Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wie is wie?

Melis25 - 27 jaar - zwanger van 2e kindje - jongen!

Freggel - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - jongen!

Zjoediezzz - 37 jaar - zwanger van 2e kindje - jongen!

lindaah - 35 jaar - zwanger van 2e kindje - meisje!

Faye1974 - 38 jaar - zwanger van 2e kindje - meisje!

Eve1980 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - meisje!

Elmo80 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - meisje!

Wanneer uitgerekend?

03 december - Freggel

06 december - Zjoediezzz

31 december - Elmo80

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

16 januari - Eve1980

Afspraken/echo's

09 oktober - Freggel - controle gyne (32w1d)

10 oktober - Lindaah - controle gyne (28w2d)

11 oktober - Eve1980 - Controle Gyn (26w1d)

12 oktober - Lindaah - 3D/4D echo

14 oktober - Melis25 - groeiecho 28 weken (28w1d)

14 oktober - Elmo80- VK en anti D ( 28w6d)

23 oktober - Zjoediezzz - controle vk (33w5d)

24 oktober - Lindaah - controle gyne + 30 weken echo (30w2d)

25 oktober - Eve1980- groeiecho gyn (28w1d)

28 oktober - Elmo1980- groeiecho (30w6d)

28 oktober - Melis25 - controle vk (30w1d)

1 november - Eve1980-controle gyn (29w1d)

4 november - Zjoediezzz - liggingsecho gyn (35w3d)

5 november - Zjoediezzz - controle gyn ivm zh bevalling (35w4d)

5 november - Freggel - tel afspraak diabetes vpk (36wkn)

6 november - Elmo80- controle vp

14 november - Melis25 - groeiecho 32 weken (32w4d)

18 november- Elmo80- groeiecho (33w5d)

19 november -Eve1980 -groeiecho gyn (31w5d)

5 februari - Freggel- nacontrole internist ivm glucose + bloedprikken , 2 mnd na geboorte.

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Super zeg Melis!! Enneh... Waar we zin in kunnen hebben he? Ik heb ook een soort van vreemde zin in de bevalling... Het spannende en vooral het moment dat je je baby voor het eerst hoort, ziet en kan aanraken!! Het meest bijzondere wat ik ken

Geplaatst

Lindaah wat superfijn dat poes weer terecht is!! En wat een gedoe om hem weer te vinden zeg... Hangt van toevalligheden aan elkaar!

Verder meiden.... Even over praten met je kind over het traject of niet... Ik weet vanuit adoptie (mijn broertje) dat het heel belangrijk is om er over te praten, een identiteitscrisis in de pubertijd is anders niet te vermijden. Hoe dat exact met ivf/icsi en ecd is voor een kind weet ik niet, maar wij zijn wel van plan om van meet af aan open en eerlijk er over te zijn. Dan komt een kind later niet voor verrassingen te staan en zullen ze waarschijnlijk ook zelf meer het gevoel hebben dat ze gewoon over allerlei zaken kunnen praten met hun ouders ipv in stilte lijden of hun heil ergens anders zoeken... Vertrouwen is zo belangrijk.

Geplaatst

Heel fijn dat jullie poes weer terug is Linda, wat een verhaal! Ik zou er ook flink van in de rats zitten, hier ook een kat en hond in huis die ik niet kan missen.

Hier zijn we ook al uit de naam. Gelukkig geen compromis hoeven sluiten ondanks dat het een nooit gehoorde naam is (voor mij niet althans), vriend vind de naam ook helemaal mooi. En als tweede naam krijgt ze de (iets langer gemaakte) naam van mijn moeder... Ik heb ook al een paar keer de neiging gehad me te verspreken bij vriendinnen, omdat wij haar vaak al zo noemen. Voor buitenstaanders heet ze nu nog gewoon Trixie ;-)

Jij hebt morgen weer controle zie ik Freggel, ben benieuwd of ie al is gaan indalen (zo heet dat toch)?

Hier lekker mijn bedje in, trusten!

Geplaatst

Heb jij er ook zin in Judith? Haha, dat hoor/lees je idd niet zo vaak. Meeste zwangeren kijken er enorm tegenop!

Bij V.ince ben ik ingeleid, ik hoop nu op een spontane bevalling!

Mag/Kan jij deze bevalling op de natuurlijke manier proberen? Of wordt het bij voorbaad een keizersnede?

Ik heb iig wel afgesproken met de vk dat ik bij 2 cm ontsluiting al.naar het zkh toe mag, dit ivm de vorige bevalling die supersnel is gegaan.

Freggel, succes met je controle!

Geplaatst

Thx meiden!!!!! Ben deze keer erg benieuwd! Of hij met koppie goed ligt (denk van wel) en idd...heb ik mn banden gevoeld of daalt hij al iets in? Hoe zijn gewicht is tov laatste controle?

Manlief gaat mee dus we mogen pas om 16.00 uur.

Linda, ben zo blij voor je! Poes terug!!!!!!!!!joehoe! Ze was vast hrlemaal gelukkig!

Ik kijk ook uit naar de bevalling, geen angsten. Wel gezonde kriebels natuurlijk! Spannend! Nog maar max 55 dgn. Vandaag krijgen we formulier mee over bevalling. Ben brnieuwd.

Tot later dames!

Lfs

Geplaatst

Freggel hoe was het? Hopelijk alles goed!

Opeens lijkt de tijd nou wel heel snel te gaan of ligt dat aan mij? Als ik bij Freggel hoor nog maximaal 55 dagen dan is dat zo!

Vandaag UWV gesproken, blijf gewoon 50% ziek betekent wel dat ik zes weken van te voren met verlof moet, en dat is dus precies nog zes weken werken :)

Zin de bevalling is een groot woord, ben vooral heel erg nieuwsgierig wat er allemaal op me afkomt, vandaag kraampakket gekregen van de verzekeraar, wat een enorm pakket met ook een enorm sexy onderbroek Hahaha nou tegen die tijd maakt me dat toch niet meer uit!

Fijne avond meiden ik ga gezellig uiteten met een vriendin!

Geplaatst

Elmo veel plezier met je vriendin! Altijd gezellig!

Onderbroek in je kraampakket? Hihi waar ben je verzekerd? Of bedoel je zo'n net-onderbroek. Uiterst charmant hihi.

Nog even en jullie zitten ook allemaal op en over de 30 wkn! Gaat echt hard nu hoor!

Cobtrole was prima :-)

Mijn bloeddruk goed, ijzer was 8,6 (!) En weer 2 kilo eraf. Snap er echt niets van, in 2 wkn nog wel. Ik zit nu bijna op -10 kilo tov toen ik positief testte!! Ik pas mn zw broeken nog nauwelijks. Veel te groot. :-O

Kindje ook prima op schema! Hoofdje 1 dag voor, buikje 4 dagen voor. Geschatte lengte met 40 wkn is 49/50 cm (geen lange) en 3400gr. Hartje keurig!

Nu is hij rond de 42 cm met 1900 gram. Mooi in verhouding, lachtte de gyn. Hetczal geen lang kindje worden zei ze. Hij ligt met koppie beneden.

25e weer terug. Geboorteplan mee en afspraak voor de anesthesie.

Joehoe!!

Geplaatst

Wie is wie?

Wanneer uitgerekend?

03 december - Freggel

06 december - Zjoediezzz

31 december - Elmo80

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

16 januari - Eve1980

Afspraken/echo's

12 oktober - Lindaah - 3D/4D echo

24 oktober - Lindaah - controle gyne + 30 weken echo (30w2d)

25 oktober - Freggel - controle gyn (34w3d)

5 februari - Freggel- nacontrole internist ivm glucose + bloedprikken , 2 mnd na geboorte.

Geplaatst

Wow Freggel, heerlijk dat het allemaal zo goed gaat! Hoe maken ze een schattig van het gewicht? Bij jou gaat het echt hard, ik ben echt de hekkensluiter hier :-(

Maar goed, hier ook onder de 100 dagen, en ik ga ook niet over tijd vanwege medicatie etc, dat scheelt iets!

Ik kan me ook wel een soort van verheugen op de bevalling. Heb er geen angst voor en ben zo ontzettend nieuwsgierig naar ons kindje!!

Goed Elmo, dat je nu tot je verlof max 50% gaat werken. En 6 weken nog, heerlijk! Die sexy onderbroek, ben benieuwd ;-)

Geplaatst

Lindaaah veel plezier en succes vandaag!

T is nog donker hier en t regent maar laat

maar komen die herfst des te eerder is t kerst :)ik ga aan t werk,

Tot later!lfs

Geplaatst

goedemorgen dames.

Ik ben op controle geweest en onze kleine meid doet het fantastisch is goed bewegelijk en groeit goed.

bloed was ook weer goed onder de 10%

31 oktober heb ik een groei echo.

en ja hoor met 38 weken wordt ik ingeleid.

dit vanwege de antistoffen in het bloed icm mijn rug en bekken instabiliteit.

gewoon nog 10 weken en dan hebben we onze kleine meid in onze armen.

oh en dan kerst zet de klok maar vooruit...haha

fijne dag dames

xxx

Geplaatst

ohja wil een van jullie mijn afspraak van 31-10 in het lijstje zetten ben dan 31w2d

die van de 24 e kan eruit

thanks

Geplaatst

Linda, fijn dat alles ok is! En nog geen 10 weken meer, spannend!!!!!

hoe gaat het met poes?

Elmo, wat fijn dat je minder kan werken, scheelt enorm!! Wij gaan ons kindje niets vertellen. Mocht je hier meer over willen weten, of wat anders, pb dan maar ;-)

gewicht of lengte rekent de computer uit, nav bovenbeenlengte, buikomtrek en hoofdomtrek. Maar blijft een schatting. Vroeg er zelf naar, want was erg benieuwd!

Hij is nog niet ingedaald, maar ligt wel zo nu en dan laag.

Was zo schattig; lag met kinnetje op de borst, en met de vingertjes te frummelen! Flieftt!!

Melis fijn dat ook jouw controle goed is! Heerlijk om weer goedgekeurd te zijn!

Eef, hoe gaat het met jou? Nog steeds zo moe?

Judith, hoe gaat ie daar?

Morgen ga ik de enveloppen schrijven voor de geboortekaartjes.

Geplaatst

Wie is wie?

Wanneer uitgerekend?

03 december - Freggel

06 december - Zjoediezzz

31 december - Elmo80

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

16 januari - Eve1980

Afspraken/echo's

12 oktober - Lindaah - 3D/4D echo (28w4d)

25 oktober - Freggel - controle gyn (34w3d)

31 oktober - Linda - controle gyn (31w2d)

Geplaatst

ja spannend is het zeker....goh we weten gewoon dat omstreeks 18 december ons meisje geboren word...))

met poes is het goed die heeft een hele dag geslapen en is nu weer aan het proberen om buiten te komen hahaha mooi pech heeft 3 weken huis arrest.

hij kroelt heel wat af heeft een week in te halen....

wat fijn Freggel dat bij jou ook alles goed was phoe eej nog maar 54 daagies.......:clap2:

en dat het geen groot kindje is is helemaal niet erg....scheur je niet uit ook...)

waarvoor moet je naar de annestesist? is dat voor de inleiding?

hmm dan krijg ik dat mss ook wel....

Hoe gaat het met de rest van de dames?

Waar is Faye eigenlijk gebleven?

Geplaatst

Oeh 18 december, net voor kerst! Mooie datum Linda!

wordt er de komende controle een datum gepland? Lijkt me erg fijn dat je weet wat dé datum gaat worden ;-)

Vanaf dan wordt alles anders en beter!

Ik krijg standaard ruggeprik in het zh. Daarom gesprek Anesthesioloog. Mocht er iets acuut zijn, hoeft er niet meer geprikt worden. Omdat mijn BMI iets hoger is, gaat dat vaak lastiger. Al ben ik niet mega hoor, valt wel mee. ;-) stond ervan te kijken. Met bmi van 35 doen ze het al hier.(?)

inleiden is nog geen sprake van, tot nu toe. Misschien als ik overtijd lijk te gaan lopen. Het duurt hier dus maximaal nog 7,5 week!

Zodra de weeën zich aandienen moeten we naar het ziekenhuis komen.

aah lief dat poes zo kroelt!!! Aaaaah! Ik zou haar ook binnen houden hoor, eerst op adem komen en van de schrik bekomen. :-)

en ja...Faye! Al tijd geleden...zou alles goed zijn?

Geplaatst

Eve, succes vandaag met de controle.

Ik heb Faye laatst een PB gestuurd om te vragen hoe het gaat, maar heb geen reactie gekregen :( Nu maar hopen dat 'geen bericht, goed bericht' is.

Geplaatst

Eve ook namens mij succes bij de controle kan je de kleine meid weer even zien......

zonet bij de etos geweest.....dames de pampers zijn alleen vandaag en morgen voor de helft van de prijs!!!!!

heb 4 pakken maatje 1 ingeslagen morgen nog een keer...))

200 luiers voor €20

Geplaatst

Eve succes!!!!

Linda, klopt. Ze hebben vaak aanbiedingen metvpampers. Laatst 1+1 gratis bij kruitvat. Zelfde principe hihi. Heb er toen ook wat ingeslagen. Lekker hè?

Geplaatst

Hier waren de pampers, met uitzondering van maat 1, al uitverkocht. Die hebben we al genoeg, net als maat 2.

Heb nu een actie cheque gekregen, dus over een paar dagen 4 pakken maat 3 halen.

Eve, hoe was de controle?

Juuuuuutje, waar ben je nou? ;-)

Geplaatst

Dat is niet verkeerd melis dat je ze alsnog kunt komen halen!

Ik krijg de volgende controle de inleidingsdatum te horen.

Hoop dat we een voorkeur mogen uitspreken.

In ieder geval wordt in de 38e week onze dame geboren.

Liefs

Geplaatst

Hello dames,

Alles goed bij de controle. Ze hebben nu niet gemeten, maar enkel een echo gemaakt en gekeken of ze een gevulde maag en blaas had, en of er genoeg vruchtwater was. Baarmoeder was weer goed gegroeid. Voor nu prima. Ik blijf het soms zo onwerkelijk vinden, zo'n echte baby in mijn buik die het daar goed naar haar zin heeft!

Ik heb nog geen luiers o.i.d. ingeslagen. Is dat al verstandig? Ze zullen toch nog wel vaker aanbiedingen hebben?

En nog leuke plannen voor het weekend? Linda, alvast heel veel plezier morgen met je pretecho!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden