Jump to content

Baby vier maand elk uur wakker voor speen HELP

Recommended Posts

Posted

Wie o wie herkent dit?

Ons meiske is a.s. zondag 18 weken. Vanaf dag drie heeft ze gehuild en twee opnames, diagnose verborgen reflux en vijf bezoekjes aan de chiropractor later is dit over! Wat een heerlijkheid!!! Naar mijn idee kwam het overmatig huilen echt doordat alles in haar rug en nek vast zat want sinds de tweede behandeling bij de chiropractor is dit over. De nachten gingen vanaf een week of tien redelijk. Overdag komt ze al veel langer elk uur om de speen. Nu is het echter zo dat ze sinds ongeveer twee weken ook snachts elk uur om de speen komt! Ik weet werkelijk niet wat ik hieraan moet doen maar dit is slopend!

Ze ligt ingebakerd en kan zelf dus niks beginnen met haar handjes ofzo. Ik durf het nog niet aan om het inbakeren af te bouwen eigenlijk.

Ik heb al een tutdoekje aan de speen. Heb die knuffel je speen geprobeerd maar die werkt niet.

Het enige wat ik nu kan bedenken is dat ze in haar 19 weken sprong zit. Is dit gedrag herkenbaar voor anderen? En zijn er mensen die tips hebben om hier mee om te gaan want dit houd een mens toch niet zolang vol?

Ze ligt op haar eigen kamer. Ik heb al geprobeerd om haar bij ons te laten slapen maar dan doet ze geen oog dicht, ook geen optie dus.

Voor vannacht heb ik een stretcher op de studeerkamer gezet, we gaan maar omste beurt nachtdiensten draaien.

Wie o wie herkent dit en heeft tips/trucs of herkent dit bv van een sprongetje?

Posted

rare vraag maar wat gebeurt er als je geen speen geeft en haar laat huilen

hoelang houd ze dit vol ?

valt ze dan uiteindelijk in slaap of gaat het van kwaad tot erger ?

en de speen aan een heel kort lintje aan haar inbakerding vast maken

zodat ze zich niet kan ophangen maar dat de speen niet ver weg kan raken en ze er met haar mondje naar kan zoeken ?

Posted

Ik ben allergisch geworden voor haar huilen. Durf het niet meer zo goed aan om haar te laten huilen. Kinderachtig hé?

Misschien toch maar eens uitproberen maar ik vind het zo zielig!

Speen kort vastmaken is misschien een idee, kan eens kijken of ik dat veilig voor elkaar kan krijgen!

bedankt voor het meedenken!

Posted

Elastiekjes achter de oren ;-) Zonder gekheid, dit sloopt je. Ik kan me levendig indenken dat je haar niet meer durft te laten huilen. Kan G hier beter tegen? Dan kan hij het misschien in zijn 'nachtdienst' gaan proberen. Je kunt dan evt met z'n tweeën een maximale tijd afspreken dat hij haar laat huilen, anders lig jij je op die stretcher op te vreten ;-) Ze is er nu aan gewend, dus je zult het denk ik heel geleidelijk de gewenning aan de speen af moeten bouwen?

In de swaddle me ligt ze met haar armpjes omhoog, maar kun ze dan zelf ook een speentje pakken Shanna? Ik denk trouwens dat als de puckababy niet begrenzend genoeg is, de swaddle dat ook niet is?

Posted

Het is GEEN "Swaddle me" maar een "Love to Swaddle". Het is een ander slaapzakje...vergis je er niet in!! (alleen te koop bij "Ikbenmama" via internet). (Nee ik heb geen aandelen, helaas! hahaha!)

JA ze kan dan nog wel haar speentje pakken heb ik gemerkt. Ze is dan net een soort vlindertje. Maar met beperkte vrijheid. Het geeft een geborgen gevoel. Wat ze in de baarmoeder ook had. Bij ander inbakersystemen. Zitten ze helemaal klem. Bij deze niet. Net Dalton onderwijs ...."Vrijheid in gebondenheid"....(hahahaha). Ze blijven in hun natuurlijke houding liggen. Wat ook weer rustgevend werkt.

Echt ik had dit ook niet verwacht...maar het werkt echt goed. Nore kon destijds zelf haar speentje pakken.

Dit slaapzakje komt uit Australie en heeft ook meerdere awards gewonnen!

Op youtube staat ook een filmpje....kun je zien hoe het werkt...

Proberen zou ik zeggen.

Elastiekjes achter de oren...ECHT NIET...zekers met reflux niet...straks stikken ze in hun eigen spuug /overgeefsel!!! niet doen hoor!

Ik zit niet uit mijn nek te kletsen!

Posted

Die elastiekjes was een grapje van Henne hoor...

Maar heb je al geprobeerd het inbakeren af te bouwen, 1 armpje er uit? Lijkt me logischer om het inbakeren af te bouwen dan de speen eerlijk gezegd. Ik heb er geen verstand van nooit gedaan dus misschien makkelijk gezegd.

Intussen even gekeken en ziet er goed uit Shanna! Soort tussenstap naar een gewone slaapzak.

Posted

Ik zou beginnen met het afbouwen van het inbakeren. Je start hiermee om 1 armpje eruit te halen en de andere niet. Begin hier wel eerst overdag mee om te kijken hoe ze hierop reageert. Dan zou ze ook zelf haar speentje weer terug kunnen vinden. Als het overdag goed gaat, dan ook in de nacht 1 armpje eruit laten, in de hoop dat ze ook dan haar speen kan vinden. Als de ene arm een paar dagen goed gaat dan het andere armpje proberen en langzaam aan overdag beide armpjes eruit. Met haar leeftijd zou dit nu moeten lukken naar mijn idee.

Succes!

Posted

4 maanden is ook wel oud om nog in te bakeren, afbouwen is inderdaad verstandig. Laten huilen is niet de methode waar ik achtersta. Ik zou haar overdag in een draagdoek dragen, zeker als je wat heen en weer loopt vallen ze daar heerlijk van in slaap. Lekker bij mama of papa op de borst, er is geen betere plek voor een baby. Je kunt zo ook nog makkelijk wat doen; achter de computer of lichte opruimwerkzaamheden. Ze slapen vaak gewoon door. En die babygeurtjes zo vlak onder je neus, babyhaartjes die kriebelen mmmm heerlijk! Helpt ook bij reflux goed, want door het rechtop dragen, kan vloeistof minder makkelijk terugvloeien dan als een kindje op de rug ligt.

Het kan ook goed het 4 maanden-ontwikkelingsspongetje zijn. Ken je het boek "oei, ik groei"? Kinderen zijn dan hangerig, willen mama/papa en willen gewoon bij je zijn omdat ze ineens zoveel meer kunnen dat ze het allemaal niet meer snappen en dit is voor hen beangstigend.

Posted

Ik zal thuis nog eens kijken naar die love swaddle.

Dragen in draagdoek heb ik maanden gedaan en dat doe ik niet meer. Alleen als we weggaan ofzo. Overdag heb ik er geen probleem mee om naar boven te lopen voor de speen. Probleem is snachts.

Ik moet ook het inbakeren af gaan bouwen maar ik ben bang geworden voor alle veranderingen waarbij de kans bestaat dat ze van de leg raakt. Overblijfsel van de afgelopen maanden. Weet ook niet zo goed hoe ik dat moet doen met de pacco doeken.

Posted

Heeft ze misschien gewoon trek?

Als er lichamelijk niets aan de hand lijkt en ze toch elk uur wakker is, zou ik denken: honger of mama honger. Onderschat de behoefte van baby mbt lichaamscontact en huid op huid contact niet. Bij ons was dat om het uur huilen bij beide kinderen rond de ontwikkelingssprongetjes en hoe meer we daar in meegingen, ons ritme vertraagden en haar leiding volgden en vooral ook veel aandacht en lijfelijk contact gaven, overdag, s avonds en s nachts. hoe sneller het over was. Ik merkte zoveel verschil als ik mezelf in die periode s avonds na het eten op de bank parkeerde met een slapende baby op schoot. Beide dochters hadden dat , ongeveer op dezelfde leeftijden ook. Ze sliepen daarna beter in hun eigen bed, rustiger ook. En daardoor sliepen ze overdag ook beter. Het had echt invloed op elkaar.

De oudste heeft na haar ziekenhuisopname (ze was helemaal ontregeld, gierde het uit, leek zich heel onveilig te voelen) tot ong 5 mqanden regelmatig vanaf na de eerste nachtvoeding bij me in bed geslapen (volgens de veilig samen slapen regels). Ik leerde: als het soms niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Dat kostte hier de minste energie en het bracht het meeste op, vooral ook qua slaap en dat was echt het belangrijkst voor ons op dat moment.

Posted

Ze valt direct weer in slaap als ze de speen krijgt dus echt trek zal ze niet hebben.

Bij mij in bed zou ik direct doen als ze dat wilde maar ze slaapt dan gewoon niet! !! Ze doet dan geen oog dicht. Bij mij op schoot slapen ook niet. Gisteravond heeft ze twee uur gehuild. Ze was hartstikke moe. In bed troosten ging niet. Ik heb haar er twee x uit gehaald en dan is ze na een tijdje stil maar valt met geen mogelijkheid in slaap. Op een gegeven moment gaat ze dan weer huilen omdat ze zo moe is. Zo sneu.

Vannacht is ze van half elf tot half een stil geweest. Van half een tot drie uur kwam ze elk half uur en vanaf toen elk uur. Ik heb het vannacht gedaan. Mijn man heeft op een stretcher op de studeerkamer geslapen. Vanmiddag breng ik haar naar mijn schoonmoeder zodat ik even een uurtje kan slapen. En vannacht doet mijn man het weer.

Ik hoop echt dat dit tijdelijk is en hoort bij het 19 weken sprongetje. Houd mijn hart vast als alle sprongetjes zo gaan :)

Posted

EDR wat voor speen heb je?

Misschien kan ze die niet goed vast houden in haar mondje

Onze dochter heeft het ook gehad en heb ik grotere speen en die houd ze vast

Heel soms komt ze s'nachts nog omdat ze hem naast bed gegooid heeft haha

Ik heb aan haar hoofd eind ook extra spenen liggen zodat ik s'nachts niet hoef te zoeken

Heel veel succes ermee

Gr. Jessica

Posted

Ze heeft nu nog die voor-2 +2 maanden. Ik heb een grotere plat en ook een grotere bol. Beide gaat ze kokhalzen als ze die in heeft.

Posted

hee die esther!

Vervelend is dat he.... J is nu inderdaad nog te jong om zelf haar speen te vinden. Ik denk dat E rond de zes maanden begon met zelf haar speen te vinden, maar toen duurde het echt nog wel een tijd voordat ze het echt door had. En nu ligt ze nog soms in haar slaap te huilen, maar dan is ze nog te zeer aan het slapen om haar speen te vinden.

Wij hebben de avent spenen, die zijn heel plat. andere spenen verloor E veel sneller. Wie weet kun je die eens proberen? Ze zijn niet overal te koop, je etos heeft ze sowieso.

Ze kunnen zoveel troost hebben aan zo'n speentje he, ongelooflijk. Wij zijn er nu aan aan het denken om te stoppen, maar ben bang dat het veeeeeel gebroken nachten op gaat leveren.... Dus we durven het nog niet aan, haha. Slaap is al zo'n kostbaar goed!

hoop dat je snel een oplossing zult vinden!