Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey! Allemaal bekenden!

ik kom er ook bij bij hoor

hoop over een week ongie te worden en dan twee wkn later een tp als mn cryo goed ontdooit.

Heb nog nooit een cryo tp gehad dus wel spannend of t gaat lukken...

misa nee he. Wat klote!

oh susan nou idd ff rustig aan dan...

• Reacties 530
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve dames, hoe is het allemaal?

Ik ben er even tussenuit geweest, druk met van alles....

Het bankje van mei zal m toch niet worden, want ik heb 28 mei eerste echo

Intussen dan maar zelf oefenen, mijn man boekte spontaan een weekendje naar Antwerpen en aangezien mijn eisprong dit weekend is tja :)

Geniet van jullie zondag, dan doen wij dat ook.

Liefs Claus

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik wil me ook aanmelden. Ik heb woensdag mijn Bms meting en als dat goed is krijg ik begin mei mijn cryo terugplaatsing, mits deze natuurlijk goed ontdooit.

Ik ben in November moeder geworden van een dochter en van deze behandeling hebben wij nog 1 cryo over. Omdat ik zwanger geworden ben door middel van eiceldonatie is dit ons enige kans op een brusje. Omdat ik wil weten waar ik aan toe ben beginnen we vrij snel aan onze cryo.

Dit keer vertellen we het aan niemand wat me best zwaar valt. Natuurlijk verwacht nog niemand het. Aan ja de kans is klein dat het lukt maar ik moet zeggen dat het wel minder beladen is.

Ik wil iedereen heel veelmsucces wensen. Wij hebben er 6 jaar over gedaan en ik hoop en duim voor iedereen dat ze het gelukt van moeder en vader worden mogen ervaren.

Groetjes terry

Geplaatst

Beste meiden,

ik ga mijn plekje op dit wachtbankje alvast opwarmen. A.s. dinsdag nog voor de vorm bloedprikken voor het HCG gehalte, maar na de vele negatieve testen voelt dit als een soort van poppenkast....

Ik zal jullie volgen, en jullie horen nog van me.

Liefs Cochanel

Geplaatst

Hoi Hoi,

Mag ik ook me ook plaatsen op het wachtbankje van mei? Ik heb afgelopen zaterdag de punctie gehad en morgen is de terugplaatsing!

Spannend!!!

In 2009 hadden we onze eerste ICSI behandeling en toen was het gelijk raak. In 2010 bevallen van een zoon en ondanks dat hij 15 weken te vroeg is geboren gaat het nu helemaal super met hem.

In 2010 hebben ze 1 eierstok verwijderd ivm een cyste maar ondanks dat ik maar 1 eierstok heb, zijn er toch nog 10 folikels aangeprikt. We waren dan ook blij te horen dat er ook in alle 10 een eicel zit!

Maar oei de punctie viel vies tegen....mijn buik voelt nog opgeblazen en is pijnlijk.

Als we vandaag voor 12 uur geen telefoontje ontvingen dan heb ik morgen om half twaalf de terugplaatsing! Ben benieuwd hoeveel er werkelijk bevrucht zijn (ICSI).

Op naar de groene regels!!!

Geplaatst

nou, begint wat drukker te worden hier. Welkom dames.

Cochanel, hoe laat krijg je de bloeduitslag vandaag?

C&D, dus op naar een mooie tp vandaag?!? Super hoor! Spannend, de 2 komende ww!

Misa, hoe ist met jou?

Terry, morgen echo? Wij lopen dan aardig gelijk op denk ik? Ik had vandaag een echo, maar er gebeurde nog niet zo veel, dus vrijdag weer terug voor een echo en inderdaad dan hopelijk begin mei een cryo tp...

Claus, lekker hoor, weer een weekendje weg geweest! Heerlijk!

Geplaatst

8 mei bloedprikken om te kijken of er een zwangerschap is... dus dan is dit meer mijn bankje dan die van april of niet?

Verstuurd van mijn LG-P350 met Tapatalk

Geplaatst

Vandaag onze eerste inseminatie gehad! Deze is goed verlopen, men heeft alleen een tang gebruikt om de baarmoeder mond wat recht te trekken. Vrijdag terug voor echo om te kijken of er een eisprong is geweest. En dan 8 mei weer terug voor bloed te prikken of ik wel of niet zwanger ben !

Geplaatst

Tang om de bm recht te trekken? Daphne, nee toch! Deed dat geen pijn? Nou succes joh!! En je loopt gelijk met Patrician die dan ook op 8 mei gaat bloedprikken :D

Geplaatst
Tang om de bm recht te trekken? Daphne, nee toch! Deed dat geen pijn? Nou succes joh!! En je loopt gelijk met Patrician die dan ook op 8 mei gaat bloedprikken :D

Toevallig he ;-) maar... ik ga geen bloed prikken dan he. Ik mag dan bellen nadat ze bij Daphne bloed hebben getapt. :-)

Carpe Diem!!!

Geplaatst
Ik moest even hoesten en toen deden ze dat gelijk. Zal het zo uitdrukken het voelt heel raar en ff flink stoot pijn!
Geplaatst

Goedemiddag,

@Ink ja we ze hebben een mooi exemplaar teruggeplaatst. Van de 10 eicellen zijn er 4 embryo's ontstaan met ICSI dus relatief veel verlies. Hopelijk hebben we ze niet meer nodig, maar ik hoop dat ze sterk genoeg zijn voor de vriezer.

@daphnejewel auwie dat klinkt inderdaad heel pijnlijk. autch.

Wel toevallig Daphnejewel, patrician en ik lopen gelijk!

Hoe is het met de andere dames? Ik zag bij het wachtbankje van april een handig lijstje. Is dat misschien ook wat voor dit bankje?

Ik hoor het wel, als jullie het wat vinden zal ik er vanavond eentje opzetten.

Groetjes!

Geplaatst
Goedemiddag,@Ink ja we ze hebben een mooi exemplaar teruggeplaatst. Van de 10 eicellen zijn er 4 embryo's ontstaan met ICSI dus relatief veel verlies. Hopelijk hebben we ze niet meer nodig, maar ik hoop dat ze sterk genoeg zijn voor de vriezer. @daphnejewel auwie dat klinkt inderdaad heel pijnlijk. autch.Wel toevallig Daphnejewel, patrician en ik lopen gelijk! Hoe is het met de andere dames? Ik zag bij het wachtbankje van april een handig lijstje. Is dat misschien ook wat voor dit bankje?Ik hoor het wel, als jullie het wat vinden zal ik er vanavond eentje opzetten.Groetjes!
Patrician is mijn vrouw;-) dus vandaar!
Geplaatst
Patrician is mijn vrouw;-) dus vandaar!
Oooh nou voel ik me wel dom. Sorry niet goed gelezen.
Geplaatst
Oooh nou voel ik me wel dom. Sorry niet goed gelezen.

Is niet erg hoor! Je bent niet de enige hihi.

Maar zo'n lijstje is wel handig ja, overzichtelijk.

Verstuurd van mijn LG-P350 met Tapatalk

Geplaatst

Ink, spanend vrijdag weer een echo, doe jij de terugplaatsing in eigen cyclus. Weet je al ongeveer een tijdsplanning?

Ikmweet niet hoe dat gaat want ik ben in de overgang en heb geen cyclus. Ik heb estadiol geslikt en straks de bollen.

Vandaag dus de echo gehad. Mijn Bms was 11. Dit nog nooit gehad maar goed het is nu ook een stuk minder beladen.

Donderdag 2 mei word onze cryo ontdooid en als het goed gaat word hij vrijdag Teruggeplaatst. Volgens de arts is ontdooiningskans 90%

C d er vallen er altijd veel af vervelend is dat hè. Maar vier vind ik een goed resultaat. Ik duim voor jullie dat er nog eenmaal de vriezer in kunnen. Maar hopelijk heb je die verlopig niet nodig.!!

Armanda en Patrician en dahnejewel succes met de wachtweken.

Ik las jullie over het voorleesboekje voor KID. Ik heb het boekje in de versie eiceldonatie, lees hem nu al af en toe voor. Ze is nog te jong om het te snappen hoor maar het boekje ligt gewoon op haar kamertje.

Vind het irritant dat ik niet kan teruglezen zonder mijn verhaal kwijt te raken. Dusnals er dingen door elkaar staan sorry.

Groetjes terry

Geplaatst

hoi dames!

Tijdje weggeweest van het forum.De teleurstellingen van de negatieve test de laatste keer is me erg zwaar gevallen.

Omdat het mijn laatste cryo was en ik dus weer een punctie moest.

Getwijfeld of ik uberhaupt nog verder zou gaan omdat ik misschien liever in de wetenschap leefde dat het er niet meer inzat voor ons,dan steeds weer de teleurstelling.

Na een tijdje wikken en wegen en veel praten met partner en Gyno toch nog besloten om het nog een keer te doen.

Dus 16 april de punctie gehad.Resultaat 5 eicellen,waarvan 4 bevrucht en 3 nu over en alle 3 8-cellig.19 april weer tp gehad dus nu nog 2 cryo's.Dus nu poging 4

4 mei mag ik bloedprikken,dus sluit me weer met twijfelachtig vertrouwen hier aan.

de eerste punctie was pijnlijker maar daarna niet zo heel erg.deze punctie viel me mee maar veel napijn gehad.nu nog met opstaan een kramperig gevoel.heb wel pijnlijke borsten.maar heb ik ook als mijn ongi eraan komt.wd 5 zitten we.

Geplaatst

Hallo,

Hierbij het beloofde lijstje, geleend van het aprilbankje ;-)

Wil iedereen het zelf ff invullen? Als het niet lukt, dan geef maar aan wat de datums zijn dan zet ik ze erin.

Wie:

C&D

Uitgangsecho:

26-03-2013 C&D

Echo’s:

1e:

12-04-2013 C&D

2e:

16-04-2013 C&D

evt. 3e, 4e:

17-04-2013 C&D (ivm risico overstimulatie)

18-04-2013 C&D (ivm risico overstimulatie)

Punctie:

20-04-2013 C&D

Terugplaatsing :

23-04-2013 C&D

Testen:

08-05-2013 C&D

Geplaatst

Wie:

C&D

Patrician & daphnejewel

Uitgangsecho:

26-03-2013 C&D

Echo’s:

1e:

12-04-2013 C&D

26-04-2013 patrician & daphnejewel (controle eisprong)

2e:

16-04-2013 C&D

evt. 3e, 4e:

17-04-2013 C&D (ivm risico overstimulatie)

18-04-2013 C&D (ivm risico overstimulatie)

Punctie:

20-04-2013 C&D

Terugplaatsing :

23-04-2013 C&D

Testen:

08-05-2013 C&D

08-05-2013 patrician & daphnejewel

Carpe Diem!!!

Geplaatst

@Terry ja vier is ook een goed resultaat, ben er ook heel blij mee. Ik lees dat jij ook al heel wat voor je kiezen hebt gehad jeetje....gun je echt nog een tweede wondertje (natuurlijk hoop ik dat er voor ons allemaal een wondertje op komst komt)

@Dizzy welkom terug op het forum. Ik ben er ook een tijd uit geweest, maar het is toch wel prettig om het van je af te schrijven of verhalen van anderen te lezen. Dapper dat jullie het toch nog een keer proberen. Je weet het nooit. Maar een emotionele achtbaan is het wel...

Nu ga ik me lekker op de bank nestelen met een kop thee en dan vroeg mijn mandje in. Ik was even "vergeten" hoelang 15 dagen wachten kan zijn....moeilijk concentreren terwijl ik toch genoeg te doen heb op mijn werk. Heel vaak naar de wc om te checken (tis pas 1 dag na de terugplaatsing). Weten jullie trouwens of ovitrelle ook zwangerschapstesten kunnen beïnvloeden? Ik heb geen pregnyl gespoten maar ovitrelle.

En ik had nog een vraag......Euhm oja, na hoeveel dagen weet je of de niet teruggeplaatste embryo's geschikt zijn als cryo? Dit ben ik gewoon helemaal vergeten te vragen in het ziekenhuis.....

Weltrusten voor straks allemaal.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden