Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Armanda, kan me zo goed voorstellen dat de echo erg confronterend was. Had zo anders kunnen en moeten zijn. En nu weer een maand kwijt. Ik hoop dat je kunt genieten van je vakantie, ook wellicht even rust even niet met IVF bezig te zijn. Hoop dat augustus een mooi resultaat oplevert.

En Megan80, wat fijn een goede echo! Is toch weer spannend of het hartje klopt. Maar zo fijn dat het goed is! Na hoeveel weken heb jij deze echo gehad? In 030 doen ze het na 9 weken maar wilde zo graag na 8 weken, dan weet ik op mijn verjaardag waar ik aan toe ben. Maar helaas.

CharlotteV, fijn dat de overstimulatie afneemt, klinkt heftig zeg. Nu op naar een fijne zwangerschap. Wanneer heb jij de echo?

CoChanel. Heel veel sterkte met je therapie en alweer aan het spuiten! Ik hoop dat het je lukt vertrouwen te hebben. Doe je nog andere dingen om zwangerschapskansen te vergroten? Ik heb acupunctuur gevolgd, mijn voeding flink aangepast en na de tp de eerste 2 weken niet op hakken gelopen. Of het echt helpt weet ik niet maar wie weet :-).

Hier alles oké. Zwangerschapstest nog steeds positief :-). Doe er bijna dagelijks één ... En 11 juli de eerste echo, duurt me veeeeeel te lang maar ja. Misschien ga ik nog wel even lobbyen voor eerder. Lotgenoten van mij (zwangerschapsafbreking agv chromosomale afwijking) mochten toen ze weer zwanger waren al na 7 weken echo laten maken maar dat was via andere ingang. We'll see. Vind het ook nog erg onwerkelijk en heel spannend. Aan de ene kant wil ik het van de daken schreeuwen maar aan de ander kant ben ik zo onzeker, doe het dus ook niet.

Ook succes gewenst aan allen bij wie het deze maand niet is gelukt. Ik hoop dat jullie kinderwens snel wordt vervuld!

• Reacties 530
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hey meiden,

sommige van jullie ken ik nog van het wachtbankje maart/april. Eind april heb ik een miskraam gehad met 5 weken zwangerschap, maar we zijn nu weer begonnen

met de pil en zal w.s eind julie denk weer de terugplaatsing hebben gehad en dan beginnen die vervelende wachtweken weer.

Claus ik zag dat jij ook weer bezig bent met ivf 2, succes en hopelijk pakt het dit keer heel goed uit en heb je weinig last met de punctie straks. Ik hoop het van harte voor je.

Armanda, wat ontzettend k*t voor jullie, denk wel dat ik me je gevoel kan voorstellen. Het valt zo rauw op je dak en het onbegrip waarom het weer mis moet gaan.

dit heb ik wel elke keer na een miskraam, wij hebben er nu inmiddels 6 achter de rug, waarvan 1 met 11 wkn zwangerschap.

Dat hakt er elke keer best in.

Meid probeer even lekker genieten van de vakantie en van elkaar!!!!!!!

Chocochanel, meid wat goed dat je hulp hebt gezocht, super goed van je. Niks geks toch, moet je kijken hoelang jullie onderweg zijn met jullie kinderwens. Dat is echt al een hele lang weg die jullie hebben afgelegd. Meid ik hoop echt van harte dat jullie het geluk van ouders worden gauw komt!!!!!!!!!!!

Alle andere meiden die zwanger zijn gefeliciteerd,

alle andere meiden zet hem op!!1

Maa

Geplaatst

Jeetje wat heftig allemaal... Echt een achtbaan in emoties. Ik leef zo met jullie allemaal mee!! Heel veel sterkte als het deze ronde niet gelukt is. En de meiden die zwanger zijn...:happydance:

Ik heb nu even een break, allereerst moet ik een verplichte maand wachten voor de volgende poging en daarnaast zijn we de maand daarop er even tussenuit. 2 maanden wachten voor een nieuwe poging pfff. Ik probeer er niet aan te denken, het voelt zo zonde van de tijd.

En ik wil toch nog even zeggen dat jullie allemaal echt topprestaties leveren!! Het is pittig, lichamelijk en geestelijk. En doordat jullie er toch elke keer weer vol goede moed voor gaan geeft dat mij ook een enorme kracht om ervoor te gaan. Bedankt daarvoor! Veel liefs Lana

• 3 weken later...
Geplaatst

Hoi allemaal,

Weer even een teken van leven... Een tijdje afstand genomen van het forum, op het versturen van wat privé berichtjes na. Maar nu ben ik er weer. En gelijk met leuk nieuws. Daphne moet vandaag naar het ziekenhuis om bloed te prikken en vanmiddag moesten we bellen voor de uitslag.

En: Daphne is zwanger 😄

Als wij goed gerekend hebben verwachten wij rond 9 maart een kindje.

Het besef is er nog niet helemaal, maar dat komt heel langzaam.

attachment.php?attachmentid=5323&d=1372963441

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden