Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Gelukt geloof ik. Heb Daphne en mij ff bij elkaar gezet. ;-)Carpe Diem!!!
Helemaal top! ;)
  • Reacties 530
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik kom ook bij jullie op het bankje zitten. Wij hebben net de 2e icsi ondergaan voor een brusje. Ik heb dinsdag de tp gehad van een top embryo volgens de gyn. Nu maar afwachten of ie blijft plakken! Ik ga al jullie verhalen lezen....tot snel en toi toi toi allemaal!!!

Geplaatst

Hai allemaal,

ik had mijn plekje al wat opgewarmd op dit bankje, maar hierbij ben ik er definitief. Ik zie dat er al weer een paar in de gigaspannende wachtdagen zitten.....!

Vandaag mega ongi geworden, vanavond start met progynova, ik heb op 6 mei de uitgangsecho, waarna hopelijk spoedig de terugplaatsing zal zijn van ons 2e en laatste cryo van ronde 1. Ik zal alles bij elkaar smeken om wat geluk te mogen krijgen omdat ik als de dood ben voor een nwe spuitsessie...

Maar oké, bij deze probeer ik een positieve instelling te hebben, :goodluck1: iedereen !!!

Liefs Cochanel

Geplaatst

@dizzy,ik herken wat je zegt over de napijn na de punctie..ik heb er ook nog steeds last van en ben nog flink opgeblazen, einde van de dag trainingsbroekie aan! @c&d, wij lopen precies gelijk op, toevallig zeg. Ik mag ook 8 mei testen. Over cryo's weet ik ook nog niets. Het zh in NL krijgt een brief van Gent of er cryo's zijn en dan worden wij gebeld denk ik. Vage constructie vindt ik het dus ik ga volgende week zowieso bellen. We hadden 6 eicellen, 5 bevrucht en 1 tp die andere 4 vier zijn miss goed genoeg om in de vriezer te gaan. @rachel, hee wat leuk dat je nog op t forum bent! Hoe is het met jullie kleine/grote man? Gaan jullie nog een keer de molen in voor een brusje?

Geplaatst

Nu maar gaan slapen, morgen weer een spannende dag. Eerste keer alleen naar het ziekenhuis en krijg dan een echo om te kijken of ik ook daadwerkelijk de eisprong heb gehad.

Geplaatst

Succes Daphnejewel met de echo straks...

Hier ff spuien hoor: net weer echo gehad. Was dinsdag het eitje 11cm, wat dus al nog erg klein was, was hij nu nog steeds maar 11cm, maar nu aan de andere kant!?? Ze zei dat die ander een valse start lijkt te hebben gehad ofzo, maar er gebeurt dus nog geen ene reet en ik heb er flink de balen van! Doe dus voor het eerst een cryo poging, want die hadden we de vorige keer niet, maar zo normaal als mijn cyclus altijd is, is er de laatste 3 maanden geen touw aan vast te knopen: was telkens cyclus van ongeveer 28 dagen, toen ineens afgelopen periode 2 of 3 keer slechts 24 dagen en nu zit ik inmiddels op cd 12 en gebeurt er nog bijna niets! Ze hebben nu bloed geprikt om te kijken of mn lijf wel oestradiol aanmaakt. Krijg ikmvanmiddag de uitslag van. En verder maandag dus weer op voor een nieuwe echo.Blegh, weer een halve ochtend onderweg voor een echo van 5 minuten! En ALS ik dan al een tp ga krijgen, zal het waarschijnlijk volgend weekend zijn, en dan heb ik precies een weekendje weg in Texel, dus dat is ook niet om de hoek??? Pfff, sorry voor de ego even hoor, maar ben er even flink klaar mee...

Geplaatst

@Daphnejewel succes vandaag. Ik ben heel benieuwd...

@Jetje join the club, volgens mij mogen we nu met zijn 3en gaan testen 8 mei. Spannend!

@Cochanel op naar een mooie terugplaatsing! Vind ik toch een heel bijzonder moment.

Pfff we zitten nu op dag 6 na de punctie, maar ik heb ook nog steeds een heel gevoelige buik. Een zeurderig opgeblazen gevoel en pijn bij het plassen, hoesten, niezen...niet fijn. Ik wacht het af tot maandag en is het dan nog niet weg misschien toch een testje laten doen op blaasontsteking. Ik kan me niet herinneren dat ik hier ook zo'n last van had na de eerste punctie. Maar toen waren het 3 folikels en nu 10 folikels, misschien is dat het verschil.

Durf het haast niet te vragen maar zitten er ook vroegtesters in de groep? Ben gewoon nieuwsgierig. Ik durf het zelf niet aan, maar ben benieuwd naar de ervaringen.

Geplaatst

Oh melis gefeliciteerd! Top! Ik las al dat je 10 dagen na de pregnyl/otrivelle kon testen...is voor mij maandag. Ik wil wel maar ben bang voor de teleurstelling...dilemma. Ik heb nog een paar dagen...

Geplaatst

Melis, goed nieuws gefeliciteerd!!!

Ik ga straks naar het juni bankje dames, zal toch pas eind mei worden voor ik de cyclus inga voor de cryo. Heb nog wel een vraagje, misschien heeft één van jullie hier ervaring mee... Ik zit nu op 2 weken na start van mijn miskraam en ik heb deze week last van mijn onderrug, houd vocht vast en heb lichte krampjes in ter hoogte van mijn baarmoeder.. Hoort dit bij de miskraam? Alles was schoon en ik heb normaal gebloed dus dat zou het niet kunnen zijn. Ik hoop op wat ervaringsdeskundigheid hier :laugh:

Voor de wachtende dames; toi toi toi, ik duim voor jullie!!

...

Geplaatst

@ink, zo frustrerend..ik kan het me voorstellen al dat, ik noem het maar gedoe om niks lijkt het. Maar houd moed wie weet is er bij de volgende echo goed nieuws! Even een dagje of weekend balen en weer vooruit kijken.

@c&d, ik ben een redelijke vroegtester. Het zal wel dag 10 worden denk ik zo.

@melis, van harte!

Geplaatst

Misa die symptomen had ik niet... Jmmr dat ik je niet kan helpen. Misschien anderen?

melis wat super zeg! Hoppa raak!

ink nee he, dat zal je net zien, juist nu een rare cyclus

maar wie weet wordt t alsnog een goede tp ...!

maar het maakt je wel onzeker ja... Blehh

ben zelf net ongie geworden vndg dus op 7 mei heb ik een echo en hopelijk een paar dgn daarna mijn allereerste cryo tp

als iemand zin hft mag je me gerust op het lijstje zetten hoor!

Geplaatst

Thanks lieve meiden!!

Het is allemaal nog zo pril, ben erg voorzichtig. Daarbij komt ook dat het moeilijk te geloven is hoor ;-)) Twee keer een terugplaatsing en twee keer meteen zwanger, hoe bijzonder is dat?

Ik blijf jullie volgen en het kaarsje brand hier ook voor jullie!!

Geplaatst

@daphnejewel: gelukkig is alles goed gegaan vanmorgen :happydance: :love7: Nu maar hopen dat de :sign19: :sign17: ook hun werk hebben gedaan :love5:

@Ink: Doen ze dat bij jullie niet standaard dan? Prikken op oestradiol? In België wel. Hoe was de uitslag?

@C&D: ik zou ook gewoon wachten hoor. Ik zou zelf niet vroeg testen, inderdaad ook bang voor de teleurstelling. Bovendien moeten wij natuurlijk bloed prikken en bellen voor de uitslag, dus als die positief is, dan zou ik daarna een test doen voor de foto.

@Melis: gefeliciteerd!!!:woohoo: Geniet van je :preggers:!!! Bijzonder hoor, 2 keer gelijk zwanger!!!

Geplaatst

We hebben vandaag onze eerste IUI inseminatie gehad.

Het ging heel goed. Gelukkig voelde ik me niet extreem zenuwachtig en kon ik goed ontspannen.

Je raakt steeds meer gewend aan die inwendige echo's enzo.

Ik merk wel dat ik sinds vanochtend last heb van een zeurende pijn in mijn onderbuik. Ik weet niet of het komt door de Pregnyl, de eisprong of de vloeistof die ze samen met de sperma inspuiten.

Het is nu afwachten. Zaterdag (11-05-2013) over 2 weken mogen we een test doen.

Heel spannend!

Geplaatst
We hebben vandaag onze eerste IUI inseminatie gehad.

Het ging heel goed. Gelukkig voelde ik me niet extreem zenuwachtig en kon ik goed ontspannen.

Je raakt steeds meer gewend aan die inwendige echo's enzo.

Ik merk wel dat ik sinds vanochtend last heb van een zeurende pijn in mijn onderbuik. Ik weet niet of het komt door de Pregnyl, de eisprong of de vloeistof die ze samen met de sperma inspuiten.

Het is nu afwachten. Zaterdag (11-05-2013) over 2 weken mogen we een test doen.

Heel spannend!

Spannend! Succes met wachten, mocht je willen ben je ook meer dan welkom op het iui bankje maart 2013, daar zitten allemaal iui meiden die nog vanuit maart zijn blijven hangen. Kijk maar waar je het liefste mee schrijft.

Geplaatst

Het is nog erg rustig op dit bankje.... Maar ja, iedereen zit ook te wachten natuurlijk : laugh:

Ik ging ervan uit dat ik op een juni bankje zou gaan plaats nemen maar nu ben ik alsnog in mei aan t wachten... Ik heb 11 april mijn miskraam gehad, en vorige woensdag mijn eisprong....en sindsdien heb ik dezelfde symptomen als vorige maand toen ik zwanger was... Je kan wel stellen dat dat verwarrend werkt aangezien ik zo'n 0,3 procent kans zou hebben om op natuurlijke wijze zwanger te worden... Ik ben de komende 10 dagen dus met jullie aan het wachten...

...

Geplaatst

@Joyce: spannend dus ook bij jullie! Zeurende pijn heeft daphnejewel ook gehad na de inseminatie. Waar het van komt geen idee, maar ik hoop voor je dat het niet te lang aan heeft gehouden ;)

@Misa: Succes met wachten... En gezellig dat je hier komt kletsen :D

Geplaatst
Het is nog erg rustig op dit bankje.... Maar ja, iedereen zit ook te wachten natuurlijk : laugh:

Ik ging ervan uit dat ik op een juni bankje zou gaan plaats nemen maar nu ben ik alsnog in mei aan t wachten... Ik heb 11 april mijn miskraam gehad, en vorige woensdag mijn eisprong....en sindsdien heb ik dezelfde symptomen als vorige maand toen ik zwanger was... Je kan wel stellen dat dat verwarrend werkt aangezien ik zo'n 0,3 procent kans zou hebben om op natuurlijke wijze zwanger te worden... Ik ben de komende 10 dagen dus met jullie aan het wachten...

...

Jee Misa, dat zou wat zijn..spannend hoor! Wat duurt wachten lang meiden. Hier is wd6 bijna voorbij pffff..

Gezellige dag morgen allemaal!

Geplaatst

Jetje, spannend hoor, de 2e ww vind ik zo lang duren!

Joyce, welkom op dit bankje. vervelend dat je wat last had, is het nu wel weg?

Patrician,ja, volgens mij isnhet wel standaard dat er geprikt wordt ja, maar waarde was nog laag bij me... 8 mei voor velen hier dus een spannende dag, nog 1 weekje dus! Hoop dat mei erg groen mag worden!

Armanda, fijn, weer ongesteld? Tenminste, dit keer dus wel nog, zodat je weer kan starten, en nu dan verder minstens 9mmaanden niet meer ongesteld he?!?

Misa, welkom terug :-)! En je weet idd maar nooit, je hoort het vaker kort na een miskraam, dus ben benieuwd!

Ik heb vandaag de 3e echo gehad en eindelijk was t eitje ineens groot genoeg, dus vanavond pregnyl spuiten en zondag wordt een cryo ontdooit en maandag horen we dan s ochtends of dat goed gegaan is / hoe laat die middag de terugplaatsing zal zijn, dus over 1week zit ik echt weer in de ww...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden