Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

In juni start ik met ICSI 2 (voor ons 2e kindje), mijn arts heeft mij Gonal-f voorgeschreven, omdat ik hier goed op reageer. Hij wil daar niet vanaf wijken...

Maar nu begrijp ik dat vanaf januari 2013 geen Gonal-f meer gebruikt mag worden vanuit de zorgverzekering ivm bezuinigingen.

Nu vraag ik mij af wat er gebeurt als ik de spuiten bij de apotheek ophaal, ik zit namelijk niet te wachten op een rekening van € 2000,00 of zo.....(die dus niet vergoed wordt).

Dus vandaar mijn vraag hebben meer meiden nog Gonal-f gebruikt na 1 januari 2013 en dit gewoon vergoed gekregen????

Alvast bedankt voor jullie reactie.

xx

Posted

Huh? Vaag? Zou de verzekering even bellen. Lijkt me heel raar. En wat zou je dan krijgen? Puregon is qua samenstelling hetzelfde, maar andere producent, misschien is die goedkoper en zit het daarin?

Posted

Ik heb gewoon na 1 jan 2013 gonal gekregen én is vergoed. Het beleid is in beginsel geworden dat artsen geen gonal/puregon meer gaan uitschrijven, omdat deze medicijnen duurder zijn dan menopur en fostimon. Échter, het is aan de behandelend arts om te bepalen welke medicijnen je krijgt. Als je arts vindt dat je gonal moet hebben, dan ga je (mits je recept hebt) dit gewoon vd apotheek krijgen zonder problemen. Échter, het is raar dat je het bij de apotheek gaat krijgen, want sinds 1jan moet je het formeel vanuit het ziekenhuis krijgen..... (Als je in nld behandeld wordt...).

Je moet even de nieuwe regels lezen die per 1 jan gelden, staat eea uitgelegd over de medicijnen.

Maar maak je geen zorgen!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Posted

Ps. Puregon en gonal zijn beide even duur. Deze medicijnen zijn zo extreem duur omdat ze zo puur zijn (pure fsh). Er zitten geen menselijke hormonen in zoals bij pregnyl en menopur, en daarom zijn die medicijnen goedkoper.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Posted

Dankjewel voor julllie reacties! Ik zit inderdaad in het buitenland, vandaar dat ik het recept zelf kan ophalen... Nu durf ik ze te gaan halen ;-) Sent from my iPad using Tapatalk HD

Posted

Suzzy, en als je gewoon zwart op wit toestemming hebt van je verzekeraar dat je in buitenland behandeling mag doen (zou ik gewoon voor zekerheid lezen wat in de brief staat en voorwaarden mbt medicijnen). Maar bij volgens alle verzekeringen staat gewoon "medicijnen" worden vergoed (en worden er geen medicijnen uitgesloten). ;-)

Posted

1. Er zijn voor dit jaar nog geen bindende afspraken over welke medicijnen wel en niet gebruikt mogen worden.

2. Vanaf volgend jaar zouden de medicijnen alleen nog bij de ziekenhuis apotheek opgehaald mogen worden. Die afspraak geldt dus nog NIET in 2013

3. Ook na 2013 zou een arts mogen bepalen welk medicijn hij je voorschrijft.

4. Het is wel zo verstandig van een arts om nu vast de goedkopere varianten zo veel mogelijk te gaan gebruiken om zodoende de bezuinigingen te behalen.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use