Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 530
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@patrician, @ink: Gelukkig was de zeurende pijn zondag al een stuk minder. Heb wel last van mijn borsten.

Er is gezegd dat ik gewoon alles mag doen, ook sporten enzo. Maar ik doe het sporten voor de zekerheid toch maar niet.

@Misa: Jeetje wat heftig net een miskraam gehad. En nu misschien al zwanger. Ik wens je heel veel succes, en hopen op iets positiefs.

Ik hoop voor iedereen die in de wachtweken zit dat er straks positief nieuws is.

Geplaatst

Patrician, ik hoor vrijdag of mijn cryo goed ontdooid en dan neem ik pas officieel plaatst op het bankje!!!

Joyce, het belangrijkste is dat lekker in je vel zit.gewoon doen zoals je altijd doet!! Ik heb ook alles gedaan hoor. Je gaat de gekste dingen doen. 2 weken niks doen! Of juist alles. Ach je hebt er eigenlijk weinig invloed op! Het enige wat ik wel denk is dat je echt meer kans hebt als je lekker in je vel zit!

Voor iedereen een fijne koninginnedag toegewenst

Geplaatst

Joyce, inderdaad doen waar jij je fijn bij voelt!

Terry, wordt jouw cryo vrijdag ontdooit en ook gelijk die dag terug geplaatst?

Ik heb nooit eerder een cryo gehad, maar vind het zo vaag dat ik gisteren pregnyl moest spuiten, zondag de cryo pas ontdooit wordt en ik hem maandag pas terug geplaatst krijg. Lijkt me dat er dan nog maar zo weinig tijd is voor de kleine uk-to-be om in te nestelen, of niet? Een kleine week er na is al de datum dat ik dan verwacht om omgesteld te worden. Iemand hier ideeen over hoe dat zit / op welke dag de innestelling ongeveer plaats vindt???

Fijne koninginnedag allemaal!

Geplaatst

Ink, ik vond de planning ook vreemd, maar het klopt wel qua natuurlijke cyclus.

Ik heb op 13 april Pregnyl gespoten, op 18 april is de cryo ontdooit en deze is op 19 april teruggeplaatst. Ik voelde de innesteling op WD 3, dus 22 april. Op 25 april positief getest, heel licht.

Geplaatst

@ink: als het goed is is de menstruatie sowieso pas 2 weken na de innesteling. Dat schijnt (volgens mijn vroegere leraar anatomie) het enige te zijn wat je zeker weet in de cyclus. Het kan wel verschillend zijn hoeveel dagen je cyclus duurt TOT de eisprong, maar vanaf de eisprong duurt het 2 weken tot je menstruatie.

Geplaatst

Oh Melis, op wd 3 al? Dat is snel... Ik moet 1 dag langer wachten dan jou, omdat ze de terugplaatsing over het weekend willen willen, dus ipv zondag heb ik hem maandag. En gister pregnyl gespoten, dus dan morgen eisprong lijkt me en dan dus wo over 2 weken ongi, dus dan zou ik 9 dagen na tp ongesteld worden... Hm, nou ja, stelt me wel wat meer gerust, want kwam zelf op 7 dagen na tp en dat leek me zo kort, maar goed, als die innestelling in de 1e paar dagen plaats zou vinden, tijd zat dan... Met een cryo is je wachttijd tot je duidelijkheid hebt of je pogin gelukt is dus best wel een stukje korter, wat wel fijn is qua duidelijkheid dat je weet of de poging gelukt is...

Vrijdag weekendje weg naar Texel. Zou dinsdag terug komen, dus twijfel of ik nu maandag terug zal komen of maandag even alleen heen en weer rij...

Geplaatst

Thanks Melis, ik hoop dat ik snel bij jouw topic aan mag sluiten!

Hoe is het met V? Wat leuks met hem gedaan vandaag?

Voor het eerst vond ik de rommelmarkt leuk haha, heb flink wat speelgoed ingeslagen voor Levi, echt super om dat bekkie te zien thuis...

Geplaatst

Ik zit met smart op je te wachten ;-))) Beter zorg je dat je snel kan aansluiten, haha.

Ik denk dat V. in de 15 maanden sprong zit. Damn, wat kan hij veel energie vragen. Wil de hele dag bij je zijn, zodra je gaat zitten wil hij erbij. Zodra ik hem op de grond zet (bij z'n speelgoed), of hij krijgt nee te horen of hij krijgt zijn zin niet, is het janken op de hoogste stand. Hij is ons onwijs aan het uitproberen, de boef! Ik ben (kennelijk ;-)) best streng (of is dat consequent) en blijf nee herhalen, dan maar keihard huilen. Ikke baas, toch?! ;-))

Vandaag ff rondje op de rommelmarkt gelopen, verder weinig bijzonders gedaan. Wat leuk dat je zoveel speelgoed voor L. hebt gevonden, hij zal er vast heel blij mee zijn!

Hoe gaat het verder met jou??

Ik moet morgenochtend naar het VU voor de bloedtest...

Geplaatst

Haha, nou, ik ga zeker mn best doen!

Wat betreft die driftbuien: herkenbaar! Hier nog een manneke die erg erg aan het testen is. En als iets dan niet mag, wordt hij flink driftig. Ik kan hem dan na even vaak wel makkelijk afleiden, dus het duurt niet zo lang telkens gelukkig, maar intensief is het wel he? Hij wilt ook de hele tijd klimmen en aan de hand lopen, los lukt nog niet zo goed, dus ik ga veel naar buiten: kan hij zijn lol op in de speeltuintjes en word ik niet gek van hetzelfde romdje door de woonkamer met hem lopen en dingen van de dingen verbieden, want buiten gaat hij zijn gang maar, zolang hijnzichzelf niet bezeerd...

Moest jouw man ook weer werken vandaag?

Geplaatst

Vind je het nog spannend, de bloedtest morgen? Bij ons doen ze geen bloed prikken: je test positief of wordt gewoon ongi en thats it...

Geplaatst

Nee hoor, spannend niet, meer benieuwd naar de hcg-waarde.

Heb 26,28,30 april positief getest dus het zit wel goed denk ik.

Weet je? Bij V. heb ik me onwijs lopen stressen voor een miskraam, dat wil ik niet meer. Ik ga proberen te genieten van deze zwangerschap. Invloed op hoe het gaat heb ik toch niet.

Geplaatst

Armanda, ik had net hetzelfde! Heel verhaal getypt, op reageren gedrukt en weg is het....? Vreemd..

Hoe was je hcg Melis?? En hoe is t met iedereen? ClauS, waar ben je??

...

Geplaatst

Weet iemand na hoeveel dagen ongeveer de innesteling zou kunnen zijn na de IUI inseminatie?Soms denk ik er teveel over na bij elk dingetje wat ik voel.Zou een beetje stress al te erg zijn voor het niet slagen van de bevruchting en de innesteling?Groetjes Joyce

Geplaatst

Hai Joyce, iui is lang geleden voor mij maar ik geloof gemiddeld op de 5e of 6e dag. En een beetje stress zou moeten kunnen hoor, anders werden er helemaal geen kinderen meer geboren :wink:

Geplaatst

Hi ,

Hoe is t hier? Ik lees wel mee, maar heb zelf niet zo veel te melden. Wachten duurt lang en vind het moeilijk om afleiding te zoeken, maarrrr wachtweek 1 zit erop. Heb de zwangerschapstest al in huis gehaald. Misschien dat we in het weekend een testje wagen. Lijkt me raar om woensdag alleen op mijn werk een telefoontje te krijgen en dan te horen krijgen dat je wel of niet zwanger bent. Doe het liever saampjes van te voren.

X

Geplaatst

Hier alles prima, veel werken dus afleiding. Nu 3 dagen vrij maar helemaal vol gepland. Van de week heel licht roze met afvegen. En voel dat mijn borsten aan het veranderen zijn.plus pijn en gevoelig wat ze normaal niet zijn. Nog 7 dagen en dan weten we meer! Succes iedereen en ook met het wachten

Geplaatst

Hey allemaal, mag ik mij hierbij aansluiten

1ste ivf poging bezig, gestart op 13 april met progynova, op 26 april 1 prik elova gekregen en straks na het werk ( ik werk alleen s'nachts) de eerste

echo

groetjes

Geplaatst

@lilly, welkom en veel succes met de echo!

Hier vanmorgen op wd9 er een kv testje tegenaan gegooid.. Was negatief maar een 25min later zag ik toch een vaag streepje maar dat telt vast niet! Morgen maar weer testen! Hoe is het met de rest..veel spanning??

Lfs

Geplaatst

Ink, jij weer bijna in de race? Ik begrijp maandag een terugplaatsing van een cryo? Ik duim dat hij goed zal ontdooien en dan is het dus weer wachten.... Hopelijk kun je je daarna snel bij Melis aansluiten! Toch jammer dat ik in een andere maand meeschrijf.....

Oh, en die 15-maanden sprong waar jij en Melis het over hebben? Heel herkenbaar...... Y is heel jengelig, wil continu aandacht en is 's nachts heel onrustig. Hopelijk wordt ze snel weer haar gezellige zelf haha!

Alle andere dames op dit wachtbankje: heel veel succes en hopelijk wordt het een mooi groen bankje!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden