker aan het spelen, mama druk aan het werk, maar helaas nog steeds bijna 46....vanmorgen ;-)

Hoewel het ook voordelen heeft hoor, volgens mij kun je er nu lekker relaxed mee omgaan, mama hoeft niet zo nodig meer alles achter aan te rennen.

veel succes met je zwangerschap, hoop dat jij net zo een mooie lieve ondeugende zoon krijgt als wij hebben mogen krijgen, geniet ik met volle teugen van.